/spanien/barcelona/forum/18607.aspx/spanien/barcelona/forum/18607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 14:49
*Raúl González Blanco/ khaaLiiL*

Man har roterat flitigt under säsongen inför detta ögonblick, det som händer just nu. Blir inte förvånad om vi spelar med bästa elvan de kommande 5 matcherna. Möjligen att någon position byts ut då och då, men jag förväntar mig att Pep spelar med bästa laget.
2009-04-23 14:48
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Vad vill du ha för svar?

Läs alla mina inlägg så kanske du får en uppfattning om hur jag tänker..
Barcelona Blaugrana13
2009-04-23 14:47

Menar du att han måste tänka på att alla matcher ska vinna? Pep har lyckats riktigt riktigt bra med rotation i laget, han klarar nog det några matcher till då.
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 14:47
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Under 2009 så har vi bara förlorat en bortmatch, men under hela säsongen så har vi förlorat två. Första matchen den här säsongen vart som bekant en förlust.
2009-04-23 14:45
Ghazza

En liten sak till som tallar för Real..

Er spelschema.. Men om Pep lyckas rotera på rätt sätt som de flesta säger så kan han lyckas. Men han får inte vara försiktig han måste tänka på att alla matcher ska vinnas.
Barcelona XaviiiiTheking
2009-04-23 14:44
*Raúl González Blanco/ khaaLiiL

dú får tänka att även madrid har 3 svåra borta matcher SEVILLA , VILLAREAL , VALENCIA Så innan du snackar om att madrid komemr att vinna ligan som ni sitter och skriver i era artiklar så måste ni spela mycket bättre

VISCA EL BARCA 3 !
Barcelona tarrak
2009-04-23 14:44
Allt vi behöver är fyra ytterligare segrar, förutsatt att vi inte förlorar El Clasico med mer än två mål. Jag kan omöjligen se oss tappa det här.

Ciao-V, Barcaloni

Tack för visad uppskattning. :)
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-23 14:42
Ämne: Hehe :D.

Fan vad....*Raúl González Blanco/ khaaLiiL*

Vad säger du om att vi har bara en endast två förluster på borta plan i år och det är matchen mot Atletico som slutade 4-3 till de och matchen mot Numancia i premiären som sluade 1-0 till de. .

Eller menar du? att vi ska lägga ytterligare några växel i underhållningen ? i så fall inga problem det kommer du se närmast mot Valencia:D.

Har inte riktigt förståt vad du menar med denna inlägg så förklara gärna.

Väntar svar från dig.
2009-04-23 14:40
pokke

Ja allt det du skrev på ditt inlägg har jag redan skrivit. Real måste spela bra, inte förlora sina matcher och hoppas på att Barca tappar poäng.

Sen sista frågan så kan du titta på det svar jag gav Ghazza.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-23 14:39
Bortaplan har vi slagit rekord i Spanien med 10 raka segrar på bortaplan. Vi har slagit Sevilla och Villareal på bortaplan. Sevilla vann mot Real i Madrid om jag minns rätt. Vi kanske inte vinner med 5-0 på bortaplan men Inget lag i Spanien har någonsin varit bättre på det.
Barcelona Blaugrana13
2009-04-23 14:38
Känns inte som att något är riktigt säkert än. Efter helgens spelomgång kanske det är mycket säkrare
Barcelona Ghazza
2009-04-23 14:37
Ämne: Ghazza

Jaa, just ....Det är väl isåfall det enda som talar för Madrid. Nåja, att bollen är rund talar väl för er också.

Barcelona är i dagsläget klasser bättre och bara en kollektiv kollaps kan sätta käppar i hjulet för oss.

Hetfield, jag håller med dig till stor del. Villa håller en klass som inte många kan leva upp till. Han praktiskt taget bär Valencia på sina axlar. Om man skall peka på något så är det väl att nio av målet har kommit på straff. Men jag antar att de räknas lika mycket ;)
2009-04-23 14:36
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Vi får se ;)
Barcelona pokke
2009-04-23 14:36

Om Barcelona tappar poäng så måste ju Real Madrid vinna sina matcher. Och hur i hela friden är ni säkra på att ni kommer vinna alla resterande matcher med Reals usla spel?

Sen är det väl inget nytt att alla möjliga lag spelar bättre hemma än borta eller?

Jag menar ni har Sevilla, Villarreal och Valencia borta. Det är inte skitlag som ni kan vinna hur enkelt som helst. Med erat spel sen Juande har tagit över så är alla dessa lag ovan favoriter.
2009-04-23 14:35
Real behöver inte Barcas hjälp för att förlora ligan. Det kommer de göra på egen hand när de tappar poäng mot Sevilla, Valencia, Villareal.
2009-04-23 14:35
Men samtidigt får Real vinna sina svåra bortamatcher
Barcelona Hetfield
2009-04-23 14:34
Är det bara jag som är grymt impad av David Villa...?

Den mannen har gjort 25 mål i ett mycket ojämnt Valencia som kan gå från dunderfotboll till s*itfotboll, om han hade spelat i barca så hade han gjort betydligt fler mål
2009-04-23 14:34
Ghazza

Jaa, just de det är det som tallar för att Real ska kunna komma ikapp Barca...
Barcelona Dizzy
2009-04-23 14:31
Jag själv hoppas matchen mot real blir ful alltså mycket tacklingar dålig stämmning lite tjafs. Det är det kallas Derby El Clasico. Mycket fult spel:D

Det ska vara het på planen.
Barcelona Ghazza
2009-04-23 14:30
Ämne: Hehe :D.

Fan vad....
Jag måste applådera dig för din smått genialiska analys. Att lag är starkare på hemmaplan hade jag ingen aning om.
Barcelona Blaugrana13
2009-04-23 14:30

Övertyger skulle jag vilja påstå att vi gör även på borta plan. Men visst, vi vinner med högre siffror hemma. Men om man tittar på bollinnehav borta så snittar vi nog 60-30 skulle jag tro.
Barcelona Blaugrana13
2009-04-23 14:26

De kan den mycket väl bli. Det ska bli väldigt intressant att se i vilket fall.
2009-04-23 14:25
Hehe :D.

Fan vad känsliga dem flesta är här inne. Men jag tycker iaf att Barca inte är lika bra borta som hemma. Det syns tydligt. Hemma vinner man med 5-0 men borta övertygar man inte lika mycket och det är där man har den svaga sidan..

Ni har två svåra bortamatcher kvar eller kanske tre: Valencia, Real Madrid och La Courña vinner Barca alla dom matcherna så har Real inte någon chans kvar, enligt mig.
2009-04-23 14:24
Blaugrana13

De kommer att bjuda på match, absolut. Men matchen kommer att bli ful. Det är jag mycket säker på.
sebbaa
2009-04-23 14:23
Ämne: Barca spelade grymt ....
Verkligen inte!
Barcelona Blaugrana13
2009-04-23 14:22

Visst, det är sånt som händer i stora matcher. Men jag tror fortfarande att Madrid kommer bjuda på match även om dom saknar många bra spelare. Det är trots allt på Bernabeu. Annars skulle jag bli förvånad faktiskt.
Barcelona Dizzy
2009-04-23 14:17
Jag själv tycker Real spelade bra mot oss utan Robben men självklart var vi det bättre laget och vann med 2-0. Sitter och längtar tills El Clasico.

Etoo kommer vara hungrig:D
Messi12SD
2009-04-23 14:17
Vem tror att Henry når över 20 mål?
Hoppas verkligen att han gör det
2009-04-23 14:16
Blaugrana13

Pressen att vinna/förlora är för stort för dom. De saknar 3 nyckelspelare och har man följt spanska ligan tillräckligt länge så vet man att sånna matcher avgörs alltid efter mycket kontroversiella domslut och protester och liknande. Valencia-matchen kommer att vara likadant.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-23 14:15
Ciao-V

det jag säger är att många av er går över gränsen. ni säger att han bör byta lag och liga och är helt seriösa. Det pepe gjorde var inte i närheten av det t.ex Maradona gjorde när han blev "utkastad" ifrån barca. såna här vansinniga saker händer även stora spelare. han kommer få sig ett kraftigt straff av ligan och avtjäna det. Jag tycker iaf att det räcker så, bara löjligt av alla barcafans att haka upp sig på det som om det vore milleniets händelse. Hade det inte varit en real-spelare hade det knappast varit sådant rabalder.

Det pepe gjorde är oförsvarbart men det är knappast något som han borde få straffas för genom hela karriären. han kommer förmodligen missa så gott som hela resterande säsongen och det tycker jag räcker. Varför ska han straffas mer än så?
Annons: