/spanien/barcelona/forum/186.aspx/spanien/barcelona/forum/186.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Vlom
2016-10-10 22:02
@Shanghai:

Vem som anses vara lämpad för kaptensrollen är fullkomligt irrelevant.

Du är visst inte medveten om att Casillas har helt enkelt gjort (trumvirvel) betydligt fler landskamper än Puyol? Vi pratar alltså om den meste spanske landslagsman genom alla tiderna...

Naturligtvis så har Xavi fått äran att vara kapten för landslaget när Casillas av någon anledning ej kunnat medverka i.o.m.att han var vice-kapten då. Spontant minns jag när Xavi bar kaptensbindeln mot Vitryssland, Frankrike, Bolivia etc. Samma resonemang kan appliceras på Iniesta och hade han ej varit utbytt innan Ramos så hade den förstnämnde varit kapten och inte David Silva igår. Så att Barca-spelare ej kan vara kapten för det spanska landslaget är skitsnack.
Vlom
2016-10-10 22:02
@Gabriel:

Argument? Att man i det spanska landslaget rangordnar sina kaptener utifrån antal landskamper är snarare bara ett konstaterande från min sida och som satts i system för otaliga år sedan. Att Piqué knappast skulle vela bära kaptensbindeln om han hade fått chansen är (eller möjligtvis var, särskilt med tanke på gårdagens händelse) ganska osannolikt. Katalanen har tidigare själv sagt att han är stolt att representera, trots att han har fått mycket skit från olika håll. Även om han hade velat, så ligger Ramos, Iniesta och Silva fortfarande före honom i hierarkin bland kaptenerna. Och eftersom att han slutar landslaget efter VM 2018 (om det blir så fallet), så kommer Piqué nog inte få chansen att vara lagkapten för Spanien. Och slutligen, så är det bara en löjlig konspirationsteori utan vidare grund när du försöker skylla på politiska/historiska motiv över varför rangordningen ser ut som den gör i det spanska landslaget. Räcker att nämna katalanen Xavi som fått vara lagkapten när Casillas varit borta för att slå hål på det.
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-10-10 21:38
Om det är nån som förtjänar att vara kapten i spanska landslaget så är det Iniesta. Han är omtyckt av alla lags supportrar förutom Bilbao. Han har dessutom spelat flest matcher och är bland de som är äldst i laget.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Koeman_4
2016-10-10 19:14
zigazaga Hej. Jag var nere och kollade matchen mot Atl.Madrid. Biljetterna köpte jag ifrån viagogo. Det fungerade perfekt. Tänk bara på att dom skickar biljetterna "senast 3 dagar innan match", och 3 dagar innan var precis vad dom gjorde. Lite dyra, men va fan, ska man ändå dit å kolla så spelar inte några hundralappar så stor roll kan jag tycka -)
Barcelona Ribohn Fan
2016-10-10 17:15
Pique har för kralliga armar, så binden får inte plats på hans arm. Därför blev han inte kapten igår.
Barcelona zigazaga
2016-10-10 16:11
Jag har ställt frågan här förrut och gör ett sista försök. Någon som har erfarenhet av att boka El classico? Är t.ex viagogo.se en pålitlig sida, hur ska jag boka biljetter? Vore jättetacksam för ett svar.
Barcelona Shanghai
2016-10-10 15:52
@Vlom:

26 som gillar din kommentar, det tyder på att marängerna kryllar här. Du har lyckats att få fascistiska klubbens supportrar på din sida.
Barcelona Andresito
2016-10-10 15:48
Utan att vara alltför insatt i Real Madrids kaptenspolicy så har jag för mig att de kör med systemet 'längst i klubben får bära bindeln'. Kan vara så att Spanien gjorde likadant, och med tanke på att Silva debuterade redan år 2006 i landslaget så går han före Piqué vars debut kom 2009.

Känns dock som en meningslös diskussion då Piqué knappast gråter floder över att han inte fick bära bindeln i tio minuter.
Barcelona Z_Z
2016-10-10 14:04
@BARCA-més que un club:
Iniesta vart faktiskt utbytt innan Ramos gick av, så blev aldrig aktuellt att Iniesta skulle ta över den. Sedan är ju Iniesta inte heller katalan även om han spelat så länge för Barca att man nog kan se honom som det.
Barcelona Gabriel
2016-10-10 12:39
Att påstå att Silva ska ha kaptensbindeln före Piqué pga fler matcher med landslaget är ju bara ett absurt argument. Man ger väl kaptensbindeln till ledare inte till de med flest matcher, eller? Piqué vill förmodligen inte bära kaptensbindeln över huvud taget och det vet vi inget om, kanske har han blivit tillfrågad men tackat nej internt, men det jag tvivlar starkt på att han ens övervägts. Att påstå att Silva fick kaptensbindeln för andra motiv än politiska är bara fel och ett bevis på att man inte är speciellt insatt i vare sig spansk politik, historia eller fotboll heller för den delen. För övrigt riktigt skönt att Piqué gått ut med att han lämnar landslaget efter VM. Då kan han fokusera sig på Barça till hundra procent. De otacksamma fansen som hånar honom förtjänar ändå inte att ha världens bästa mittback spelandes för dem. Då kan de nöja sig med Ramos istället så ser vi hur det lär gå.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-10-10 12:27
Vlom

Så menar du att Silva också har mer landskamper än Iniesta med.

Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-10-10 12:20
Innan Pique felaktigt kritiseras för att ha klippt bort spanska flaggan på sin tröja borde spanjorerna i Madrid fråga sig varför deras gullegris Xabi Alonso alltid gömde spanska flaggan på sina strumpor osv.

Tidningar visade igår hur Puyol och Xavi mycket skickligt gömde spanska flaggan på sina strumpor exempelvis. Men stod det nåt om Alonso? Nej.

Jag hoppas Pique har gjort det med mening, människor utan civilkurage har jag svårt för.
Barcelona Den vise mannen
2016-10-10 11:52
Tack Soda! Trodde jag var ensam med detta problem. Har gjort samma åtgärder som dig. Funkar INTE!! Kan någon på redaktionen uppmärksamma detta. Tack på förhand.
Barcelona Bollinnehavet
2016-10-10 09:25
@El Pistolero #9:

Underbart! Oavsett vilken Dembélé det nu än må vara hehe
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-10-10 08:01
Hej! När va en KATALAN kapten för Spanien? Om jag inte minns helt fel var Zubi kapten för Spanien, men han är ifs bask.
Barcelona Shanghai
2016-10-10 07:24
Vlom Du är medveten att Casillas prioriterades som lagkapten före Puyol som är en naturlig lagkapten och förtjänade den allra mest? Eller Xavi, Iniesta och andra tidigare FC Barcelona spelare som ej fick vara lagkaptener i "landslaget" för de stod i skuggan bakom Real Madrids spelare? Det har med politiken att göra, om man resonerar annat är det bara indikation på att du inte kan historien om Spanien. Det säger bara en hel del när man tar med Nacho, Morata, Lucas Vazquez och Asensio (efter en ligamatch) till truppen.
Barcelona Gio Style
2016-10-10 02:22
Vlom

Är det något som är löjligt så är det att ge kaptensbindeln till den som spelast flest matcher. Du får gärna länka nånstans där det står att antalet spelade landslagsmatcher är prio när spanske förbundskaptenen ska välja lagkapten, låter ytterst märkligt.
Vlom
2016-10-10 00:51
@Gabriel:
Man utgår ifrån antal gjorda landskamper. Piqué har spelat 85 matcher för Spanien medan Silva har gjort 107 matcher för La Roja. Det är därför som den sistnämnde fick vara lagkapten när Sergio Ramos blev utbytt istället för Piqué. Bara en löjlig konspirationsteori med att Piqué ej får bära bindeln p.g.a. sin katalanska bakgrund.
Barcelona Soda Popinski
2016-10-10 00:39
Den vise mannen. Jag har samma problem med appen, kan inte läsa artiklar av någon anledning. Har både uppdaterat, raderat och sen laddat ner appen. Inget funkar. Kör också Iphone.
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-10 00:31
Ramos borta en månad pga skada. Illa, illa för oss.
2016-10-10 00:28
Dembélé: "One day I will play for Barça." [MD]
Vlom
2016-10-10 00:02
Barcelona DM1982
2016-10-09 23:32
Piqué has announced that he will retire from international football (Spanish national team) after the 2018 World Cup. [COPE] #fcblive Känns tidigt för en mittback.
Barcelona Barcadinho.
2016-10-09 22:36
Det är lugnt. Pique vill nog inte det i vilket fall...
Barcelona Gabriel
2016-10-09 22:23
Att Silva tar över kaptensbindeln nu när Ramos blev utbytt är ju faktiskt rent ut av bara ett hån emot Piqué. Bara en massa politik iblandat. Ingen katalan får nära kaptensbindeln i la roja. Enkel slutsats.
Barcelona Culés
2016-10-09 16:42
Den vise mannen För mig funkar det bra på IPhone. Testa att uppdatera appen om du inte redan har gjort det.
Barcelona MrKnowledge
2016-10-09 14:58
[QUOTE=El Pistolero #9]MD say Nzonzi is followed by Barça to become Busquets' backup for next season. SAMPER? [/QUOTE] vi borde kolla in petros i betis istället, börjat mkt bra
2016-10-09 14:48
MD say Nzonzi is followed by Barça to become Busquets' backup for next season. SAMPER?
Barcelona Den vise mannen
2016-10-09 14:41
Är det bara jag som inte kan läsa artiklar här på SF-appen? De blir lustiga i formateringen. Kör IPhone.
Barcelona Deulofeu
2016-10-09 10:25
Jag tycker hela klubben just nu andas optimism de allra flesta ungdomslage går ju som tåget.

A-laget går ju bra två poäng efter i ligaracet trots en del skador.I champions league har vi inlett strålande poängmässig och redan klarat av tuffa matchen borta mot tyskarna.

Vi har haft en oerhört jobbig period i La Masia men nu börjar det så sakterliga rulla på som det bör.

Talanger som haft det jobbigt utan speltid pga avstängningar och stora förändringar har genomförts men nu börjar de unga spelarna knacka på portarna igen.

La Masia håller åter på att blomstra det är oerhört många unga och yngre som snart börjar kräva speltid i a-laget.

Vi har i dagsläget en imponerande trupp med nästan två spelare på varje plats.

Det som oroar mig är vad tanken är kommer Enrique verkligen ge dom chansen eller kommer vi vänta för länge?

Att Samper gick på lån köper jag, likaså Munir klockrent de behöver spela och det mycket.

Faran är ju när tex Samper går på lån och andra spelare testas i hans position och lyckas då kanske det stänger dörrarna för honom.S.Roberto samt A.Gomes har båda gjort det ok på pivote platsen.

Luis Enrique kan jag inte kritisera då han vunnit dubbeln båda året och trippeln sitt första år.

Så länge vi vinner dubbeln kan jag ta att vi inte vinner cl.

Men så fort han missar ligatiteln då ska han börja ifrågasättas.

Barca måste ha en långsiktig plan och vår sportchef har gjort en lysande sommar.

Alla spelare vi köpt går att sälja vidare ifall de inte lyckas det gäller även Vidal som är en mer än duglig ytter.

Annons: