/spanien/barcelona/forum/18595.aspx/spanien/barcelona/forum/18595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-04-23 21:09
Alltså samtalsklimatet blir rätt enformigt med alla madridistas härinne. Vissa håller ju nivå men överlag är det mest dravel. Tro inte att ni vinner gehör för era teorier om att Sevilla skulle lagt sig eller haft tankarna på annat. Kom igen nu.

Ska ni skriva härinne så försök åtminstone vara lite objektiva. Detta är ett barcaforum. Det finns mycket roligare saker att prata om än det eviga tjabblet som vilka spelare barcelona är och inte är beroende av. Särskilt när det kommer från marangkäft.
Barcelona AlexandraJonson
2009-04-23 21:08
Ämne: AlexandraJonson, Okk....
Jo det är självklart, men det spelar ingen roll jag gillar inte lag som spelar på det sättet, det har inget att göra med att jag är rädd för att se barca förlora mot dom utan det handlar om att jag allt tycker att man ska spela sportsligt!
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-04-23 21:07
Ämne: Att Kanoute bänkades....
Jo, så kan man också tänka sig. Men jag tror snarare att Kanoute vilades till Real matchen, dock så respekterar jag din åsikt.
Barcelona pokke
F7 Zizou

Gud vad löjlig du är.
Barcelona HugoBoss
F7 Zizou.

Kanoute kom in i andra halvlek och visade vad han kunde göra, tyvärr gick det inget vidare för hans del.

Sedan tror jag Sevilla har en större chans att ta poäng hemma mot Madrid än en bortamatch mot Barcelona.
2009-04-23 21:04
Ämne: Lionel Andres Messi!....
Pep vet hur mycket Messi klarar av för att va på högsta nivå när han spelar och var femte match börjar messi på bänken och detta för att vila sen startar han de kommande fyra matcherna för att sen vila den femte därför vilade han i går getafe matchen var hans fjärde i rad från start
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-04-23 21:04
: pokke

Man blir mörkrädd. Jag menar enbart att Sevilla la lite för stor fokus på Real Matchen. Ett konkret exempel var att man vilade sin bästa spelare. Kanoute skulle nog inte lämna ett större avtryck av sig, vem vet ? Ni hade vunnit, helt rätt. Har JAG påstått annat ?
Barcelona Frodo
2009-04-23 21:03
Lustigt hur Realfansen ser ner på alla andra klubbar. Rätt ironiskt att de ser ner på klubbar som B.Munchen, Lyon och Sevilla trots att alla dessa spelar en bättre fotboll än de själva gör. De nedvärderar dessa storklubbar genom att säga att vi inte stött på något bra motstånd än. Vi har stött på bra motstånd både i ligan och CL men lyckats vinna överlägset med ett bra spel. Så det sista man vill höra är nedvärderande kommentarer om dessa klubbar och våra prestationer mot dem från ett lag som kör kontringsfotboll på hemmaplan mot bottenlag.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-04-23 21:02
Lionel Andres Messi!!!

jag tror inte messi var sliten, skulle han ha sämre kondition och återupphämtning än dem andra?

tror det är för dem matcherna som kommer..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-23 21:02
Att Kanoute bänkades var endast ett taktiskt drag. Man startade med Capel på högern, Navas på vänstern för att kunna hota Barca mer i djupet med 2 snabba anfallare. Barca hade aldrig bänkat Puyol om man hade vetat det och istället satsat på en snabb mittback som Puyol. Sevilla försökte helt enkelt att chocka Barcelona men dagens Barca var för bra för att förlora pga. något sånt.
Real Madrid Real Bulldog
2009-04-23 21:01
pokke//

Ja, eller hur? Om jag hade hejat på ett annat lag än Real så hade det varit Getafe.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-04-23 20:59
igår saknade inte barca messi iaf.. men andra matcher skulle dem kanske.. det var som när robben var borta en match o real vann med 6-1 tror jag. fast andra matcher har man verkligen saknat honom.. men vissa matcher när messi har setat på bänken har man verkligen sett att barca saknade han. men ibland inte. det är svårt att säga:P
Real Madrid La madridista
2009-04-23 20:58
AlexandraJonson, Okkapokka

Det är väl ganska självklart att dem spelar lite fulare när man möter ett lag som Barca. Dem har ju inte samma förutsättningar så det är nödvändigt att ta till med lite tjuvknep. Men ni kanske inte vill ha Espanyol för att de faktiskt tagit lite poäng från er de senaste åren :)
Barcelona pokke
F7 Zizou~™

Varför vill du att Getafe ska hamna i segundan? Är bara nyfiken.

Ok, vi säger att Kanouté var med vad ska han göra? Ska han dribbla igenom hela Barcelona eller vad?

Barcelona förde hela matchen från start och Sevilla fick knappast röra bollen. Kanouté kom in i andra halvlek när det stod 2-0 och han fick inte heller röra bollen. Det spelade ingen roll om Kanouté var med eller inte för vi hade vunnit.
Lite kul hur real fansen alltid ska komma med olika förklaringar när Barca vinner, det beror aldrig på att vi helt enkelt är bättre än våra motståndare.
Barcelona FC BARCELONA - BLAUGRANA
Ämne: FC BARCELONA - BLAUG....
Så fort Fc Barcelona tar hem Liga titeln eller CL. Så firar alla Barcelona fans i avenyn.

Vi ses nog där gubbar.
Barcelona Lionel Andres Messi!!!
2009-04-23 20:57
Zizou! Kanoute kanske var sliten, och började på bänken. Varför tror du Messi vilade igår? jo för att han var sliten.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-04-23 20:57
Ämne: Zizou! (Hur det skul....
Klart dom spelade för att vinna men varför bänka Kanoute ? Jo, så att han skall vara på topp mot just Real.
Barcelona Bashir
2009-04-23 20:56
VIKTIG FRÅGA !!!
El Clasico, är det spikat att det är på söndag 3:maj, eller kan det lika gärna bli lördagen den 2:a maj?

tacksam för svar pga jobbet som måste få veta
att man sätter barca före de .. =)
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-04-23 20:55
Ämne: La Madridista

Det....
Dem kan gott ta med sig Getafe med ungefär samma motivering...

Getafe a Segunda.
2009-04-23 20:54
Zizou! (Hur det skulle gå för barca ifall Messi och Puyol skulle försvinna från startelvan) Såg du matchen igår? och klaga fan inte på att sevilla inte spela för att vinna matchen!
2009-04-23 20:52
La Madridista

Det är klart man vill ha derbyn, men när det gäller Espanyol så vill jag faktiskt att de åker ner, detta pga hur de spelar, i allafall när de mötter barca har inte sätt de i andra matcher, Men i mina ögon går deras spel ut på de grejor jag hatar i fotboll, filma, sparka ner motståndarna, klaga på domarna och allt för att avbryta spelet så ja jag skulle gärna se dem i segunda nästa år
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-04-23 20:52
HugoBoss

Jo, har jag påstått annat ? Tycker bara att Sevilla la allt för stor fokus på Real matchen. Kanske trodde dom att Barca matchen redan var förlorad innan den ens började....
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 20:51
La madridista

Espanyol är en äcklig klubb och jag saknar inte dom ett dugg om dom åker ner i segundan. Dom kan glädja sig åt att dom kommer ha en sprillans ny arena som kommer vara finast i segundan i alla fall :)
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-04-23 20:49
pokke

Sluta anta saker, är du snäll ? Det klart att ni spelade fantastik fotboll ingen kan förneka det. MEN inte ens du kan förneka att Sevilla visst hade tankarna på Madrid matchen. Med vilandet utav Kanoute etc.
Real Madrid La madridista
2009-04-23 20:47
En fråga, vill ni att Espanyol ska gå ner till segundan? Personligen skulle jag tycka det var tråkigt när man inte har något derby.
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-04-23 20:45
Lionel Andres Messi!!!

Vilka argument hade du i tanke ? Jag väntar med spännig på ditt svar.

Barcelona HugoBoss
2009-04-23 20:45
F7 Zizou.

Finns det några klubbar som håller en bättre klass än Sevilla i Spanien?

Möjligtvis Valencia och ni.
Barcelona pokke
2009-04-23 20:44
F7 Zizou~™

Du såg hur det gick igår. Vi vann med 4-0. Haha, det är alltid motståndarna som är usla eller hur? Aldrig Barcelona som spelar bra. Fy vad pinsamma vissa Madridistas är.

Jag fick tom PM innan matchen av Autobahn Arjen att vi skulle tappa poäng för att dvärgen Messi var på bänken.
2009-04-23 20:41
F7 Zizou! dina argument är inte heller så genomtänkta hahaha.
Annons: