/spanien/barcelona/forum/18594.aspx/spanien/barcelona/forum/18594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-13 20:33
Ämne: PILMÀ

Och hur vet....
Okkapokka

Jag har inte sagt nånstans i mina inlägg att Messi inte skulle kunna skada sig utan påstått att Messi börjar matchen med all sannolikhet.
Lite logisk måste man väl vara?

Jag också vilja börja med Pedro ikväll men kom igen hur STOR odds har han på sitt namn ikväll Pedro?
Skulle nog vilja påstå 0,0000 hehe, men däremot skulle jag tro att han hoppar in i andra halvlek.
El Capitano
2009-05-13 20:28
petersays

Ok, diskutera på...
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 20:24
PILMÀ

Och hur vet du att Messi inte kommer skada sig ikväll får jag fråga?
Barcelona petersays
2009-05-13 20:23
"Pep vet vad han gör, låt honom sköta jobbet. Det har gått så bra hittills. Spelarna är utvilade och fräscha tror mig. Vi behöver inte oroa oss för skador."

Inte fär att vara dryg, men det där var det dummaste jag hört. "Låt honom sköta jobbet". Såklart. Men vad gör vi här om inte diskutera vad vi tycker är bra och inte. Vi har självkalrt inte lika stor koll som Pep, men att diskutera laget är väl själva grejen. Pep är inte allvetande. Då hade det inte blivit 3-3 i söndags. Vi hade inte torskat mot Espanyol. Osv. Osv. Tränare gör också misstag. Och nog tusan ska vi oroa oss för skador. Vi har en champions league-final om två veckor. Och vem är du att säga att spelarna är utvilade? Nädu mannen.
El Capitano
2009-05-13 20:20
Pedro kommer att hoppa in i andra beroende på matchbilden.
Pep vet vad han gör, låt honom sköta jobbet. Det har gått så bra hittills. Spelarna är utvilade och fräscha tror mig.
Vi behöver inte oroa oss för skador, det är en del av fotbollen och ikväll det en final klart att Pep vill starta med bästa elvan.
Pep underskattar aldrig motståndarna, det gillar vi.
2009-05-13 20:18
Jag förstår som sagt att många är rädda för att MEssi skulle råka på en skada men det jag vill påpeka är att det inte kommer att hända, i alla fall inte från start ikväll.

Att Pedro är riktigt bra tvekar jag inte över en enda sekund men vad jag menar här är att den inte handlar om vår vilja och vem vi vill ha i startelvan eller tvärtom utan vi måste vara lite logiska i våra uttalande.
Barcelona Klint
2009-05-13 20:12
Jag tror att Pedro hade kunnat vara ett alternativ ikväll. Han går före Hleb alla dagar i veckan så funderar Pep på att vila någon i anfallet är Pedro mannen att satsa på.
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 20:10
PILMÀ

Även om det inte är på samma nivå så har Pedro fått regelbunden matchtid i Barça Athletic, så han kommer inte riktigt från 'nowhere'. Sedan så tycker man att spelarna som tagit laget till finalen ska belönas med att spela just finalen. Även om inte rättvisa existerar i fotbollen så skulle jag spela med de spelarna i alla fall.

Sedan vet jag på förhand att om Messi spelar ikväll och blir skadad så kommer folk påpeka att Pep är en idiot som spelade med han.

Men det är Pep som är tränaren och inte jag, om han vill spela med Messi så antar jag väl att han är okej och redo för ytterligare 90 minuter.
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-13 20:09
Pilma

Men sen är Pedro tillräckligt vass för att hota Athletic.
sebbaa
Okkapokka.

Orka scrolla så långt ner! :)
Barcelona petersays
Från ingenstans vet jag inte. Pedro har gjort en del matcher. Och nu är Atletic spelat klart är det helt klart ett taktiskt drag av Pep att använda sig av fler spelare. Är det inte så att Pedro haft begränsningar för hur mycket speltid han kan ha i a-laget och ändå kunna spela med Atletic?
Christián
2009-05-13 20:04
Hoppas inte att startelvan med Yaya Touré som mittback inte stämmer, det skulle va bra att prova en backlinje med Cáceres o se hur det funkar. För jag tror vi kommer behöva Yaya på mitten mot Man U
2009-05-13 20:02
Ämne: Så med "Hur tän....
petersays & Okkapokka

Jag förstår er att ni är rädda för MEssi ifall han skulle åka på en skada och att det är lättare att riskera med Pedro än att göra det med Messi, men vad jag vill säga här är att Pep inte tänker så utan låter den bästa elvan lira ikväll som han har alltid gjort.
Tror inte att Pedro från NOWHERE ska komma in i en final och spela.
Barcelona det_färgglada_barca
2009-05-13 20:00
Ämne: Ämne: Ämne....
du har helt rätt i att båda tidningarna är tveksamma. Det är inte SvD precis. Men mundo deportivo är tydligare när det är spekulationer och när det är rön.
2009-05-13 19:55
Ämne: Härligt att pep star....
inget ont om VV men jag tycker det är bra att Pinto står pga en eventuell straffläggning. Han såg stabil ut mot Mallorca. VV och straffar har tyvärr inte alltid gått lika bra. Pintos räddningstatistik på straffar är trots allt 100%.
2009-05-13 19:52
Ämne: Ämne: då ska ....
det_färgglada_barca

Du kan väl inte påstå att Elmundo är korrekta hellre.

Om denna startelva stämmer eller icke vill jag inte yttra om.
Däremot tycker jag att båda tidningarna rena bullshit om man säger så.

Dessutom har båda EL Mundo y Sport kommit ut med dessa elvan och jag tror att det stämmer men hoppas inte att det stämmer, kanske lite förändringar som att låta Yaya i mitten Caceres i backlinjen o.s.v...
FooTBaLL
2009-05-13 19:51
ikväll åker två tjeje kompisar ner till Barcelona. Jag bad dem att köpa till mig äkta Messi tröja med nr 10 på ryggen. Fyf'n va gött då, nu känner man sig lite stolt då om en vecka när dem är tillbaka och man tar på sig fina Leoo tröjan:D längtar efter den redan. :-)
Barcelona Etoo_the toominator
2009-05-13 19:49
Härligt att pep startar med bästa laget möjligt förutom Pinto i mål då. Synd måända om Guddy,Caceres medera men det här är en cupfinal! Man kan inte dadda runt i sånna här sammanhang. Det är sånna här kvällar som gör en storklubb. Nu går vi in och visar bilbao var skåpet skall stå och befäster vår plats som mesta cupmästare i spanien!

Apropå bänkspelarna så är jag övertygad om att dom i dom följande veckorna får gott om speltid dom sista 3 matcherna i ligan att bevisa va dom går för. Visca barca!
Barcelona Okkapokka
2009-05-13 19:47
Håller med petersays. Låt Pedro spela idag, eller Hleb åtminstonde. Messi behöver vila och jag skulle inte sova på en vecka om jag visste att han skulle missa CL finalen pga en skada.

Om det blir några problem eller om vi ligger under matchen så är det bara att byta in Leo. Inga större svårigheter alltså.
Deportivo Creus
2009-05-13 19:45
Ämne: Finns alltid en shop....
Jag vill ha en Xavi-tröja. Antar att jag får vänta annars.
Barcelona petersays
2009-05-13 19:44
Så med "Hur tänkte du? att börja med dessa ungar i en final?" menade du egentligen bara att du ville byta ut Messi mot den lika gamla Pedro. Mmmmkay?

Klart Messi är vassare, jag är inte helt rigid i mitt tyckande. Tänkte bara att en match vila kunde göra honom gott. Dessutom är det stor risk att det blir en väldigt fysisk match ikväll ocvh jag vill absolut inte ha skador på någon så viktig spelare som Messi. Pedro har spelat regelbundet i Atletic och gjort massor med mål, tror absolut att han skulle funka istället för Messi idag. Särskilt när Messi inte vart så bra senaste månaden och när motståndarna lyckats stänga honom. Pedro skulle kanske spela lite annorlunda.

Men men...vi får la se. Där spelar det inte så stor roll för mig. Det viktigaste är att vi har backarna på "rätt" positioner.
Ämne: Kan någon tipsa om n....
here you go.
Barcelona Okkapokka
Finns alltid en shop här på SF, har aldrig köpt här dock. Enda problemet är väl att man inte kan bestämma tryck och nummer osv. Finns kanske Messi,Henry,Eto'o tillgänglig. Har inte kollat så noga.

*Länktips.

sebbaa

Om du läser hans tidigare inlägg så förstår du nog.
sebbaa
2009-05-13 19:43
Ämne: Kan någon tipsa om n....
Du stöder klubben mest om du beställer från hemsidan!
Varför beställer du inte därifrån?
Deportivo Creus
2009-05-13 19:41
Kan någon tipsa om någon sida förutom Barcelonas officiella som säljer originaltröjor?
2009-05-13 19:39
Ämne: då ska man strax dra....
El equipo inicial del Barça para la final copera ya está definido. Pep opta por Touré de nuevo en el eje junto a Piqué, mientras Puyol se desplaza a la izquierda y cae Sylvinho. En la delantera estarán Bojan, Messi y Eto'o. El 'once' previsto es el formado por: Pinto; Alves, Piqué, Touré, Puyol; Busquets, Keita, Xavi; Messi, Bojan y Eto'o.
2009-05-13 19:37
sport är en blaska, som expressen. el mundo har tydligen haft kontakt med pep som uppger följande startelva:
Pinto --- Alves - Pique - Toure - Puyol - --- Busquets - Xavi - Keita ----Messi - Bojan - Eto'o

Dem har aldrig fel och skulle inte säga ngt om dem inte visste. Sport däremot tror fortfarande att beckham är på väg till barca då det var laportas vallöfte(inget ont om laporta!)...
2009-05-13 19:37
Ämne: PILMÀ
Hur skulle di....petersays

Skulle spela med MEssi istället för Pedro.

Kan förstå att han behövs vila men denna match kan vara hans sista match innan CL finalen då vi i princip är liga mästare redan.

Och det går liksom inte att chansa med två unga talanger vid sådana typer av matcher för att det är mycket press o.s.v.

Och chansning ska man inte hellre använda vid den här tillfällen.:D

Absolut inte
Barcelona H.C Xavier
2009-05-13 19:34
då ska man strax dra till placa catalunya(barcelona) och kolla på matchen med flera tusen culés ;) ska bli skit roligt.
VISCA EL BARCA
El Capitano
2009-05-13 19:27
petersays

Jaha, jag som trodde att han skulle hoppa in som en joker i CL! Hoppas att han återhämtar sig till dess. Utan att underskatta resten av laget men om nån kan göra mål mot Man U så är det Henry eftersom han vet hur PL fungerar.
Annons: