/spanien/barcelona/forum/18587.aspx/spanien/barcelona/forum/18587.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2009-04-23 17:53
Ronaldihna

Kan gärna hjälpa ett par Linköpings studenter, pluggar ju själv där. Skicka frågorna på PM så kan jag svara på dem.
Barcelona Rambla
2009-04-23 17:53
Ämne: Hej alla Barca fans!....
Kör på bara.
Barcelona Rambla
2009-04-23 17:52
Barcaloni:

Jag anser inte att Casillas har varit lika tongivande som tidigare säsonger. I höstas var han ju inte ens något extra och inte speciellt bra. Det var kanske därför de tappade en del poäng? Nu under våren känner man mer igen Casillas från tidigare säsonger.
Barcelona Ronaldihna
2009-04-23 17:49
Hej alla Barca fans!
Vi är en grupp elever som studerar på Linköpings universitet, själv är jag en stor Barca fan. Vi jobbar med ett grupparbete och vi undrar om det är ok att ställa några frågor till er. Vi vill tala om för er att era svar inte kommer att publiceras utan det är bara en inlämningsuppgift.
Barcelona Hetfield
2009-04-23 17:48
Kan inte fatta att vissa av er snackar om Pepe...släpp det, barca spelar helt magisk fotboll, njut av det istället
Barcelona Klint
2009-04-23 17:47
Ämne:
Drog till med en e....
Det kan väl gå precis hur som helst. Som vanligt när Atlético spelar alltså.
Barcelona C.Andrés
2009-04-23 17:46
Roliga är ju att vissa madrid fans anser att det inte var så fult som det ser ut,att det bara var en liten luftspark och en slags skav och slagen var inte alls slag. Herregud.
Barcelona kallesiete
2009-04-23 17:45

Drog till med en etta på racing-atletico ikväll. Tror ni det är helt fel? Vet att atletico normalt sett är ett bättre lag men hemmaplan bör väl spela in? Har jag kastat mina pengar i sjön?

Har pepes dom fallit?
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-23 17:39
Pepe och Marcelos uppträdande mot Getafe måste va bland det sorgligaste jag har sett. Specielt Pepes agerande äcklar mig. Killen verkar ju inte bry sig om va det är han sparkar på. Tappar ju totalt sinnet och sparkar allt va han kan på Getafe spelaren. Kunde ju lika gärna vart huvudet han träffa. Såna as borde inte få spela fotboll alls. Är ju fan en säkerhetsrisk att ha såna psyckopater på plan. Fy fan!
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 17:35
Alla lag blir försämrade utan sina nyckelspelare.. Vare sig det är Messi i Barcelona eller Gerrard i Liverpool. Alla lag blir sämre utan deras nyckelspelare.
Barcelona Barcaloni
2009-04-23 17:32
Ämne: Jag måste ge VI GER ....Rambla/

Att marängerna ligger fortfarande som 2a är ingen gåta för mig, och faktorn som har bidragit mest till det heter Casillas. De har ju trots allt kapacitet att köra sitt defensiva anti-fotboll och bygger sitt anfall på kontringar, vilket de har gjort sen J.Ramos tog över.

Tänk bara på hur många matcher har han (bokstavligt talat) räddat matchen för dem? Casillas har varit omänskligt bra i år, precis som i fjol. Personligen tycker jag att utan honom, så hade RM varit nånstans mellan 3e-5e platsen i tabellen i år.
Barcelona Salcini
2009-04-23 17:31
Måste få säga mitt om den nya designen...

Fanns det verkligen inget som var väldigt mycket snyggare och hade mer anknytning till Barca? En lila-rosa färg, när hade Barca det senast på sina tröjor? Visst rött och blått blir lila men Barca har aldrig förknippats med den färgen.

Det gulblåa splattret vid Barca-märket, varför? Det känns som ett barn som lekt med en pensel bara.

Fanns det ingen mer retro, klassisk och dominant design? Det här luktar nykomlingssida som skall flasha till det. Barca är en klassisk klubb med mycket fin historia, visa upp det för fan!

För övrigt, du som har gjort den vill jag bara säga för ditt engagemang och för att du tog dig tid till att göra det. Tyvärr, föll det mig inte riktigt i smaken.
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 17:30
Tog ett tag men nu har jag läst match-rapporten, och vilken match-rapport det var!

Fantastiskt jobb Anton!
Barcelona Ciao-V
2009-04-23 17:22
Sevilla är taggade inför kommande match mot Real Madrid. De vill vinna, och de kanske gör det!

Kanoute säger:
"I do not think Madrid are at the same level as Barca, and that is not to discredit Madrid, but I think it will be a different game because we will have everyone behind us,".
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 17:13
Ganska intressant läsning här. En rapport om vad Pep skulle införa om han blev tränare för FC Barcelonas a-lag. Detta är alltså ett år gammalt, ganska roligt att kolla tillbaks på hur det var och hur allt han lovade blev till verklighet.

*Länktips.
Barcelona Messidinho_10
2009-04-23 16:56
Jag tycker Red borde skriva en text typ FC Barcelona eller nåt och sen lägga upp några bilder på våra spelare framför allt Messi här till vänster. Annars snygg sida med vackra färger.
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-04-23 16:50
Rambla

ja och ibland kan man nästan säga att casillas bidrar mest offensivt eftersom att det är han som kastar ut dem långa bollarna som nästan alltid blir farliga :)
Barcelona Blaugrana13
2009-04-23 16:49
Min tolkning av den nya desigen är att de blå-gula "splashet" ska symbolera oss svenska barca fans.

Den rosa-lila färgen skulle kanske kunna vara lite mörkare. Men annars ser det bra ut.

Bra jobbat till Du som designat!
Barcelona Rambla
2009-04-23 16:48
Ämne: Ämne: Jag mås....
Antaglien, och det är därför Madrid får mer ytor än tex Barcelona och kan spela omställningsfotboll.
2009-04-23 16:45
ja färgen och allt glitter känns lite mjäkigt och så. men kanske speglar erat fin lir? :)
2009-04-23 16:42
Blaugrana13

ja självklart kan jag hålla med om det, men tror att det har blivit för mycket tränare och för mycket nya ideér. sen på galatico. så spelade real bra offensivt o kanske gjorde 2-3 mål som brukar räcka men släppte in 3-4 i samma match för att defensven inte höll
Real Madrid Autobahn Arjen
2009-04-23 16:42
Ämne: Jag måste ge VI GER ....
Tvärtom alla lag vågar anfalla mot real...
Barcelona Rambla
2009-04-23 16:41
Ni höjer knappast nivån genom att kalla varandra för barnrumpor. Kan ni inte samsas så strunta i varandra istället.
2009-04-23 16:39
Humphrey Bogart
Du beter dig själv som en barnrumpa, eller har jag fel?
Barcelona Bernie
2009-04-23 16:38
Haha, alltid denna pajkastning mellan de vita och blåröda supportrarna. Är det förresten bara jag som ogillar den nya designen på vår sida? Förstår mig inte på färgen alls och all kladd runt klubbmärket. Nåja, nästa år sägs det ju att vi kommer bära rosa bortadresser så det matchar ju.

Barcelona Blaugrana13
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Nja asså mer i stora hela.
Barcelona Rambla
Jag måste ge VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!! rätt. Det är faktiskt imponerande att Madrid inte förlorat en enda match i ligan sen förra el clasico. Det måste man ju kunna erkänna. Nog för att de i vissa matcher har haft en hel del tur (jag vill minnas bla mot Osasuna och Valencia hemma) men trots det är det starkt som fan efter den turbulens det varit i klubben denna säsong. Det är en sak att hålla med om att de inte precis spelar någon underhållande fotboll, de gör det faktiskt inte ens när hela laget är intakt, men man måste imponeras att de inte är längre ner i tabellen.

Vad kan det bero på? De andra lagen är för dåliga och bjuder inte upp till något vidare motstånd mot Madrid? De kanske har för stor respekt?
Barcelona Humphrey Bogart
2009-04-23 16:36
Autobahn Arjen

Du måste nog vara den löjligaste barnrumpan jag någonsin träffat.

Ska ni snacka Galactico och FM-värvningar så hänvisar jag till Puerta.
2009-04-23 16:36
k u s h t r i m
Ne, tycker inte om den.
2009-04-23 16:35
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
Och gravsen som ensam def mitt, skämt!
Annons: