/spanien/barcelona/forum/18586.aspx/spanien/barcelona/forum/18586.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2009-04-23 18:51
Rambla

Fan vilket äckligt lag säger jag bara.

Ronaldihna

Haha, jag fick upp ögonen för Barca vid säsongen 00-01. Jag satt och kollade på fotboll med mina storebror som är ett Los Che fan. Vi kollade på den sista matchen mellan FCB och Valencia och jag var knappt 10 år, men jag blev så fascinerad av Rivaldo bissa i slutet av matchen att jag helt enkelt inte kunde få nog av BlauGrana. Jag blev ett riktigt hardcore Barca-fan vid säsongen 03-04. Då blev jag fascinerad av en annan brasse vid namn Ronaldinho och så har det hållt på fram tills idag.

Barcelona Rambla
2009-04-23 18:44
Jag hade inte velat möta Cata Diaz i en mörk gränd om man säger sig så. Han har lika galen blik som Abidal ju. :D
Barcelona Humphrey Bogart
Rambla

Marcelo är en liten fjolla som inte står för vad han gör. Raúl sa att Marcelo inte ska bete sig på det sättet och lära sig av sina misstag.

Respekt Raúl, är det någon som förtjänar respekt så är det Raúl.
Barcelona NoGo™
Ämne: Har ni sett det här?....Hahaha ja vad säger man!? Han förtjänade stryk där imo =/
Skulle ju varit kul och se vad som hade hänt om inte alla spelarna hade hållit bort Cata Diaz hehe.
Barcelona Riiio!!
2009-04-23 18:42
Fan va mesig Marcelo är. Märks hur mycket mognare Uche är. Cata Diaz förstår jag hel efter att ha kollat videon som Rambla länkat. Så onödigt och sån mesig liten tönt han e Marcelo!
Real Madrid Sherko
2009-04-23 18:42
Criff

Okej, tog det på fel sätt då.
Kanske tog åt mig lite när du kallade Robben sjukt ego, men det är helt korrekt.
Han är ett sjukt ego :P

Barcelona Criff
2009-04-23 18:39
Sherko, Dålig attityd? Jag bara ifrågasatte ditt påstående hehe. Måste jag skriva massa :)(: för det ska se positivt ut?

Nog bara du som är lite känslig min vän, jag bara tillförde till diskussionen. Menade inget illa.
Barcelona pokke
2009-04-23 18:37
Sherko

Måste hålla med Criff. Tror att det är att Robben är lite för egoistisk. Spanska landslaget spelar ju en offensiv fotboll där Ramos kan springa upp och delta i allt medans i Real kör vill Juande köra defensiv fotboll så man får inte se mycket av Ramos.
Real Madrid Sherko
2009-04-23 18:36
Criff

Ha inte så dålig attityd, har jag sagt att han inte är diva?
Han är precis den divan som Messi var förra säsongen.
Så ser jag på Robben, i samma stadie som Messi var förra året.

Robben är både divig och oftast inåtgående.
Dessutom har inte Real lika bra passningsspelare i mitten som Barca har.
Barcelona Rambla
2009-04-23 18:36
Har ni sett det här? Vilken liten feg stackare Marcelo är. Det märks att han inte ens är vuxen ännu utan ett litet barn.

Varför sparkar han Uche bakifrån på vaden?

Det sägs att Cata Diaz senare efter matchen letade efter Marcelo men tydligen så hade han sprungit tillbaka in i omklädningsrummet och gömt sig. :D
Barcelona Criff
2009-04-23 18:34
Sherko, Huh? Messi går väl inåt?
Då borde ju Dani Alves försvinna ur spelet?

Snarare så att Robben är så sjukt ego att han aldrig släpper bollen ifrån sig.

För jag menar Ramos kan inte ha problem med överlappningen.
Barcelona Lionel Andres Messi!!!
2009-04-23 18:25
Läste nyss i milanforumet, och då är det någon som skriver att nästa år så kommer tredje platsen i Spa, Eng, Ita, vara direktkval till cl.
Barcelona NoGo™
2009-04-23 18:21
Ronaldihna

Bara att pma om du har frågor :)
Real Madrid Sherko
2009-04-23 18:19
pokke

Har en bra förklaring faktiskt.

Vi har ingen högerfotad ytter....

Robben går i 9/10 fall inåt och han ser aldrig Ramos komma på kanten. Bara det gör att han "försvinner" mycket ifrån spelet"
Rent defensivt är han grym även i Real.
I landslaget har han t.ex. Carzorla som han kan samarbeta med men i Real finns det ingen.

När beckham var i real var Ramos ruskigt bra, för att Beckham inte går inåt hela tiden som Robben gör.

Kort sagt, tack vare Robben.
Barcelona Klint
Ronaldinha

Det bästa är att du kontaktar de som är intresserade av att svara på dina frågor via PM-funktionen. Det är ett Barcelonaforum och ingen enkätundersökning.
Barcelona kallesiete

Ronaldihna,

Underbar känsla. Vi kopplade ett stabilt grepp igen. Andres Iniesta ska ha mest krädd för matchen igår även om hela laget va fantastiskt.
Barcelona Ronaldihna
Fråga 3.
Vad betyder Barca för er?
Barcelona Ronaldihna
2009-04-23 18:18
Hallå! Glöm inte min fråga! Fråga 2
Barcelona pokke
2009-04-23 18:13
Sherko

Har du märkt att Ramos är helt otrolig i landslaget? Menar absolut inte att han är usel i Madrid.

Vad tror du det kan bero på?
Barcelona Ronaldihna
2009-04-23 18:11
Fråga 2.
Beskriv känslan efter segern igår?
Real Madrid Sherko
2009-04-23 18:06
Rambla

Casillas var i en svacka under hösten, precis som Sergio Ramos.

Men dem är tillbaka i "standard" men det du säger är sant, han har inte hållit samma nivå hela säsongen som förra t.ex.

Förra säsongen var nog hans bästa någonsin...men trots svackan i höstas är han N1.
Barcelona Koeman_4
2009-04-23 18:02
Ämne: Tack!!
Varför valde....
Hejjade på Holland under EM-92 i Sverige och fastnade för deras hårdskjutande nr4.
Och han hörde hemma i 'Barca, så jag började följa dom och fastnade för spelet dom hade.
Barcelona Myrran
2009-04-23 18:01
Eto'o blev en stor favorit för mig när han spelade i Mallorca och när han gick till Barca följde jag efter och förtrollades av Ronaldinho, Iniesta, Xavi och resten. Sen den dagen var jag fast och kärleken till klubben växer varje dag. Var även imponerad av de gamla holländarna i Barca. Kluivert och Overmars speciellt.
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 18:00
Ronaldihna

För mig var det mera en slump att jag blev Barça supporter. Min mamma hade återvänt från sitt jobb i Stockholm och som vanligt hade hon alltid en present med sig. Vid ett tillfälle så vart en present en Barcelona tröja och jag tog inte av mig den tröjan på flera dagar sedan ;)

Sen när man blivit lite äldre så ser man att deras fotboll är alldeles strålande också, man gjorde rätt val ;)

Det ska nämnas att jag var i sex-års åldern vid det här tillfället också.
Barcelona Rambla
2009-04-23 17:59
- Det vackra spelet
- Mytomspunnen klubb
- Laudrup
- Pep Guardiola
- Romario

Tja, det finns säkert fler andledningar som jag inte kommer på just nu.
Barcelona Ronaldihna
2009-04-23 17:57
Tack!!
Varför valde ni just Barca som clubb?
Barcelona Myrran
2009-04-23 17:53
Ronaldihna

Kan gärna hjälpa ett par Linköpings studenter, pluggar ju själv där. Skicka frågorna på PM så kan jag svara på dem.
Barcelona Rambla
2009-04-23 17:53
Ämne: Hej alla Barca fans!....
Kör på bara.
Barcelona Rambla
2009-04-23 17:52
Barcaloni:

Jag anser inte att Casillas har varit lika tongivande som tidigare säsonger. I höstas var han ju inte ens något extra och inte speciellt bra. Det var kanske därför de tappade en del poäng? Nu under våren känner man mer igen Casillas från tidigare säsonger.
Barcelona Ronaldihna
2009-04-23 17:49
Hej alla Barca fans!
Vi är en grupp elever som studerar på Linköpings universitet, själv är jag en stor Barca fan. Vi jobbar med ett grupparbete och vi undrar om det är ok att ställa några frågor till er. Vi vill tala om för er att era svar inte kommer att publiceras utan det är bara en inlämningsuppgift.
Annons: