/spanien/barcelona/forum/18581.aspx/spanien/barcelona/forum/18581.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
sebbaa
2009-04-24 14:53
Förresten, har ni kollat in "La Liga", "CL", och "Copa Del Rey" i vänsterspalten? Är mycket glad över den, kommer vara perfekt tycker jag, redaktionen har lyckats bra med den saken.
Barcelona Smogen
2009-04-24 14:49
Tror att ligan kan avgöras denna helgen, om Barcelona vinner och Real förlorar tror jag det är klart. Tror inte Real psykiskt orkar resa sig i så fall. Poängtapp tillsammans med stormen kring Pepe och övriga skador gör att dom kommer tappa.
Men, skulle det bli tvärtom tror jag Real kan bli starkare än någonsin, vändningen i tisdags tillsammans med att man skulle kunna ta in poäng på Barcelona med så många spelare borta kan svetsa samman det där laget ordentligt.
Det gäller verkligen att gå ut på lördag och spela fotboll bättre än någonsin förr...vore så otroligt skönt att sätta press på Real inför söndagen....
Barcelona C.Andrés
2009-04-24 14:48
Barcelona spelar spektakulär fotboll och det finns folk som fortfarande nöter Pepes psykfall,lägg ner nu. Det var väl intressant i en dag men detta leder ingenstans,börjar bli jobbigt.
sebbaa
2009-04-24 14:47
Smogen
Håller med, kände själv respekt osv. mot Pepe. Men efter denna incident så, nåväl, vi alla vet hur vi känner, tappade helt respekten. Han verkar ändå rätt förkrossad, nåväl, hoppas han repar sig, men många matcher skall han nog vara avstängd från..
Barcelona Blaugrana13
2009-04-24 14:47
Rivaldinho9

Det var samma som smogen skickade, dessutom var det fler som postade likadana igår : P
Men men stor händelse är det, helt klart.
Straffet kommer idag vad jag har hört
Barcelona Smogen
2009-04-24 14:46
Rivaldinho9

jag länkade till det klippet tre inlägg längre ned, och tydligen var jag inte först med länken hellre. ;)
Barcelona Saman.
2009-04-24 14:46
Han blev väl arg för att killen filmar bättre än honom eller något.

Riktigt Vidrigt.
Barcelona Smogen
2009-04-24 14:44
det snackas väl om max 12 x 3 matcher och som minst resten av säsongen, tror jag. Men med tanke på den verbala attacken på domaren och de övriga sakerna han gör i samband med sparkarna så blir han borta ett par månader in på nästa säsong.
Konstigt det där psykbrytet, filmningar till trots har jag alltid haft Pepe som en av de tre spelare i Madrid som jag respekterar. Han har alltid verkat vettig i intervjuver etc.

Barcelona Rivaldinho9
2009-04-24 14:41
Kolla den här länken också: http://www.youtube.com/watch?v=LCr9_c4rRbU&feature=channel_page Snubben är ju helt jälva störd, måste blivit dumpad av frugan tidigare på dan.
Barcelona Barcamartin
2009-04-24 14:38
Pepe vilken Idio*. Det där hör verkligen inte hemma på en fotbollsplan! Det spelar ingen roll hur mycket du ursäktar dig i efterhand, du ska ha avstängning resten av säsongen MINST!

Helst ska han bli avstängd från fotboll på livstid.(för att undvika missförstånd så är det här ironi, men det ligger ändå något i det)
Barcelona pokke
2009-04-24 14:26
Smogen

Yepp, jag länkade den videon igår. Jag trode faktist ''bara'' att han sparkade på Casquero, boxade Albin och sa ''hijo de puta'' till linjedomarn. Men det visade sig att han trampar på casquero med flit 2 gånger, drar han o håret och klämmer handen. Vidrigt.
Barcelona Smogen
2009-04-24 14:23
här är pepes psykbryt igen, kollar ni slutet har dom ringat in och analyserat allting han gör, en hel del mer än de två sparkarna....
ska bli intressant att se vad han får för straff, kommer väl snart?
Barcelona pokke
2009-04-24 14:14
Barça! (MQUC3)

Everybody loves obbe haha :).

Madridistas, njut istället av detta Barcelona istället för att klaga. I slutet av säsongen kan Barcelona bli historiska om de vinner trippeln så njut av fotbollen.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-24 14:07
Hittade en gammal goding från käre Obbe:

"Barcelona-Bayern Ovisst möte, svårt att veta Bayerns kapacitet då de inte mött riktigt motstånd. Barca är självklart favoriter men jag väljer att lägga mitt tips på tyskarna. De har fördelen av att börja borta, har svårt att se att de ska falla igenom och kan nog stänga matchen hemma. Bayern vidare."
Barcelona Qanii
2009-04-24 13:59
Ser verkligen fram emot matchen på Tisdag! De gäller ju att inte släppa in något mot chelse och samtidigt göra mål de kommer bli svårt.. Sen så finns de en spelare som ja verkligen gillar i de laget. Essien är riktig bra enlig mig så är han den viktgaste spelare i laget tillsammans med lampard,terry, och drogba när han e som bäst. Utan essien så är chelses mf inte alls lika bra, han bidrar med så mkt den killen. Såna spelare är otrlig viktig att ha sina lag. Yaya toure är en sån spelare och L.Diarra är en annan. Men ibland spelar han för fullt spel de gillar jag inte men han skrämer iväg motståndarnas spelare..
Barcelona Blaugrana13
2009-04-24 13:40
Haha! Läste på Puertan och så fick jag syn på det här: "...Barca får gärna förlora mot Chelsea, oss och Valencia, så dom får landa ner på jorden igen, både fans och spelare."

Landa på jorden? Jag tar det faktiskt som en komplimang, då är vi "övernaturligt" bra! :D
Jag tror vi klarar följande matcher galant, men såklart med slit.
Barcelona Puyol - The Wall
2009-04-24 13:36
Vill bara säga att nya sidan är grym men är det nåt som jag vill ha tillbaka är statistiken på spelarna som ni hade förr när man såg skytteligan,assist och speltid den var riktigt bra
Barcelona Blaugrana13
2009-04-24 13:34
ElDuroDeFCB

Jag tror också på Bojan, han är uppväxt i klubben och har säkert en ljus framtid med den :)

k u s h t r i m

Verkligen! Underbart att kunna se Barca nästan 2 gånger i veckan nu.
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-24 13:26
Så skönt för oss supportar att det är match så ofta. Och vilka matcher..

Men väldigt slitsamt för spelarna. Men detta klarar dem. Litar fullt på att Pep tar hand om laget. Han har gjort ett utmärkt jobb hittills.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-04-24 13:19
Blaugrana13

Som Etoo sa själv, Hans ersättare finns redan i klubben i form av Bojan. En tidning hade frågat Etoo ifall han visste vem som skulle bli framtidens super CF och han sa att det är Bojan....

Jag tror på Bojan, många tycker att hans utveckling har stannat upp denna säs. men jag tror att han nästa säs. kommer att blomma ut mycket mer är förra säs. Man ser redan nu att hans muskulatur har ökat, ungefär som det såg ut för Leo Messi. Läste att Bojan spenderar mycket tid i gymmet, just för att öka muskulaturen oc bli tyngre helt enkelt.

Det enda problemet jag ser med Bojan är han längd. Han är inte världens största spelare riktigt, så jag vill gärna se en spelare i Barcelona som ändrar karaktären i truppen. En top forward som är tung, stor och stark, Kanote eller Llorente typen. Såna spelare behövs i truppen ibland....
Barcelona Blaugrana13
2009-04-24 13:12
ElDuroDeFCB

Tror inte jag heller, tror inte Villa är den rätte att täcka upp för Etoo under den period han är borta. När Etoo är tillbaka kan det nog skapa tvister.

Villa är skicklig och bör byta upp sig, han förtjänar det.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-04-24 13:08
Blaugrana13

Jag tror inte Villa skulle uppskatta bänken i Barcelon. Han har ju möjligheten att gå till de stora fiskarna i England o Italien.
Barcelona Blaugrana13
2009-04-24 13:00
Libaax

Håller med dig om att Villa är överflödig så länge Etoo stannar. Ingen bör ersätta Etoo så länge han stannar. Dessutom gör Messi och Henry många mål också. Men som "Barcelonito / Lucho Enrique 21" sa så kanske man vill ha någon som kan kompletera eller fylla Etoos plats när han spelar African Nation Cup.
Barcelona FCBBBBarcelona
2009-04-24 12:48
en bra video inför mötet på tisdag
Barcelona Libaax
2009-04-24 12:39
Ämne: Fast villa är verkli....
Ju han är en anfallare men han är närmare de i spelstil än etoo.

Han är fett överflödig i Barcelona så länge Etoo stannar.

Det är två låg som inte behöver Villa det är Barca och Liverpool för de har Etoo och Torres. Säger inte att Torres är bättre men Pool behöver inte en toppanfallare till när de har Torres.
Barcelona A.Gaudi
2009-04-24 12:28
Fast villa är verkligen ingen kopia av messi och iniesta. Villa är en ren anfallare, vilket inte de andra två är.

dock håller jag med om att villa är totalt överflödig med en etoo i laget.
Barcelona Libaax
2009-04-24 12:20
tarrak:

Exact Etoo bryter mönster i barca anfallet. Han är mer rak på mål,löper hela tiden,sätter press. Han är bra dribbler men ingen stor tekniker,passningspelare. Villa behövs inte när han är sämre version of Messi,Ineista. Liten tekniskt,bra passningspelare som vill gå ner och ha mycket boll.

Varför vill man en sån spelare till när man har fler av redan.

D_Alves _20

Jag menade inte dig även om jag är en lurkare som brukar alltid läsa eran forum och kommer ihåg att du tvekade på hans ego,vilja att stanna i barca. Inte på hans skicklighet som anfallare.
Messi12SD
2009-04-24 12:14
Men det känns som att Henry springer hela tiden, han blir inte yngre direkt, men han kanske startar då
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-24 12:12
Henry som gjorde 3 mål mot Valencia sist? Tror inte att han vilar honom. Xavi vilade för 2 matcher sen han också. Men håller med om att man blir orolig för korten.
Messi12SD
2009-04-24 12:09
Dubbelpost
Annons: