/spanien/barcelona/forum/1858.aspx/spanien/barcelona/forum/1858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2015-12-14 12:46
Blev alltså Arsenal och sett över 2 matcher ska vi självklart ta oss vidare, men man ska ändå aldrig underskatta Arsenal. Jag har svårt att se Arsenals försvar kunna stå emot Neymar, Suarez och Messi. Det kan smälla till rejält i deras nät.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-12-14 12:44
Håller med, ingen idé att snacka om form osv. när matcherna ska spelas om 2-3 månader. Det svänger jävligt snabbt i fotbollen. Kolla bara förra säsongen när Madrid hade sina "22 raka". Hashtag 22 raka.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-12-14 12:43
Mötena som på förhand blir underhållande och kan leda till att 1-2 absoluta topplag ryker är självklart:

Tuffaste: Fc Bayern-Juventus (Tror Bayern går vidare)

Barca-Arsenal (Vacker fotboll där barca tillslut ska ta sig vidare, Men bollen är rund)

PSG-Chelsea (Tror PSG Går vidare)
Barcelona enkos
2015-12-14 12:43
Arsenal har alltid varit ett pojklag i mina ögon. De har aldrig haft balans i laget, altid fokuserat på mittfältet medan försvaret sugit och tunna i anfallet.. Nej jag är inte alls rädd för de, det enda hotet mot Arsenal är LE som inte kan taktisera och vi själva då vi har en tendens att slappna av i andra halvlek. . Minns den matchen Zlatan gjorde 2 mål på Emirates där vi körde de fullständigt men sen gjorde de två mål från ingenstans och matchen slutade 2 2
Barcelona BARCA-més que un club
2015-12-14 12:42
enkos

Tror inte det är bra för dom trots allt att underskatta Juve som trots har revansch att utkräva på Bayern sen några år tillbaka tror Juve kommer ge dom en match faktiskt.
Flavía
2015-12-14 12:41
@enkos:

Atlético har bevisligen mött sämre lag och kört över dom med just 3-4 bollar på deras kasse, även om det är inte har skett i utslagsomgångarna. Och om du tror att ett högst medioker PSV ska ha någon chans mot Spaniens näst bästa lag, så är du ute på djupt vatten om man får säga så...
Barcelona Andresito
2015-12-14 12:40
[QUOTE=Liunil Masse]Alexis återvänder fan, tänkte jag inte på fören nu. [/QUOTE] Det verkar som att det alltid är någon spelare som får möta sitt gamla lag i CL. Vi får hoppas att det inte blir som Morata mot Real Madrid. I övrigt är jag övertygad om att Alexis kommer få ett varmt välkomnande trots att han inte lyckades fullt ut.
Barcelona Rambla~
2015-12-14 12:39
Aja, lönlöst att spekulera nu i mitten av december när matcherna spelas i februari/mars. Det hinner hända en hel del både i transferfönstret och eventuella skador innan vi är där. Vem vet, vi har kanske hela MSN skadade då eller Arsenal som brukligt 5-6 nyckelspelare. Då är det helt andra förutsättningar som gäller.
Barcelona Fuerza
Det är ganska långt kvar till februari. Två månader närmare sagt. Således är det onödigt att dra slutsatser redan idag. Vi vet bättre om samtliga lag veckan innan den första omgången. Mycket kommer hända under januari månad. Nya skador. Spelare som kommer tillbaka. Spelare som köps in. Spelare som säljs. Nya tabell-lägen i de olika ligorna. Olika avancemang/uttåg i cuper osv.

Vore dock mumma om PSG kan sparka ut Mourinho en andra gång på mindre än ett år.
Barcelona neymar JR
Själv väntar jag på att poletten skall trilla ner för Arsenal fansen och inse att arda&vidal är redo i januari samt troligtvis en förstärkning till
Barcelona enkos
2015-12-14 12:37
Bayern kommer ha semester i en månad och är tillbaka på plan först i februari, vet inte om det är för eller nackdel..
Barcelona enkos
2015-12-14 12:36
Flavía

Atletico är inte laget som gör 3-4 mål och dödar matcher direkt och kommer inte att kunna avgöra i PSV redan utan först på hemmaplan. . Atletico tror jag tar sug vidare men inte så överlägset
Barcelona BARCA-més que un club
2015-12-14 12:36
Tror Juve har en chans att slå Ut Bayern, Bayern har inte stött på ett topp europeisk lag ännu så att möta Juve för dom blir en utmaning ,

Barca -Arsenal blir en härlig spännande match får vibbar från final som vi spelade mot dom för några år sen krigar match där.

Real ja vad ska man säga dom får Roma som har sett skit ut senaste matcherna men vem vet, kanske dom höjer sig i februari och kanske några nya spelare .

Psg -chelsea tror Psg går viadare där.

Atletico går vidare mot psv

City går vidare Benfia och wolfsburg.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 12:34
Rambla Vi har aldrig visat underskattning mot city och kommer inte göra det mot arsenal heller. Bara kolla emirates matta. Busquets, Iniesta i co kommer bli våta.
Flavía
2015-12-14 12:33
Att Atlético de Madrid fick möta ett högst mediokert PSV är en mycket bra lottning samtidigt som onekligen sätter käpparna i hjulen för vår del.

Det räcker med att Madrid-laget gör 3-4 mål och därefter vila sina nyckelspelare för att ta över första platsen från oss i ligaspelet.

Barcelona Rambla~
2015-12-14 12:31
Det enda problemet som jag ser är att Arsenal ofta har en massa flyt när de möter starkt motstånd. Vårt lag har dessutom problem att "kill off" lag de leder mot och viss form av lathet infinner sig och kanske till den del även lite underskattning.
Barcelona neymar JR
2015-12-14 12:30
Rambla~ Det är nog enda anledningen till att jag vill ha Arsenal, deras självgoda fans som slutar upp med en massa bölande och att Messi kunde ha spelat för dom om wegner "ville"
Barcelona neymar JR
2015-12-14 12:29
Räknar ni ut Juventus redan? Åh fan
Barcelona Rambla~
2015-12-14 12:29
@neymar JR:

Haha precis, de anser oftast att de egentligen har ett bättre lag. Jag tror inte deras backar någonsin har stött på en trio som MSN tidigare. :)
Barcelona neymar JR
2015-12-14 12:28
Det enda som skrämmer en är att Arsenal har absolut inget att förlora. Alla räknar ut dom redan Wegner har ju visat prov på kontringsfotboll och lågt försvarsspel Men ändå MSN på den mattan
Barcelona Liunil Masse
2015-12-14 12:28
Alexis återvänder fan, tänkte jag inte på fören nu.
Barcelona enkos
2015-12-14 12:27
Vidare till kvartsfinal Barcelona Real Atletico Bayern City Psg Wolfsburg Benfica
Barcelona Andresito
2015-12-14 12:25
[QUOTE=LegendenN10]Vi fick tufft motstånd men Arsenal vi greja sätt till två matcher. Fifa är korrupt till reals fördel. Vilken lätt motstånd de fick. Efter Arsenal Psg Juventus kommer Roma. De ska alltid få lätta motstånd i CL. [/QUOTE] Man börjar bli trött på konspirationsteorierna. Real kunde fått både sämre och bättre motståndare, fokusera på Barca istället. Jag är nöjd, föredrog antingen Arsenal eller ett av de lättare lagen inför lottningen som PSV, Gent eller Benfica. Det blir svåra matcher, men njutningen kommer bli maximal om Arsenal slås ut.
Barcelona neymar JR
2015-12-14 12:24
Inom dagens slut så håller Arsenal fansen sig själva som favoriter haha
Barcelona enkos
2015-12-14 12:24
Roma till våren kommer bli bättre än de är just nu..
Atletico brukar få lätt motstånd och fick nu PSV
City fick också drömlottning medan Juve mardröm det är när du inte vinner gruppen och flr Juve räckte x mot Sevilla..
Wolfsburg mot Gent sämsta matchen. .
Zlatan mot Mourinho..
Och ja Barca mot Arsenal igen .. det jag gillar med Arsenal är deras matta och sätt att spela för de passar oss som handen i handsken
Barcelona Vampíro
2015-12-14 12:22
Hade hoppats på typ PSV eller Gent men Arsenal ska vi klara av. De har ett par fina spelare offensivt men om våra spelare toppar formen så ska Neymar och Luis kunna ställa till det rejält för Mertesacker och liknande. Fixa in en till anfallare nu i januari för jag vill inte behöva dras med Munir i CL om det skulle komma skador. För femhundrade gången vill inte höra om hur man kan spela med en mittfältare heller.
Barcelona Z_Z
2015-12-14 12:21
@Davids3:

Arsenal. Alltid gruppettorna som spelar hemma i avslutande matchen i åttondelen.
Barcelona Baronen
2015-12-14 12:21
Har det någonsin hänt att vi fått en lätt lottning? Ett sådant där möte som man knappt behöver bli nervös inför. Av någon jävla anledning blir jag alltid toknervös i matcherna mot gunners. Hur många gånger har vi stött på de, PSG o Milan de senaste 6-7 åren? 1000ggr?
Barcelona Davids3
2015-12-14 12:20
Vem börjar hemma?
Barcelona LegendenN10
2015-12-14 12:20
Vi fick tufft motstånd men Arsenal vi greja sätt till två matcher. Fifa är korrupt till reals fördel. Vilken lätt motstånd de fick. Efter Arsenal Psg Juventus kommer Roma. De ska alltid få lätta motstånd i CL.
Annons: