/spanien/barcelona/forum/18572.aspx/spanien/barcelona/forum/18572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 16:20
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Jo givetvis. Men jag har aldrig riktigt trott på det här "Om inte det hade hänt så hade det varit annorlunda" osv.

Real har haft otur med skador i år, men det är något man alltid får räkna med inför varje säsong. Barça här däremot haft tur med detta och man har haft sin bästa trupp tillgänglig under hela säsongen (utom Iniesta och Abidal som haft långtidsskador)
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-04-23 16:15
okkapokka

det har du rätt i men vi har tappat 1 poäng iår.. i höstas när vi inte hade dem tappade vi MASSOR. om vi haft dme hela säsongen...så kanske det hade varit lite annorluda i serietabbelen :P :)
2009-04-23 16:13
blaugran

ja du malaga är riktigt bra.. har väl slagit sevilla och valencia på bortaplan? iaf valencia.

det känns som tur, men hela 06/07 säsongen vände vi kanske 10 matcher i 90 minuten. chelsea liverpool och man u gör seger mål var 3dje match i 90 minuten. så tur är det inte bara.. händer för ofta för att vara tur:P om du fattar vad jag menar :)

ja men ändå ganska konstigt real spelade helt ok förra året och ni spelade sämst och kom 18 poäng efter oss.. ni spelar super och real spelar sämst iår men är ändå bara 6 poäng bakom. (kan bli fler)
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-04-23 16:12
Okkapokka

Hahah Faubert.....Behöver man säga mer
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 16:10
Och spelare som Ruud och M.Diarra har ersatts med Hunter och L.Diarra.. och Faubert :D
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-04-23 16:10
Blaugrana13

Din off topic är helt j*vla sjukt...Jag fattar inte heller hur de kan va så bra...Malaga är för mig årets lag efter Barcelona i ligan oavsett om de klarar Cl/Uefa platserna
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-04-23 16:07

Att barcelona ligger 6 poäng förre är en gåta för mig. Det borde vara mycket mer, men alla matcher i rad tog sin rätta på spelarna nån gång i januari och februari, och därför tappade barcelona lite. Men nu är det väl upp till bevis för de vita. Madrid har ju bara ligan att spela för, så spelarna, oavsett vilka som startar bör vara 100%iga. Att ni snackar om skador hit o dit hör inte till saken, ni är ju trots allt Real, och de som spelar där bör hålla Real klass...
Barcelona Blaugrana13
2009-04-23 16:03
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Ni har haft väldigt mycket tur. Det är inte sjukt att ni "bara" ligger 6p ifrån oss. Ni är ju trots allt top lag och har alltid varit. Kan däremot inte ge er någon som helst bra kretik när de gäller ert spel i år.

Lite off topic kanske, men något som är sjukt är Málaga (nykomlingarna) som slåss om en europacup plats.
2009-04-23 15:55
Real madrid har inte spelat bra iår.
dem har haft mycket tur, men man måste jue säga att det är mycket starkt och kanske tur, men fortfarannde starkt att real lyckats vinna dem flesta matcherna.
jag är inte stolt över reals spel, men jag är riktigt stolt att dem aldrig ger sig. real har haft många skadade nyckelspelare iår men på något sätt lyckats vinna ändå. och ni måste jue erkänna att det är verkligen sjukt att real "bara" ligger 6 poäng efter när dem lirar sämst och barca spelar deras bästa fotboll någonsin?

jag tror inte real kan komma ifatt i år, barca borde ha lärt sig en läxa från säsongen 06/07.

bra match igår annars! tar emot o säga det men ni spelar riktigt bra!
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 15:50
*Raúl González Blanco/ khaaLiiL*

Även om det endast skiljer 6 poäng mellan båda lagen så är Real Madrid ljusår i från Barça i år, Real Madrid är inte ens i närheten av Barça. Barcelona spelar den mest underhållande men samtidigt den effektivaste fotbollen i nuläget, och krossar bottenlag som topplag.

Barça aspirerar även på 3 titlar i år. Real har knappt chans till att vinna en titel.

Så det må skilja 6 poäng i ligan, men Barça är så himla mycket bättre i år.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-23 15:48
*Raúl González Blanco/ khaaLiiL*//

Sätten ni tagit era poäng på har det inte direkt varit mästarklass på. Att skrapa ihop uddamålsegrar och ligga på kontring mot mittelag oavsett hemma eller borta är inget ögonbrynshöjande direkt. Sen åkte ni ut tidigt i både cl och copa del rey. Men anser du att ni gjort en bra säsong bara för att ni lyckats håla ett avstånd på 6 päng till barca som slåss på 3 fronter så okej.
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-23 15:46

Spelar ingen roll om ni ligger 6p efter eller 60p efter. Ligan är vårt. Ingen kommer ihåg tvåan brukar man säga. Och det stämmer mycket bra.

TRIPPEL I ÅR! Och nej jag överdriver inte.
Barcelona pokke
Barcelona pokke

Nej ni har VERKLIGEN inte varit starka. Ni spelar kontringsfotboll mot bottenlag och vinner med uddamålet vartenda match.

Nog om det, jag ska gå nu.
2009-04-23 15:41
pokke

Har dom inte varit starka?

Skit många skador och ändå ligger man 6 poäng efter det bästa barcalaget genom tiderna. Den vi har är inte ens med på top 10 och ändå ligger vi bara 6 poäng.
Barcelona Culéé
2009-04-23 15:40

Real Madrid är bäst i MADRID men inte utanför Madrid, Liverpool bevisade det bland annat ..
Det jag tycker är anmärkningsvärt är att de lagen vi vinner på borta plan mot har Real 10 gånger svårare att vinna över på Hemmaplan.
Snart faller Madrid, det behövs bara lite tålamod!

Saman.

Håller me dig, riktigt skööönt väder! :D
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 15:39

Bilden var knappast nödvändig och ditt syfte var bara att provocera. Lek inte oskyldig.

Nog om detta.
Barcelona pokke
2009-04-23 15:37

''Real har varit starka i år''.

Ni har verkligen inte varit starka. Kört pissfotboll mot bottenlag. För mig är det en gåta hur ni kan vara tvåa i ligan och endast 6 poäng efter.
2009-04-23 15:36
Okkapokka

Ska inte skriva mer, men har jag provocerat något? Det är du som är riktigt känslig som inte tål något.. Bara för att jag skrev att många trodde på en "El Pasillo" betyder det då att jag provocerar?
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-04-23 15:36
Hej Hopp

Först måste jag skriva om den nya designen, Den är lite....fan kan inte riktigt hitta rätt ord men jag väljer skum...

Sen är det så att matematiskt sätt så kan vi säkra guld på Bernabeu ifall Sevilla vinner över Real och vi vinner över Valencia, samt att vi vinner el calssico nästkommande helg. Jag ryser bara av tanken... Det är nog bättre en el pasilo tycker jag. Vad säger ni???
Barcelona Saman.
2009-04-23 15:34
Oerhört fint väder idag! Ut med er! Stäng forumet!
Barcelona Okkapokka
2009-04-23 15:30

Förra året fick man det som underhållning på Bernabéu, i år får man se Pepe misshandla folk istället som underhållning. Va hände? Vart Barcelona för bra igen?

Stick tillbaks till Puertan om du bara ska provocera.
2009-04-23 15:30
Barcaloni

Va fan, jag sa bara att det var många som trodde det men Real har varit starka, så det blir inget sånt.
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-23 15:28
FCB :)

Jag håller med. Det är färgen som förstör allt. Tyvär.

Annars så är "splash" idéen väldigt bra. Bilder på spelare vill jag inte att det ska finnas. Men som du säger det hade varit fint med lite text.

Nåt liknande med detta "Fc Barcelona och/eller Mes Que Un Club".
Barcelona Barcaloni
2009-04-23 15:25
*Raúl González bla blaa//

Lägg av med dina meningslösa inlägg! Har du inget vettigt att säga, så stick tillbaka till puertan. Inget av dina inlägg har bidragit med nåt konstruktivt direkt.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-23 15:25
Raúl González Blanco/ khaaLiiL*//

Nej absolut inte. Men det va B.Munchen och Lyon också. A.cole missar även första mötet. Så nu får Hiddink antingen sätta in b lags spelaren manncienne eller dra ner Essien från mittfältet och sätta på vänsterbacken mot Messi. Oavsett så kommer resultatet av det hela bli att antingen Iniesta eller Messi kommer få fritt utrymme att operera. Med all sanolikhet så dödar vi matchen på camp nou. Likt vi gjorde mot både Lyon och Munchen.
2009-04-23 15:23
Det var många här inne som trodde på en sån här jag minns inte vad den kallas för på Bernabeú iår men det blir inget.
Barcelona FCB :)
2009-04-23 15:22
bra idé det där med loggan "splashad" uppe i hörnet. Två saker jag dock vill förändra:

1. Färgen. Blått eller rött är val barcas färger?

2. En text längst upp. Räcker med ett enkelt " FC Barcelona ".

vad tycker ni?

snyggt annars
Barcelona Squez
2009-04-23 15:18
Skulle vara skönt att vinna guldet på Santiago Bernabeu. Men men, en match i tag. Det lär inte bli lika enkelt på Mestalla för oss.
Barcelona Rodriiguees
2009-04-23 15:16
Fattar väl jag med, jag underskattar inte jag undrar vad som kan sätta stopp. ;)
Annons: