/spanien/barcelona/forum/18570.aspx/spanien/barcelona/forum/18570.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona C.Andrés
2009-04-25 12:06
Real-redaktionen jobbar HÅRT för att se ut som sf's mest amatörmässiga och invalida skribenter. Lejonets sk spottloskor är ett skrattretande ämne att ta upp när det handlar om Pepes avstängning,men hassan alavi håller uppe drömmen att efterlikna den mest inkompetenta skribenten som jag någonsin har läst något av - allas vår kviborg.
Skärp er för fan madrid-redaktionen.
Valencia Villa/Silva
2009-04-25 12:05
Ganska roligt hur alla här säger att om Eto lämnar laget så köper Barca Villa även då Villa har sagt att han ska vara kvar i valencia i 6 år tills kontraktet tar slut. Killen har hjärta för klubben.

Anyways, lycka till ikväll. Även om jag håller på valencia så vill jag helst inte see real ta hem titlen.
Barcelona Rambla
2009-04-25 12:04
Zizou_spars

Nej, det är sant. Andra incidenter nämns också. Jag "gråter" inte över att det just är Barcelona som nämns (eh, kanske lite ändå). Gudarna ska veta att det har funnits "rötägg" även i denna klubb genom historien. Hristo tex, som stämplade en domare på tårna och blev avstängd i 6 mån. Maradona har nämnts. Han var ju lite speciell och halvgalen han också när han blev provocerad.

Det är bara lite tragiskt att gnälla nu när straffet har kommit och jämföra med andra incidenter huruvida det är rättvist eller inte. Alla incidenter är unika i sig och man kan inte dra paralleller med Deco som drar en spelare i håret och blir utvisad eller Eto'os spottloska osv.
Barcelona AlexC
2009-04-25 12:01
Rambla/

Om jag minns rätt så träffar väl inte ens loskan Bilbaospelaren. Den flyger väl bara bredvid?

Men detta är inget nytt vad gäller Real-redaktionen. Mini-MARCA är vad de är. Representabla för den kungliga klubben.
Real Madrid Zizou_spars
2009-04-25 11:58
Det är ju inte bara Barcelona incidenter som tas upp...
Barcelona Saman.
2009-04-25 11:55
Rambla

Rätt kul att de försöker vinkla en artikel om Pepes galenskaper mot Barcelona. Tragiskt.
Barcelona HugoBoss
2009-04-25 11:55
Jag instämmer med dig Rambla.
Barcelona Rambla
2009-04-25 11:51
"Eto'o inte fått någon avstängning för de gånger då han använd loskan som vapen mot sina motspelare. Vilket är ett skämt från det spanska fotbollsförbundet."

Varför ska de alltid vara så pinsamma på Madrids-redaktionen? Ok, inte alltid kanske men väldigt ofta i alla fall.

För det första så är det direkt felaktigt att påstå att Eto'o spottat flera gånger. Den incidenten det handlar om var mot Athletic Bilbao. Sen är det fan ingen som med bestämdhet kan hävda att den loskan ens var menat att träffa. Eto'o går inte fram till spelaren och spottar honom i ansiktet precis utan spottar rakt ut i luften och "råkar" träffa Atheltic-spelaren. Jag kan inte med bestämdhet säga om det var avsiktligt eller inte men att jämföra det med Pepes vilda framfart är ju bara skrattretande.
Barcelona Okkapokka
2009-04-25 11:48
Känns som att det beror mycket på vad man lägger fokus på egentligen. Valencia matchen är viktig att vinna så att vi kan ha 6 poängs ledning(minst) inför klassikern, och rent av viktig för att hålla vinstraden och självförtroendet uppe. I klassikern står 6 poäng på spel och det är förmodligen här ligan avgörs.

Man vet inte riktigt hur Pep kommer ställa upp laget idag heller, man vet inte om han sparar nyckelspelarna till El Clasico eller om han kör med bästa möjliga lag nu mot Valencia. Så det känns väldigt svårt att tippa på utgången och startelvan i kommande matcher.

Tror dock på seger idag, något annat vore ett misslyckande.
Malibou
2009-04-25 11:46
det jag gillar med denna pepe incidenten är att reals red tar upp Maradona fighten från 80 talet... hahaha snacka om att leta efter något någon barca spelare gjort... och sen att skriva om eto'os spottloskor herreguuuuud. jag förstår att ni är ledsna över att ni inte leder ligan och är utslagna ur CL men snälla nån, ni behöver inte bete er som 12 åringar i redaktionen heller...
Barcelona Ciao-V
2009-04-25 11:46
Okkapokka:
Hehe, jag vet det. Tog det bara som ett exempel. Puyol är ett föredöme liksom Iker, Xavi, Raul och några till.
Men jag fick en känsla av att även Pepe var en rätt hygglig kille innan den här händelsen.
Nu har han skrivit en historia som det mönster han han visade sig vara. Oförglömligt!
Barcelona Tan
2009-04-25 11:42
Vad tror ni om kvällens match? Jag tror att det kommer att bli tufft och jämt. Men jag tror att vi tar det till slut. Men Valdes nolla spräcks nog ikväll.
Real Madrid Zizou_spars
2009-04-25 11:33
Herregud killar, nu har ni pratat om Pepe konstant sedan incidenten. Släpp det. Och varför dra in Marcelo i det hela utan att kritisera Cata öht? Snubben har ju mord i blicken och försöker komma åt Marcelo under X antal minuter. Som gör rätt i att ironisera/ignorera honom, dock på helt fel sätt håller jag med om. Men det är absolut inte bara Real Madrid spelare som felade i tisdags..
Barcelona Okkapokka
2009-04-25 11:32
Någon frågade här tidigare om El Clasico här flyttats och det har den. Lördag 20:00 är den nya tiden.

*Länktips.
Barcelona Okkapokka
2009-04-25 11:27
Ciao-V

"Hade det varit Puyol och Iniesta" Haha ursäkta men jag började faktiskt skratta där. Finns ingen chans i världen att dom två skulle göra så där. Snarare typ Marquéz eller nåt.

Men jag förstår din poäng, givetvis. :-)
Barcelona Ciao-V
2009-04-25 11:23
Ämne: Marängredaktionens r....Pepe och Marcelo borde även få bötar av klubben, tycker man. Men jag tror inte det blir det. Madrid kanske inte har några moralisk och etiska riktlinjer som reglerar sånt. Man kanske får agera hur man vill på plan, bara man vinner sina matcher.
Hade det varit Puyol och Iniesta skulle jag verkligen hoppas på att de hade fått det straff de förtjänar. Jag skulle definitivt inte försvara dem som supporter till klubben.
Barcelona petersays
2009-04-25 11:16
Marängredaktionens reaktion på Pepeskandalen:
"Att fela är mänskligt, men att förlåta är gudomligt."

Fela? Fela???!!
Han fucking slog två pers och sparkade en till. Tycker dom likadant om idioter som slåss ute på stan eller på krogen med? "Nä alltså killarna var ute och knackade bögar och slog ned folk på stan. MEn du vet vad man säger. Fela är mänskligt".

Nånstans måste ju gränsen dras. Våld är ALDRIG ok och ska straffas betydligt hårdare än 10 matchers avstängning.
Barcelona kallesiete
2009-04-25 11:13

Fan va viktig match ikväll. Vågar man hoppas på en urladdning i första halvlek á la Lyon/Bayern/ m.fl så att vi kan vila/safea ett par spelare. Som flera tidigare har sagt: Xavi, Eto'o och Yaya. Ytterst viktiga i el classico.

Nu kör vi!!!
Delarocha
2009-04-25 11:12
Kul artikel marängerna slängde upp. Bara nämna Eto'o och Barcelona i förbifarten sådär.

Jag hade kunnat ge vad som helst för att ha vunnit på det där handsmålet av Messi. Det hade varit helt otroligt kul.
sebbaa
2009-04-25 10:39
Är lite fundersam över Eto'os och Xavis gula kort. Hoppas egentligen de inte får spela, vi borde nog klara det galant ändå?

EDIT; Förresten, är det nåt fel med tippningen? Tippade 4-0 i Sevillamatchen, men det står att den slutade 1-0, m.a.o. fick jag bara en poäng..
Messi12SD
2009-04-25 10:36
Messi Henry och Hleb spelade tillsammans när vi vann 4-0 över Valencia, så varför inte nu?
Barcelona lameG^
2009-04-25 10:34
jag ser hellre bojan än hleb.
Messi12SD
2009-04-25 10:32
Startelvan ska se ut så här
Valdes
Alves Puyol Marquez Abidal

Busquets
Iniesta Keita

Messi Henry Hleb

Eto`o vilar, riskerar varning. Xavi likaså, yaya vilar. Vill också att Alves vilar, men vi möter villa och silva och han behövs
Barcelona Tompa
2009-04-25 10:12
lameG:
Ja, Etóo gör nästan alltid mål mot Real Madrid och kommer säkert göre det igen. Hoppas laget inte drar på sig någon onödig varning i kväll.
Barcelona FCBARCELONA_10
2009-04-25 10:11
Grattis Cruyff :)
Barcelona Hetfield
2009-04-25 10:11
Vet inte vad jag ska tycka om Zlatan ryktena, måste väl ligga lite sanning i det hela när så många tidningar skriver om det.

Skulle väl inte vara alltför omöjligt då Pep letade efter en stark target player, och vem kan vara bättre än Zlatan som dessutom har tekniken, snabbheten och spelsinnet?
Barcelona Tompa
2009-04-25 10:08
Vad gäller Zlatan:
Visst är han en väldigt bra selare, yppersta världsklass när han är i form. Men behöver vi Zlatan, skulle Barcelona bli ett bättre lag med honom? Jag tror inte det och dessutom skulle han vara extremt dyr att lösa från Inter. Värför slösa dessa pengar när vi redan här världens bästa anfall?

Det enda som skulle motivera ett sådant köp är om Etóo lämnar oss vilket är osannolikt. Skulle det mot förmodan ändå ske ser jag hellre David Villa som ersättare.

I kväll vinner vi mot Valencia!
Barcelona Ciao-V
2009-04-25 10:08
Barcadinho:
Bra skrivet om Eto'o. Håller med dig helt. Eto'o har gjort 32 mål sammanlagt.

Han har sagt följande angående hur nöjd han är med sina kollegor och om vilka service har får av dem:

"For me, we have the best attacking force in world football. It is an honour to play in this team with so much talent. I have been very pleased with my own scoring form this season, but it remains that I could not reach the levels I do without so much talent around me. The service I get is exceptional and we play with no fear".

Klockrent sagt.
Barcelona lameG^
2009-04-25 10:06
är inte säker ifall xavi etoo har 4 respektive 9 gula. Så om det är någon här som är 100% så var snäll och informera alla är i les rambles vilka som kan missa el classico om de drar på sig ett gult kort.
Barcelona lameG^
2009-04-25 10:04
Les Rambles vakna!!!

kl är 10 alltså 12 timmar kvar tills matchstart.

Startelva:
Valdes
Alves Puyol Marquez Abidal
Busquet Iniesta Keita
Messi Bojan Henry

vi måste ha snabba backar eftersom vi möter mata silva villa pablo. Etoo,Xavi är nära avstängning och yaya är också det tror jag.

Vet inte om jag räknat fel men om vi vinner den här och el classico medans förlorar mot sevilla och mot oss så är ligan avgjord. Vi är ju då 12p före och det är 4 matcher kvar. Förlorar vi då alla (som vi inte kommer göra) och real vinner alla så är det lika mycket poäng men vi vinner ligan pga inbördesmötet.

Har jag fel så rätta mig.
Annons: