/spanien/barcelona/forum/18566.aspx/spanien/barcelona/forum/18566.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Valencia Villa/Silva
7/3/2009 18:25
HugoBoss//

Ja de e sant. Men Villa måste ändå säljas på grund av ekonomin och Barca verkar vara det enda valet för Villa. Hade gärna sett Villa avsluta sin karriär i Valencia men på grund av idiot värvningar och massor med idioter i ledningen så är det omöjligt och Llorente vet det ochså. Förhoppningsvis kan vi få en bra ersättare som Guiza eller Negredo
Barcelona basaric
7/3/2009 18:15
Barcelona´s passningspel krossar allting som försöker stå emot.
Barcelona basaric
Barcelona HugoBoss
Villa/Silva.

Du kan fortfarande inte räkna med Villa i Barcelona. Allt kan fortfarande hända.
Valencia Villa/Silva
7/3/2009 18:03
Det kommer bli spännande att Galacticos 2. Men det lär bli ännu mer spännande att se barca med med David Villa
Barcelona Electricityscape
7/3/2009 17:28
Ämne: Som många andra Barc....
Tror nog de flesta håller med dig om att det ska bli intressant och följa "Los Galacticos II", och de flesta vill nog se dom misslyckas. Själv hoppas jag bara att dom kommer bjuda oss på bra fotboll, naturligtvis inte för bra fotboll så att dom blir bättre än oss. Men jag hoppas man kan slå på en Real Madrid match och faktiskt njuta av vad man ser.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
7/3/2009 17:23
Som många andra Barcafans så hatar jag Real Madrid. Men måste erkänna att jag är grymt nyfiken på hur deras spel och lag kommer att se ut nästa säsong. Det skulle vara grymt kul om de misslyckades totalt.

Är det någon som har hört något nytt om Villa ?
Barcelona Barca o Mort!
7/3/2009 16:41
Unicef

Henrique vet ingen ännu om han fortsätter lånas ut eller kommer tillbaka till nästa säsong, han har själv sagt att han är redo för Barca men det är upp till Pep.

Bojan och Pep har båda klargjort att han inte kommer att lånas ut.

Kvarstår att de vad som händer med Pedro, Jeffren och Victor Sanchez.
Barcelona Unicef
7/3/2009 16:14
Hej Cules! ville kolla om någon vet hur de gått med spelare som vi lånat ut tidigare från La masia? alltså inte halvklara spelare som K9 o Henrique utan spelare som tex Bojan Pedro skulle lånats ut? e de någon som kommit tillbaka överhuvudtaget?
Barcelona Xaviii
7/3/2009 16:04
Vill bara påminna alla maränger, Barca vann trippeln medans ni bara har vunnit stora skulder till banker.
Barcelona Marc
7/3/2009 16:02
Ja, det är ju bra att dom påminner om att Albiol är spaniens bästa mittback inte bara en gång. Haha, vad patetiskt det kan bli, känns lite som att han skriver med provocerande bak tanke...
Barcelona Joanilson
7/3/2009 15:54
jag kom och tänka på en sak.
nån som heter marcus rossheim skrev en krönika för nån vecka sen och det stod att del 2 skulle komma men den har ju inte kommit, så jag undrar om nån vet vad som hänt??
Real Madrid Fredrik R
7/3/2009 15:26
kaká kaká vaffanculloo

Kaká tvingade inte bort sig ifrån klubben, Milan informerade honom om att man accepterat ett bra bud ifrån Real Madrid samtidigt som Galliani och Berlusconi gång på gång uttalade sig om att man behövde pengarna. Vad ska Kaká göra? Tvinga sig kvar i en klubb som uppenbarligen både vill och behöver sälja honom.

Real Madrid skulle aldrig någonsin acceptera ett bud på Casillas och säga till honom att "du får bestämma", det skulle vara ett hån emot Iker och klubbens fans som älskar honom. Jag hade inte heller beskyllt Iker ifall han flyttat under sådana omständigheter. Barcelona skulle säkerligen aldrig acceptera ett bud på Messi heller för att dra en jämförelse till.

Milan gav inte Kaká mycket till val, samtidigt som Kaká kanske inte nödvändigtvis hade något emot att spela för Real Madrid, trots att han älskade Milan.
Barcelona Barça-fan
7/3/2009 15:26
kaká kaká vaffanculloo.
Kaká är en av världens mest respektabla spelare, trots att han nu ska spela för RM. En spelare måste också komma överrens med den klubb som han blir såld till. Därför måste klubben sm säljer (Milan) ta hänsyn till vad spelaren (Kaká) önskar. Milan ville bli av med Kaká och förmildrade hela saken genom att låta honom gå till en klubb som han skulle vilja spela för och som samtidigt skulle betala Milan bra.

Kaká ville hela tiden stanna i Milan; det var där han hade hjärtat och kände otroligt mycket för dess klubbmärke. Tyvärr så kände inte Milan detsamma.
kaká kaká vaffanculloo
7/3/2009 15:24
Och där tog det stop precis som Kakás karriär i Milan, Spärrad! / Red
Barcelona Sentuary
7/3/2009 15:22
Ämne: så klart är jag arg ....
Det var Kaka som tackade nej till City, och att han pratade om Milan är ju bra, förstår inte varför du är arg för det. På tal om att hålla Real tröjan håller jag med dig, blir också äcklad :-)
Real Madrid Fredrik R
7/3/2009 15:21
kaká kaká vaffanculloo

Herregud, jag slår vad om att du dyrkade Kaká för bara en månad sedan. Nu är han alltså "bögen", är det så man tackar en person som gav allt för klubben bara för att sedan bli bortvald till förmån för pengar..? Jag älskade fortfarande Redondo, Ronaldo och Seedorf, fast klubben sålde dessa till Milan, en gång madridista, alltid madridista. Härligt att du ser fram emot El Clasico i alla fall, ju fler som kollar på Reals matcher desto mer bevisar Madrid-motståndare att Perez trots allt förmodligen har rätt. Fler TV-tittare, bättre TV-avtal, mer pengar. Ganska ironiskt ändå, slår vad om att det är många anti-madridistas som kommer följa Real Madrids matcher den kommande säsongen, oavsett hur illa de vill att det ska gå för oss så sponsrar ni framtida affärer igenom att bidra till klubben. Vi tackar och tar emot.
kaká kaká vaffanculloo
7/3/2009 15:17
så klart är jag arg på pedisen berlu co men kaká sa gång på gång att han älskar milan och att han kommer avsluta sin profossionella karriär i milan. hade milan velat ha pengar då hade dem tackat ja till city budet på 1 miljard men när real la bud på honom då tvekade han inte en sek, och det roligaste är när han presenterades pratade han så gott om milan samtidigt som han höll i real tröjan och var hur glad som helst man blir äcklad liksom...
Barcelona Electricityscape
7/3/2009 15:12
Ämne: ska bli så roligt o ....
Men fyfan. Förstår inte hur man kan hata Kaká när det var Berlusconi som tvingade ut han ur klubben.

Livet är för kort för hat ;-)
Barcelona Rambla - K9
7/3/2009 15:08
Din ilska känns lite missriktad. Är det inte Berlusconi och Milan du borde vara mest arg på?
Barcelona Gonzalez_Barca
7/3/2009 15:08
Glöm att han juda er och sånt, han är riktig Milanista men tyvärr ville Galliani och Berlusconi ha lite pengar i fickan. Kom istället ihåg det han gjorde mot Man Utd och att han vann CL för er.

Alltså om du är en riktig Milanista..
Barcelona Sentuary
7/3/2009 15:05
Wow, en sann Kaka-hatare.
kaká kaká vaffanculloo
7/3/2009 15:01
ska bli så roligt o se el classico när messi får KAKÀ=bögen real spelarna att spy som han snurrar runt dem gång på gång
Real Madrid Fredrik R
7/3/2009 14:44
Gonzalez_Barca

Jag tror Metzelder flyttar, så det kan nog bli debut för både Albiol och Garay vid ligastarten, alternativt så spelar man Lassana eller Torres på högerbacken och Sergio Ramos centralt.
Barcelona Gonzalez_Barca
7/3/2009 14:38
The Reporter

Äh Pique och Puyol har nog sagt mer än en gång att Katalonien inte är Spanine, så Hassas lyssnar på deras ord och gör Albiol till den bäste :)

MEn en fråga bara till Madridistas, Vem kommer starta bredvid Albiol de fyra första matcherna? Garay? Har inte koll på om ni ska sälja Metzelder eller behålla..
Real Madrid Fredrik R
7/3/2009 14:34
Så Villa är inte mer värd än Daniel Alves?

Sedan kan man väl knappast se en utlåning som en del av betalningen? Det är ju bara Barcelona till gagn ifall unga spelare får erfarenhet på Valencias nivå, samtidigt som klubben inte behöver betala spelarens lön för att inte spela eller för att spela för lite. Barcelona tjänar lika mycket på en utlåning som Valencia, om inte mer, ifall det går bra för den utlånade spelaren så är det bara att hämta hem honom nästa år och Valencia förlorar eventuellt en nyckelspelare utan att ha något att säga till om.
Barcelona Xoonix
7/3/2009 14:30
Ämne: Är det bara jag som ....
Tycker också 40m€ är i överkant...30m€ plus lån låter rimligare.
Barcelona Rey Etoo
7/3/2009 14:30
Är barca villiga att betala så mycker för villa och två utlånade spelare har man helt tappat förståndet.

Jag tycker det räcker med 30 miljoner euro
Real Madrid Fredrik R
7/3/2009 14:28
Electricityscape

Sant som du skriver att just nu är det Real Madrid och Barcelona som kommer ligga hästlängder före alla andra lag i ligan. Men det kommer enbart hjälpa de mindre klubbarna också, när talangfulla spelare runt om i världen får chansen att välja på Villarreal och Tottenham exempelvis så kommer de tänka "i Spanien så kommer jag få möta världens bästa och mest tekniska spelare". De mindre klubbarna kommer även få mer pengar i och med att ligan får mer uppmärksamhet, bättre reklamavtal, tvavtal och så vidare.

I och med Barcelonas CL-vinst och Real Madrids investeringar så kommer Spanien ta tillbaka titeln som världens bästa liga. De bästa spelarna spelar i ligan, vacker fotboll förespråkas på alla nivåer, klimatet är överlägset Englands och ligans ekonomi kommer växa sig starkare de närmsta åren också.
Barcelona Xoonix
7/3/2009 14:28
Ämne: "Nummer 18 blev....
De är de verkligen:P Sist jag kollade spelade Spaniens två bästa mittbackar i Barcelona;)
Annons: