/spanien/barcelona/forum/18562.aspx/spanien/barcelona/forum/18562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid AArman
7/2/2009 21:27
Barça! (MQUC3)

Varför är det synd om honom för att han tog hans nummer? Han kommer ju inte ens spela den här säsongen?
Barcelona Electricityscape
7/2/2009 21:20
Madridfansen sjunger "Que bese el escudo!" (Kyss emblemet) till Albiol och han gör det också. Undrar vad alla Valencia-anhängare tycker om det ;-)

Tårögd var han också.
Barcelona Barça! (MQUC3)
7/2/2009 21:17
Så jävla äcklad man blir när spelare kysser klubbmärket typ direkt när dom gått över, ännu värre på en presentation..suck..

Sen tog han De la reds nummer, fyfan säger jag bara. Stackars DLR
Barcelona BlueRed.
7/2/2009 21:17
Lite nytt om Gai. Han säger bland annat att han inte tänker på att flytta till en annan klubb, det är bara Barca som gäller.
Barcelona Ravo
7/2/2009 21:13
Ämne: Finns det någon barc....
Man skrattar väl åt summorna nu. Men än så länge så finns det inget att frukta, hittills så är det bara stora namn men frågan är OM de kommer att få dem att lyckas att spela som ett helt lag det är väl då man ska frukta dem.
Barcelona Bernie
7/2/2009 21:10
gonsa

Njae, inte så säker på det. Villa är välbekant med spelet i Spanien och i Barcelona så spelar man den fotboll han presterar stora stunder av säsongen i Valencia. Skulle han vara i större sällskap så är det ju just Barcelona som passar. All respekt åt de engelska lagen, men fotbollen där passar inte David Villa, jag ser ingen succè i England, däremot direkt leverering i Barca.
Valencia Villa/Silva
7/2/2009 21:10
kolla in Albiols presentation
Barcelona BlueRed.
7/2/2009 21:08
Får dem offensiven att funka så är det självklart något att frukta. Deras defensiv däremot är till viss del förstärkt med Albiol men det behövs 1-2 defensiva spelare till, både i backlinjen och mittfältet.
Barcelona Bernie
7/2/2009 21:07
gonsa

Visst är det världspelare de får in, men vi får ju se hur det funkar. Tror personligen att det kommer gå bra från början, och sen rasa samman som vi har sett galactico hus göra innan. Pengar kan inte köpa framgång, det ska man komma ihåg. Vi köpte Keita, Piquè, Dani Alves, och Hleb. Innan säsongen så var det ingen press på laget och det var ingen som förväntade sig någon titel alls.
Barcelona BarcaFTW
7/2/2009 21:06
Om Real Madrid inte vinner något nästa år då kommer mitt liv att sluta lyckligt. Kommer skratta i resten av mitt liv.
Barcelona Electricityscape
7/2/2009 21:06
Ämne: gonsa/

Inget av d....
Word.
gonsa
7/2/2009 21:05
Bernie:

Villa kan gå till Chelsea, Liverpool, Man U också för att bli kung i europa. Vem ska Villa peta om han köps? För Eto lämnar väl aldrig........
Barcelona Barclasico
Manuel Pellegrini kommer få det svårt
Barcelona el Flaco
gonsa/

Inget av det. Jag är tri-tranquilo.
Barcelona Barclasico
7/2/2009 21:04
det kommer inte alls gå bra för Real Madrid !!
Barcelona Bernie
7/2/2009 21:02
Real Madrid värvar Cristina, Kakà och Benz, visst innebär det då att David Villa blir culè? För inte ser man honom i en klubb i England. Det vore ett steg neråt i karriären då jag anser att Barcelona är den enda klubben i världen som kan hjälpa honom bli krönad kung i Europa bland anfallare. Drömmer redan nu om serveringar från landslagspolarna Xavi och Iniesta till vår nye striker..
gonsa
7/2/2009 21:02
Finns det någon barca supporter som är orolig på riktigt i och med Reals storvärvningar? Eller skrattar ni mest åt att de lägger över 2 miljarder på att köpa spelare?
Barcelona BarcaFTW
7/2/2009 21:01
Jag väntar girigt ett nyförvärd, seriöst.
Barcelona Castefa
7/2/2009 20:50
Ämne: Ämne: Sevärd!....
Det Dahlqvist säger går ju inte ihop. Madrid kanske får 3 miljoner nya fans men inte är det pga Ronaldo. Om det var så enkelt måste ju ManU förlora motsvarade mängd, och i så fall gör de ju en jätteförlust.

Nej, Madrid kommer naturligtvis kunna utnyttja honom i marknadsföringsyften och tjäna en och annan krona. Om det hela kommer gå ihop eller ej kommer ju också bero på sportlig framgång.
Real Madrid Valdebebas
7/2/2009 20:36
Ämne: Valdebebas

Ribery....
Vad gör det då Villa till? Madridista bara för att han signerade en Real Madrid-tröja?

Det är knappast en tillfällighet att en spelare byter tröjor med en motståndare efter en match, det är mer en regel än ett undantag i sådana sammanhang.
Messinho
7/2/2009 20:30
Valdebebas

Ribery är cule han tog på sig barcelona tröjan när barca krossa bayern med 4-0.

Jag tror ribery kommer till barca nästa säsong.
Real Madrid Valdebebas
7/2/2009 20:26
Ämne: Ämne: Oj sorr....Rambla:

Såhär sade Ribéry under den gångna säsongen, så tror inte det handlar om att Pérez hjärntvättat honom, utan snarare att du har svårt att acceptera att Real Madrid har en hyfsad dragningskraft bland spelare.
Valencia Villa/Silva
7/2/2009 20:25
kvar finns Man U som sägs bjuda upp till 49-55 mil. Men Villa vill själv inte PL
Messinho
7/2/2009 20:25
hoppas villa och mascherano blir klara snart!

Barcelona Castefa
7/2/2009 20:21
Egentligen borde väl Barcelona tacka Madrid för att de köpte Benzema. Nu kommer priset på Villa att bli lägre, eftersom Barcelona står kvar som enda acceptabel köpare.
Real Madrid WSNEEEIJDER!
7/2/2009 20:05
Ämne: Föresten, bland det ....
Tror mer han tänker så här, tänk dig en liga som aldrig slutar. Då leder Real Madrid den ligan väldigt säkert både i Europa och Spanien. Tror att det är det han menar med Världen Bästa Klubb. Själv väljer jag hellre orden Världen Största Klubb.

I alla fall hoppas jag verkligen CL finalen blir ett 3e El Classico för säsongen 09/10
Barcelona mes__que_un_club
7/2/2009 19:57
han menade att real hade namn. dom har köpt de tre andra stora ligornas största stjärnor. frankrike benzema italien kaka och england c ronaldo. känns mera som om dom ville ha just de bästa spelarna från just dessa ligor.
Real Madrid WSNEEEIJDER!
7/2/2009 19:53
Barcelona har i dagsläget fortfarande ett bättre lag. Eftersom ni vann CL och Ligan, man skall inte spekulera allt för mycket. Skulle vi sätta ett värde på klubbarnas 11 bästa spelare hade det nog varit jämnt (bortse målvakterna, då Casillas har ett 10 gånger högre värde än Valdes). Bara att Barcelona är ett injobbat lag, medan det finns en risk att Real Madrid hamnar i samma situation som Barcelona hamnade i när ni tjatade om Los Cuatros Fantasticos eller vad det nu var och slutade 18 poäng bakom Real Madrid. Men det ska bli intressant att se om Barcelona håller samma höga klass som förra säsongen om inte högre och om Real lyckas bygga ett lag såpass snabbt...
Barcelona Ciao-V
7/2/2009 19:52
Ämne: Ämne: Vet int....Vet du verkligen att han begär mycket högre lön än vad han har idag? Eller drar du bara till det?

Det finns väldigt mycket vi egentligen inte vet om. Det som pågår. Jag har i alla fall inte läst någonting om att han vill ha en rejäl lönehöjning. Vad jag förstod så handlade det snarare om längden på kontraktet.
Om han får kanske en halv mille till i lönhöjningen skulle jag tycka att det vore okej.
Han tjäner väl idag troligen runt 7,5 miljoner om året. Alltså lika mycket som flera andra spelare i truppen.
Barcelona J_Krojff
7/2/2009 19:48
En sak till Messi är klubbens och välderns bäst betalda spelare runt 12 milj euro/år(nu snackar vi ren lön i netto, utan reklam och massa bonus etc) och etoo kräver lika, för han har runt 8-9 nu tror jag..

Annons: