/spanien/barcelona/forum/1856.aspx/spanien/barcelona/forum/1856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ali G
2015-09-29 19:31
Barcaholic

Sluta klaga, Mathieu är tredjeval i vänsterbackspositionen och inte är det hans fel Adriano och Alba så jäkla skadebenägna. Mascherano och Alves är rutinerade herrar och att spela i en CL match mot Leverkusen är en helt annan sak än att möta Las Palmas i ligan..
Flavía
2015-09-29 19:28
Bench Barcelona: Masip, Douglas, Bartra, Alba, Gumbau, Sergi Roberto, Munir #fcblive
Barcelona Barcelonistas
2015-09-29 19:25
Barcaholic - jag är chockad över att Munir inte startar. Hur kan Luco inte spela med en av våra bästa talanger?
Barcelona Barcaholic
2015-09-29 19:23
@barcastuff: Barcelona line-up (official): TerStegen - Alves Pique Mascherano Mathieu - Rakitic Busquets Iniesta - Sandro Suarez Neymar #fcblive Herregud vad tråkigt med Mathieu på vänsterkanten, killen är helt värdelös där. Aldrig sett en så ointresserad spelare på plan så som Mathieu på vänsterkanten. Tråkig elva, spelare som mathieu mascherano & Alves förtjänar inte starta i backlinjen denna matchen. Roberto förtjänar sin plats som högerback, hade dock lagt Alves som ytter istället för Sandro.
Postat via SvenskaFans-appen
Flavía
2015-09-29 19:18
Eftersom att Messi är borta i två månader, så kommer vi slutligen att se om Lucho har vad som krävs som fulländad taktiker. Han kan säga vad han vill i presskonferenserna, men vår vanliga spelsätt kommer aldrig fungera utan Messi. Argentinarens inflytande i vårt spel är på en helt annan nivå, inte bara i offensiven men även på mittfältet kommer att påverkas i allra högsta grad utan Messis närvaro.

Det är ett måste för Lucho att omdefiniera rollerna för våra nyckelspelare och addera taktiska alternativ, även om spelschemat inte är riktigt tufft. Vi kan inte nöja oss med halvdana byten.

Lucho är tränare för det bästa laget i världen, att kunna tillföra några taktiska innovationer är ett minimum.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-29 18:58
Med tanke på omständigheterna så är resultatet det viktigaste idag. Jag förväntar mig ingen drömfotboll från våran sida idag. En en bra match ska vi kunna göra annars börjar man ju undra.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-29 18:38
Cule4life - går sönder lika ofta som Arnold säger I'll be back i Terminator filmerna.
Barcelona Cule4life
2015-09-29 18:18
Hur går med Varmealen ? Gillade hans resoluta mittbacks spel !

Barcelona the cameroonians
2015-09-29 18:06
När Juvenil A får in Lee i januari tror jag att laget växer ytterligare en dimension och kan mycket väl ta sig långt i Youth League. Det behövs dock någon som kan bidra med lite mer kreativitet och slutprodukt, och den funktionen kan sydkoreanen absolut fylla.

Det ska bli kul att följa honom i U17-VM som börjar i mitten av oktober.
2015-09-29 17:48
Passivitet blandat med oförmögenhet att få undan bollen leder till kvittering för Leverkusen med bara minuten kvar. Trist med tanke på att det funnits chanser att sätta tvåan precis innan.
Barcelona enkos
2015-09-29 17:37
@Barcelona 1899:

Jadu art missa straffar är ju synonymt med Barca
Barcelona Barcelona 1899
2015-09-29 17:25
Barca missar straff men sätter den efterföljande hörnan!
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-09-29 17:09
Mascherano? Neymar är det väl.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-29 16:58
Har ni sett Suarez ATTACK på Mascherano och Sergi Roberto? Aftonbladet är lite osäkra om det är på riktigt eller på skämt. Men man ser på videon hur Suarez armbågar Mascherano först och boxar Roberto i ansiktet. Skönt att Aftonbladet finns och att vi kan se verkligheten.
Barcelona enkos
2015-09-29 16:57
Messis bror Rodrigo säger att Messi 7nte kommer riskera sin hälsa pga El clasico, att han inte kommer spela den matchen om han inte blir helt kvitt skadan . Han tillägger att det finns stor press på Messi att komma tillbaka snarast möjligt
Barcelona enkos
2015-09-29 16:54
Fenomeno öppnar 30 fotbollskolor i Kina
2015-09-29 16:51
Apropå konstiga beteenden... Tévez: "I had to call a friend in Buenos Aires, to order a pizza for me in Manchester because I didn't speak English."
Barcelona Barcelona 1899
2015-09-29 16:44
Och här är något som är ÄNNU mer puckat.

Jag ser folk som köper biljetter till matchen idag mot Real Madrid för 3-5.000kr styck! Alltså, vad fan? För 5.000kr kan jag flyga till Barcelona eller Madrid två gånger tur och retur + matchbiljetter + billigt hotell.

Jag förstår inte hur dumma i huvudet folk är, de finns inga gränser.
Barcelona Barcelona 1899
2015-09-29 16:36
Haha, är folk dumma i huvudet? Trots 11 år så bör man ju fatta bättre. "Lukas Ronge och Loke Sahlin Brandhammar, båda 11 år, var också smått besvikna. De hade tagit ledigt från skolan för det här, men blev blåsta både ute vid flygplatsen och vid hotellet. – Jag hade hoppats på en selfie med Ronaldo, säger Lukas."
2015-09-29 16:00
Förra länken funkade inte, den här gör det däremot :-)
Barcelona neymar JR
2015-09-29 15:25
The camerooninas Ja och jag vet inte varför, han har ju blivit bestulen på pengar vid deras affärer haha!
2015-09-29 15:03
Barcelonas startelva i Uefa Youth League mot Leverkusen;

1. Cases

2. Dani Morer
3. Juanma García
23 Montes
5 Cucurella

8. Carbonell
10.Aleñá
16. Busquets

9. Marc Rio
17. Blanco
19. Carles Pérez

Avspark 16.00, stream i länktips. Finns även Sopcast/Acestream på rojadirecta.me
2015-09-29 14:44
@neymar JR:

Eller hur! Det gör det nästan mer... sant... :-)

I princip blir det en björntjänst eftersom den "nyheten" nu får dubbelt så många klick.

Men det är klart att de Laurentiis vill upprätthålla en god relation med Real Madrid i synnerhet så att han kan fortsätta köpa rejects till överpris.
Flavía
2015-09-29 14:38
neymar JR

Står i pressmeddelandet att Higge själv även har dementerat uppgifterna.
Barcelona neymar JR
2015-09-29 14:28
Inte för att vara den men ganska komiskt att det är Napoli som ska dementera uppgifterna och inte Higge själv ?!
Barcelona Barcelonistas
2015-09-29 14:09
Yellow Cake - Lord Munir El Haddadi tycker jag ska ta över Messis roll ikväll.
Barcelona Yellow cake
2015-09-29 14:03
vem vill ni se "ersätta" Messi ikväll? Jag började spåna på att byta uppställning, men jag tror det bästa är att köra ordinarie startelva och t.e.x spela med Sandro på Messis position
Barcelona Barcelonistas
2015-09-29 13:54
Min granne är katalan han har en 10-15 meter lång flaggstång och idag har han hissat upp den fina gul röda flaggan under denna soliga dag. Han håller dessutom på Barca. Han har en Barca Flagga också och den hissar han alltid upp när vi vinner Cl. Han har hissat upp den flaggan mer än vad Real vunnit titlar. Säger ganska mycket
Flavía
2015-09-29 13:37
@the cameroonians:
Inte för att vara den, men Napoli och anfallaren själva säger att interjvun med tidningen "Don Balon" aldrig har ägt rum.
Flavía
2015-09-29 13:23
Efter 8 matcher (0 mål och 0 assists) och blivit stundtals utbuad av Fluminense-supportrarna, så har Ronaldinho lämnat klubben. Skall tillägga att de låg 4:a i ligatabellen när brassen kom och nu ligger Fluminense på 12:e plats.

Älskar R10 men det är dags för honom att lägga skorna på hyllan.

Annons: