/spanien/barcelona/forum/18557.aspx/spanien/barcelona/forum/18557.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-04-25 11:32
Någon frågade här tidigare om El Clasico här flyttats och det har den. Lördag 20:00 är den nya tiden.

*Länktips.
Barcelona Okkapokka
2009-04-25 11:27
Ciao-V

"Hade det varit Puyol och Iniesta" Haha ursäkta men jag började faktiskt skratta där. Finns ingen chans i världen att dom två skulle göra så där. Snarare typ Marquéz eller nåt.

Men jag förstår din poäng, givetvis. :-)
Barcelona Ciao-V
2009-04-25 11:23
Ämne: Marängredaktionens r....Pepe och Marcelo borde även få bötar av klubben, tycker man. Men jag tror inte det blir det. Madrid kanske inte har några moralisk och etiska riktlinjer som reglerar sånt. Man kanske får agera hur man vill på plan, bara man vinner sina matcher.
Hade det varit Puyol och Iniesta skulle jag verkligen hoppas på att de hade fått det straff de förtjänar. Jag skulle definitivt inte försvara dem som supporter till klubben.
Barcelona petersays
2009-04-25 11:16
Marängredaktionens reaktion på Pepeskandalen:
"Att fela är mänskligt, men att förlåta är gudomligt."

Fela? Fela???!!
Han fucking slog två pers och sparkade en till. Tycker dom likadant om idioter som slåss ute på stan eller på krogen med? "Nä alltså killarna var ute och knackade bögar och slog ned folk på stan. MEn du vet vad man säger. Fela är mänskligt".

Nånstans måste ju gränsen dras. Våld är ALDRIG ok och ska straffas betydligt hårdare än 10 matchers avstängning.
Barcelona kallesiete
2009-04-25 11:13

Fan va viktig match ikväll. Vågar man hoppas på en urladdning i första halvlek á la Lyon/Bayern/ m.fl så att vi kan vila/safea ett par spelare. Som flera tidigare har sagt: Xavi, Eto'o och Yaya. Ytterst viktiga i el classico.

Nu kör vi!!!
Delarocha
2009-04-25 11:12
Kul artikel marängerna slängde upp. Bara nämna Eto'o och Barcelona i förbifarten sådär.

Jag hade kunnat ge vad som helst för att ha vunnit på det där handsmålet av Messi. Det hade varit helt otroligt kul.
sebbaa
2009-04-25 10:39
Är lite fundersam över Eto'os och Xavis gula kort. Hoppas egentligen de inte får spela, vi borde nog klara det galant ändå?

EDIT; Förresten, är det nåt fel med tippningen? Tippade 4-0 i Sevillamatchen, men det står att den slutade 1-0, m.a.o. fick jag bara en poäng..
Messi12SD
2009-04-25 10:36
Messi Henry och Hleb spelade tillsammans när vi vann 4-0 över Valencia, så varför inte nu?
Barcelona lameG^
2009-04-25 10:34
jag ser hellre bojan än hleb.
Messi12SD
2009-04-25 10:32
Startelvan ska se ut så här
Valdes
Alves Puyol Marquez Abidal

Busquets
Iniesta Keita

Messi Henry Hleb

Eto`o vilar, riskerar varning. Xavi likaså, yaya vilar. Vill också att Alves vilar, men vi möter villa och silva och han behövs
Barcelona Tompa
2009-04-25 10:12
lameG:
Ja, Etóo gör nästan alltid mål mot Real Madrid och kommer säkert göre det igen. Hoppas laget inte drar på sig någon onödig varning i kväll.
Barcelona FCBARCELONA_10
2009-04-25 10:11
Grattis Cruyff :)
Barcelona Hetfield
2009-04-25 10:11
Vet inte vad jag ska tycka om Zlatan ryktena, måste väl ligga lite sanning i det hela när så många tidningar skriver om det.

Skulle väl inte vara alltför omöjligt då Pep letade efter en stark target player, och vem kan vara bättre än Zlatan som dessutom har tekniken, snabbheten och spelsinnet?
Barcelona Tompa
2009-04-25 10:08
Vad gäller Zlatan:
Visst är han en väldigt bra selare, yppersta världsklass när han är i form. Men behöver vi Zlatan, skulle Barcelona bli ett bättre lag med honom? Jag tror inte det och dessutom skulle han vara extremt dyr att lösa från Inter. Värför slösa dessa pengar när vi redan här världens bästa anfall?

Det enda som skulle motivera ett sådant köp är om Etóo lämnar oss vilket är osannolikt. Skulle det mot förmodan ändå ske ser jag hellre David Villa som ersättare.

I kväll vinner vi mot Valencia!
Barcelona Ciao-V
2009-04-25 10:08
Barcadinho:
Bra skrivet om Eto'o. Håller med dig helt. Eto'o har gjort 32 mål sammanlagt.

Han har sagt följande angående hur nöjd han är med sina kollegor och om vilka service har får av dem:

"For me, we have the best attacking force in world football. It is an honour to play in this team with so much talent. I have been very pleased with my own scoring form this season, but it remains that I could not reach the levels I do without so much talent around me. The service I get is exceptional and we play with no fear".

Klockrent sagt.
Barcelona lameG^
2009-04-25 10:06
är inte säker ifall xavi etoo har 4 respektive 9 gula. Så om det är någon här som är 100% så var snäll och informera alla är i les rambles vilka som kan missa el classico om de drar på sig ett gult kort.
Barcelona lameG^
2009-04-25 10:04
Les Rambles vakna!!!

kl är 10 alltså 12 timmar kvar tills matchstart.

Startelva:
Valdes
Alves Puyol Marquez Abidal
Busquet Iniesta Keita
Messi Bojan Henry

vi måste ha snabba backar eftersom vi möter mata silva villa pablo. Etoo,Xavi är nära avstängning och yaya är också det tror jag.

Vet inte om jag räknat fel men om vi vinner den här och el classico medans förlorar mot sevilla och mot oss så är ligan avgjord. Vi är ju då 12p före och det är 4 matcher kvar. Förlorar vi då alla (som vi inte kommer göra) och real vinner alla så är det lika mycket poäng men vi vinner ligan pga inbördesmötet.

Har jag fel så rätta mig.
Barcelona Johan Cruyff
2009-04-25 08:06
Vill minnas att jag sa för några månader sen när vårat spel hackade att vi saknade Iniesta så sa några att man inte kan vara så beroende av en spelare, så fel ni hade. Han ger oss en annan dimension, precis som Messi fast inte individuellt utan som lag, han ger vårat mittfält fler alternativ med sin rörelse på plan. Underbart att se dagens Barcelona :)

Btw, sluta vara naiva bara för att Zlatan är en stor spelare och svensk betyder det inte att han per automatik bör spela för FCB i Spanien. Jag tror han skulle kosta mer än vad han smakar!

If aint broke don't fix it!

Visca el Barcelona! Amigos Blaugranas!
Barcelona lameG^
2009-04-25 00:05
Barcadinho.//

bra sagt. Stanna etoo. Du är älskad här. Han är inte i form nu men vänta så ska ni få se. Han kommer göra mål mot real. Vilken känsla det kommer bli.
Real Madrid GaGo Är Bäst
2009-04-24 23:55
r.10 //

Har El Clasico flyttats?
Barcelona Barcadinho.
2009-04-24 23:55
Jaha, ni diskuterar eto'o,villa, inietsa messi nu.
Jag får skriva vad jag tycker kort innan jag lägger mig.

Villa skulle nog passa väldigt bra i dagens Barca och han är en fantastisk spelare. Han har bättre teknik o huvudspel än eto'o.

Men eto'o är snabbare och starkare.
Eto'os acceleration är som en sprinter. Blixt snabbt och då är han på plats.
Han är oberäknlig och gör ovanliga rörleser och tar ovanliga beslut med eller utan boll. Man vet aldrig om han kommer att skjuta eller dribbla eller vad han ska hitta på.
Han är löpvillig som några har nämnt. Stressar väldigt ofta motståndarnas försvar och målvakten.

Och han är en ovanlig karaktär på gott o ont. Nu känns det som att han har mognat och då blir det mer gott än ont.
Jag älskar att se på honom hur han firar mål med Henry, hur att pekar på iniestas assist, hur han ler stort när han missar och hur han drar bort sin tröja av en extas efter ett viktigt mål.

Eto'o är en show, även om han inte det mest effektiva målgörare.

Sen om man ska titta tillbaka i tiden. Jäkla, han har ju haft en väldigt stor roll i ligatitlarna o CL-titeln. Mindre roll än el gaucho, men nästan lika viktigt.
Det har inte gått så många år sen dess. Hur kan folk redan glömma.
Och den här säsongen han har gjort 30 mål (3 också i CL). Det är inte lite inte.

Iniesta är en fantastisk spelare han med. Båda Yaya och eto'o har deklarerat att han är den bästa spelare i världen.
Jag tror att de två också ser saker på träningarna som vi fansen i Sverige inte ser.
Men trots detta så är Messi det absolut bästa spelare i laget och i världen. Han är en ständigt hot när han är på plan. Bara namnet Messi i startelvan skrämmer motståndarna. Han kan göra sin gubbe minst lika bra som Iniesta och han är dessutom mycket farlg målgörare.

Messi den här säsongen är som ronaldinho 04-06. Så viktig är han. Det återstår bara och vinna titlar. Då kommer den här jämförelsen bli helt officiellt.

Föresten:
Albelda och Joaquin är inte med i Valencias trupp.
Men vi tar det imorgon.
Barcelona r.10
2009-04-24 23:53
El Clasico på lördag 20.00!!
Barcelona Hetfield
2009-04-24 23:42
Varför sitter människor och jämför zlatan med eto'o? Det är inte ens samma typ av spelare, Eto'o är en redodlad striker medans Zlatan är en mix av playmaker, target och släpande anfallare
Barcelona lameG^
2009-04-24 23:38
attacante//

du är rolig du. vad ska man med essien när man har YAYA TOURE. vi har keita och busquet som kan spela där också.

Vi får se hur det blir i sommar. Txiki och grabbarna gör sitt jobb utmärkt.
Barcelona Okkapokka
2009-04-24 23:37
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Det är just på grund av dom egenskaperna som du nämner som gör att vi inte behöver en sådan spelare.

Eto'o bryter mönstret med sin styrka och blixtsnabba acceleration. Han besitter en jäkla kanon också med högerdojan.
Barcelona attacante
2009-04-24 23:31

Zlatan hade anpassat sitt spel i barca. Hur ofta sprang henry hem för att försvara första säsongen eller i arsenal? Zlatan är en vinnare och barca blir bara bättre med honom i laget.

Visst är det sant att Zlatan ofta stannar upp spelet men i den sista 3:e delen brukar även Barca sakta ner och försöka vricka sig fram - dvs typiskt Zlatanspel.

Som jag ser det är Zlatan klippt och skuren i Henry positionen men där spelar ju Henry och honom vill inte jag flytta på :D

Jag hoppas att Barca gör sitt yttersta för att köpa loss Essien och senare flyttar upp Iniesta i Henry positionen. Dessutom behöver vi en vänsterback.

Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-24 23:30
Ämne: Världens bästa anfal....
Pep.G

Det är inte löpvilligheten och sånt jag syftade på utan vem som skulle passa bäst i Barças Spelstil.

Kort växt,teknisk,snabb,vassa avslut.
Går även att väg spela med han.

All respekt till Etoo men tror att David Villa skulle kunna göra det ännu bättre.
Barcelona lameG^
2009-04-24 23:26
är någon här mer än mig som tycker bojan har utvecklas mycket iår. Han har fått bättre skott kan skapa mer på egen hand mer och blivit större (kroppmässigt) Han har fått stora lårmuskler och man ser han har gymmat mycket iår. Han kommer bli vår nya Samuel Etoo!!!

Villa köps bara ifall etoo lämnar. Etoo måste bara stanna.
Barcelona BlueRed.
2009-04-24 23:21
FC BARCELONA - BLAUGRANA

År efter år så ligger Eto'o bland dem bästa målskyttarna. Till och med förra säsongen, efter sin skada, hann han ikapp flera topp målskyttar i Europa. Han kanske inte har dem bästa passningarna, tekniken eller huvudspel, men han gör sitt jobb och han gör det bättre än alla andra anfallare i världen just nu.

Dessutom så har han en plats i hjärtat för Barca.
Lämnar han under sommaren så visst, då ser jag Villa som en bra ersättare. Dock så skulle jag inte byta ut Eto'o mot Villa + 20m €.
Barcelona Okkapokka
2009-04-24 23:20
Pep.G

Hade Ronnie varit perfekt hade han fortfarande varit världens bäste spelare ;-)
Annons: