/spanien/barcelona/forum/18550.aspx/spanien/barcelona/forum/18550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
El Capitano
2009-04-27 22:55
Ämne: Läser man lite på Re....
Är du förvånad?
Det är inte första gången Puertan hoppas på att Barca-spelarna drabbas av skador inför matcher. Tragiskt att en människa kan sjunka så lågt som vill se en människa råkar illa ut eller skadar sig!! Vart är världen på väg? domedagen närmar sig :)
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-27 22:43
Läser man lite på Reals forum så hittar man en snubbe som hoppas på att många Barca spelare skadas i Chelsea matchen så de ev. missar El Clasico.

Det är mycket tragiskt att se sådanna kommentarer. Det har diskuterats mer Barca i deras forum än Real denna säsong.

Allting har kretsat kring Barca. De lever på att Barca ska få det lite svårt så att de på något konstigt, sjukt och skämmigt sätt ska vinna med sitt extrema tråkiga spel...
Barcelona Pep.G
2009-04-27 22:37
Vinner vi mo Real så kan jag garantera er mycket speltid åt Hleb de resterande matcherna, och det är nåt jag vill se :)
Barcelona Okkapokka
2009-04-27 22:36
FC-Barcelona

"Men Real ska vi ta utan några problem Hoppas messi vilas och Hleb startar mot Real :D"

Jag utgår från att du skämtar där :-)
El Capitano
2009-04-27 22:34
FC-Barcelona

Messi kommer ALDRIG att acceptera bänken i el clásico :) Pep vågar inte ens byta ut honom när vi leder med 4-5 mål i första halvlek, våga o våga han vill inte krossa Messis hjärta :)
Jag tror att Messi startar och beroende på matchbilden byts han ut i andra halvlek.

Etoo_the toominator

Men en titel smakar godare med vackert spel så att fansen och spelarna kan skryta om det. I ärlighetens namn, hur mycket Real förtjänar en titel denna säsong med det fotboll de spelar?
H.E.M kommer att visa vägen i kommande matcherna
Barcelona A/FCB
2009-04-27 22:31
Barça kommer vinna imorgon,och det bästa är att jag sitter några rad bakom Laporta.FORÇA BARÇA!
Barcelona FC-Barcelona
2009-04-27 22:24
Pep.G

Även att vi har spelat ut lag efter lag så har det vissats i deta forum ORO för varje match, vi är alltid rädda att det kan gå sent men vi är medvetna vad Barca har gjort men änndå har vi den där lilla räddslan i oss, det tycker jag har gjort deta forumet en anning mognare, vi skämms inte för att erkänna att vi kan bli slagna.
Men Real ska vi ta utan några problem Hoppas messi vilas och Hleb startar mot Real :D
Barcelona Messidinho_10
2009-04-27 22:21
El Capitano

Hahaha det va inte meningen. Men titta på det jätte intressant o roligt va det.
Barcelona Etoo_the toominator
2009-04-27 22:13
El Capitano//

Ja klart som fan man hellre gör det! Men det hade ej vart mig imot om vi grisa hem trippeln det sista nu. Bara vi tar titlarna. Real spelar på det sättet dom kan spela på. Dom har ej kapacitet att spela ut motståndet som vi gör men deras sätt att spela efter sin förmåga och få med sig resultat är imponerande. Är inte allt för orolig för tror på att vi grejar ligan. Men om Real mot förmodan skulle vända på steken är det bara att applådera. Fotboll är inta alltid rättvis. Det handlar om att vinna. För bara vinnare skriver historia i slutändan. Undantaget brasilien 82 då :P
El Capitano
2009-04-27 22:02
Jag tror att culés världen över är överens om att heller man vinner med stil och vackert än på kontringar och grisfotboll.
Även när Barca är inte i form spelar vi drömfotboll och vinner matcher med stil.
Barcelona Sersari
2009-04-27 22:00
Någon som kollar på Fotbollskväll på 2.an?
Stefan Ishizaki fick frågan om vad han skulle välja att spela på mellan naturgräs eller konstgräs. Han svarade "Då väljer jag nog gräset på Nou Camp". Hehe :D

Exklusiv intervju med Xavi visades nyss också.
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-04-27 21:59
Varför sålde Barca Ronaldo (Riktiga) när han gjorde 47 mål på 49 matcher i hans första och sista säsong?
El Capitano
2009-04-27 21:59
Ämne: Någon som tittar ser....
Tack att du skriver om det i slutet av programmet :)
Men jag ska kolla på den på SVT-Play
Barcelona J.Gamper
2009-04-27 21:58
Ämne: BlueRed.

Exakt, ....
Samma här. Om Real vinner ligan så är det tuvärr en förlust för fotbollen, för så som Barca har spelat så förtjänar de verkligen liga titeln. Hellre att jag njuter av hela säsongen än att jag får titta massa tråkiga skit matcher säsongen ut och vinna titeln.
Barcelona Messidinho_10
2009-04-27 21:57
Någon som tittar ser på fotbollskväll dem snackar jävligt mycket om Barca där :P
ArashCFC
2009-04-27 21:56
Haha ganska kul att få läsa chelseas kommentarer. Jag är chelseafan tbh. Men tycker att båda parterna ska varva ner lite med "dem ska få stryk" snacket. Vadsomhelst kan hända, det vet alla. Så snälla Chelsea och Barcafans, sluta prata strunt om varderas lag.. bara patetiskt.
Barcelona Pep.G
2009-04-27 21:54
BlueRed.

Exakt, för mig är vcackert spel bättre än vunna titlar, därav min passion för Fc Barcelona.
Barcelona Pep.G
2009-04-27 21:53
Haha, fan vad ni verkar vara rädda för Real Madrid ? Glöm aldrig hur vi har spelat den här säsongen. Vi ska inte bara vinna över Real, vi ska köra över dem.

Vi är bättre än dem på varenda jävla position. Glöm nu inte att Real satsar på vinst och därför kommer dem att anfalla till skillnad ifrån det sneaste mötet. Det öppnar för kontringar för Iniesta & co mot deras trasiga backlinje.

Jag kan satsa min högerfot på att Pep kommer att peppa upp Barca spelarna genom att visa dem El Pasillo videon ifrån förra året. Varensa spelare i den tänkbara elvan mot Real förutom Alves förödmjukades i Bernabeu. Valdes, Puyol, Xavi, Iniesta & co har inte glömt El Pasillo, sanna mina ord ;)
Barcelona BlueRed.
2009-04-27 21:50
En sak kan jag konstatera. Vare sig det blir titlar eller ej så kommer jag applådera det laget har åstadkommit och kommer att åstadkomma.

Denna säsong kommer jag aldrig att glömma. Herregud vad underhållning vi bjuds på.
El Capitano
2009-04-27 21:36
Utan att underskatta Chelsea eller att vara kaxig så tror jag inte att vi att torska mot Chelsea, vi kommer att nå final tillsammans med Arsenal. Men jag hoppas på Man U i CL final, Barca måste läxa upp Man U. Visa dom hur fotboll spelas.

Ligan behöver vi inte oroas oss för. Vi kommer att vinna el clásico el i värsta fall blir det delad poäng. Men vi ska inte glömma att Real måste möta Valencia och Villarreal också, tuffa matcher? Javisst..
Barcelona Okkapokka
2009-04-27 21:24
lameG^

En sak i taget. Fokus på Chelsea nu, går det åt helvete? Visst livet går vidare och då fokuserar vi oss på ligan och Madrid, skiter det sig där? Då fokuserar vi på nästa match.

En sak i taget, ett steg i taget, precis som när man går ute på gatan :-)
Barcelona lameG^
2009-04-27 21:21
Messidinho_10//

Cl är större men ligan vill jag ändå helst vilja vinna. Tål inte real och vill inte se dem med en la liga titel igen.

Tänk er. om 2 veckor är vi copa del rey vinnare, final i cl och ligan är avgjord eller antingen förlust i finalen och mot chelsea och real vinner ligan. Vi måste vinna alla matcher nu och tror vi kan göra det. Ingen får vila. Vi måste spela med bästa spelare hela tiden om vi ska vinna allt.

Visca Barca(L)
Barcelona Messidinho_10
2009-04-27 21:04
MajkHEHE

CL såklart mycket mycket större än ligan. Men vi kommer ta allt iår det finns inget annat på kartan.
Barcelona petersays
2009-04-27 20:38
Jäklar med flytten. Ska spela skivor på klubb som öppnar tio. Blir TAJT i tell ya.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-27 20:37
MajkHEHE -

Garanterat ligan före CL..Även Pep har sagt att ligan går före allt ;)
Real Madrid MajkHEHE
2009-04-27 20:37
Rolig grej bara, ingen behöver bli sur för jag är på "fel forum" heller.

Om ni fick välja, vad tar ni då? Cl guld eller ligan?

CL är ju större såklart men att tappa ligan 3 år i rad till madrid skulle väl svida. jag vet att ni vill ha båda men bara på kul, vad skulle ni välja? Ifall ni tar CL så slänger vi in en sidopott på att ligatapp innebär torsk i el classico.
El Capitano
2009-04-27 20:28
Vi lägger det bakom oss.
Lärde mig en läxa att påminna aldrig Real att de lever i drömmas värld annars blir man spärrad :)
Barcelona Saman.
2009-04-27 20:27
Ja.
Barcelona pokke
2009-04-27 20:26
Var det inte Hassan Alavi som kom in på Les Rambles när vi låg under mot Valencia?
El Capitano
2009-04-27 20:25
Ämne: Ämne: J.Gampe....
Jag tror det :)

Bry mig inte om honom, det finns ett liv utanför SF också.
Men det känns som att Real Red bestämmer alla reglar här på SF.
Annons: