/spanien/barcelona/forum/1855.aspx/spanien/barcelona/forum/1855.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-09-28 20:14
@DM1982:

I läkarens försvar så möter de faktiskt Colombia och Brasilien i VM-kval i November.
Barcelona Bentley King
2015-09-28 20:10
Intressant artikel om varför spelare som Gumbau (stavning?) går före spelare som Samper. Det ger nog också svar på tal varför LE inte har en spelmotor som Xavi i mitten längre
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2015-09-28 20:05
Villani (team doctor ARG): "Messi's recovery time is 5-7 weeks. Back for ARG games in Nov? Unlikely, but we'll know more in 2 weeks." [rac1] Jo men visst, stressa sönder Messi. Kanske dags för Argentina att sluta spela meningslösa träningsmatcher i USA och Japan där Messi spelar 90 minuter.
Barcelona the cameroonians
2015-09-28 20:04
Ikväll startar Deulofeu för Everton och Adama har precis startat för Villas U21-lag.
#buybackkoll
Barcelona Xaviesta
2015-09-28 20:02
vic111 Du måste hålla med om att ironin i det här är underbart att beskåda. I alla dessa år har du gjort narr av Roberto och nu ger han tillbaks med ränta och han gör det retroaktivt hehe. Måste vara väldigt jobbigt för dig att se honom skörda framgångar på högerkanten dessa dagar och ingen är gladare över det än mig då majoriteten av alla inlägg du någonsin skrivit på forumet handlar om Roberto och hur oduglig han är. Revenge is a dish best served cold heter det och dessa dagar är Roberto kyparen :) Men ingen fara, jag är övertygad om att du redan har en ny oduglig Barcaspelare i åtanke och snart handlar alla dina inlägg om denne istället.
2015-09-28 20:02
Enligt ett uttalande från vicepresident Mestre kommer nu Barcelona att överklaga FIFAs beslut till CAS.

Kommer väl ett beslut lagom till jul... To be continued...
2015-09-28 19:59
DM1982

Lugnt, RFEF kommer införa en klausul så att det inte gäller Real Madrid.
Därmed torde alla parter vara nöjda!

Nej, men för att vara seriös så har ju RFEF lagt sig platt för FIFA när det gällde licenser för unga spelare och tog emot sitt straff utan att göra något motstånd. Därför tror jag inte de kommer slå bakut den här gången heller.

Peppar peppar så är det ju inte så ofta som långtidsskador sker och ett borttagande av regeln skulle inte innebära några radikala förändringar.
Då är det viktigare att kämpa mot Kataloniens självständighet...
Barcelona Vampíro
2015-09-28 19:58
[QUOTE=vic111]Tror ni klubben kommer värva spelare i Januari? [/QUOTE] 100% Nej.
Barcelona vic111
2015-09-28 19:57
Jo jag tycker det är "helt sjukt" att han isf skulle bli uttagen efter 3 bra matcher gentemot Bellerin som varit bra i 2 år. Det va det jag menade
Barcelona vic111
2015-09-28 19:56
Tror ni klubben kommer värva spelare i Januari?
Barcelona DM1982
2015-09-28 19:49
[QUOTE=the cameroonians]Fifa have prohibited the ESP federation to register Arda and have urged them to change the possibilty to replace injured players. [sport] Hahaha, såklart man gör det nu när det gäller Barcelona... #häxjakt [/QUOTE] FIFA har inget regelverk kring det här då det verkar som de tvingar spanska förbundet att ändra sina regler. Det kommer påverka ALLA andra lag i spanska ligan, känns tveksamt till att de kommer gilla det.
2015-09-28 19:24
Fifa have prohibited the ESP federation to register Arda and have urged them to change the possibilty to replace injured players. [sport] Hahaha, såklart man gör det nu när det gäller Barcelona... #häxjakt
Flavía
2015-09-28 19:16
@vic111:

Om han blir uttagen som högerback, så hade det knappast varit "helt sjukt"...
Barcelona Blaugrana91
2015-09-28 19:11
[QUOTE=vic111]Helt sjukt om han blir uttagen [/QUOTE] Varför skulle det vara "helt sjukt" om man får fråga?
Barcelona vic111
2015-09-28 19:02
Helt sjukt om han blir uttagen
Barcelona Arda-Turan
2015-09-28 18:54
Barcelona player Sergi Roberto could be called up by ESP for Euro qualifiers against UKR and LUX next month. [md]
Barcelona Arda-Turan
2015-09-28 18:54
Barcelona player Sergi Roberto could be called up by ESP for Euro qualifiers against UKR and LUX next month. [md]
Barcelona Junta Dimision
2015-09-28 17:23
Vuvuzela

Var förvånansvärt mycket Messi i den trailern...
Barcelona Barca4life98
2015-09-28 17:21
vuvzela Den har premiär på min födelsedag lol
Barcelona vuvzela
2015-09-28 16:48
Någon som sett trailern?
Barcelona Barieta
2015-09-28 16:19
Hittade en om någon annan är intresserad
http://www.fullmatchesandshows.com/2015/09/27/european-football-show-27th-september-2015/
Barcelona Barieta
2015-09-28 15:52
Någon som kan tipsa om ett program som går igenom vad som hänt i fotbolls Europa ?, Typ på Sky eller någon annan engelsktalande kanal?
Barcelona Lion24
2015-09-28 12:53
Kanske är någon dag för sen men måste säga att jag är extremt orolig över Messis skada. Ska jag vara ärlig så är det inte matcherna som Leo missar som jag är mest orolig över, eller vem som ska spela i hans plats (Munir, Sandro). Det jag är allra mest orolig över är hur den här skadan kommer påverka Messi när han kommer tillbaka. Det är inte det fysiska jag är rädd för utan det psykiska. Kommer ni ihåg skadan Messi fick mot PSG 2013 när Tito/Roura var tränare 2013? Jag skulle vilja säga att vi aldrig fick se samma Messi efter den skadan. Hur kommer Messi gå in i duellerna när han kommer tillbaka? Det kan defenitivt påverka hans spel i början men hoppas rädslan går över snabbt.

Jag personligen är inte ett dugg intresserad över vart vi ligger i tabellen. Det absolut enda viktiga sak för mig är att vi hänger med i tabellen. Att ligga före är bara bonus för mig. Jag vill bara att vi har 3 eller max 4 poäng bakom serieledaren nu under hösten till våren, om vi själva inte ligger 1:a alltså. Vi har gått genom ett elände nu under hösten med enorma problem så jag har inga stora förväntningar på spelet. Speciellt nu när Leo är borta, allt som jag vill ha är 3 poängare och inte vara för långt bakom serieledaren, sen under våren kan vi snacka. Glädjeligen så kan jag ge titeln ''världens bästa lag'' eller till något annat lag under hösten för att på allvar konkurrera om den under våren. Jag är helt ärligt talat orolig över att vi inte slutar 1:a i gruppen. Dags för Ney och Suarez och ta ansvar.

Jag kräver inte lika mycket ansvar på Iniesta som väldigt många verkar lägga på honom. Han har inget stort ansvar i spelet, vare sig om Messi är med eller inte. Det är så hans roll fungerar, tyvärr. Däremot är kraven på Ney och Suarez skyhöga nu.

För mig så är det ganska klart och tydligt att spelarna inte är fullt koncentrerade nu under hösten. Jag vet inte om Lucho direkt gått ut och sagt till spelarna att vi inte ska/bör spela våran bästa fotboll just nu men jag tror däremot att spelarna nu förstår och har läst av Luchos sätt att tänka. Första året kom som en ''surprise'' medan nu vet man på ungefär vad tränaren vill. Det syns klart och tydligt på spelarnas kroppsspråk att man inte är helt 100%. Det är energin som tränarstaben har förmedlat till sina spelare, spelarna förstår och har läst av tankesättet hos tränaren. Dom har förstått att det inte riktigt gäller 100% nu. Säga vad man vill om det...
Barcelona enkos
2015-09-28 09:40
Donato Villani (stavning) landslags läkaren i Argentina är övertygad om att Messi komme tillbaka snabbare än vad man först sagt. "Messi blir helt enkelt "galen" när han inte spelar, och jag som känt honom längre är övertygad om att han kommer tillbaka snabbare då just hans vilja att spela kommer göra honom starkare".

Precis så har jag tänkt och är också 100% att Messi är tillbaka mycket snabbare
Barcelona neymar JR
2015-09-28 09:23
Hahah oj fick med all annat skit med
Barcelona neymar JR
2015-09-28 09:22
Start Sport TV Plus Fotboll Hockey Målservice Trav Mer Krönika ERIK NIVA Följ Skicka pushnotiser Mejla Fler krönikor lör 6 jun 2015 Niva: Min generations främsta idrottsman BERLIN. När man redan har gjort allt och bevisat allt och det ändå inte verkar finnas någonstans att ta vägen – vad gör man då när världen väntar på att syna? Leo Messi slog av på takten, tittade upp och bekände färg. Om han hade mer än ett ess på hand? Han hade fler än fyra. Dela Tweeta Ingen kan få det slutgiltiga erkännandet utan att först ha blivit ifrågasatt. För bara ett knappt år sedan fanns det faktiskt en sorts fog för att hävda att Leo Messi var överskattad, att hans prestation inte levde upp till bilden av hur han spelade. Han utsågs till VM:s bästa spelare trots att han alldeles uppenbarligen inte var VM:s bästa spelare – och är det något som retar upp folk är det när människor hyllas utan att förtjäna det. – Det är inte rätt att någon vinner något som han inte borde ha vunnit bara för att han är en del av någon sorts marknadsföringsplan, mullrade Diego Maradona. Han skämdes – rätt och slätt För egen del var Messi mycket väl medveten om vad som var vad. Jag satt själv tillräckligt nära podiet på Maracanã-stadion för att med blotta ögat se hur obekväm han var när han skulle ta emot den där guldbollen. Den undvikande blicken och det urskuldande kroppsspråket signalerade något annat än den sedvanliga besvikelsen efter en osedvanligt tung finalförlust. Det här var en superstjärna som rätt och slätt skämdes. Under slutspelet hade han knappt ens deltagit. Han hade slagit färre passningar än Manuel Neuer, sprungit mindre än nästan alla andra utespelare – och när hans pappa pratade om ben som vägde hundra kilo styck så bekräftade han bara en tendens som funnits långt före VM och som sedan fortsatte även efter turneringen. Leo Messi verkade slutkörd. Han deltog mindre, han uträttade mindre och han gav inte heller intryck av att tycka att det här med fotboll var särskilt roligt längre. En 18-månaderssvacka eller början på den permanenta nedgången? Själv tillhörde jag dem som befarade det sistnämnda, som fruktade att vi aldrig skulle få se samma Leo Messi igen. Jag hade visserligen rätt i det lilla – men jag hade helt åt helvete fel om det relevanta. Där fanns alla färger När Leo Messi väl trampade igång igen så gjorde han det visserligen som en annan spelare, men den nya versionen var långt mycket mer komplett än sin egen förlaga. Cyklonen som först virvlade in på världsscenen hade kanske mojnat något. Istället hade den utvecklats till ett helt jäkla vädersystem. Jag är fortfarande inte säker på att Leo Messi är bättre än någonsin – 91 mål på ett enda kalenderår förblir rätt svårslaget – men jag är i alla fall helt övertygad om att han är oerhört mycket bredare än tidigare. För tre år sedan var effektiviteten alltjämt ganska endimensionell. Hans spel baserades på att köra ner huvudet och virvla fram en öppning för vänsterfoten, och det var ju inte så mycket att säga om den saken. Så länge ett och samma trumfkort alltid fungerar finns det ingen större anledning att sluta använda det, utan det var först när det inte längre var fullt samma stuns i slagarmen som Messi till sist fick visa hela sin hand. Och har man sett på sjutton?! Där fanns alla färger, alla valörer, alla variationer. Där fanns ess och kungar, kolibrier och kaniner. Det senaste halvåret har Leo Messi spelat en fotboll jag inte trodde att han hade i sig, en fotboll som utgått från hjärnan snarare än fötterna. Istället för att bara blåsa rätt mot mål på sjuans växel har han dikterat tempon, fördelat bollar, kontrollerat hela matchbilder. Vann tack vare sitt rykte Lättare och rappare än i fjol, absolut, men framförallt smartare och slingrigare. Snabbheten var bara ett redskap bland andra. Där argentinaren tidigare påminde om en förbättrad Michael Owen framstår han nu som en uppdaterad Johann Cruijff. Längs vägen har han samtidigt också gjort sig själv mer begriplig, mer älskvärd. Tidigare har det funnits något nästan automatiserat över framgångarna. Den hormonstyrda flytten över Atlanten kom för tidigt för att allmänheten skulle kunna relatera till den, utan vi lärde känna Leo Messi först när han började bomba in mål och vinna bucklor med smått schematisk regelbundenhet. Någonstans var det som att det gick lite för enkelt, och ingen kan få det slutgiltiga erkännandet utan att först ha blivit ifrågasatt. För mindre än ett år sedan var han en krympande spelare som vann priser tack vare sitt rykte. Nu har Leo Messi både övervunnit och återuppfunnit sig själv. Nu är han större än någonsin. I lördags gick jag till Olympiastadion för att se min generations särklassigt främsta idrottsman spela ytterligare en huvudroll på klubbfotbollens allra största scen. Jag fruktade att magin hade börjat falna, att det inte fanns så mycket kraft kvar att gnugga ur den förtrollade lampan. Idag är jag tacksam för att jag hade fel, och det är med kittlande nyfikenhet som jag förutsätter att jag kommer att vara ännu mer tacksam i morgon. Lionel Messi Champions League FC Barcelona Erik Niva 6 juni 2015 PLUS på Facebook! PLUS Twitter! Fler artiklar på Plus egen sajt 2478 110 64 Dela Tweeta MEST LÄST IDAG Beskedet som kan förändra fotbollen Nationalisterna går segrande ut Kataloniens folkval, uppger Reuters. Ett besked som, på sikt, kan förändra världsfotbollen som vi känner den i dag. Blir Katalonien… Stensons ilska – efter jättemissen Henrik Stenson jagade segern FedEx Cup. Då kom raset – efter en jättemiss på näst sista hålet. – Jag har aldrig sett honom göra något liknande, säger kommentatorn Tommy… Bank: Tusentals skrek: ”Låt han dö”. Fy fan. TV+TEXT Det är mycket möjligt att AIK visar att de förtjänar att bli svenska mästare i fotboll. Visa det då. Men vad är det värt om man inte ens kan visa att det är människor… ”Det handlar om medmänsklighet” TV+TEXT Erik Israelsson låg medvetslös på planen. Då skanderade delar av AIK:s supportrar ”låt han dö”. – Det är hål i huvudet på personerna som sjunger så, säger AIK:s… Blev medvetslös – direkt efter målet TV+TEXT Erik Israelsson frälste Hammarby i den 88:e minuten. Men glädjen förvandlades snabbt till oro – mittfältaren knockades medvetslös och lämnade arenan i ambulans. Avslöjar Ibras stöd efter nya förlusten Experterna är överens om att Nantes gjorde en bra insats mot PSG trots förlust 1-4. Zlatan Ibrahimovic håller med. Enligt Alejandro Bedoya kom svensken med en stöttande… Nannes ilska mot – egna supportrarna Erik Israelsson knockades medvetslös. Och i samband med avbrottet efter Hammarby-mittfältarens 1-0-mål tändes bengaler på läktaren. – De (fansen) tänker inte längre än… MEST SETT IDAG Unika rymdfenomenet - månen ändras totalt TV Två spektakulära himlafenomen under samma natt - nästa chans är 2033 Kungligt med Jenny Alexandersson TV Allt om Carl Philips och Sofias nya drömboende och därför vill kungen ha mer pengar Bebisen får syn på katt – drabbas av glädjefnatt TV Kan v
Barcelona Krabban94
2015-09-28 08:58
Barcelona kommer spela i La Liga även om Katalonien blir självständigt, La Liga utan Barca hade varit en allt för stor förlust för ligan. Inte bara ekonomisk men ur PR etc också.
Barcelona neymar JR
2015-09-28 08:24
Är det någon spelare som jag kan tänka mig acceptera att han blir skadad ofta så är det Alba. Så mycket han springer, oftast intervall sträckor och sånt tar på musklerna Men en nackskada?! Han har ju gått ut med att han brukar sova så mycket han kan för att ladda batterierna. Men nu verkar det som att det har tagit ut sin rätt.....
Barcelona DM1982
2015-09-28 07:24
Barcelona left back Jordi Alba, who is recovering from neck discomfort, again didn't train with the group yesterday. [md] Glaslirare.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-28 02:22
Ter stegen Roberto-Piqué-Bartra-Alba Rakitc-Busquets-Iniesta Munir-Suarez-Neymar Elvan mot Leverkusen? Inte helt omöjligt. Alves förtjänar bänken, likaså Mascherano med tanke på bådas insatser den senaste tiden. Roberto går från klarhet till klarhet som högerback och Bartra har spelat riktigt bra den senaste tiden. Munir får starta för han är vänsterfotad annars hade jag o säkert Lucho också spelat Sandro där.
Annons: