/spanien/barcelona/forum/18539.aspx/spanien/barcelona/forum/18539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
El Capitano
2009-06-11 15:59
little_master9

Jag är glad att Barca satsar på egna produkter än att Laporta köper en ny startelva varje säsong.
In med Ribery, Ibra/Forlan och Felipe.
Jag tror att Ibra är klar för Barca, han kanske presenteras i slutet av månadenn.
Barcelona Zizou_nr1
2009-06-11 15:58

Jag undrar vilka verksamhet Perez kan ha utanför fotboll.

Han verkar kunna det där med pengar, makt, tvångköp....

Jag har mina misstankar!
El Capitano
2009-06-11 15:51
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Det får Perez lista ut. Grattis till era värvningar.
Hoppas att Barca för bättre motstånd i nästa säsong med era stora stjärnor.
Almeria kungmilan
2009-06-11 15:51
Nu när Real har värvat 2 stora superoffensiva spelare så kommer El-clasico sluta 6-4 istället för 6-1 eller va det var =)
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-06-11 15:50
El Capitano

när du menar betydligt lägre summa menar du då runt 500 mille lr 900 mille?
Barcelona little_master9
2009-06-11 15:49
El Capitano

Javisst, du har helt rätt i det du säger. Men tyvärr har det blivit så i dagens fotboll där pengar får större och större roll. Man kan säga så här att fotboll VAR en sport. Nu är det så mycket mer. Det är så mycket pengar som är inblandade. Jag tycker faktiskt inte att Real gör fel. Har de råd att betala så mycket som de gör så får de göra det. Detta gör ju såklart att de större klubbarna gynnas. Men det är den bittra verkligheten och det är bara att acceptera.
Barcelona nylén
In med zlatan MÅLSKYTT och ASSISTKUNG i ett!
Barcelona Barcadinho.
På tal igen om att inte alla gillar glamour och pengar och att en del längtar efter något annat.

Har ni sett matchen igår mellan England och Andorra på Wembley?

Varje gång under hela matchen som Beckham fick bollen så buade publiken.
Under HELA matchen.
Till o med jag tröttnade på det till slut.

Men kan ni lista ut varför den engelska publiken reagerade så här?

(ha en bra dag nu allihopa)
Canaletes
haha. Money cant buy love♥ ... NOOOT!!

Pérez gör verkligen det! :P
Barcelona Woofi
2009-06-11 15:48
När det gäller Kviborgs matematiska beräkning att var fjärde kines kommer bära Kaka eller Ronaldo tröja så måste väl pojken ändå tagit fel, är det någon som sett en kines i en "äkta" tröja? har själv tillbringat tid i Kina och det enda man ser är ju kopietröjor, så där rök den inkomstkällan!
El Capitano
2009-06-11 15:47
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

Inter ville ha 80m euro för Ibra så skulle Barca vara nöjda och betala det priset? Nej för att Barca är inte så jävla desperat, Barca vet att det finns tusen andra oslipade diamanter där ute som man kan köpa för halva summan om inte mindre.
Real var för desperata och Man U fick chansen. Hade Real agerat med lite is i magen så tror jag att ni hade fått Ronaldo för betydligt lägre summa.
Real Madrid Fredrik R
2009-06-11 15:46
Zizou_nr1

Du kan väl få tro på din teori ifall du vill, det står på Manchester Uniteds officiella hemsida att Ronaldo begärt att få flytta till Real Madrid. Påhitt?

Kaká ville stanna i Milan men förstod klubbens ekonomiska läge, hans motkrav var att han bara kunde tänka sig en flytt till Real Madrid. Vilket även Perez påpekade när han tackade Galliani som höll sitt ord när Chelsea var beredda att betala mer än oss. Även Manchester City hade nog kunnat lagt sig i leken (igen) ifall den transfern inte blivit avslutad snabbt.

Men ifall det känns bättre för dig att tro att dessa spelare gråtandes ringer sina föräldrar och säger att deras klubb har tvingat dem till hemska Real Madrid så får du gärna tro det.
Barcelona BlueRed.
2009-06-11 15:45
VizzlA

Varför? Det går och vinna titlar utan att vara världens rikaste klubb. Det går att vinna titlar utan att behöva köpa in en ny startelva varenda säsong.

Jag ser hellre Barcelona hjälpa dem som behöver det som mest än att ha en bank logo på tröjorna.
Barcelona VizzlA
2009-06-11 15:42
om nu real kan punga ut så här mycket pengar borde vi kunna spendera iaf hälften om vi vill..

vi har trots allt vunnit trippeln..

barca hade kunnat vara grymt rikt om man tex skulle bytt unicef på tröjjan mot något annat tex som man u som tjänar 1 miljard på att byta sponsor..

bring in: ribery, fabregas, asenjo, filipe etc
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-06-11 15:42
varför säljer ni inte robben då
det var det dummaste jag har hört
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2009-06-11 15:41
El Capitano

ja men du får tänka på att det är inte bara real som bestämmer transfersumman.. om real hade kunnat köpt ronaldo för 100 mille hade dem gjort det...men united vill ha det dära priset..så bara för real att punga ut om dem vill ha han.. inte real som gör fel bara för att dem vill ha en spelare.. säljande klubbarna borde isf sätta lite mera normala priser
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-06-11 15:40
har ni läst Krönika: När den löjliga säsongen spårade fullständigt.

riktigt patetiskt att försöka bortförklara sig.

var det inte han(kviborg) som sa till manchester ciy att man inte kan köpa alltid för pengar.

riktigt idiot han kan rövslicka ronaldo också
El Capitano
2009-06-11 15:38
Iker#1

Heter forskaren Perez? hehe..
skämt åsido
Vi får se hur hela cirkusen slutar.

little_master9

Vi gnäller inte, det är fakta!
Det är just såna idiotiska värvningar som förstör fotbollen, i framtiden kommer att bli omöjligt att värva en storstjärna.
Fotboll är en sport ingen lek för rika svin att leka vem som kan värva den största stjärnan.
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-06-11 15:38
Mojito:

Vet inte riktigt när det bestäms. Men det står mellan Milan och Arsenal som du kanske redan visste. Har för mig att de brukar bli klart mot slutet av månaden.

Boca matchen förra året var ingen höjdare och hoppas att nått av de lagen som vi möter i år vågar ta med sitt riktiga lag.
Barcelona Mojito
2009-06-11 15:35
Undrar om någon vet när det bestäms vilket lag som blir inbjudet till Joan Gamper Trophy..?

Har semester då, så man blir lite sugen :-)
Barcelona Sjölejonet
2009-06-11 15:34
Zizou_nr1//

Är du icke läskunnig? Det står ju klart och tydligt att Ronaldo har begärt att flytta.
Real Madrid HalaMadrid319^
2009-06-11 15:30
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Vad menar du med puyol?
Barcelona Disco Stu
@Vampíro - El Triplete

- Detta är desto mera en klassiker (LÄNK). För Guti firande på detta viset samtidigt som rykten gick om att han är gay. Stackars bara Ronaldo som fick stå för hela servicen.
Iker#1
El Capitano

de finns faktiskt en forskare som kollade upp detta och han räknade då med kaká och han kom fram till att vi skulle tjäna 70miljoner euro tack vare honom per år.
Barcelona Zizou_nr1

Om vi kritiserar att Real är ett köplag som vill köpa sig till framgångar, så blir vi anklagade, för att vi är Barca-fan!

Är alla aftonbladet-läsare också Barcafan?

På frågan om "Vilken klubb gör bästa affären?", så svarar närmare 90% av läsarna på "United som får en miljard kr".

KAKA ville INTE lämna Milan, men han blev tvingad.

RONALDO hade bestämt sig att STANNA i United, men han blir nog tvingad nu.

ETT STORT APPLÅD till HALLICKEN Perez och klubben REAL MADRID!
Barcelona A Seleção
2009-06-11 15:29
Tänkte att detta kan vara något som är värt att diskutera på forumet. Visst tror jag att inte det finns några som helst intentioner att uppmuntra en diktatur eller ett underställt folk, men hur ska man försvara detta till de som tror att det verkligen är så?

Givetvis så är det klart att Barcas intentioner med Unicef är positiva, det är därför man gillar idealet som klubben går efter
Barcelona little_master9
2009-06-11 15:28
Jag förstår inte varför alla gnäller på deras pris som Real Madrid betalar. Visst jag själv tycker inte att någon av de där spelarna e värda så¨mycket. Förutom Zinidine ZIdane då. Men som sagt det är Real som har betalat de och inte Barca. Dessutom är det Perez som har betalat inte deras fans.
JAg förstår därmed inte heller varför alla är så förvånade eller chockade över priserna. Dessa är för mig helt väntat. Den summan Real har köpt spelare är inte förvånande. Inom loppet av några år kommer priserna att höjas rejält på spelare. Om man vill köpa en världstjärna i framtiden får man vara beredd att betala upp mot 1,5 miljarder. Det är det som har skett genom åren, priserna bara stiger och stiger. Real Madrid har köpt de 3 dyraste spelarna genom tiderna och det på loppet inom 10 år. och de har klarat sig alldeles utmärkt hitills med deras ekonomi rots dessa köpt. Vad är det som talar att de inte kommer klara sig i framtiden. Det är bara att lägga ner snacket om ekonomin.
Dessutom är det skitkul för ligan där flera av världens bästa spelare spelar här och det kommer innebära att de på allvar borde slåss om Europa. Det har bara vart vi de senaste 6 åren. Se det positiva i det hela.
Sen är jag inte dugg orolig, Real må köpa vem de vill, men vi har Pep Gurdiola. Lita på honom, han kommer vara mer taggad än någonsin nästa säsong.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-11 15:28
Vampíro - El Triplete 2008/2009!

HAHA! Robinho liknar Chris tucker i Rush hour filmerna när han leker att han kan karate i bild 2. HAHA fyfan vilka roliga bilder.
Barcelona Zizou_nr1
2009-06-11 15:27
El Capitano
2009-06-11 15:25
Iker#1

Vi får se, jag har svårt å tro det!
Dessutom tröjförsäljnings pengarna går inte direkt till klubben, sponsorer Nike, Adidas mf vill också ha en del av kakan.
Annons: