/spanien/barcelona/forum/18535.aspx/spanien/barcelona/forum/18535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Saman.
2009-04-28 13:20
Vem har sagt att vi tror att vi vinner med 4-0?
Real Madrid Luiz_Madridista_4ever
2009-04-28 13:09
Tror ni verkligen ni vinner med 4-0?
Barcelona Okkapokka
2009-04-28 13:08
petersays

En sån startelva vill jag se på Stamford Bridge, inte på Camp Nou. Och då hellre Keita istället för Guddy.

Det är Chelsea som ska anpassa sig efter vårat spel på Camp Nou, inte tvärtom. Det förvånar mig mycket om Pep inte väljer att spela med bästa möjliga elva.
Barcelona Smogen
2009-04-28 13:07
dessutom, Henry vilade i helgen, han kommer garanterat starta idag...

och när gjorde Guddy senast en bra match från start?
Var hösten 2007 mot Werder Bremen tror jag...eller var det ett inhopp då med?
Barcelona Smogen
2009-04-28 13:05
petersays

om vi spelar med

Valdes
Alves - Marquez - Puyol/Pique - Abidal
Xavi - Yaya - Iniesta
Messi - Eto'o - Henry

behöver vi inte slänga in någon i slutet av matchen för att vända ett dåligt resultat, då kommer vi behöva slänga in en defensiv spelare istället för att försvara en bra ledning. ;)
Barcelona Smogen
2009-04-28 13:03
En ganska intressant inför rapport från GTs Johan Orrenius. Enda han har totalt fel i är att Barcelona skulle försvara med lite folk. Då undrar man hur många matcher Orrenius har sett med Barcelona. Dom/Vi försvarar ju oss med hela laget, varenda spelare på plan jagar ju boll, Eto'o nästan mer än någon annan. inte många andra topplag i världen som gör det. Vilka mer ska försvara menar han? Pep? Vilanova? Laporta? Förslag?
Barcelona petersays
2009-04-28 12:59
Nu ska jag leka proffstyckare här.

Valdes
Alves - Marquez - Puyol - Abidal
Xavi - Yaya - Gudjohnsen
Messi - Eto'o - Iniesta

Valdes i mål är det inget snack om, och mot ett lag som chelsea bör vi ha starkast möjliga backlinje. Att Yaya får balansrollen tvekar nog ingen heller över. Busquets har varit lite under vattnet senaste tiden, Yaya levererar även om han haft en del slarv han med. Xavi sköter finliret, men sedan går nog våra åsikter isär.

Många anser nog att Inista tar sista mittfältsplatsen men jag röstar på Guddy. Dels så gjorde han ett piggt inhopp sist, dels så vill jag gärna se honom mott sitt gamla lag som han känner till ganska väl, dels så tror jag inte att vi kan förlita på samma taktik som i ligan. Här kan Guddys djupledslöpningar och hans starka fysik spela en mycket större roll. Han kommer kunna öppna upp ytor för alla andra spelare när han springer sönder deras försvar.

Detta medför att Messi Etoo och Iniesta kommer utgöra anfallstrion.

Att jag hellre ser Guddy än Henry på plan har ytterligare en anledning, och det är att jag vill att vi ska ha någon på bänken som verkligen BETYDER något och kan gå in och avgöra om vi ligger i underläge. Då har vi två offensiva pjäser i Sylvinho och Henry som vid ett eventuellt underläga kan kliva in och göra skillnad.

Jag menar inte att dissa någon spelare. Men exakt VAD har vi för nytta av att kasta in Bojan, Hleb eller Guddy om vi ligger under med 1-2 i 80e minuten.

Så, där har ni min amatörfilosofi. Åsikter?
Barcelona Dizzy
2009-04-28 12:53
Seger som gäller idag.Fi fan vad nervös man är!
Barcelona Smogen
2009-04-28 11:57
i övrigt drömde jag att Chelsea fick en straff mot oss precis i början av matchen, tror till och med det var utvisning också....usch....
Barcelona Smogen
2009-04-28 11:55
Hoppas verkligen Barcelona spelat med

Henry-Eto'o-Messi

på topp (vilket känns självklart)

och sen

Iniesta-Xavi
----Toure----

på mitten. Om bara skärpan finns i avsluten tror jag det blir där som matchen avgörs. Tror det handlar mer om Iniesta än om Messi ikväll, men det är klart, har Messi en av sina dagar, ja ni vet, när han är sådär overkligt bra, så blir det kul ikväll.

I backlinjen är jag lite mer osäker, blir det en backlinje för att täcka mot Chelseas långa spelare så tror jag vi spelar

Abidal-Marquez-Pique-Alves

men det känns jävligt konstigt att peta Puyol, inte omöjligt att han får spela på vänsterkanten, eller istället för Pique.

Ska hur som helst bli grymt intressant att se hut Barcelona kan rå på ett av topplagen i PL. Hoppas vi blir glatt överaskade...
Barcelona Messi-Barca-10
2009-04-28 11:54
Fy vilken känsla jag har haft idag sen ja vaknade. det går inte en minut då jag inte tänker på MATCHEN!! Barca kommer att vinna idag.
Visca barca
Barcelona Gud är störst!
2009-04-28 11:20
Bernie

Jag är Örebroare, men är lite osäker om jag ska gå ut på matchen ikväll. Tror det lutar mer åt att se den hemma. Men om de kommer många cúles så kanske jag hänger på vet du det eller?
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-28 11:14
Har inte sett fram emot en match som idag på länge måste jag säga.

Detta vinner vi !
2009-04-28 11:12
Rambla

Precis. Hahah till och med marängerna snackar mer om Barca än sitt eget lag..
Barcelona Rambla
2009-04-28 11:09
Det är så gulligt hur marängerna hela tiden försöker flyta fokus till el clasico när hela Europa snackar om CL-semifinalerna. Ingen snackar om Real Madrid ute i Europa. Det måste verkligen svida. ;)
2009
2009-04-28 11:00
Vill passa pa och lyckoonska er infor kvallens drabbning, blir javligt tufft men tror ni grejar detta en vinst med 3-2.=)
Barcelona Bernie
2009-04-28 10:11
Finns det några Örebroare här? Ikväll blir det Oleary's eller Pitchers, hade vart kul ifall man kunde ordna en supporterträff ;)
Barcelona kallesiete
2009-04-28 07:12

AAAAH.
Idag smäller det.

Har vi flytet på vår sida så vinner vi detta!

VISCA!
Barcelona Fjorton
2009-04-28 02:45
Ämne: Bra införrapport kli....
Tack MQU3,

Vad menar du Samman?

Já, det är dyrt men ligger väl inte så mycket över typ Perryman och då Tailor marknadsför sig så hårt på spansk fotboll borde de väl kunna sin sak? Förstår att det blir billigare att boka själv men har pengarna nu och föredrar att få det ordnat av någon annan av ren lathet denna gång i alla fall.

Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-28 02:02
Resebolag är värdelöst, så mkt pengar dom lurar en på alltså. sick ju.

bättre bli medlem i barca o köpa biljetter där, skriva ut genom skrivaren, boka hotel på hotels.com och flyg på ryanair eller söka på kelkoo efter billigt flyg whenever du ska åka.

Svårare än så är det inte.. Lovar du kan halvera kostnaden ..

Fattar inte hur dom kan 5-6 k för en medelmatch och då är platserna på kortsidan rätt högt upp.

för 5-6k kan man åka på el classico med platser på långsidan på grand stand...
Barcelona Saman.
2009-04-28 01:56
Har du inte en timme eller två?
Barcelona Fjorton
2009-04-28 01:53
Någon som rest med Tailor Events här? De marknadsför just ig hårt på spansk fotboll nu så kanske är bäst att boka till spanien med. Blir givetvis billigarea att göra allt själv men har inte riktigt tiden just nu och skönt att få allt fixat åt sig ibland!
FooTBaLL
2009-04-28 01:03
Imorn blir det Henry VS Ivanovic, Eto'o VS Terry&Alex, sist och inte minst Leo.Messi&Dani.Alves VS Bosingwa och resten från Chelseas mittfällt och anfall. alla kommer jaga dem för att förstöra deras sammarbete.. ;)
Barcelona SaM__-
2009-04-28 00:54
Bra införrapport klintan!

Kudos!
Barcelona Frodo
2009-04-28 00:51
Jag vet inte hur vissa får till det att vi underskattar Chelsea. Majoriteten här inne vet att det kommer att bli tufft mot de och läser man inne på Chelseas forum så tror de också att det kommer att bli tufft.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-28 00:33
Ifall nån ska tippa imorgon så rekomenderar jag :

Barca - Chelsea 2
Man U - Arsenal 1
(Ryssland - Schweiz 1) 59 kr extra.

Insats 50 kr
Vinstmöjlighet 400 kr (459 kr)

Iaf en liten tröst ;) ifall vi torskar.
Ändrar ni till Arsenal vinst istället så blir vinstchansen 1037 kr.

Sen kan ni ta med Ryssland - Schwiez i hockeyn till oddsen 1.15, det är inte mkt men höjer vinsten lite iaf..

Mvh
2009-04-28 00:23
Okkapokka

Det var inte riktat till dig. Jag har sett tidigare idag och dagar innan att många underskattar Chelsea.

Dessutom så menar jag även andra Barca fan som inte hänger här på SF.
Barcelona Okkapokka
2009-04-28 00:16
k u s h t r i m

På vilket sätt underskattar man Chelsea om man bara skriver 'jag tror vi vinner imorgon'?

Fanns en tidigare inlägg idag som sa att Ivanovic inte kommer ha en chans mot Messi, annars har jag inte sett någon underskattning här på forumet.

Tror alla har är medveten om Chelseas kvalité och vad dom är kapabel till.
2009-04-28 00:03
Alla tror vi på seger imorgon. Men det är många som underskattar Chelsea..
Vilket är mycket konstigt. Själv så tycker jag att Chelsea är det laget som har störst chans att sätta stopp för Barca. Speciellt nu när dem har geniet Hiddink som tränare..

Men självklart så kommer vi att vinna imorgon. :D
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-04-28 00:02
Pep.G

Du saknar sådana prestationer? länken :P hehe

Imorn ska spelarna peka på för Chelsea spelarna vilket skåp pucklan ska in.
Tror dock att belletti vet reda vart den ligger:P

Imorn vinner vi
Annons: