/spanien/barcelona/forum/18534.aspx/spanien/barcelona/forum/18534.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Oha789
2009-05-20 13:26
Pep.G

Det kallar jag för respekt.

Men snälla kolla bara på Arsenal. Dom snor ju unga spelare från alla möjliga lag i Världen, sen kallar dom det för Produkter. hahahah
Barcelona Pep.G
2009-05-20 13:21
tarrak

Haha, fy fan alltså. 7 spelare av 11 mojliga är våra egna produkter. Det är fan mer än 60 % av laget !!!
Barcelona Barca-nist
2009-05-20 13:12
manolo el 10

det låter inte helt omöjligt men jag tror även andra klubbar som håller på med sånt !

Barcelona Mojito
2009-05-20 12:37
Yaya_toure

Keita är ingen naturlig pivote utan mer en tvåvägsspelare. Busi läser spelet bättre och har spelat som pivote tidigare och gjort det bra.

Alltså: Busquets!
Barcelona älskabarcelona
2009-05-20 12:23
Barca är ute efter supertalangen Eden Hazard .
Barcelona Yaya_toure
2009-05-20 12:19
en liten fråga till CL finalen Om inte Yaya spelar mitt med xavi iniesta vill ni att busquets lr Keita ska ta över ja bara undrar
Real Madrid manolo el 10
2009-05-20 12:09
Detta är vad engelsk fotboll handla om se och läs!
Barcelona MSL#666
2009-05-20 11:00
menar du denna ?

hahaha
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-05-20 10:53
Kan någon skicka videon där en tjej hoppar ner från läktaren för att ge Messi en puss?
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-20 10:12
Barca o Mort!
Håller med.
Tycker att toure verkligen behövs på mittfältet med sina kvaliteer.Han ska spela på mittfältet, men Busquets är grym så han kanske klarar av den positionen men det här är ju en champions league final men jag litar 100 procent på Guardiola!
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-20 10:08
Barcaloni

Cáceres stoppade ju Aguero så varför inte?

Tror att det har minst lika mycket om inte mera chans att stoppa honom som Keita och Touré. De är riktiga backar iallafall. Sylvinho är riktigt grym faktiskt även om han är gammal.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-20 10:08
Ämne: Och vem kan förebrå ....
Oj oj Så stort så stort detta är.
Kan knappt fatta att vi har så många spelare från La masia.
Men man kan ju förstå när man ser detta:D
FC Barcelona: Més que un club
Barcelona tarrak
2009-05-20 09:55
Och vem kan förebrå Platini? Om Barcelona ställer upp med den tippade elvan, så är det första gången sedan Bosman-domen slog igenom, som ett lag startar en CL-final med sju egna produkter på planen. Inte sedan Ajax 95 har detta skett. Stort!
Barcelona tarrak
2009-05-20 09:34
Puskás

Det säger han inget om. Däremot beundrar han Barcelona för dess spelstil och arbete med att plocka fram egna talanger.
Real Madrid Puskás
2009-05-20 09:24
Menar han att han håller på Barça eller? länken
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-20 09:24
Barcaloni
Men det spelar ingen roll vem du sätter mot ronaldo han är lika farlig ändå, sylvinho tycker jag borde få spela han är stabil.
Men som sagt det är ronaldo man möter....
Barcelona Barcaloni
2009-05-20 09:18
Ämne: Förstår inte varför ....
Barca o Mort!

Tror du att Caceres elr Sylvinho klarar av att stoppa C.Ronaldo?
2009-05-20 09:09
Ämne: Med Toure som mittba....
Med båda Xavi och förhoppningsviss Iniesta bredvid sig tror jag att vi kommer att dominera i mittfältet vilket inte kommer vara lätt för The red devils att skapa många chanser p.g.a dessa herrarnas dominans när de lirar tillsammans i mitten.
Barcelona Im back
2009-05-20 08:36
Enligt både sport och Mundo Deportivo blir det följande.

El once de Roma: Valdés, Puyol, Piqué, Touré, Keita, Xavi, Busquets, Iniesta, Messi, Eto'o y Henry.

Pep bygger hellre om laget än använder sig av spelare som inte har hans förtroende.
Keita och Busquets är uppenbarligen de spelarna utanför ordinarie startelvan som han litar på i de viktiga matcherna, det har vi sett i laguttagningarna hittills. Caceres och Sylvinho mindre så.

Jag är närmast helt övertygad av att det blir elvan ovanför baserat dels på de spanska tidningarna och dels hur Pep formerat laget tidigare.
Barcelona xavi__
2009-05-20 08:25
Med Toure som mittback kommer vi åka på en straff mot oss.
Barcelona Barca o Mort!
2009-05-20 08:03
Förstår inte varför man inte ska lira Piqué och Puyol i mitten. Det är det 2 mittbackar som har spelat mest tillsammans av de vi kan välja och de funkar bra.

Jag ser mycket hellre en backlinje med

Sylvinho-Puyol-Piqué-Cáceres.

Man ska väl inte lira med Keita eller Touré som är mittfältare som backar när vi har backar som gör jobbet bättre?
Barcelona Barcaloni
2009-05-20 01:13
Jag gillar också Cáceres, och hoppades att han skulle blir en mckt mer pålitlig försvarare i år. Men det finns en anledning till varför Pep inte har inkluderat honom så mkt i år. Killen har gjort ett par bra matcher, sant. Men ett par grova misstag, som kostade oss dyrt. Hans tackling på CdR-semifinalen hade kunnat kostat oss titeln. Tur att Pinto spelade en avgörande roll där.
Men det jag försker säga är, Pep ser och vet det vi inte vet, hur varenda spelare sköter sig på träningen och hur bra de är på att verkställa hans order på planen.
Busquets eller Kieta i mitten? Kieta är mer stabil, men Busquets har sina stunder då han briljerar i den positionen bättre än Yaya till och med. Glöm inte att han är längre också, en stor fördel i luftduellerna.
Barcelona Radomir Antic
2009-05-20 01:01
Efter 12 sek så är den inne i mål. Det går snabbt i fotboll.
Barcelona Pep.G
2009-05-20 00:46
tarrak

Beror kanske på många slarvpass varje gång han ahr fått chansen ? Jag tror att det är något sådant iallafall.

Btw, jag är hundra procent säker på att gör vi första målet så vinner vi matchen. Många glömmer att Barca är nog det bästa kontringslaget. 2-3 pass sen är det fritt fram. Ett perfekt exampel på det är vårt 3-1 mål mot Bilbao.

EDIT: Länktips*
Barcelona Pep.G
2009-05-20 00:42
Rivaldo_gudarnas gud

Keita har bössa, Yaya har bössa, Iniesta har bössa, Xavi har bössa, Etoo har bössa, Henry har bössa och Messi har bössa. Kommer vi skjuta ens några skott på Van Der Sar tror du ? Nej vi kommer försöka att spela in bollen. Gör så som Yaya gjorde mot Bilbao. Ett skott och in i MÅÅÅÅÅÅÅÅL ! Skjut folket SKJUT !
Barcelona tarrak
2009-05-20 00:41
Pep G.

Jag håller med om att det bästa vi kan göra är att luta oss tillbaka och låta din namne göra jobbet. Onekligen ett vinnande koncept.:)

Jag är själv förvånad att Caceres har fått så lite chanser, men uppenbarligen är det något som gör att han inte har Peps förtroende. Han har verkligen fått stå tillbaka för varenda tänkbara nödlösning, men kunnat hitta på. Hoppas att det blir ändring till nästa säsong, men till en CL-final är han utesluten.
Barcelona Pep.G
2009-05-20 00:39
tarrak

Hoppas bara Pep tar rätt val, vare sig det är Caceres som ska starta eller Sergi:)
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-05-20 00:38
pokke//

Håller med angåeende Busquets. Såg inte alls bra ut mot chelsea. Dock så va hela laget statiska i den matchen. Sen så har vi Henry nu och Iniesta på mitten där han hör hemma. Vilket innebär bättre och mer rörelse i laget. Hade känts mer ultimat med Keita som defensiv mitt och Sylvinho som vänsterback. Men det verkar som Pep gjort sitt val. Så vi får helt enkelt lite på honom.

Mycket prat om vår defensiv nu. Men vi kommer skapa mer chanser än united då vi är ett mycket spelskickligare lag. Och då är det bara till att vi sätter chanserna vilket med Etoos nuvarande form inte är allt för säkert att vi lyckas med. Och däri ligger det verkliga problemet. Inte i försvaret.
Barcelona tarrak
2009-05-20 00:26
Rivaldo_gudarnas gud

Det är självklart att misstag i pivoterollen kan straffa sig, precis som i övriga delar av planen. Men i 99& av fallen har han någon försvarare bakom sig som kan rädda upp sitúationen, till skillnad från när Caceres börjar sprida bollar till höger och vänster. Dessutom tror jag inte att det kommer bli så mycket krigande på mitten. United kommer förmodligen låta Barca ha spelet och satsa på kontringar, som främst kommer att ske på kanterna.

Till skillnad från Busquets är Caceres matchotränad och har visat uppenbara problem att hantera press. Är det han lämplig att ta hand om Ronaldo i en CL-final?
2009-05-20 00:24
Ämne: tarrak

Busi som ....
Tycker att Pep har gjort ett fel hittills och det är att han inte gav en riktigt chans till Cacéres.
Tror att han hade blivit en riktigt riktigt nytta till vår försvar i nästa säsong eller redan i år.:(
Annons: