/spanien/barcelona/forum/18530.aspx/spanien/barcelona/forum/18530.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Messi12SD
2009-04-27 16:02
El Barça és el millor equip del món

Någon som vet va de betyder? :)
Katalaska
Barcelona Barça-fan
2009-04-27 16:00
På tal om ingenting. Är det någon mer än jag som lagt märke till att de spanska domarna har börjat tillåta allt hårdare tag de senaste veckorna? De blåser allt mindre och ger fler fördelar-av-boll istället för att ge frisparkar.
Barcelona Frodo
2009-04-27 15:59
Rambla

Spanska förbundet har väl aldrig resonerat särskilt logiskt...
Barcelona Rambla
2009-04-27 15:54
Det kommer bli tufft i morgon, inte snack om saken. Ingen i Barcelona tar ut något i förskott. Har Barca en halvdålig dag så får de stryk och då är det kört inför returen, men har de istället en toppendag kan de likväl göra 4 mål som mot Lyon och Bayern. Fast det scenariot är det nog inte många som tror på för i ärlighetens namn så är Chelsea bra mycket tuffare än de lagen.

Sen så undrar man ju hur det spanska förbundet resonerade när de skapade helvetesschemat där de stora klubbarna möter varandra på raken i slutet av säsongen när CL och Uefa-cupen avgörs då. Vill de inte att de spanska klubbarna ska lyckas ute i Europa? Tänk om både Villarreal och Madridklubbarna också gått långt i CL?
Canaletes
2009-04-27 15:52
omg!
Det här med att flytta el clasico till lördag kommer skapa värsta kaoset hos folket som bokat flyg, hotell o allt de där till 3:e maj.

Tänk er själva i den situationen liksom.
Villarreal Grande Messi!
2009-04-27 15:46
chelsea-86

Kul att du tar upp att vi har dåligt försvar. Var det inte ni som släppte in 3 mål på hemmaplan mot bonkargänget Bolton? Och 4 mål mot Liverpool?

Helt meningslöst av dig att komma hit och kasta ur dig massa dumma saker. Upp till bevis imorgon helt enkelt.
Barcelona Culéé
2009-04-27 15:43
Det som jag tycker är tråkigt o höra är att innan vi mötte Bayern så var dom en "toppklubb" och efter överkörningen på Camp Nou så är dom "dåliga"?
Herregud skärp till er, ni som säger att Bayern är dåliga för att dom förlora mot Barca.
Barcelona Smogen
2009-04-27 15:39
men, jag sa aldrig att Barcelona kommer krossa Chelsea lika enkelt som man gjorde med Lyon och Bayern. Det var du som sa sa att du var helt säker på att Chelsea kommer ta sig till final.
Jag säger bara att du har helt fel i det.
Tror det kommer bli otroligt tuffa och jämna matcher, likt det varit de tidigare gånger som Barca-Chelsea mötts....
Barcelona BlueRed.
2009-04-27 15:38
chelsea-86

Era spelare kommer lägga sig ner och spy efter allt jagande av boll. Terry kommer känna sig hög av alla passningar inom straffområdet.
sanna mina ord, ingen ni har kan stoppa Messi.
Barcelona Culéé
2009-04-27 15:37
Chelsea-86

Att du jämför Messi med Gerrard och Torres säger ju allt om dig..
Barcelona Robin.C
2009-04-27 15:35
Chelsea-86

Okej, men Barcelona är inget lag som litar på en spelare. Vi behöver varenda spelare i laget.
Barcelona Rambla
2009-04-27 15:34
Ämne: Ämne: chelsea....
Imorn får ni känna på riktigt motstånd. Ett lag som ni knappt kan ta bollen ifrån och inte de brödgäng ni möter i PL som inte klarar 3 passningar inom laget. Springa och jaga boll i 90 min. Det ska bli intressant.
Sevilla chelsea-86
2009-04-27 15:29
Ämne: chelsea-86

eh......
ni har haft en enkel väg fram till semi finalen. bayern,lyon är sämre än juventus och liverpool liksom. imon får ni känna på riktigt motstånd. chelsea är inte ett lag man spelar ut. en drogba o lampard i form hotar alla lag. sanna mina ord messi kommer inte lyckas me mycket imon.. kolla bara va chelsea gjorde me gerrard o torres..
Barcelona Smogen
2009-04-27 15:24
chelsea-86

eh...har du fått nippran? "ingen underskattning"? När du säger att du är 100% säker på att Liverpool skulle spöa Barcelona och sen säger "klart som fan man tar Barca"...ok, eftersom du är så jävla säker på din sak tycker jag du ska ta varenda liten pryl du äger, gå till pantbanken illa kvickt och skaffa dig lite kontanter och sen satsar du rubbet på att Chelsea tar sig till final. Det hade jag gjort om jag varit 100% säker på att Barcelona skulle vinna imorgon....

i övrigt angående myten om att Barca släpper in en massa mål jämt, Barcelona har släppt in 26 mål i ligan, med det är dom det lag som släpper in minst, tvåa? Real Madrid på 35 insläppta....

så gå tillbaka till chelseas forum lilla du och sluta gjöra bort dig själv...
Sevilla chelsea-86
2009-04-27 15:14
de känns som att ni underskattar chelsea.
under hiddink har chelsea exploderat man har liksom vunnit över juventus, liverpool och arsenal. stor matcherna var ju ett problem tidigare under säsongen för chelsea. Ska ja va ärlig så är liverpool svåraste laget att möta i cl. Ja e 100% säker på att ni skulle förlora mot liverpool om ni skulle mötas. Vinner man över liverpool, klart som fan att man även tar barca som bara e bra offensivt men bakåt är lite darriga.. som sagt ingen underskattning här inte. ja tror på mål imon för båda lagen men ingen förlust eller vinst får man uppleva imon. mitt tips 1-1
Barcelona Barça-fan
2009-04-27 15:11
R-LeGenAr.
Just när det gäller effektivitet ser jag just nu Villa och Torres som de mest effektiva. Vanligtvis är ju Ruud med där också men det var ju ett tag sen man såg honom nu.
Real Madrid R-LeGenAr
2009-04-27 15:07
Efektivitet på anfallare måste väl vara

Ruud/ronaldo som klar 1 ju! gör ju mål på allt! haha

trez,inzaghi kommer under, vilka mer finns det?
Barcelona Barça-fan
2009-04-27 15:01
Eto'o är en mycket bra anfallare, ingen tvekan om saken. Faktum är däremot att han missar ganska många chanser om man ser över en hel säsong, trots att han skapar mycket på egen hand. David Villa är sammantaget en bättre anfallare. Han missar sällan en chans, dvs. är otroligt effektiv samt att han är kvick och teknisk.

En anfallare behöver inte skapa sina egna målchanser utan det räcker med att sätta dit de bollar som serveras. Speciellt i ett lag som Barcelona. Jag tror faktiskt att David Villa en säsong som denna hade gjort fler mål än Eto'o om han spelade för Barca. Om jag ska vara riktigt ärlig så börjar jag tröttna på Eto'os ineffektivitet, trots att han är en väldigt nyttig spelare att han i laget.
Barcelona Frodo
2009-04-27 14:59
CS

Sorry för ett sent svar. Jag kanske var otydlig men Mojito förklarade det ganska bra om vad menade. Jag skyller inte ifrån (det finns ingenting att skylla på egentligen, laget har gått bra hittils) utan det jag vill säga är att era skador inte är en lika stor faktor som vissa av er vill få det till då ni bara har en match i veckan att spela.
Barcelona Smogen
2009-04-27 14:49
El Capitano

eh...att matchen flyttas till på lördag beror på att Barcelona vänligt frågat ligaförbundet om man kan få slippa spela på söndag. Efter att Real gått med på det hela så ändrades spelschemat. Det är alltså Barcelonas önskan. Visst gynnar det Real Madrid att Barca får en dags mindre vila innan El Clasico, men Pep vill också kunna ladda batterierna inför returen mot Chelsea....
Real Madrid R-LeGenAr
2009-04-27 14:37
Hej alla, inte här för att bråka!

bara 3 saker att tänka på! som spelarna vet! som vi fans borde veta också!

1 - El clasico är El clasico formen spelar ingen roll i den matchen!

2 - Real och barca har inte samma spel! vi spelar olika! Båda vinner sina matcher! Otrolig facit senaste matcher!

3 - REAL OCH BARCA VET ATT NÄR DE MÖTTER VARANDRA SÅ, SÅ MÅSTE MAN VARA EXTRA KONCENTRERARD, BÅDA VET ATT BÅDA LAGEN KAN SLÅ VARANDRA MED EN BRA DAG, DET JAG MENAR ÄR BARCA/REAL VET DE KAN VINNA ÖVER VARANDRA MEN LIKA GÄRNA FÖRLORA! BÅDA LIKA RÄDDA INFÖR MATCHEN
Barcelona Culéé
2009-04-27 14:36
Ponta87

Valdes är absolut ingen clown, han har inte behövt rädda oss så många gånger som Iker har gjort för er.
Jag kan lova er madridistas att ifall ni inte hade Iker i målet så skulle ni inte ligga på andra platsen, det är en sak som är klar.
El Capitano
2009-04-27 14:34
Kul läsning :)
Hiddink är ganska rädd för Barca. hehe

*Länktips
Barcelona pokke
2009-04-27 14:32
Ponta87

Bara för att Valdés inte är Iker Casillas klass så ska du inte kalla honom för clown. Tycker du att alla era mittfältare är clowner för att Xavi och Iniesta är bättre eller? Eller är Robben en clown för att Messi är bättre?
El Capitano
2009-04-27 14:26
Men varför flytta El Clásico till lördag? Juste Barca får en dag mindre vila, hur kunde man gissa det? :)
El Capitano
2009-04-27 14:17
tarrak

Det var snack om att Barca ville byta Eto'o mot Zlatan..haha, aprilskämt?!
Om Eto'o stannar det finns ingen anledningen att tänka på anfallare, han är en komplett spelare.
Om vi ska värva så är det en ersättare till Sylvinho kanske.
Hoppas att Pep tar även hem Henrique till nästa säsong med tanke på att Milito är fortfarande en frågatecken.
Barcelona Mojito
2009-04-27 14:17
Eto´o kommer bli mer saknad än man kan ana när (om) han lämnar Barca.

I nuläget är det bara Torres som samtidigt har samma engagemang i sitt spel och kan hålla samma nivå på målskyttet som lejonet.
Inte troligt att han byter klubb...

Zlatan är ett för stort ego för Barca, tyvärr.

Villa är bra, men hans bravader i lördags och även tidigare gör att jag numera avstår honom.

Agüero nämndes i vintras, men känns inte speciellt het just nu i alla fall, och är väl mer än teveztyp än ett graciöst lejon och målspruta.

Dessutom fungerar ju samarbetet mellan H E M mycket bra, och detta blir också en lucka att fylla vid en eventuell försäljning av Eto´o.
El Capitano
2009-04-27 14:13
Ponta87

Vem är du att kalla Valdes för clown? Reals Iker har gjort lika många tabbar som Valdes. Senast mot Juve..kommer du ihåg? :)
Barcelona tarrak
2009-04-27 14:10
El Capitano

Nja, med tanke på att klubben ville sälja honom förra sommaren och att han snart bara har ett år kvar på kontraktet, så är det inte konstigt att rykten uppstår. EMD fortsatte ju att sprida nya transferrykten transferfönstret ut, även efter att Pep klargjort att han ångrat sig och bestämt att Eto'o skulle vara kvar i klubben.

Det tråkiga är att han inte får större uppskattning av klubbens supportrar, jag tror inte att det finns någon som kan ersätta honom i Barcelona.
El Capitano
2009-04-27 14:09
Culéé och lion0

Va händer om Eto'o lämnar oss i sommaren? Ska Bojan ersätta honom? Bojan är bra med för ung för att ersätta en spelare som Eto'o.
Även om Henry tar Eto'os plats så måste vi har förstärkningen i laget, en spelare i samma kaliber som Eto'o.
Villa må vara en filmare men han har också gjort många mål med den krisdrabbade Valencia denna säsong.

Det är min åsikt bara :)
Annons: