/spanien/barcelona/forum/18519.aspx/spanien/barcelona/forum/18519.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Valdés
2009-05-08 14:16
Jag tycker synd om Chelsea för att Ballack inte blev utvisad vid första mötet trots mängder av glidtacklingar med dubbarna före. Jag tycker synd om Chelsea för att Malouda och Alex klarade sig undan utvisningar trots armbågstacklingar. Jag tycker synd om Chelsea för att vi inte fick straff när Henry revs ner – och jag tycker även synd om dem för att inte Bosingwa varnades en andra gång vid denna nedrivning. Jag tycker synd om Chelsea för att de förmodligen klarade sig undan en storförlust pga dessa domslut.
Jag tycker synd om Chelsea för att Abidal blev utvisad. Jag tycker synd om Chelsea för att de valde att spela så offensivt efter utvisningen på hemmaplan. Jag tycker synd om Chelsea för att Platini stod upp och applåderade såväl Essiens som Iniestas mål. Jag tycker synd om Chelsea för att vi spelade utan ordinarie mittbackar och en Henry i storform.
Men mest av allt tycker jag synd om Chelsea för att man inte kommer att spela Champions leaguefinal den 27;e maj.
Barcelona DaniAlves
2009-05-08 14:10
VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!

Fletchers rött kort var solklart, han tacklade ner fabregas med vänsterfoten, så om han ska få spela finalen då är det en skandal om inte abidal får spela!
Barcelona DET FINNS EN GUD OCH HAN HATAR CHELSEA
2009-05-08 14:05
fattar inte vrf dom flesta tar åt sig så mkt från media nu efter chelsea matchen. Barca har redan bevisat i år vilka som är bäst och slagit alla möjliga rekord. tkr vi borde göra som i reals forum och spärra alla andra medlemmar från andra klubbar slipper man konflikterna och att bli irreterade av deras påstående

edit: spärra dom från vårt forum
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-08 14:00
Hoppas Barca överklagar abidals röda kort och att han får spela alltså ifall fletcher får det
Barcelona Barcadinho.
2009-05-08 14:00
FC Barcelona har fått en del kritik för sitt spel i media.

Men vi måste fråga oss vem som skriver eller säger kritiken.
Det mesta kommer från svenska journalister och kommentatorer och förstås av maräng älskare i Spanien.

Men det mesta som jag har läst om Barca, utanför svensk media har varit enormt positivt.

Och jag tänker koncentrera mig på de där istället.

Många välkända och meriterade tränare har applåderat för vårt spel.
Capello. Ancelotti och till o med Sir Alex Ferguson.

Många välkända spelare har sagt att de älskar att titta på dagens Barca.
Tränare överallt vill börja spela som Barca.
Och en del säger att Barca 08/09 har revolutionerat fotbollen

Beundransvärda artiklar åt olika håll.

Tänk inte så mycket på de här få svenska kommentatorerna.
De följer knappt den spanska ligan.

Tänk på dem som beundrar vårt spel och inte på de gnälliga gubbar eller halvgubbar som har aldrig förstått att det finns fotboll också utanför de brittiska öarna.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-08 13:50
Hahahaha tänk om raul skulle gå till city....
Asså konstig klubb city är....
Barcelona Koeman!!
2009-05-08 13:49
JUVE!!: Mycket bra skrivet inlägg. Hoppas Barca spöar villareal i helgen! :)
Barcelona Mojito
2009-05-08 13:46
Zizou_nr1

Haha, klockrent!
Barcelona Mojito
2009-05-08 13:45
Ta ta ta, vi reser till Rom!

"Toma toma toma, nos vamos para roma"
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-08 13:44

Haha, kolla länk!
TheGreatest
2009-05-08 13:36
Någon som vet vad "Toma toma toma, nos vamos para roma" betyder?
Barcelona Dizzy
2009-05-08 13:35
Mojito

Så Abidal kommer missa nu finalen? Hoppas Barca överklagar.
Barcelona Mojito
2009-05-08 13:31
Barca överklagade aldrig Abidals utvisning. Angående Fletcher i United kommer UEFAs diciplinnämnd att diskutera skottens röda kort (mot Arsenal) under måndagen.
Barcelona tarrak
2009-05-08 13:26
JUVE!!

Tack för ett bra och välformulerat inlägg. Tror nog att du fick med det mesta som var vårt att säga om den matchen.

Dags att se framåt nu. På söndag har vi förhoppningsvis chansen att säkra ligaguldet på Camp Nou. Vilken fest det kommer att bli i så fall!
2009-05-08 13:04
haha srrry blanda ihop namnen
JUVE!!
2009-05-08 13:02
Chelsea-Barcelona: Enligt mig som Juventino.

Jag begriper mig inte på Chelseas (från spelare till fans) naiva, arroganta och blinda syn på matchen. Under första halvlek var bollinnehavet 70-30 förmån Barcelona, det om något säger lite om hur defensivt inställda Chelsea var. Otroligt nog så gör de ett turmål tidigt i matchen, som en blixt ifrån klar himmel, och lyckas få matchen att gå deras väg. Då backar man hem ännu mer och gör det utomordentligt bra dessutom.

Hittills två matcher mot Barcelona, först borta och nu hemma, med en otroligt defensivt inställd fotboll. En defensiv som får Capellos upplaga av Juventus att se offensiv ut i jämförelse.

Utöver det tillkommer en fullständigt inkorrekt utvisning på en Barcelona spelare och man ser direkt hur hoppet hos Barcelona spelarna bleknar bort, samtidigt som enorma luckor öppnas för Chelsea att kunna kontra in både det andra och det tredje målet. Det kan tyckas att Chelsea borde anfalla i ett sådant läge, för att på så sätt sätta spiken i kistan, men icke. Istället backar man hem ytterligare och tar vara på de kontringar som uppstår och ber för att ett mål ska komma via den vägen.

Ett mål kom dock inte, istället följde en drös av tveksamma straffsituationer. Där domaren vid högst två tillfällen kunde välja att fälla. En av dem var nog ganska solklar ändå och borde således ha resulterat i straffspark. På tilläggstid gör Iniesta ett otroligt vackert och avgörande mål. Besvikelsen, förödelsen, frustrationen och förudmjukelsen är nu enorm bland spelare, tränare, ägare och fans i Chelsea. I det här läget sitter jag och tänker: "Chelsea har bara sig själva och skylla med den här tråkiga fotbollen de visar upp, som trots utvisning hos Barcelona bara blev mer och mer defensiv".

Utav ovanstående soppa får Chelsea-supportrarna det till att de blev "Rånade av domaren" och enligt Drogba så var det hela "a fucking disgrace". Som värst hade dem "otur", något "rån" var det verkligen ingen frågan om, då domarens behandling av Barcelona i samband med utvisningen av Abidal inte kan likställas med annat än en mindre skandal.

Självfallet instämmer svensk mediebevakning med Chelsea och deras protester men det får man helt enkelt ta. Myten om att svensk media skulle vara objektiv dog ut för ett ganska bra tag sedan. Därför ska man inte bli förvånad när det, som i denna situation endast visar sig mer klart än vanligt.

För övrigt så håller jag på Barcelona i finalen och hoppas att guldbollen går till Messi.

MVH
Dani Alves.
2009-05-08 12:49

Jag förstår inte varför alla klagar på att Barca inte hade det där "Vackra spelet" mot Chelsea och massa skit, vafan tror dom? Kolla vilket jävla schema Barca har och vad dom gått igenom och vad dom presterat och allt möjligt, folk har satt dom höga förväntningarna att dom är maskiner och inte människor som oxå kan ha en dålig dag på jobbet, men BARCELONA förtjänar verkligen att vinna ALLT i år efter vad dom åstadkommit 08/09, och det ska krönas med titlar som Ligan, Cupen och CL :)
Barcelona A.Gaudi
2009-05-08 12:43
Tarrak

tänkte precis samma sak :)

Blandar du ihop Rivaldo och Romario nu?
Emiloo
2009-05-08 12:38
Ämne: älskabarcelona:
Doc....
Han har startat en match som central anfallare och det var mot Arsenal på Emirates ;)
Barcelona tarrak
2009-05-08 12:31
Ämne: Hej grabbar jag är n....
Du menar den Rivaldo som började spela i Barcelona 97? :)
2009-05-08 12:23
xavi_totalkontroll:
Jag hade bytt plats på poyol och caceres då jag hellre släpper kanterna än att riskera i mitten. Sen så har inte man u några riktigt bra kantspelare om inte ronlado(som oftast är anfallare) och giggs spelar där.
Barcelona Ciao-V
2009-05-08 12:20
Det skrivs en del om att Chelsea har fått nog av Drogba och hans ständiga utbrott och skamliga filmningar. Ryssen vill sälja honom i sommar enligt ryktena.
Han är den sista spelare på jorden som jag skulle vilja se i Barcelona. Skamlig spelare är vad han är.
Han kanske passar rivalen, Real Madrid. Vad vet jag, de verkar vara så desperata ibland i sin värvningspolitik.
Måste säga att jag förstår ryssen. Gång på gång skämmer han ut sig och den klubb som han spelar för. Ni kommer väl ihåg också finalen mot Man United i förra säsongen.
Skicka honom tillbaka till Elfenbenskusten, säger jag, där han får lira med grabbarna på en grusplan. Han hör inte hemma i de tre europeiska toppligorna.
Barcelona Im back
2009-05-08 12:17
älskabarcelona:
Dock startar Ronaldo allt som oftast som central anfallare i Manchesters CL-matcher.
2009-05-08 12:16
Hej grabbar jag är nu men har följt detta forum på svenskafans ett ganska bra tag. och började kolla på barca 94 pga en vis rivaldo.
Barcelona älskabarcelona
2009-05-08 11:49
Ämne: hoppas att han tänke....
Jag hoppas att puyol lirar mittback ist . Måste tänka på säkerheten i mitten . Sen så är inte puyol rätt man för att utmana ronaldo . Puyol är för agresiv å gör bort sig ofta . Så helst Caceres som höger back
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-08 11:31
hoppas att han tänker om för ompositions ändringarna försvagade oss och det såg vi...

Pyol-caseres- pique-sylv
xavi-toure-iniesta
messi-etoo-henry

hoppas han får sylv,case att bli spelhungriga och tränar dem fysiskt och psykist för att kunna prestera på den höga nivån...

tror han kan lyckas med tanke på att vi kan börja spela dem i ligan där den nästan till 95% avgjord + att vi har 3 veckor att göra dem redo
Barcelona Dizzy
2009-05-08 11:27
Verkar som Barca kommer att göra ett försök angående Alves och Abidals avstängning. Men tror det inte kommer gå igenom. Alves kort visste jag att den skulle komma upp. Alves avstängd 100%.

Men Abidal borde fan kunna spela finalen.
Barcelona J.Gamper
2009-05-08 11:21
Ämne: Är liverpool support....Semma

Kul att någon försöker vara objektiv också. Jag kan förstå att du blir irriterad på medias fixering kring Barcas anfallsglada fotboll, men du måste tänka på att de överdriver med allt från Zlatan till "Englands dominans".

Sen så är det ganska orättvist att du dömer oss PGA EN MATCH. En match mot Chelsea, där de flesta av oss medger att vi inte spelade bra alls.. en av säsongens sämsta matcher. För mig var det inte överraskande då vi hade 3 spelare borta och 4 positions ändringar och i stortsett ett spelschema med topp match var 3:e dag. Jag var säker på att vi skulle förlora men hade hopp om att kanske Messi eller Iniesta skulle kunna göra nåt. Jag är ändå imponerad, imponerad pga att Barca spelarna inte vek ner sig utan försökte,försökte och försökte spela genom försvaret, spela fotboll göra mål. Visst det fungerade inte, Men de krigade och de fick utdelningen till slut. Hade det varit Liverpool hade de blivit hyllade för deras fantastiska kämpar insats men så var det inte nu.
När vårt spel inte har fungerat under säsongen så har vi oftast vunnit pga vår vilja och individuella prestationer så som Messi och nu Iniesta.

Första matchen totaldominerade vi, vi skapade inte lika mycket men vi skapade chanser. Sedan så förstördes flowet på vårt spel totalt när spelare blev skadade och Chelsea spelarna orsakade frisparkar överallt. Domaren missade straff från Henry och Drogbas chans är ingen riktig chans, den bjöd Marquez på. Hur bra var Chelsea där egentligen? Hur många skott på mål hade de? och hur många hade vi? Känns som om många glömmer det där.. att spela så som Chelsea har gjort har många bottenlag i La liga också lyckats med.. så som Getafe t.ex. Istället blev Getafe totalt utspelade på sin hemmaplan men då hade vi alla våra spelare och vårt spel fungerade utmärkt.

Visst många säger att Barca är världens bästa lag, men det vet vi fortfarande inte förräns Barca slår Man United. Där sätts de på prov ordentligt och vi får hoppas att United inte satsar på 0-0 och försvar vilket jag tror itne kommer att hända. Sedan så är det helt andra förutsättningar där då vi äntligen kommer vara utvilade och förberedda.
Barcelona barba
2009-05-08 10:57
Vilka tror ni får chansen i ligan sista matcherna om den är avgjord? Gai? Jeffren?
Barcelona Dizzy
2009-05-08 10:22
Visca Barca!!
Annons: