/spanien/barcelona/forum/18517.aspx/spanien/barcelona/forum/18517.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Bengan
2009-06-23 23:54
Ämne: C.Andrés//

asenjo....Jo, har varit rätt lam vecka. Det enda jag vet som är relaterat till Barca är väl att Zhirkov ryktas ska vara klar för Chelsea.

Men i övrigt tror jag de flesta försöker mörka så mycket som möjligt nu under confederation cup. Sen öppnar väl fönstret snart på riktigt så kommer nog komma igång igen om någon vecka.
Barcelona lameG^
2009-06-23 23:52
C.Andrés//

asenjo nära a.madrid
valdes nära och skriva på om han int gjort än
yaya påväg å skriva på
villa stannar i valencia
Barcelona C.Andrés
2009-06-23 23:50
Tja.Har varit bortrest en vecka och skulle uppskatta all information om hur silly season och vad som har florerat runt klubben sen dess:)
Barcelona el Flaco
2009-06-23 23:49
Heywood Jablome/

Jag tror Luiz Nazario de Lima syftade på Pep.G.

Och på tal om Guardiola så var han närmast poetiskt i sitt spel. Det var verkligen en fröjd att se honom spela.
Real Madrid Bengan
2009-06-23 23:40
Ämne: tror till och med de....Det verkar vara varken eller, 157 miljoner euro per år verkar det ligga på. Så det är nog det 600 kommer från, dvs drygt 600 miljoner euro de närmaste 4 åren. Oavsett är det rätt mycket pengar =)

Edit: Angående Calderon så försökte han ju, men misslyckades så som han gjorde med allt annat. Han satsade ju på värva Ronaldo så hårt att han sabbade Real's relationer med Man U och dessutom misslyckades totalt med alla andra värvningar utom fiaskot Van Det Vaart
Barcelona Smogen
2009-06-23 23:36
Barcelona Smogen
2009-06-23 23:36
tror till och med det är så att man skrev avtalet sista året som Perez var president men att det började gälla först för typ två år sedan och att det är på 7 år eller något sådant. Slutar alltså 2014. men som sagt, kommer inte ihåg exakt.

men är du säker på att det var på 6 miljarder? hade för mig att det låg på typ 500-600 milljoner per år.

undrar också fortfarande varför inte Calderon lånade 1.7 miljarder under sin tid och värvade spelarna, är det för att finanskrisen tvingar folk att sälja spelare man inte vill sälja innan (ens för 1 miljard) eller för att han var en korkad idiot som inte kan räkna ut det som alla andra verkar kunna räkna ut, samt att han inte lyssnade på rådgivare?
Barcelona Heywood Jablome
2009-06-23 23:31
#Luiz Nazario de Lima#

Min vän, jag är 20 år gammal. Du skriver som jag vore ett litet barn som knappt vore torr bakom öronen.

Jag har sett Guardiola spela fotboll. Men jag talar om att följa honom i flera år. Se Guardiola i matcher där Barcelona blivit nerpressade, se honom i matcher där Barcelona har förlorat.
Real Madrid Bengan
2009-06-23 23:28
Ämne: eh...sålde man inte ....Vet inte exakt hur mycket dom får varje år men om vi antar det är någorlunda jämnt fördelat så är det ändå nästan 300 miljoner euro kvar av avtalet vilket bara det med råge täcker värvningarna.
Barcelona Moe-_-
2009-06-23 23:26
Grattis till Messi som fyller 22 år om 30 minuter ;)
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2009-06-23 23:23
Ämne: Heywood Jablome

....
Tjena grabben! du är en ung pärla du.
Guardiola var fantastisk jag har sätt många matcher med honom och han måste vara bland dom jämnaste spelarna i Laliga. Otrolig hög lägsta nivå som spelare. Men tyvär så håller jag inte med dig, Xavi har den hära säsongen blommat ut till en utav dom absolut främsta mittfältarna i världen och han gör mål vilken Guardiola inte gjorde, men det beror på spelsystem och att Pepe hade en lägre utgångsposition en vad Xavi har nu. Men visst Guardiola var världsklass inget snack om den saken
Barcelona Smogen
2009-06-23 23:23
eh...sålde man inte dom tv rättigheterna för typ tre år sedan? läste någonstans att Perez vill omförhandla de avtalen för han tycker Real får för lite pengar...
Real Madrid Bengan
2009-06-23 23:19
Ämne: För att återgå till ....
Inte direkt med tanke på att dom redan sålt tv rättigheter för 600 miljoner euro som var anledning till att dom fick lånet till att börja med.

Sen handlar inkomster inte bara om merchandise utan minst lika mycket om tv rättigheter och sponsoravtal. Och avsett om dom floppar till sist kommer oavsett intresset från både sponsorer och från tv intresse i andra länder öka rejält nästa år.
Barcelona Pep.G
2009-06-23 23:18
Heywood Jablome

Haha tjaa du, jag föddes 1991 så jag tror inte jag såg mycket av Pep.G, men jag har sett jävligt mångra gamla Barca matcher och jag kan garantera dig att av vad jag har sett så borde han hamna i topp 10 listan "världens bästa fotbollspelare". Han var en mer deffensiv Xavi. KUNG !
Barcelona Smogen
2009-06-23 23:15
För att återgå till Perez och hans värvningar.

Visst, dom kanske betalar tillbaka sig i slutändan och visst man kanske till och med gör miljardvinster på dom, MEN, det kan också vara så att man inte säljer 30 miljoner tröjor i Asien.
Man kanske misslyckas både sportsligt och finansiellt. Folk kanske snabbt tappar intresset för spelare som Kaka och C.Ronaldo om Real inte vinner eller om nya stjärnor kommer fram. Det svänger galet snabbt i fotbollens värld.

Är det ingen i Real lägret som är det minsta tveksam till att man lånar Ca 1.7 miljarder kronor för att köpa två fotbollspelare?
För mig är det en väldigt stor riskinvestering Perez gör och OM det går åt pipan kan jag ändå garantera att betydligt säkrare investeringar i världen gjort det tidigare och det skulle garanterat heller inte vara sista gången.

Men ni Real fans är cool lugna med det och helt säkra på att allting kommer gå bra?
Barcelona Heywood Jablome
Jag tycker det är sorgligt att man var så ung när Guardiola huserade på Barcelonas mittfält. Han måste ha varit en fröjd att se spela fotboll.
Barcelona Pep.G
#Luiz Nazario de Lima#

Haha sorry, såg inte Guardiola, trodde det stod Claud Makalele, kan nog bero på trötthet och du har ett fint lag, men jag tror förra årets upplaga av Barcelona hade haft lite lekstuga med dem :P
2009-06-23 23:01
Guardiola och Makélélé på mitten
2009-06-23 23:01
Ämne: #Luiz Nazario de Lim....
Det tror jag inte. Nej 4-4-2 uppställning Pep.G
Barcelona Messih!
2009-06-23 22:57
#Luiz Nazario de Lima#:
Det hade åkt ut mot.
Valdes
Alves Puyol Pique Abidal
Xavi Yaya Iniesta
Messi Eto Henry
;)
Barcelona Pep.G
2009-06-23 22:55
#Luiz Nazario de Lima#

Det hade suttit fint om du hade tagit bort Sergio och lagt in Dani istället och lagt ytterligare en spelare. Du har bara 9 utespelare där, men en Xavi bredvis Zizou hade gjort underverk :)
Barcelona Napao
2009-06-23 22:35
Ämne: F7 Zizou~™//

Eeh.....
England vad gör dom där blad dom bästa lagen?
Länktips: www.sport.es
2009-06-23 22:34
Off-Topic Grabbar tänk er det hära laget vara med i Championsleague hur tror ni att det skulle gå?

---------------Casillas------------------
---------Puyol-----------Hierro-----------
Sergio-Ramos-----------------Roberto-Carlos
------------Guardiola-Makélélé------------
----Zidane---------------------Ronaldinho--
------------------Messi--------------------
----------------------Ronaldo---------------
Barcelona Barca o Mort!
2009-06-23 22:34
Rivaldo Gudarnas gud

Håller inte med, England bevisade hur bra de var genom att inte kvalificera sig till EM. Sjukt överskattade är dom. Och Brasilien är inte alls samma lag som de var för några år sedan. Är inte alls top 3 enligt mig. Kanske om de kickar Dunga.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2009-06-23 22:28
F7 Zizou~™//

Eeh.. Brasiliens b lag gjorde mos av det bästa argentina kunde komma med i sydamerikanska mästerskapen. Spanien är klart bäst i världen. Följt av brasilien och Holland. Argentina, England, Tyskland och Frankrike följer där bakom.
Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-23 22:11
Att inte Maradona tar ut Higuain är helt otroligt. Higuain före Agüero och Tevez alla dagar i veckan. Kolla in hur han har räddat Madrid gång på gång.

Att han tar ut Demichelis(stavning??), Heinze och Gago är sjukt.
Forza-Blaugranas
2009-06-23 21:49
el Flaco.

Det tragiska med den backlinjen är väl att man spelar med en defensiv mittfältare och en vänsterback...
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-06-23 21:22
Ämne: F7 Zizou: "Hein....
Yes, och bilden ar aven den klockren. Tror dock att om det ar nagot landslag som kan konkurrera med Spaniens sa ar det Argentina. Om man bortser ifran det Domenech-inspirerade coachandet...
Barcelona el Flaco
2009-06-23 21:15
F7 Zizou: "Heinze + Demichelis i en och samma backlinje = Epic Fail"

Håller med till 100 %. Särsilt när dessa två spelar i en trebackslinje, samtidigt.
Barcelona Ciao-V
2009-06-23 21:13
Ämne: Ciao-V/

Haha, jag....
Precis, det tog en stund innan jag insåg att jag missade "inte" i den meningen.
Hehe.. vad skönt att jag slapp att få ilskna inlägg/respons där. Fin bild. Tummen upp!
Annons: