/spanien/barcelona/forum/18514.aspx/spanien/barcelona/forum/18514.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Luiz_Madridista_4ever
2009-04-29 12:18
Barca-nist

Så du säger stämplingen skulle inte varit gult kort?
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 12:12
Luiz_Madridista_4ever

i en real madrids ögon är det säkert!
Jag satt 2 st med realfans igår och såg på matchen och jag kan inte beskriva NJUTNINGEN i deras ögon och kommentarer om allt barca förtjänade. men de höll med mig att det domaren va dålig för barca!

nu är matchen över men real möter vi på lördag och ser fram emot att avgöra ligan för gott;)
Canaletes
2009-04-29 12:12
Luiz_Madridista_4ever

Jobbigare person än dig får man leta efter. Gå till puertan o snacka om Faubert ska spela eller inte.
Barcelona DM1982
2009-04-29 12:11
Kan inte folk bara sluta skriva till Luiz_Madridista_4ever? Det är så tydligt att han har ett patologiskt hat mot Barcelona, väldigt tröttsamt. Lägg ner tjaffset med honom.
2009-04-29 12:10
Barca-nist

Det spelar ingen roll om det var i närheten eller ej, puyol skulle haft 2 gula, så enkelt är det.
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 12:09
Luiz_Madridista_4ever

puyols situation va inte ens i närheten av ballacks så försök inte!!!

både du och jag vet att chelsea spelade fult igåroch domaren tillät det. inga av chelseas spelare blev avstängd nästa match efter allt medans vi fick flera! det känns som domaren gynnar försvarande lag! samma sak med esp matchen.
Barcelona Klint
2009-04-29 12:08
Márquez blir borta 8-10 veckor. Tur i oturen att det inte var som i fallet Milito.
Barcelona Klint
2009-04-29 12:06
Luiz_Madridista_4ever

Säg mig vad det handlar om egentligen? Att du vill få ut dina konstant bittra åsikter? Du vill förmedla ditt förakt mot Barcelona?
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 12:05
härlig kommentator!!!
2009-04-29 12:05
Barca-nist

Ballack skulle blivit utvisad som puyol skulle.
Och var skrev jag att Ballack inte skulle haft 2 gula?
2009-04-29 12:03
Barca-nist

Det handlar inte om puyol förtjänade gula kortet eller ej, andra situationen där han stämplade chelsea spelaren skulle varit röd(2 gula).
Så klaga du hur mycket du vill för ballack situationen men se det i the whole picture, och ni hade samma tur med puyol.
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 12:02
Luiz_Madridista_4ever

räcker inte ballacks tre fula glidtacklingar och en box i ansiktet på iniesta som rött? vad gör en domare där då? ,menar du att domaren ska gynna ett lag som försvarar??? ingen ska gynnas utan domaren uppgift är att följa reglerna . domaren va dålig igår
Barcelona Heywood Jablome
2009-04-29 12:01
Ingen förväntade sig att Chelsea skulle spela en offensiv fotboll, men jag förväntade mig inte att de skulle backa hem med 9 man och låta Petr Cech ta alla uppspel.

Spelar man semifinal i Champions League, heter man Chelsea Football Club och sjunger man: "SuperChels, SuperChels FC - we're by far the greatest team, the world has ever seen" så tycker jag att man borde kunna försöka spela fotboll åtminstonde. Till och med Espanyol som låg sist i spanska ligan försökte spela fotboll och faktiskt slog oss.

Jag förväntade mig en fantastisk fotbollsmatch, tyvärr så ville inte Chelsea spela fotboll.
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 11:59
Luiz_Madridista_4ever

att du ens säga nåt sånt kan jag inte ens tro mina ögon!!!
Real fansen är känd för klagomål på domare och om du såg på matchen som en opartiskt tittare så hade du lätt sagt att de va rött för ballack och inte gult för yaya. Samt som han bjöd på allt så förtjänade inte puyol gula kortet NEJ.

Jag fattar inte att folk hyllar fotbolls dödare. VAD ÄR DET FÖR TAKTIK?
Alla i egen planhalva, behöver man ens skisssa för sånt ? det är inte konst helt ärligt!
2009-04-29 11:55
Mojito

En domare kan inte säga till det andra laget sluta spela fult, va snackar du om?
Chelsea lyckades med det dom ville göra, medans barca inte gjorde det.
Ingen domare kunde hjälpa Barca förutom då att ge straff. Domare ska inte säga till andra lag, spela inte defensivt eller som ni kallar det "fult".
Barcelona Mojito
2009-04-29 11:44
Luiz_Madridista_4ever

Domarsnacket handlar mest om nivån som han hade, inte enskilda domslut.
Hade han stävjat det "fula" spelet från början hade matchbilden kanske sett annorlunda ut, med mer försiktigare chelseaspelare = mer utrymme för Barcaspelarna.

För övrigt, yaya och xavi pratar om domaren efter matchen, se länktips
Barcelona DM1982
2009-04-29 11:41
Tycker att Chelsea gjorde helt rätt taktiskt även om det är fruktansvärt tråkig fotboll. Alla lag som har kommit till Camp Nou och har velat spela offensiv fotboll har straffats hårt, Chelsea ville inte göra samma misstag.

Det kommer dock vara en annan slags fotboll i returmötet, Chelsea måste spela en offensiv fotboll och då kommer Barcelona få sin chans. Chelsea visade en otrolig respekt för Barelona, de vågade inte anfalla annat med kontringar och det måste vi ta som ett bevis för hur rädda Chelsea var för Barca.

Hiddink är smart men det är faktiskt första gången som jag såg honom spela så tråkig fotboll. Han har alltid har rolig och offensiv fotboll annars men när man som tränare inte tror att man kan vinna över Barca på bortaplan måste man säkra bakåt. Som sagt, mycket effektivt men även otroligt tråkigt.

Kanske har Chelsea en liten fördel i returmötet men jag tycker att der mer är 50/50. Chelsea kommer blotta sig bakåt för inte tänker de väl satsa på att det går till straffar? Det skulle vara otroligt pinsamt gjort av dem. Men vem vet, det kanske händer?

Hur som helst, det är öppet fortfarande. Hoppas spelarna fokuserar på matchen mot Real nu, ett kryss eller vinst där och ligan är "säkrad".
2009-04-29 11:39
Der Afro

Puyol skulle också haft rött kort så lägg ner domar snacket.
Barcelona Der Afro
2009-04-29 11:19
Jag brukade respekterade Gus Hiddink pga hans offensiva tänkande (ha!) men inte längre. Beordra sitt lag att spela så fegt och så hårt ... fy fasen! Och domaren ... varför kan vi inte få en domare som tar bort fulspelet? Chelsea skulle haft minst ett rött (Ballack mfl förtjänade det).

Om vi slänger in Sylvhinio till vänster och låter Abidal spela mittback (eller Casceres i mitten) så kan vi säkert vinna när feglaget måste anfalla lite i returen. Om dom nu gör det, ManUre gjorde ju inte det på hemmaplan ens förra året.
Barcelona haeger
2009-04-29 11:18
Jag skulle inte bli förvånad om han ställde upp med

Alves - Toure - Pique - Abidal
Keita

Men vad jag tror så flyttar han in Abidal som mittback och lägger in Sylvinho som vänsterback.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-04-29 11:16
Vinner vi El Clasico så vinner vi mot Chelsea också. Det är jag säker på. Allt handlar om självförtroende borta mot Chelsea. Sen är det bara att lita på och ge stöd till Caceres och Pique.

Keita blir nog nödvändig tillsammans med Yaya i mitten. Iniesta måste ta Henrys plats på vänster för att ge lite mer defensiv balans i laget.
Barcelona J.Gamper
2009-04-29 11:01
FAN vad det stör mig att vi inte gjorde mål, trots att vi var så nära! Bara Etoo skjöt hårdare och högre, bara Bojan nickade nedåt! Hur många lägen som helst där sista lilla biten saknades =/.

Men aja 1-1 eller 2-2 i London och vi är vidare och det kan vi definetivt klara av.
Basselusken
2009-04-29 10:12
Jag tror att det är ungefär 50-50 chans för barca nu även om det är ett tungviktsmöte på Stamford Bridge och detta grundar jag på att Chelsea måste framåt inför hemmapubliken. Det kommer vara det som avgör till vår eller deras favör. Nu sitter all fokus först o främst på att åka till den spanska huvudstaden där allt utom förlust där en vinst förmodligen avgör la liga, Visca el Barca
Barcelona tarrak
2009-04-29 09:15
HugoBoss

Det har sagts väldigt mycket om Milito, men det finns inget som tyder på att han kan hjälpa laget den här säsongen. Om ligan är avgjord med några matcher kvar, kan han möjligtvis få göra comeback, annars får han vänta till nästa säsong.
Barcelona HugoBoss
2009-04-29 09:10
Finns det ingen chans att Milito kommer tillbaks? Dom sa att han skulle vara tillbaks i mars, det har gått två månader nu.
Espanyol Bralle
2009-04-29 09:08
Såg ut som det gjorde förra året mot oss ungefär igår. Synd att ni inte fick in ett par mål, det hade ni behövt på stamford bridge, jag möter hellre er än chelsea i final faktiskt för chelsea lär vara riktigt taggade i en final i år eftersom vi vann mot dom i fjol. :P Så jag hoppas att ni vinner och sen att det blir man u - barca i final. :)
Barcelona Mojito
2009-04-29 09:03
Domaren tillät en alldeles för hög nivå igår, och avvaktade för länge med första varningen som hade kunnat sätta annan prägel och nivå på matchen.
Med en domare från Italien hade nivån sett annorlunda ut.
Men man ska inte skylla resultatet på domaren, vi borde satt någon av de chanser vi skapade.

Får lite samma känsla som mot United förra året, men Barca är ett annat lag i år, och jag ser positivt på returen. Chelsea har faktiskt varit mänskliga på hemmaplan denna säsongen, samtidigt som vi också åker dit efter en vinst i El Clasico!

Men för att detta ska bli relaitet så krävs mycket mer skärpa i avsluten, den enda punkten som Real slår oss på för tillfället.

Till sist måste man ju få säga grattis till alla som gillar destruktiv fotboll, Chelsea tog hem världsmästartiteln igår, med råge...
Barcelona tarrak
2009-04-29 08:47
Nu var det visst slut på yttrandefriheten i Puertan igen och jag har väl ingen anledning att fortsätta gårdagens tjafs här. Men visst är det kul att se hur marängernas våldsamma upprördhet över Messis handsmål förvandlas till de mest patetiska ursäkter när man nämner att Raul gjort exakt samma sak. Må så vara att Messis skedde i en viktigare match, men det är väl själva fusket och firandet av målet som är det förkastliga? I så fall är Madridkaptenen lika god kålsupare, speciellt då hans fusk visade sig matchavgörande i slutändan. Eller som Uefa benämnde det:

"The action by Raul when he scored his team's first goal with his hand is against the fundamental principles of Fair Play."

"a manifest act of cheating committed deliberately with the sole objective of gaining personal profit from an act which might have distorted the competition".

Nu är inte mitt syfte att sitta och älta historia som en annan madridista, utan bara ett försök att visa hur falsk och innehålslös den moraliska indignationen är hos vissa.
Barcelona M79
2009-04-29 08:10
Den tyske domaren hade nog inte ballar nog att ge Ballack sitt andra kort, tyckte domarinsatsen var svag matchen igenom. Nivån var ojämn vilket sätter spelares approach i obalans.

Detta kommer Reöl bli straffade för!
Barcelona kallesiete
2009-04-29 07:43
Ämne: Någon som vet hur lä....

Troligen hela säsongen tyvärr.
(fcbarcelona.cat)

1-1 eller 2-2 på sb och saken är klar :) Synd att vi bara har en ordentlig mittback i det mötet dock.
Annons: