/spanien/barcelona/forum/18496.aspx/spanien/barcelona/forum/18496.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2009-04-29 21:23
Väldigt bra krönika, tycker likadant!
Barcelona L-Messi10
2009-04-29 21:19
hur många här inne tycker som jag att gästkrönikan ''den engelska maskinen'' var bra asså det är sant de som kallar sig för överlägsna och att PL är världens bästa liga vågar inte äns spela fotboll mot FCB

Visca el Barca!!
Barcelona Saman.
2009-04-29 21:15
Storräddning igen av Arsenals målvakt x 2! (Kanske borde lära mig hans namn hmm).
Barcelona Saman.
2009-04-29 21:02
1-0 Man U
Barcelona Saman.
2009-04-29 21:02
Storräddning av Arsenals målvakt.
Més Que Un Club!
2009-04-29 20:59
OHERREGUD! Malouda måste fan vara mentalt instabil, läs artikeln som ja länkat..
Barcelona Duda
2009-04-29 20:45
Folk hakar upp sig på matchen igår... Glöm inte att det är bäst av två matcher man spelar, jag är säker på att vi går vidare. Då får vi väl se om det var en "taktiskt triumf" eller inte på en lite längre sikt.
Barcelona BarcaFTW
2009-04-29 20:43
Stream till Man u - Arsenal

mms://pctv.chello.com/NL3
Canaletes
2009-04-29 20:34
Messi fick priset, MARCA leyenda idag :D
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 20:07
Det blir svårt och gissa barcas start 11:a
pep hittar nog en utväg och det får vi lita på.
Mest nyfiken på försvaret pga skadorna från igår*
Eazy E
2009-04-29 20:03
Ämne: Eazy E

Nej, utan ....
OK thx.
Barcelona Saman.
2009-04-29 20:02
Eazy E

Nej, utan du får ladda upp en ny bild för att bli av med den gamla.
Eazy E
2009-04-29 20:00
Om jag laddar upp en bild kan jag då ta bort den igen?
Barcelona Frodo
2009-04-29 19:57
Jag förstår inte hur vissa tycker att matchen igår var en taktisk triumf från Chelseas sida. Det var inte så att de neutraliserade oss utan vi hade flera klara målchanser. Det var en triumf för dem, men jag skulle inte kalla det en taktisk triumf. Att spela från Cech till Drogba i 95 minuter tyder inte på taktisk skicklighet enligt mig. Aja, när man såg deras laguppställning i början av matchen visste man vad man hade att vänta sig. På ett sätt klandrar jag de inte ändå, de vill bara ta sig vidare och då är det vår uppgift att hitta ett sätt att vinna matchen på.

Angående returmatchen är jag optimistisk ändå. De har en fördel helt klart men kan vi göra ett mål så tror jag att chansen att vi går vidare är ganska bra.
Barcelona Sersari
2009-04-29 19:53
Angående gårdagens match.

0-0 är ett mycket bra resultat för Barcelona.
Det viktigaste var att Valdés lyckades rädda oss på Drogbas dubbelchans, det viktigaste överhuvudtaget var att inte släppa in något mål på hemmaplan. Tycker att folk borde hylla Valdés för det, det var ren och skär världsklass av honom att rädda dem lägena. Dem räddningarna kan mycket väl visa sig vara avgörande för hela avancemanget till finalen i Rom. Han kanske inte är världens bästa målvakt men han har sina stunder och då är han grym. Han är värdig att spela i Barça-tröjan, han passar perfekt i Barcelona.

Inget har ändrats i och med gårdagens match, man kan inte gnälla på att Chelsea fegspelade. Dem var tvugna att spela på det viset för att ha någon chans att ta sig till finalen.
Man United var tvugna att göra precis samma sak förra säsongen och det tog dem till finalen.

Men i år är det inte samma livlösa Barça som föregående säsong, varenda spelare kämpar och krigar in i det sista och chanserna att ta sig vidare till finalen är precis lika stora som dem var innan gårdagens match, det vill säga 50-50.

Jag ser fram emot returen helt klart och jag tror på Barça, det kommer inte vara lika tillknäppt på Stamford Bridge för Chelsea måste även dem göra mål för att gå vidare.

"If a squad that is worth several hundred million pounds decides they want to park the bus, they will park the bus successfully."

- Quote of the day på fcbtransfers.blogspot.com

Barcelona Barca-nist
2009-04-29 19:38
så vackert*

k u s h t r i m

ingen anaing det får du fråga de;)
Canaletes
2009-04-29 19:37
Eazy E

Tack! :)
första gången jag ser den nu..
Eazy E
2009-04-29 19:34
Ämne: Juste, nån som har v....
Här.
Canaletes
2009-04-29 19:31
Juste, nån som har videon/länk när wernbloom pratar om Bojan, tacklingen asså...
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-29 19:26
Barca-nist

Jag syftar på moderatorna där inne. Varför öppnar dem den för att stänge igen efter en timme..
Barcelona Barca o Mort!
2009-04-29 19:26
Ville bara nämna att Saviola inte står med i Madrids senaste artikel, kunde inte säga detta på Reals forum för .. ja ni vet ju varför x)
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 19:22
k u s h t r i m

jag va där ca 1 timme det va inte så farligt!

det finns av både sorten så klart vi är såna också i vårt forum. :)
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-29 19:16
Asså va Reals forum öppet i 10 minuter igår eller ? Vad är felet med dem.. hahaha
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-29 19:08
Härligt att det går bra äntligen för Motta :)

Barcelona Barca-nist
2009-04-29 19:05
barca möter lika anti-fotboll lag på lördag , de kommer förstöra matchen för att med sitt sätt att spela (grisfotboll) vinna i sista sek!!

Men barca är full medveten om detta speciellt efter förra mötet!
Barcelona Barcamartin
2009-04-29 19:05
Nu så här dagarna innan el clasico.

Uppladdningen forumen har redan börjat och jag tänker lägga mitt bidrag... I länktips ser ni den kanske roligaste artikeln jag läst här på svenskafans, nämligen Pajkastarens "tipsrunda inför el clasico" den är visserligen gammal (inför förra klassikern), men vad gör det, man får sig i alla fall ett gott skratt och mer därtill.

Får hoppas på att "Pajkastaren" gör en ny inför lördagens el clasico! :)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-29 19:04
Barcelonahataren Pontus Wernbloom klar för Holländska liga 1an Az Alkmaar.

Kunde han inte skrivit på för ett lag i Spanien istället ;) ? Eller han kanske inte platsade? :D
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 19:04
J.Gamper

Jag tror inte det har med självförtroendet att göra!
vissa spelare kom aldrig till sin högsta nivå och det blir så ibland samt så chelsea är inget B lag som man kan köra över som vi är vana vid i ligan.

Jag känner lugnet till nästa match och vi kommer göra mer ..för chelsea måste öppna sig:)

El Clásico blir svårt för real. vi är inte Sevilla;)
Messi12SD
2009-04-29 19:03
Sen mot Chelsea så flyttar vi Keita till vänsterback, abidal i mitten, ut med henry, in med gudjohnsen, upp med Iniesta i anfallet

Valdes
Alves Pique Abidal Keita

Yaya
Xavi Gudjohnsen

Messi Eto`o Iniesta

Eller så tar vi ut Gudjohnsen, sätter Keita vid hans plats och lägger Caceres som vänsterback :p
Real Madrid Emadinho
2009-04-29 19:03
Om vi skulle gå efter uppgivenhet och självförtroende så borde Real ha gett upp ligan redan efter första clasicon i vintras. 12 poäng till första platsen, ligger på en 6:e plars, en hel drös skador och bytt tränare samt lite senare president. Flera motgångar får man leta efter. Allt Handlar om att rädda det som går att rädda och se vart vi är idag, det handlar om 4 poäng som kan bli 1. Så att rädda sin heder kan betyda mycket mer än vad vi supportrar tror.
Annons: