/spanien/barcelona/forum/18494.aspx/spanien/barcelona/forum/18494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona J.Gamper
2009-05-01 11:25
El Capitano
2009-05-01 11:13
Ribéry kommer allt närmare Barca, enligt uppgift allt är klar.
In: Ribéry för 25 miljoner euro
Ut: Gudjohnsen och Hleb
Jag hoppas att Pep tar hem Henrique till nästa säsong.

*Länktips
El Capitano
2009-05-01 10:49
Håller med att Iniesta är bättre än Messi för tillfället.
Jag älskar båda spelarna lika mycket och är glad att vi har spelare i världsklass i varje position.
Barcelona J.Gamper
2009-05-01 10:47
Ämne: Bättre än självaste ....
Just nu? Yes,Ja,Si utan tvekan.
Barcelona westinho |
2009-05-01 10:42
Bättre än självaste Messi?

Länk.
El Capitano
2009-05-01 10:38
Jag visste att Real skulle spela grisfotboll även på lördag!

*Länktips
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-01 05:43
Vad jag oroar mig inför El Clasico matchen är inte Real eller deras kontringar utan att det kan komma skador på viktiga spelare så sent in i slut skeden, vilket kan komma att visa sig vara dyrbart.

Hoppas inte att de kör fult som de gjorde senast på den mäktige Camp Nou. :D
Barcelona Okkapokka
2009-05-01 01:49
Ämne: Okkapokka

Jag hop....
Hoppas jag med måste jag väl säga, även om jag alltid tippar likadant inför varje El Clasico. :-)
Barcelona - a L b -
2009-05-01 01:45
Okkapokka

Jag hoppas verkligen att din tippning slår in :D hahaha
Barcelona Okkapokka
2009-05-01 01:43
Sista raden du skrev var knappast nödvändig, då ingen av lagen ens är klara för finalen, och att skriva att vi kommer förlora på vårat forum är inte speciellt populärt.

Annars håller jag väl med i vad du säger, man hejar på klubben inte på ligan.
Barcelona - a L b -
2009-05-01 01:41
Mattlo United

Låt både United och Barca komma till final först och sedan kan vi snacka resultat. Bra siffror du skrev där, bara byt plats på dem.. :D
Mattlo United
2009-05-01 01:36
Älskar att skriva i ert forum men det brukar endast vara för att jävlas med alla Realsfans. Jag hoppas självklart ni slår ut Chelsea... ha ha kan inte förstå dom "la liga fansen" som håller på er bara för "ligan". man håller på sitt lag. may be best man win!

United - Barca 2-0 final
Barcelona Ayaz
2009-05-01 01:03
Vet att jag är sen med det här inlägget.Ni har säkert diskuterat det här men jag skulle vilja tacka GUSTAV BRANDSTRÖM för krönikan.Du fick fram det som alla cules kände efter matchen (tror jag) på ett så profisionellt sätt.Keep Up The Good Work

Godnatt Cules
Barcelona Barca-nist
2009-05-01 00:58
HASSAN ALAVI

Jätte fin artikel!
Rimbaud
2009-05-01 00:54
Barcadinho// T om Hull hade press en stund på O T men föll på tilläggstid( även kallad fergietime), så visst bjuds det upp ibland även om det är svårt att bjuda upp till spel mot United med det lag de har nu.
Och Innan Roman hade Chelsea förvisso inte de ekonomiska musklerna, men vi hade Zola,hasselbaink, Gudjohnson och Poyet som bjöd upp i CL, iallafall en match returen blev ju en mardröm för oss bortafans...
så visst var vi ett lag som agerade efter resurserna och då var det Chelsea som spelade Sexy football.
och ser man på förra el clasico på cam nou var det enda som man minns Ramos misshandel av Messi, jag blev mest förundrad över att folket som var där såg på matchen som vilken familjeutflykt som helst...hade räknat med betydligt värre hån mot real.
Ja, dominansen är övertydligt detta år, att ingen av lagen verkar kunna utmana..folk trodde ju på Atleticó i början av säsongen när sinama-pongolle sköt några strutar i vänskapsmatcher och Maniche hävdade fullaste allvar att han kom för att vinna titlar.
Men vi som sett pungolle(som han kallas) vet ju vad han går för, och maniche cv är fullt av tuggade kanter så vad återstod, Valencia, Villareal, sevilla...ingen av dem har trupper som håller en hel säsong..så det återstår bara Real och Barca och inte bara dominansen har de, pressen med sitt tolknigsföreträde har hakat på, ger dem rätt i allt och det är väldigt tydligt och det här är något man som Barcafan inte kan undgå att se, eller att reagera på.
angående topp i england så håller jag helt med, fergie sätter press på domare när han känner för det, wenger grinar när det inte går hans väg på emirates, rafa har börjat tukta liverpool reportrar..hiddink har än så länge inte visat dom tendenserna men vi har reservkapital i Peter kenyon som heter duga när det kommer till arrogans och maktmissbruk...
väl mött på stamford...
Barcelona - a L b -
2009-04-30 23:58
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Precis. Lika bra att köra för fullt bara. De kommer ändo nog att bara köra kontrings fotboll hemma..
2009-04-30 23:49
Sorry dubbel post:D
2009-04-30 23:49
Ämne: På lördag så tror ja....
- a L b -

Kan bara instämma där.

Varför ska Barça visa respekt för Real även om de förtjänar det, när lag som Numancia inte visar respekt på Bernabeu för den så kallade före detta gigantiska laget som har vunnit 9 CL och 30 Liga.

Varför? Hur? inte i alla fall vid den här tiden med den fotboll som de spelar för tillfället.
Barcelona Barcadinho.
2009-04-30 23:33
Rimbaud/

Tyvärr håller jag inte med en del av ditt resonemang.
Om du tittar på Man U i ligan den här säsongen så ser man att de har förlorat endast en match och en oavgjort på OT.
Det är tom ett bättre facit än Barca hemma (en förlust och två oavgjorda). Och att motståndarna inte viker sig av respekt till united på OT håller jag inte heller med.

Och du kan också lägga till en väldigt tydlig domar favör för United på hemma plan. Domarna står för Uniteds sida i Manchester minst lika tydligt som domarna på Camp Nou (och jag är snäll här, eftersom jag anser att United har en större fördel från domarna).

Och samma sak gäller det mer eller mindre för de övriga big four i PL.

Sen låter det som att det är generellt som du säger, jag menar att det är så hela tiden.
Båda Barca och Real har fått stryk hemma många gånger i tidigare säsonger.
Dominansen i ligan har inte alltid varit så tydligt som den här säsongen. För två säsonger sen hade vi Sevilla med i kampen och inte så för länge sen så hade vi en mästare som var varken Barca eller Real.

Men de här stora klubbar som vi pratar om dominerar i sina respektive ligor mest pga en sak -pengar!

United har den ekonomiska kraften och köpa Berbatov, Rooney och behålla Ronaldo. Chelsea var inget innan ryssen och Barca o Real är rika klubbar.
Barcelona - a L b -
2009-04-30 23:21
På lördag så tror jag på en enkel vinst. Utan några svårigheter alls så tror jag att vi vinner simpelt. Madrid har ingen chans.

Simple as that. Jag underskattar inte Real. Säger bara att de inte har någon chans alls. :D
Barcelona Napao
2009-04-30 22:55
Ämne: hozar

Vad är meni....
1 jag tror inte dom tänker
2 vad faan betyder hala?
Barcelona pokke
2009-04-30 22:39
Okkapokka

Hehe, 2 riktigt sköna matcher :). Ronaldinhos show på Bernabeu och Messis show. Konstigt att Madridistas blir sura för att de visar de 2 matcherna ovan. Jag menar det är alla som har röstat.
Barcelona pokke
2009-04-30 22:37
hozar

Vad är meningen med att skriva ''hala madrid'' på ett Barca-forum? Ibland undrar man vad folk tänker med..
Barcelona westinho |
2009-04-30 22:33
hozar

Väl genomtänkt inlägg där.
Barcelona Moe-_-
2009-04-30 22:33
Fin krönika av Hassan! det speglar direkt mitt liv:
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-04-30 22:30
Ämne: FC Barcelona: The Be....
En Gång Barca Alltid Barca!
ok mamma
Nej skojar ,men fan vad glad jag kommer att vara. Ett leende kommer jag att visa världen och alla real fansen, låter det bättre.

fred kärlek barca
Real Madrid hozar
2009-04-30 22:26
Hala madrid
Barcelona En Gång Barca Alltid Barca!
2009-04-30 22:23
FC Barcelona: The Beautiful Game

Säger bara till dej, reta inte Real fansen, vi ska vara bättre än dom och inte göra sånt.
Canaletes
2009-04-30 22:21
Okkapokka

Braa!! undrar vad alla madridistas tycker.
Bara läsa puertan!!
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2009-04-30 22:16
även om barca har vunnit eller förlorat el clasico kommer jag att bära tröjan med heder. om barca vinner är det mest som en bonus och de har jag tillfälle att reta real fansen

fred kärlek barca
Annons: