/spanien/barcelona/forum/18486.aspx/spanien/barcelona/forum/18486.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 19:04
J.Gamper

Jag tror inte det har med självförtroendet att göra!
vissa spelare kom aldrig till sin högsta nivå och det blir så ibland samt så chelsea är inget B lag som man kan köra över som vi är vana vid i ligan.

Jag känner lugnet till nästa match och vi kommer göra mer ..för chelsea måste öppna sig:)

El Clásico blir svårt för real. vi är inte Sevilla;)
Messi12SD
2009-04-29 19:03
Sen mot Chelsea så flyttar vi Keita till vänsterback, abidal i mitten, ut med henry, in med gudjohnsen, upp med Iniesta i anfallet

Valdes
Alves Pique Abidal Keita

Yaya
Xavi Gudjohnsen

Messi Eto`o Iniesta

Eller så tar vi ut Gudjohnsen, sätter Keita vid hans plats och lägger Caceres som vänsterback :p
Real Madrid Emadinho
Om vi skulle gå efter uppgivenhet och självförtroende så borde Real ha gett upp ligan redan efter första clasicon i vintras. 12 poäng till första platsen, ligger på en 6:e plars, en hel drös skador och bytt tränare samt lite senare president. Flera motgångar får man leta efter. Allt Handlar om att rädda det som går att rädda och se vart vi är idag, det handlar om 4 poäng som kan bli 1. Så att rädda sin heder kan betyda mycket mer än vad vi supportrar tror.
Real Madrid La madridista
J.Gamper

Nej ni har aldrig haft ligan, men ni har varit i toppen väldigt länge, men som du säger båda kanske har lika mycket press.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-29 19:01
Messi12SD:

Mest troligt, ja..
Messi12SD
2009-04-29 19:00
Startelva i el clasico?

Valdes
Alves Pique Puyol Abidal

Yaya
Xavi Iniesta

Messi Eto`o Henry

?
Barcelona J.Gamper
2009-04-29 19:00
Ämne: Barca o Mort!

Vi....
Det är det som är grejjen, vi har aldrig haft ligan. Som barcaspelarna hela tiden påpekade så har vi inte vunnit ligan tills det är officiellt.

Barca ligger dock bra till. Om ni förlorar så blir er misslyckade säsong fullbordad, för er finns inget annat än vinst. Annars blir det nog 0 titlar. Men för Barca är situationen helt annorlunda, självklart skulle det vara en katastrof att tappa ligan efter 12 poängs försprång... men det är inte så att Barca spelat dåligt, Real har vunnit alla sina matcher. Om man ska vara objektiv så är det nog lika mycket press på båda lagen.
Barcelona J.Gamper
2009-04-29 18:53
Ämne: Rambla,

Jag skull....
Ganska uppenbart att Barca spelarna inte brydde sig om sin heder den säsongen. Men vet inte, du kanske har rätt. Däremot är det helt klart att laget var uppgivet och verkligen saknade självförtroende.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-29 18:52
"De som inte är med CL får inte delta i diskutionen haha"

Haha, jag älskar det svaret. Använder också det på mina Realnötter till vänner.
2009-04-29 18:52
Barca o Mort!

Vi kan nog få ihop ett slagkraftigt lag till matchen på lördag. Heinze är tillbaka och förmodligen kan även Robben spela. Då är de enda(!) som är i sjukstugan de tre långtidsskadade + Guti och Sneijder. Vi kanske inte har spelat bra men i ligan på sistone så har vi fått de önskade resultaten, jag tror det kommer att bli intressant.

SaM__-

Vet inte om jag kan hålla med dig där. När vi åkte ur cl och cupen och var x antal poäng efter er i ligan så trodde vi redan att vi förlorat allt. Nu kan vi bara vinna, man kan aldrig förlora något man aldrig haft. Pressen är på er.
Barcelona SaM__-
2009-04-29 18:45
La madridsta:

Ja självklart. Liksom 0-3 matchen 2005 och matchen i vintras:) För det mesta brukar det gälla mycket i ligan också. Men prestigen finns alltid kvar.

Men vill inte få det att låta som en bortförklaring men Barcelona har ärligt talat trots förlust allt i egna händer. Givetvis så är det ett misslyckande att förlora el classico men tycker fortfarande att det är marrängerna som har hela säsongen på spel inför lördag.
Real Madrid Emadinho
2009-04-29 18:45
Rambla,

Jag skulle vilja påstå att Barcelona hade mer att spela för än Real. Varför? jo ligan var redan avgjord och Real var mästare, Barcelona hade en misslyckad säsong bakom sig och hade precis som du sa åkt ut i CL samt fått göra el pasillo för mästarna, de kunde genom en vinst på Bernabeu rädda sin heder. Alltså hade Barcelona mer att spela för, sin heder.
Barcelona Barca o Mort!
2009-04-29 18:43
La madridista

Dock så kommer det inte bli så intressant tror jag som annars. Dels för att ni harskador/avstängninar. Och dels för att ni inte är spec bra iår jämfört med oss. (no offence :P)

Men Real Madrid har inte mycket att ge emot Barcelona iår tror jag. Kanske mera chans nu när Marquez skadades, men ändå.
2009-04-29 18:40
Det är därför det kommer att bli så intressant att se El Clásico i helgen då vi spelar om just prestige + att båda vi har något att spela om.
Barcelona Barca-nist
2009-04-29 18:40
Culéé

va inte orolig jag har också bror som är realfans:/
men jag kan sätta honom på plats , han tjatade om gårdagens match att barca inte skapade nåt. mitt enda svar va: de som inte är med CL får inte delta i diskutionen haha
Barcelona SaM__-
2009-04-29 18:36
La madridsta:

Givetvis finns prestigen i el classico. Men tänk dig prestige + att man ska ha något att spela om. Tror det väger tyngre än att vinna ett el classico där inge förutom prestigen står på spel.
Barcelona Rambla
2009-04-29 18:35
La madridista

Självklart är det så. Men anser du att båda lagen verkligen gav allt de kunde i den matchen? Barcelona var helt uppgivna och håglösa. De hade väl också just åkt ut i CL mot Man U vill jag minnas? Det är väl iofs ingen bra bortförklaring för så ska det ju absolut inte vara. Ett el clasico ska vara full satsning oavsett placering i ligan eller form.
Real Madrid Emadinho
2009-04-29 18:31
Min vän det kvittar vilket som, för det var en omröstning som madridistas inte skötte på ett bra sätt. Inget att böla över, det viktigaste är matchen som spelas vid 20.00 ;)

Lycka till...Not:P
2009-04-29 18:31
Rambla

Även om det inte står något på spel så handlar alltid el clasico om prestige, eller håller du inte med?
Barcelona Rambla
2009-04-29 18:29
Det är en så fruktansvärt barnslig diskussion, och då menar jag både från culés och maränghåll. Korrupta Fotbollskanalen (även om de är clowner) och gud vet vad. Ställ er frågan istället. Från en neutrals fotbollsälskares perspektiv. Vilken match är mest underhållande att se? Hur ofta vinner ett lag med 3-0 på Bernabeau och med det spelet som Barcelona visade upp i den matchen?

Ja jag vet, nu kommer ni att hävda att förra säsongens avslutning på Bernabeau är lika mycket utspelning (och visst är den det), men helt ärligt. Vad gällde den matchen egentligen? Madrid var redan klara och överlägsna mästare. Barcelona ställde ut skorna och det var väl typ allt de gjorde. De försökte inte ens. Snacka om hur tydligt det syntes att de önskade de var någon annanstans. För att inte tala om Rijkaards uppgivna och ledsna ansikte.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-29 18:26
Emadinho, du vet att det är 2 matcher som visas?

Ni får ju kanske se 3-3 matchen där Messi gör 3-3 i 90 + minuten ? :)
Real Madrid Emadinho
2009-04-29 18:18
Ämne: Ämne: Barça! ....
Vi tar det hela från början, att 2-0 ger samma målskillnad som 4-2 är det ingen tvekan om, men det är trotts allt större utklassning att göra 4 mål, medan motståndarna reducerar utan att de påverkar spänningen, än att man gör 2 mål i slutet av matchen.

Barça! (MQUC3)

Läs vad jag skrev i mitt inlägg, jag var kritisk mot klagandet på att det blev en Barca vinst, för att de är röstarna som avgör och ingen annan.

Slutligen en onödig diskussion.
2009-04-29 18:17
Barça! (MQUC3)

Om jag hejade på Barca så skulle jag ha valt 0-3 vinsten ganska självklart just för att man förnedrade det andra laget så hårt på deras hemmaplan. Men om ni inte håller med om det härinne sä är det väl inte så självklart som jag trodde.
Barcelona The Game
2009-04-29 18:16
abdulaziz e fett me chill!
Barcelona Barcamartin
2009-04-29 18:15
Blaugrana13

Hahaha Guti maricon!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-29 18:15
J.Gamper

;) Exakt. Jag kanske gillade den matchen mer än 0-3 vinsten? Inte för att det är så i fallet för min del men hur tänker Madridfansen igentligen? Varför är det givet och välja den matchen med mest mål?

...
Barcelona Barcamartin
2009-04-29 18:14
Onödig disskusion, men jag lägger mig i

2-0 är väl samma målskillnad som 4-2? Alltså samma "utklassning"
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-04-29 18:14
Ni skulle snackat ihop er på forumet istället för att sitta och böla och säga att fotbollskanalen fuskar för att dom gillar Barca mer, haha ni är för roliga, speciellt Autobahn Arjen..Ojoj..
Barcelona J.Gamper
2009-04-29 18:13
Ämne: Barça! (MQUC3)

De....
Varför väljer man inte Real Madrid- Barcelona 1-2 2004 om man gillar Barca då?

Real Madrid Emadinho
2009-04-29 18:12
Ämne: Ni vet det där på fo....
Du förstog inte min poäng? Jo det är enklare att välja när man ställs inför två "vanliga" och en utklassning, än när man ställs in för att välja mellan två utklassningar, 4-1 och 4-2. Då delades det upp och blev pankaka.
Annons: