/spanien/barcelona/forum/18485.aspx/spanien/barcelona/forum/18485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona pokke
2009-04-30 17:31
Sherko

Tycker Robben har en lång bit kvar innan han kan räknas bland de bästa.

Det är dels skadorna och andra faktorer som gör att han inte kan räknas bland de bästa.,
Barcelona Saman.
2009-04-30 17:29
Sherko

Kan inte det här vara lite skrämseltaktik? Känns rätt skumt att Robben blir mirakelfrisk dagar precis innan el clasico. Dessutom hur stor är chansen att Ramos spelar honom från start? Killen har ju precis återhämtat sig, om det nu är sant.
Barcelona Blaugrana13
2009-04-30 17:29
pokke

Håller med. Det är fel att jämföra dom två, men kanske Robben kan visa hur pass bra han är på lördag.

*Som svar på mitt tidigare inlägg så såg jag att han skulle vara med.
Real Madrid Sherko
2009-04-30 17:28
Blaugrana13

Ja det verkar så, enligt realmadrids egna hemsida.

pokke

Så du säger att Robben aldrig presterat i stormatcher?
Rankas villareal och valencia som små lag?

Messi är solklart bättre än honom men Robben är en av dem få som kan jämföras med honom.
Va inte så enögd, det är tack vare skadorna Robben aldrig får visa att han tillhör världens bästa.
Barcelona pokke
2009-04-30 17:25
Sherko

Lionel Messi har redan visat upp sig i andra stormatcher denna säsongen och andra säsonger till skillnad från Robben. Robben är en underbar spelare, men det är bara dumheter att jämföra honom med Messi.

Tycker Messi gjorde en ganska bra första halvlek mot Chelsea. Han gick förbi flera gånger och var precis utanför straffområdet flera gånger innan han blev nedsparkad. Men i andra halvlek var han nästan helt osynlig.

Barcelona Blaugrana13
2009-04-30 17:24
Sherko

Är det helt säkert att Robben ska vara med?
Han är helt klart farlig, skicklig spelare kan ingen säga emot.
Barcelona Hendreno
2009-04-30 17:20
Ämne: Tänkte fråga en snab....
Visat OnDemand eller fritt via satellit:

Astra -- 19.2 --- kanal: SAT.1 Germany
Real Madrid Sherko
2009-04-30 17:19
Ciao-V

Robben var precis så dålig mot liverpool som messi var mot chelsea.

Visst messi kom förbi bosingwa en och annan gång men hade han ett enda farligt skott?
Nej, inte vad jag minns och det hade knappt robben heller.

Däremot har han presterat mot villareal, valenca och alla andra lag i ligan. Så att han kommer vara helt ofarlig är inte sant, han lär vara farligast i real tillsammans med Higuain.
Isac_Barca
2009-04-30 17:15
pokke:

Håller med dig till 100%!
Barcelona Okkapokka
2009-04-30 17:04
pokke

Inte bara "hyfsat" utan fantastiskt bra. Senast jag kollade statistisken så hade han 7 mål och 7 assists på 7 matcher.
El Capitano
2009-04-30 17:04
Ämne: United krossade Arse....
Man U skapade många chanser eftersom Arsenal spelade fotboll i skillnad med Chelsea som parkerade spelarbussen framför målet i 95min.

Hade Chelsea spelat som Arsenal på camp nou då matchen inte slutat 0-0 snarare vinst till Barca med minst 3-4 mål. Men Chelsea måste spela fotboll på bortaplan, vi får se hur det går...
Barcelona pokke
2009-04-30 17:02
Jag gillar varken Arsenal eller United men jag hoppas fotbollen vinner och att Arsenal o Barca går vidare. Synd att inte Arshavin kan vara med i CL för Arsenal, han ahr varit hjyfsat bra i ligan.
Emiloo
2009-04-30 16:57
United krossade Arsenal fullständigt igår och presterade en anfallsfotboll utöver de vanliga. United skapade ju dubbelt så mer målchanser än vad Barca gjorde mot Chelsea.
Barcelona Ciao-V
2009-04-30 16:53
Jag tror att Man United går vidare. Det ska mycket till om de ska åka ut.

Edit: Skillnaden mellan Man Uniteds och Arsenals passningspel är att Man United inte använder sig så mycket av sidledspassningar. De har ett bra passningsspel men riktad framåt och mot kanter. Det där är skillnaden.
Barcelona Culéé
2009-04-30 16:50
TOg en liten stund för att läsa vad real fansen skrev i Puertan medans Barca-Chelsea spelades.. Det är så skönt att se med mina egna ögon att Barca är inte som andra.
Jag menar, jag bläddrade igenom sidor och sidor.. och det enda jag såg var önskningar, inte om chelsea vinst.. nejnej utan skador på Messi och lite små firande när Marquez blev skadad, otroligt tråkigt att läsa sånt.

Anyway ..
någon som kan hjälpa mig med att hitta en sida med alla Barca Toons figurer och namnet precis på bilden?

*länktips*
Barcelona Saman.
2009-04-30 16:33
Facelli_007

Håller med dig i din analys av matchen. Om Arsenal har tillräckligt med flyt i sin hemma match så lär de gå vidare utan vidare problem. Man Uniteds spel skrämde varken mig, Arsenal och 96 åriga Birgitta.

Skulle bli otroligt kul om Barcelona, Arsenal möts i finalen i Rom. Hade verkligen blivit en match med finlir sätt till de båda lagens spelstil denna säsongen.

Vi får hoppas att fotbollen segrar! :)
Barcelona k u s h t r i m
2009-04-30 16:28
Det kvittar vem Real har tillänglig. Ingen av deras spelare är farliga. Det enda som kan ge dem vinsten är Rauls turmål...
Messi12SD
2009-04-30 15:38
Det visar sig att Real är bättre utan Robben har jag hört, så han kan gärna vara med, trots att han är en av deras viktigaste spelare.

Mot real borde de vara samma elva som mot Chelsea, utom att Puyol ersätter Marquez..
Almeria Facelli_007
2009-04-30 15:37
Jag måste blanda mig in i den här diskussionen om ManU:s spelskicklighet.

ManU var inte alls klart mycket bättre än Arsenal i spelet, som det sägs. Första kvarten kan jag hålla med om det, men resten av matchen styrde och ställde Arsenals ungdom det hela. Och då har jag heller inte missat en spelsekvens där ManU visar sin råstyrka med bollen inom laget under 1 minut.

Jag blir än mer konfunderad när jag tänker på att just Glenn Hysén tillsammans med många andra som inte kan eller har kunnat slå en finnéspassning (s.k. fantasipassning i flyt som rinnande vatten) någon gång i sina liv, sitter och säger sånt här.

Skillnaden mellan lagen igår var att ManU har ett tyngre lag med ett rakare spel. D.v.s. när dem går till anfall så är det tuta och kör och ett resultat av det är de många 50/50 situationerna som uppstår och som sedermera leder till frispark för dem. De ger sig helt enkelt in i skitan för att lyckas. Medan Arsenals spelare gör lite som Villarreal och i mångt och mycket Barca - man ställer om snabbt för att sedan tvärvända och etablera/placera spelet på moståndarnas planhalva. Nasri, Fabregas och Walcott gör det flera gånger i matchen. Det är bara att se matchen repris.

Och som jag skrev tidigare så finns ingen anledning till oror; Barca är utan problem vidare.
Barcelona SaM__-
2009-04-30 15:14
Mycket läsvärd krönika Gustav Brandström. Som någon skrev är det exakt så man känner när man pratar om den engelska dominansen. Om man är bäst i världens bästa liga ska man inte behöva ställa upp spelarbussen framför mål och försvara sig 90 minuter.
Barcelona Abbe_
2009-04-30 14:43
Ämne: Tänkte fråga en snab....
Tror det är parabol som gäller då.
Barcelona Ciao-V
2009-04-30 14:40
Ämne: Ciao-V

Manu spela....
Det där är en definitionsfråga. Arsenal har svårt att komma upp på samma nivå som Man United i sitt pasningsspel. Man United kan spela en snabbare och mer effektivare passningspel. De bygger upp sitt anfall på ett annat sätt än Arsenals. Det liknar mycket Barcelonas enligt mig.
Barcelona Dizzy
2009-04-30 14:37
Tänkte fråga en snabb fråga bara. Jag har inte Viasatsport fotboll. Har ingen boxer heller måste man ha boxer för att se Viasatsport fotboll?

Vill verkligen inte missa Chelsea Vs Barca.
Barcelona Ciao-V
2009-04-30 14:34
Facelli_007:
Tyska fotboll imponerar mig också. Alla lag spelar anfallsfotboll för att inte tala om publiken. Det som saknas är väl bara spelarna i dagsläget. Det är en tidsfråga innan tyska fotboll tar sig upp i toppen av Europa.
Barcelona Okkapokka
2009-04-30 14:33
Ciao-V

Manu spelar med ett mycket rakare spel än vad vi gör, och har långt ifrån lika mycket bollinnehav som vi har. Om det är något engelskt lag som ska liknar spansk fotboll så är det väl Arsenal.
Almeria Facelli_007
2009-04-30 14:29
Instämmer! Även om jag ser tyska topplag näst efter periodvis. Aja det är en annan femma. Peace!
Barcelona J.Gamper
2009-04-30 14:26
Ämne: J.Gamper/

Jag är ....Ok... men själv så tycker jag att inte bara vårt resultat utan också vårt spel var katastrofalt förra säsongen t.ex.
Men jag förstår vad du menar. Arsenal är väl den närmaste konkurranten när det gäller vacker fotboll annars, eller?
Barcelona Ciao-V
2009-04-30 14:25
Ämne: J.Gamper/

Jag är ....Barca spelar den spanska fotboll som vann EM, om man tittar på stilen/spelmässigt.
Sen att supporters till vissa engelska lag hävdar att stor bollinnehav och dominans inte är att föredra(läs Chelsea), säger jag bara, se på sir Alexs koncept. Han spelar den fotboll som på klubbnivå mest liknar Barcelonas. Det ger honom framgång. Hög intensitet, passningspel och att hålla bollen inom laget. Kantspel.
Almeria Facelli_007
2009-04-30 14:17
J.Gamper/

Jag är en ärlig man. Jag skojar väldigt sällan. Barca är år efter år världens bästa lag. Inte rent resultat, men fotbollen talar för sig själv. Hoppas på förståelse nu, annars så är det bara att ta en iskall dusch.
Barcelona Saman.
2009-04-30 14:14
Latinoo

Haha! JibJab!
Annons: