/spanien/barcelona/forum/18484.aspx/spanien/barcelona/forum/18484.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Bengan
2009-06-05 00:38
Ämne: Sumpat chanser ? Tr....
Näe, statistik ljuger inte som sagt. Eto'o behöver mer än 5 skott på mål per mål han får in. Jämför det med andra så inser du han sumpar en hel del.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-06-05 00:37
Rambla

Jag håller med, det känns som att det är för mycket fokus på Zlatan (om man ska tro på tidningarna). Riberý borde vi ha som prio 1 och försöka få det klart, han skulle vara perfekt. Vilken drömvärvning alltså, det vattnas i munnen!

Zlatan (om nu Pep vill ha honom) får helst komma i andrahand. Först Riberý snälla Pep och Txiki!
Delarocha
2009-06-05 00:37
Rambla //

Håller med dig om lönen. Kräver Zlatan högre län än Messi kan han glömma att han får komma hit. Inte en chans. Jag vill inte ens ha killen men kommer väl få acceptera det om nu så sker. Har Eto'o inte tidigare vägrat vara en del av en bytesaffär?
Messinho
2009-06-05 00:35
Jag tar hela det här ryktet med en stor nypa salt.
Barcelona Rambla
Hetfield

Du tror inte Zlatan hade sett Barca som ett jobb?
littolitto
själv tycker jag att Barca ska värva en stor tank aka Zlatan. Det inger då en ny dimension av Barcas spel. Jag menar, hur ofta parkerar motståndarlaget bussen när de spelar mot oss? Varje match, visst. Vi behöver nån stor som kan skjuta sönder dem med sin bössa. Det kan Zlatan.

Samtidigt är jag orolig för Zlatan ska "störa" Barcas spel. Allt flyter på med all onetouch på bollen plötsligt tar Zlatan och håller boll i en minut. Hoppas då att Pep kan tämja Zlatans ego då. =)
Barcelona Barça! (MQUC3)
Zlatan! är stor o stark, han kommer få frisparkar emot sig i Spanien bara för sin storhet "kroppsbyggnad"

Barcelona Rambla
2009-06-05 00:34
Det enda som oroar är Zlatans höga lön om den stämmer. Ska han helt plötsligt vilja gå ner i lön bara för att vinna CL? Han kan glömma att han ska ha mer i lön än Messi.

Vi borde förhandla med Ribery så fort som möjligt nu när vi har chansen. Han verkar vilja till Barca. Abidals och Riberys fruar är tydligen väldigt tajta. Med även Henry i klubben så är den franska kopplingen ett övertag vi borde utnyttja.
Barcelona Sersari
2009-06-05 00:33
Det jag inte förstår med alla dessa Zlatan-rykten är att dom alltid nämner att Barcelona ska byta Zlatan mot Eto'o, plus 30 miljoner euros?

Vad fan ska dom där 30 miljonerna vara med för? Menar tidningarna att Zlatan är så mycket bättre än Eto'o, att Barcelona måste inte bara byta spelare utan även också betala en stor slant för att få Zlatan till Barcelona?

Det är det som jag tycker är sjukt, för jag tror att dom flesta experter och fans rankar Eto'o som en bättre och vassare anfallare än Zlatan, så hur fan kan dom där 30 miljonerna komma med i förhandlingarna? Tror det är ett tecken på att dessa rykten är helt förvrängda.

Hur kan man byta ut en bättre anfallare mot en "sämre" anfallare, plus betala 300 miljoner kronor?! Låter det logiskt, seriöst?

Det var det jag tänkte på i alla fall.
Själv tycker jag att Zlatan skulle passa in fint i Barcelona pga hans fina teknik och bollbehandling. Med sin fysik och sin stora storlek skulle han bryta mönstret där uppe, vi skulle kunna mata in inlägg till Zlatan(Alves) och det skulle ge ett bättre resultat tror jag. Vi skulle kunna ha ett motmedel mot ultra-defensiva lag från England.

Men Eto'os jobb för laget, och så mycket som han springer och krigar är något som försvinner då. Och vad händer med Bojan?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-06-05 00:33
Zlatan kommer inte att agera Pajas om han kommer till Barca. Tänk på att han har ett mål att uppnå, han vill vinna allt i Spanien och Europa. Han vill vinna ligan igen så att hans rekord inte förstörs. Tänk också på att han är en av världens starkaste spelare och sällan skadad. En sådan spelarstil har aldrig existerat i Spanien.
forza-cAPPIE
2009-06-05 00:32
Om ni inte får Ribery så köp Arda turan i Galatasaray som henrys ersättare :D och fixa zlatan.. Kan va ganska farligt. Arda, Messi på katerna och xavi bakom. Zlatan och eto där uppe tungt offensiv :)
Barcelona Hetfield
2009-06-05 00:32
Libaxx

Sluta vara så jävla enögd, Zlatan är inte ens en striker och han vann skytteligan i Italien, och han spelar fram.

Eto'o må vara en striker av hög rang, men med tanke på hur många chanser han får per match så är han inte särskilt effektivt, ge de chanserna till RVN så blir det 40 +

Nej tack till Eto'o, tack till allt du har gjort med du kan dra vidare till Inter. En bit av mig dog när han sa att han ser barca som ett "jobb" usch...
Barcelona Barca-nist
2009-06-05 00:30
jag vill inte uppleva en ny "figo"! det luktar så runt om zlatan

är han inte överens om nåt med nån i laget så kommer han flörta med perez för att retas.. nej tack.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-05 00:28
Libaxx:

Lär dig stava, hade svårt att uppfatta vad du skrev.

Okkapokka:

Hur lätt är det då?
Man går in på Aftonbladet/expressen av rutin, och du vet hur svårt rutiner är att få bort. Precis som att sluta röka ju.

/A
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-05 00:28
Själv läser jag inte svenska tidningar i överhuvudtaget. Något jag rekommenderar till folket.
Barcelona Barca-nist
2009-06-05 00:27
Okkapokka - El Triplete!

menar du svt, metro.. DN GP.aftonbladet ..varenda tidning skriver om hellre om hans kalsongstorlek än fotbollen själv. jag hejar på barca inte på en enda spelare !!
Real Madrid Pierre(Dobber)
2009-06-05 00:26
Barca-nist

Precis så han funkar. skvätter lite här å var. Vem vet, han kanske känner sig hemma i barca och Pep lyckas göra honom till en i laget och "ödjmuk" och känna sig hemma

Edit* Sen vill jag tilllägga, av de 3stora ligorna så är det lättast att näta i spanien. Kom ihåg det. Italien spelar tajt försvarspel och taktiskt rätt i positionerna. inte som i La liga.
2009-06-05 00:25
Hur som helst så verkar Serie A bli av med deras 2 största stjärnor på bara några dagar.
Barcelona Barca-nist
2009-06-05 00:25
Pierre(Dobber)

Sen när han har vunnit cl så ska han vidare till månen eller?? han är ute efter affärer inte fotboll...Zlatan säger själv att han stannar aldrig längre än 2 säsonger. opålitlig spelare
Barcelona Okkapokka - El Triplete!
2009-06-05 00:24
Till alla som verkar ha problem med att se Aftonbladets rubriker typ "Barza räddaz av Zlatan". Om det är jobbigt att läsa gör inte det då?
Barcelona Libaax
2009-06-05 00:24
Sumpat chanser ? Tror du inte Forlan har gjort ?

Du tror det är tur han har gjort näst mest mål i barca historian.

ZLatan gjorde inte mer mål i Juve,Inter än vad Etoo gjorde i Mallorca.

Zlatan är ingen notorisk målskytt. Sure Etoo missar mycket när han inte i form men han gjör mest mål och har sjuk snitt för han kommer till så många chanser med hans löpningar,gör mål hälften.

Statsiken ljuger inte. Inter är ingen skitlag.

Zlatan skapar saker själv sure, men varför fintade Etoo bort Vidic världen bästa back i år i läktaren ? Var det tack vare Xavi och Iniesta ??

Ni är så otacksamma. Ni tror allt är FM, anfallare ni inte har måsta vare bättre trots Etoo gör 25-30 mål varje sässong. Kolla på siffrerna. Bara mål räknas för centern.
2009-06-05 00:23
Eto'o är inte värd så mycket just nu. Med FIFA regler som infördes ett par år sen så kan en klubb köpa loss kontraktet om det återstår ett år av det. Det är lite mer komplicerat än så men det jag försöker säga är att en spelare med 1 år kvar av kontraktet värderas mycket mindre än vanliga fall.
Barcelona Barca-nist
2009-06-05 00:22
det är dissrespekt mot Etó ..han är bättre än zlatan på det han gör! zlatan är bra men icke i barca...han gör mer nytta i Serie A...laliga går för fort för guldgossen.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-05 00:22
Ja precis, Ingen kan kritisera Eto'os facit. Han garanterar minst 25 mål i ligan om han är skadefri. I champions Leugue finalen så visade han är bäst när det gäller ;D.
Real Madrid Pierre(Dobber)
2009-06-05 00:21
Grejen är som många verkar missa här inne med Zlatan-Etoo ryktet är en stor faktor.

Messinho är inne på helt rätt sak med Zlatan vad som saknas med skottet men inte de jag syfta på utan detta

Etoo har vunnit ALLT med Barcelona. Några gånger om. Hunger måste mättas lite, och känna på andra saker innan han tappar sin speed i andra ligor. Zlatan har vunnit allt i italien, Men inte CL. Zlatan skulle slita som ett djur för att få den där förbannad CL vinsten. Han är extremt hungrig på den.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-06-05 00:21
Libaax:

Sluta överdriv tack.
Etoo har sumpat bra mkt lägen i år. Dessutom, har man spelare som Messi och Xavi och Iniesta ska krav ställas.

Tänk på Forlan, han vann skytteligan och han har knappast bättre spelare bredvid sig..
Zlatan kan skapa saker själv.
Barcelona Libaax
2009-06-05 00:19
Eto'o är den bästa anfallaren i världen. Zlatan är inte närheten. Han har gjort 25 mål en gång i en liga hans lag dominerade. Eto'o gjorde 18 på 20 matcher trots skada ifjol. Zlatan gjorde 17 på 35 matcher.....
Eto'o är top tio i Guldbollen,han har varit med och avgjort två CL finaler.

Ibra har inte gjort mål i när 20 slutspels matcher i CL. Skitspelare har gjort mer.

Vem bryr sig om hans teknik när man ska bara göra mål i Barca som 9an.

Jag tror bara medierna hittar på den här rykten. Barca skulle vara Real Madrid dumma om de gav bort deras världbästa anfallare + 30 mil euro för Zlatan....

Inter vill säkert ha bara Eto'o, Barca funderar sälja om han inte gillar nya kontrakt budet.
Barcelona Abbe - el triplete!
2009-06-05 00:19
Zlatan är en bra fotbollsspelare, inget snack om den saken.
Jag är mer orolig att Barça ska missbrukas i svensk media, och att laget helt plötsligt är Zlatans.

"Zlatan avgör med sitt 5-1 mål"
"Zlatans Barza tog en viktig seger"
Messinho
2009-06-05 00:18
Zlatan är precis vad barca saknar en spelare som kan ta skott utanför straffområdet.Mot lag som chelsea som spelar antifotboll är det guld värt! Men om eto stannar då blir jag glad för de me :)
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-06-05 00:17
Ja exakt, att dom värderar Zlatan så högt och Etoo så lågt. Låter ju bara sinnessjukt i mina öron. Men jag tycker vi ska lägga ner energi på Ribery i Sommar. En spelare som vill vinna och är yngre. : )
Annons: