/spanien/barcelona/forum/18480.aspx/spanien/barcelona/forum/18480.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Johan Cruyff
2009-05-02 15:09
El Capitano; Han fyller 22 år i år och jag tror att Lyon köper Abidal om dom inte tar guldet iår. Det är min känsla. Vi kommer dock nästan säkert se Caceres mot Chelsea borta och det bli årets 'test' om utvecklingen gått framåt eller inte.

Facelli_007; Oroa dig inte, Guardiola kommer ha pli på grabbarna iår. Rijkaard är en sak, Guardiola en annan glöm inte det.
Almeria Facelli_007
2009-05-02 15:01
Om någon här kan föra fram det här till grabbarna på planen så påminn dem om att de fick utstå El Pasillo för bara året sedan.
El Capitano
2009-05-02 15:00
Johan Cruyff

Cáceres är fortfarande ung och har mycket tid på sig att bevisa om en plats på vänstern. Han är instabil om du jämför med Abidal, Abidal kommer att stanna i Barca minst en säsong till.
kolla bara på Pique hur han har utvecklats, han blir bättre och bättre match efter match.
Jag tror att Cáceres tid kommer också men det är inte lätt i ett lag som Barca med världsstjärnor i varje position.
Barcelona Johan Cruyff
2009-05-02 14:58
Ämne: Ämne: Jag vet....
Du får gärna berätta lite om honom, har inte så bra koll på Barca Atletic som jag borde, förutom att Luis Enrique är coach har jag för mig ;)
Barcelona Barca-nist
2009-05-02 14:55
dagens fråga blir bara försvaret. det är de enda som bekymrar mig lite men mitt /anfall har vi gott om material!
Barcelona Johan Cruyff
2009-05-02 14:54
El Capitano: Nu är jag väl högst partisk men sätt ut Caceres på vänstern, hans rätta position. Ogillar tanken att ha slösat 16,5 miljoner euro på en back som inte används, han är för obekväm med bollen i mitten.

Förutom Hleb och Gudjohnsen, tror jag även Abidal reser hem till Lyon.
Barcelona kallesiete
2009-05-02 14:54

Såja, så bänkar man sig 16:30 också för att få bevittna en show!

Deportivo Creus
2009-05-02 14:52
Jag hoppas Barcelona köper Filipe Luís från Depor till nästa säsong. En av mina favoritspelare. Tillsammans med Guardado gör han Deportivos vänsterkant helt underbar.
Barcelona Barca-nist
2009-05-02 14:52
El Capitano

håller med dig! minst sagt Hleb och Guddy
El Capitano
2009-05-02 14:49
vi behöver en vänsterback till nästa säsong.

Ut: Guddy, Hleb och kanske Sylvinho
In: Ribéry och hoppas på Lahm. Ta hem Henrique
Barcelona Barca_4_lajjf
Creus

haha Synd att han reste sig direkt.
Barcelona Déu és Culé
Ämne: Är fortfarande obegr....
Håller med. Otroligt att domaren dömer frispark till Real istället. En straff där och Ronaldinho hade avgjort ligan.
Barcelona Johan Cruyff
El Capitano

Jag vill också tro det, att han gör en Piqué. Men efter Figo fick jag lära mig en dyr läxa, därför tappar jag tron mer och mer för 'männskliga väderingar' :P för varje dag som går.

Ser det absolut som det ultimata(Fabregas), för Busquets är en mycket bra fotbollspelare men att ha kvaliterna för att ta över efter Xavi ser jag nästan som omöjliga. Han får gärna bevisa mig fel.

a L b: Det är sant, men hur länge tror du Xavi spelar?

2bbbe: Gourcuff kan jag hålla med om, men tänk att detta blir om minst 2-3 år framåt, då är Moutinho blivit värvad & Gourcuff också förmodligen.
Barcelona Barca-nist
ikväll ska vi inte skryta historia eller nåt utan se på matchen sen efter vinsten ska vi vara helt totalt galna..... vi ska slå real så är det bara :)
Barcelona BlueRed.
2009-05-02 14:48
Lika spännande nu som då. :) Kändes som om vi skulle förlora när klockan stod på 88, även fast man visste att Messi skulle göra mål.
Deportivo Creus
2009-05-02 14:48
Solklar straff för Ronaldinho.
Barcelona Okkapokka
2009-05-02 14:46
Är fortfarande obegripligt för mig i dagsläget hur det där inte blev straff.
Barcelona AlexandraJonson
2009-05-02 14:46
Ämne: Jag vet inte om de d....
Thiago Alcantara i Barca atletic ser jag som en möjlig efterträdare för Xavi
Barcelona 2bbbe
2009-05-02 14:37
Johan Cruyff//

Jag skulle inte klaga om Joao Moutinho eller yoann gourcuff komm. Två otroligt kreativa mittfältare.
Barcelona - a L b -
2009-05-02 14:37
Johan Cruyff

Fabregas hade varit en utmärkt ersättare till Xavi. Men som sagt han behövs inte just nu. Och när det är dags at ersätta Xavi och Fabregas inte är tillänglig.. jaa då är det bara att hitta någon annan.

Jag menar visst Fabregas är mycket duktig. Men det finns spelare som är lika duktiga och det kommer även finnas spelare i framtiden som till och med är duktigare?
El Capitano
2009-05-02 14:36
Johan Cruyff

Real vill värva allt och alla, från Zlatan till min gamla mormor.
Cesc är inte grisen Figo att gå till Real.
Cesc tillhör Barca och jag kan garantera att han återvänder hem till Barca om han lämnar Arsenal.
El Capitano
2009-05-02 14:32
Ämne: El Capitano

Bara ....
Han har t.o.m Barca leksaker..=)
Barcelona Johan Cruyff
Jag vet inte om de diskuterats något på forumet tidigare men antar det, Fabregas som arvtagare till Xavi, ser ni något som ni skulle kunna tänka er? Förutom Fabregas.

Jag gillar Xavi men det finns oxå en framtid, inget beslut för imorgon men säg 2 år? Tror ni Guardiolas dragnigskraft för Cesc är tillräckligt för att få över honom? Som jag ser det måste Real lägga ett bud i sommar om vi inte köper han om nått år? Eller stannar han i Arsenal?
Barcelona - a L b -
El Capitano

Bara se till att din son får Barca tröjor i tidig ålder.. :D
El Capitano
2009-05-02 14:29
Ämne: Hejsan svejsan,

T....
jobbar till 19:00 när jag slutar kör hem 150kmh och tar mig hem på 15min, brukar ta 25min annars.
Äter middag, tar en kopp te och en massa nötter. Kollar på matchen tillsammans min lilla son & frugan :)
Hon brukar kolla på tv i sovrummet efter 10min när jag kommer igång med mina analyser och synpunkter :)
Canaletes
2009-05-02 14:26
J.Gamper

Shit vi fattar att du hatade han dem sista åren...
Barcelona J.Gamper
2009-05-02 14:21
Real spelade ut oss nu i slutet, fyfan REIJKARD vad tänkte han med utan någon högerback?
Barcelona AlexandraJonson
2009-05-02 14:21
Hejsan svejsan,

Tänkte bara fråga hur folket här tänkte ladda upp för kvällens el clasico?

här är min uppladning inför kvällens EL Clasico

NU - El Clasico klassiker från 06/07 3-3 hat-rick från en 19-årig Lionel Messi

15:00 - Kolla in försnack inför kvällens drabbning, de katalanska tidningarna mm.!

16:30 - El Clasico klassiker från 05/06 3-0 till Barca på bortplan och Real Suppotrarna hyllar Barca, Ronaldinho show!

17:00- Chatt med spanien bloggaren Per Zander på fotbollskanalen

18:00 - äta något gott!

19:30- Anna Brolins La Liga med intervjuer från bland annat, Iniesta, Bojan och Henry

20:00- El Clasico startar!!!
Barcelona Gud är störst!
2009-05-02 14:18
Helt otroligt att vi nästintill spelade ut de trots en man mindre, kolla hur fegt de spelade.
Barcelona Déu és Culé
2009-05-02 14:17
Fy fan vad kaosartad den första halvleken i 3-3 matchen var. En riktig jävla hönsgård.

3 backslinjen var ett befogat taktiskt knep eftersom spelet tidigare under säsongen gått trögt och den hade gett goda resultat i CRD och CL. Roligt dock att höra Hasse Backe säga att Rijkaard gjort ett smart taktiskt drag med 3 backslinjen innan matchen, men 15 minuter in i matchen fullständigt idiotförklara beslutet som om det var hans ursprungliga ståndpunkt.
Annons: