/spanien/barcelona/forum/1847.aspx/spanien/barcelona/forum/1847.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mikheil
2015-10-01 14:25
Arda-Turan Om jag minns rätt så är :
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-10-01 13:47
folk fattar inte, jag är säker på en grej. och det är att LE inte vill satsa på la masia. han vill bara köpa utifrån. han vill bara ha en anledning. han kommer säga jag gav chansen men ingen tog den. spelare som messi, xavi iniesta växer inte på träd o bla bla bla.

finns inte en smart elr en dum människa som skulle ta munir o sandro före adama o deulofeu. elr GUMBAU före samper. gumbau som värvades till bänken till b laget för nåt år sen.

sanna mina ord mina kära cules. har sagt det från dag 1! Lucho är tvärr det värsta som kunde hända blaugranas framtid. inom 3-4 år som kommer vi har 11 spelare som spelar för sitt bankkonto och inte världens vackraste emblem. sorglit!

o snälla kom inte o säg att Lucho var anledningen till trippeln förra året. vi var knas till King Leo bestämde sio efter anoeta. LEO MESSI och delvis ney o lusito fixade trippeln. lucho skulle få kicken i ett fiorentina. jag är 100% säker.

visca barca! snälla pep kom hem innan det är försent=(
Barcelona Arda-Turan
2015-10-01 13:44
Nån som vet vilken hemsida som visade la liga matcher gratis den hete tvmatchen nånting behöver länken så jag kan spåra den
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2015-10-01 13:33
Barcelonismo Om du har sett samper spela så vet du att han är långt ifrån rädd att gå in stenhårt i dueller. Mascherano är inte speciellt lång eller tung men han är mer fysisk än många större spelare. Jag är faktiskt partisk för jag anser att samper är bra mycket bättre helt enkelt.
Barcelona the cameroonians
2015-10-01 13:28
@Den vise mannen:

Cámara är en offensivt lagd mittfältare som även använts som winger.
Han har ett hyfsat skott och är rätt rak i sitt spel. Ingen finlirare som Samper.

Han är relativt tunn och gänglig - så ja, en orienterare :P
Barcelona Barc6
2015-10-01 12:50
@Barcelonismo:

Jag vet inte hur du betraktar fysik, men fysik är likväl inte baserad på en människas längd och vikt! Messi har en otrolig fysik och han är 170cm, samma med Mascherano.
Barcelonismo
2015-10-01 12:29
@enkos:

Ett väldigt märkligt resonemang, varför skulle Atlético helt plötsligt vackla efter en förlust i en grupp som de lär ta sig vidare ifrån? Att Madrid spelar med B-laget är inte förvånande med tanke på att motståndaren hette Malmö FF.
Barcelonismo
2015-10-01 12:29
@LeoMessi:

Jaså minsann? Skall man tro på klubbens officiella hemsida, så är Gumbau 188 cm och väger 78 kg medan Samper är 181 cm och väger 71 kg. Med andra ord, så är den förstnämnde betydligt närmare att vara en fysisk kraftpaket jämfört med Samper. Och om Gumbau saknar kvalité överhuvudtaget, hur kommer det sig då att alla inte ens når upp till B-laget till att börja med?

Märks att din partiskhet mot Gumbau är rätt uppenbar...
Barcelonismo
2015-10-01 11:55
@Liunil Masse:
Ett väldigt rimligt val av Lucho, Grimaldo och Samper behövs helt enkelt mer i B-laget jämfört med Gumbau. Att duon dessutom är kapten respektive vice-kapten, gör det knappast svårare att förstå Luchos beslut.
Barcelonismo
2015-10-01 11:53
@Barca4life98:

Jag vet tyvärr inte riktigt vad du baserar på att Wolfsburg var "ur form". De låg 3:a i tabellen och förlusten mot Bayern var deras första i tävlingssäsongen. Och hur kommer det sig att inga andra spelare har lyckats göra så många mål mot dessa lag såsom polacken har gjort under den senaste tiden?

Fånigt att förminska Lewys prestationer och samtidigt upphöja Suarez...
Barcelona Den vise mannen
2015-10-01 11:48
Vilken spelstil har Camarra? Är han oxå orienterare?
Barcelona LeoMessi
2015-10-01 11:40
Det sägs att Lucho fördrar fysiska spelare istället för tekniska. Men om jag inte minns helt jävla fel så är väl samper ganska fysisk av sig? Jag ser inte Gumbau som något jävla fysiskt monster direkt. Nej, om Lucho föredrar fysisk styrka över kvalité så kan han ta över något lag i England. Börjar helt ärligt bli trött på hans val av talanger!
Barcelona Liunil Masse
2015-10-01 10:29
First team coach Luis Enrique is likely to call up Gumbau and Cámara for the La Liga game against Sevilla on Saturday. [sport] Inte Samper... Orka bry sig mer. Ska bli kul o se Samper och Grimaldo i Arsenal nästa säsong iallafall.
2015-10-01 10:05
Efter Iniestas skada i tisdags, och det faktum att skadeläget nu gör att Lucho måste ta upp ytterligare spelare från B-laget för att fylla truppen, blev Samper tillfrågad om sin situation och sa följande;

- jag har alltid sagt att min dröm är att spela för Barcelona B. Även om många säger att nivån inte är tillräckligt bra så är jag väldigt motiverad. Jag kommer att göra mitt bästa och skulle jag få minuter med A-laget så blir jag glad.

- Vi har inte börjat säsongen särskilt bra och försöker fortfarande anpassa oss till en ny liga vilket inte är helt enkelt.

- Förra veckan fick vi vår första seger, och det gav oss självförtroende att kunna upprepa samma sak mot Hercules i helgen. Vi var det bättre laget men kunde inte bärga tre poäng. Vi är dock nöjda med vår insats.

- Vi känner oss väldigt nöjda med Gerard (tränaren) och vi har en bra relation. Vi försöker bli så bra vi kan och vi lär oss mycket. Förhoppningsvis kommer resultaten snart.

Ja du Samper, får du ingen speltid mot Bate i Cl bör du se dig om efter en ny klubb.

Bryr mig inte så mycket om Cámara kommer kallas upp till A-laget i stället för Samper, Gumbau går ändå före såväl som pivote som interior. Möjligheten till speltid är därför minimal - bättre att få 90 minuter med B-laget. I CL är det annorlunda, det är ju spel mitt i veckan och innebär att han kan dubblera.
Barcelona Lion24
2015-10-01 09:26
Efter målet vi släppte in mot Leverkusen så var det några/många som tyckte att det var Stegens fel. Jag förstår inte hur man kan få det till hans fel. Får jag fråga, vet någon hur Barca ställer upp när motståndaren har en hörna? På länktips vid 2:17 vill jag att du stoppar och då får du en klar bild på hur Lucho och övriga tränare vill att vi ska försvara oss mot hörnor. Hur försvarar vi oss då? Jo, jag personligen tycker att vi har det bästa försvarssystemet för fasta situationer. Vi försvarar zon-markering med 4 (oftast) spelare medans 3-4 markerar man-man.

De som försvarar zon är dom som är längst i laget och de övriga är dom som är lite mindre. Det är en stor stor skillnad på zon-markering och man-man markering. Vid zon-markering så har man fullständig ansvar för sitt område, för sin zon. Man litar helt och hållet på sin egen kvalité istället för motståndarens. Man kan inte alls bli utnyttjad som man kan bli på man-man-markering. Vid man-man så kan man bli utnyttjad eftersom man rör sig som motståndaren rör sig. Alltså, en motståndare kan få dig ur din position genom sina rörelser. Motståndaren behöver inte vara den tänkta för målet utan han kan röra sig för någon annan. Han kan få bort din från din zon för att någon annan ska utnyttja den. Vid man-man markering så litar man inte helt på sin förmåga, kvalité utan det blir tvärtom. Det som är avgörande då är motståndarens kvalité.

Men vems fel var målet? Det här målet uppstod genom två saker: 1: cred till Leverkusen som hade tränat på det här, 2: Mathieus fel. Leverkusen visste att våra långa spelare zon-markerar och att dom inte lämnar sina zoner. Därför får deras spelare lättare närmre mål. Det som blir fullständigt avgörande blir då kvalitén på spelarna. Antingen är den markerarens (Mathieu) kvalité som avgör, eller motståndarens. I det här fallet så var det motståndaren (Kyriakos Papadopolous). På förhand så visste Schmidt att den här situationen skulle uppstå på en hörna: Kyriakos Papadopolous vs. Jeremy Mathieu. Kvalitén skulle avgöra och den gjorde det. Allt var planerad.

Så felet för det målet var Mathieu som har 100% ansvar för sin zon och sitt område, precis som alla andra spelare har. En zon-försvarare har 100% ansvar för sin zon och om det uppstår ett fel på den zonen så är det oftast den försvararen som gjort bort sig. Målet kom på Mathieus zon som inte hade tillräcklig kvalité för att få bort bollen, eller bara störa Kyriakos. Vid zon-markering så är spelarens kvalité avgörande eftersom man litar helt och hållet på sig själv att ta hand om/markera sin zon.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-10-01 00:02
Hur ska Barca ställa upp mot Sevilla när vi har så många spelare borta? Alves,Pique,Mascherano,Alba S.Robero,Busquets,Rakitic Sandro,Suarez,Messi ?
Barcelona enkos
2015-09-30 23:10
Atletico torskade hemma mot Benfica trots att man spelade med bästa laget och Real van med nästan b laget.. Tyvärr blir Atletico mossad på söndag. . Å andra sidan kommer Sevilla spela mot oss som om livet stod på spel
Barcelona A good coach is everything!
2015-09-30 23:04
Ronaldo har ett mittfält som är Europas absolut bästa.. Messi har sig själv det är skillnaden han måste gå ner för att skapa chanser åt sig själv .. Vi måste fylla på mittfältet till nästa fönster om det är möjligt. Eller till sommarn!
2015-09-30 23:04
@Liunil Masse:

Haha, härliga minnen. Kom just ihåg hur Marca försökte hitta någon afrikansk spelare som gjort över 100 mål bara för att Messi inte skulle få rekordet.

Madrid i ett nötskal. #mindervärdeskomplex
Barcelona Liunil Masse
2015-09-30 23:01
jawwa En gång i tiden gjorde man det och då gjorde Messi 91 mål på ett kalenderår. Numera går Luchos taktik ut på att mittfältet inte ska existera o skapa chanser...
2015-09-30 22:57
Det lustiga var att både Hareide och spelarna verkligen trodde att Ronaldo skulle spela till vänster när alla vet att han numera är så centrerad man kan bli.
Barcelona jawwa
2015-09-30 22:53
Man undrar hur många mål messi hade gjort om hans lagkamrater hade skapat 10% av chanserna real gör för penal....
Barcelona enkos
2015-09-30 22:43
Malmö kunde inte göra mål på hemmaplan mot ett penaldo och 10 b lag spelare
Barcelona Liunil Masse
2015-09-30 22:39
Finns det nojigare fans än Barcas? Ronaldo har noll chans att vinna meningslösa Ballon D'or kvittar hur många mål han gör. Dessutom är Messi så mycket mer än mål vilket Ronaldo inte är, sluta nu.
Barcelona enkos
2015-09-30 22:39
@Messi es el fenómeno número uno:

Inget nytt. Har precis hänt samma sak ifjol och kommer hända nu igen... Folk börjar rösta under oktober och avslutar i november och Messi är glömd medan idioter bara minns det sista som händer. ..
Barcelona enkos
2015-09-30 22:37
City ska så klart vinna trots att Gladbah missar straff och gör självmål och så Aguero på straff i 90.. City garanterat tar sig vidare från gruppen då Sevilla suger (gör bara livs matcher mot Barca)
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-09-30 22:34
Enda sättet för Ronaldo att vinna bollon dior är om han öser på mål nu när Messi är skadad. Folk har en tendens att komma ihåg det senaste och oftast glömmer bort det förflutna. Skulle vara mycket orättvist men framförallt tragiskt om det visar sig vara så.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-30 22:32
LeoMessi Man sparar sig till mötet mot oss då det är liv eller död för Sevilla då.
Barcelona Zyzz
2015-09-30 22:30
Nej...Real imponerar inte. 2-0 mot Malmö haha...det klarar ju till och med IFK Norrköping av XD
Barcelona BARCA-més que un club
2015-09-30 22:30
Malmö i ett nötskal försöker markera Ronaldo men låter han sätta ditt 2 mål bra jobbat .
Annons: