/spanien/barcelona/forum/18468.aspx/spanien/barcelona/forum/18468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Xavi.H
2009-07-27 17:18
När ska Ibra göra läkarundersökningen?
Barcelona marcus
2009-07-27 17:16
Det här är troligtvis det roligaste nyförvärvet jag har upplevt under min tid som Barcelonasupporter. Ronaldinho i all ära men inte var han lika spännande när han kom. Ibra mot Eto´o är verkligen ett enormt nytänk vilket gör säsongen som komma skall intressant.

Såhär sugen till säsongstart har nog nog aldrig varit. Men så kanske man säger varje år :)?
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-27 17:13
Trippeln

Du verkade nästan varaa Zlatan när du beskrev dig själv som fotbollsspelare ha kvar det namnet.
Barcelona Barcelona #7
2009-07-27 17:12
Ni som vill se på Presentationen kan kolla på Tv4Sport, Fotbollskanalen elr Fotbollive. Den börjar 18.25
Barcelona Trippeln
2009-07-27 17:11
Nej trippeln är bättre :)
Barcelona Zlatan Ibrahimovic
2009-07-27 17:10
BOJAN...

Tack mannen :)
Barcelona Zlatan Ibrahimovic
2009-07-27 17:09
Hola!
Barcelona Rambla
2009-07-27 17:07
tarrak

Jag kommer själv att rösta på Rosell som är för ständigt nytänkande, som inte ska underskattas. Vi såg ju t.ex hur det gick efter att vi vunnit CL 2006 hur vi följde upp det genom att värva en trött Zambrotta och en Thuram med hjärtproblem och noll titlar. Samma med Real denna säsongen som lutar sig tillbaka efter en överlägsen säsong och inte värvar en spelare och sedan blir slagna av oss med tennissiffror.

Vi står på en stabil grund nu för att ta upp ett stjärnornas krig. Med det menar jag inte att man ska värva vartenda spelare med ett pris över 500 miljoner, men det räcker med enstaka superstjärnor, istället för flera halvbra spelare.
Vi ska sträva efter spets, ytterliggare bredd ska komma underifrån i ungdomsleden.
Barcelona Trippeln
2009-07-27 17:07
Bara för det är zlatans dag så kommer jag byta profil.Som heter Zlatan Ibrahimovic!
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-27 17:04
The Reporter

Vilken tur att jag sa det då =) eller så kunde du ha kollat på mitt inlägg längre ner men jag förlåter dig nu =P
Barcelona BOJAN...
2009-07-27 17:04
Dom som inte kan se presentationen på TV kan se exakt det som tv4 sport sänder här(länktips) med Jesper Hussfedlt som kommentator.
Barcelona The Reporter
2009-07-27 17:01
Ronaldinhoism,

Jo, klart jag också skulle vilja ha en länk om jag inte har möjliget till Tv4SPORT. Men jag missuppfattade honom eftersom att han inte nämnde i sitt inlägg att han inte hade kanalen :)
Barcelona tarrak
2009-07-27 16:59
Ämne: Alexmanson och alla ....
Det kanske hade varit det bästa, men vi kan tyvärr inte länka till en sån parasiterande sida, som stjäl artiklar rakt av.
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-27 16:57
BlueRed

Tack så mkt!!!

Äntligen en vettig culé med hjärta.
Barcelona JAG
2009-07-27 16:56
Det stora namnet till förra årets enorma, historiska framgångar stavas först och främst "Pep" Guardiola.Otrolig ledarfigur som vi culés, klubben är lyckligt lottade över att ha. Utan honom hade vi aldrig lyckats så som vi har gjort i år. Han är enorm tränare som sällan skådats och en människa som sällan födds, en tränare som får ut så mycket mer av sina spelare, han är en tränare som tänker fotboll dygnet runt, som lever fotboll dygnet runt och andas fotboll dygnet runt.

Pep är besatt av detaljer, han är oehört engagerad i det han gör, oehört passionerad, enormt drivkraftig och vågar satsa. En tränare som förstår hur viktigt det är med egna spelare från La Masia, med harmoni och gemenskap i truppen. En tränare som dessutom är uppvuxen i klubbens mentalitet, klubbens spelfilosofi och som vet vad det innebär att spela för Braca. Han ses som legend i Barcelona, Katalonien och är oehörd respekterad världen över. En riktigt bra taktiker.

Disciplin och hårt arbete är vad han värderar högt och det betalar sig. Bättre uppladning och psykiskt förberedelse inför matcherna har man aldrig sett oh allt detta med en vacker teknisk spelande fotboll. Pep är en född ledare och har ledarskap i sitt blod. Man kan fortsätta och fortsätta och aldrig sluta.

Man kan diskutera hur Samu har behandlats, rätt eller fel och det svider i vartenda culés hjärta att han lämnar oss efter allt han har gjortför oss, och vi betalar enorma pengar för Ibra och man kan diskutera om hur bra affär vi gör. Men om den här mannen Pep anser att det är dags för förändring och förnyelse med sin erfarenhet så har jag fullständig förtroende för det. Och jag blir mer övertygad att det var dags för förnyelse. Jag hade velat se David Villa. Men kan Pep få Zlatan att smällta in i laget både på plan och i omklädningsrummet, få honom att passa in i vårt spelsystem, kan han få ut det bästa utav honom, alla han kvalitér så är det guld värt. Och det tror jag verkligen att han kan.

Förnyelse är en nyttig sak ibland och troligtvis är det så också nu med positionen på vår nr 9. Zlatan är en fantastisk spelare och en vinnarskalle och så är också David Villa. Jag välkomnar min landsman (ej svensk) som den andre spelaren i historien att skriva på för Barca. Med Xavi, Iniesta och Messi som framspelare blir livet enklare. Jag har full förtroende för Pep, hur kunde jag inte, efter allt jag har bevittnat med mina egna ögon. Precis som jag sa förr så är han den bästa värvningen för framtiden.

Vi är alla culés. Vi har alla rätt att diskutera, argumentera och ge våra egna åsikter på alla fronter när det gäller Barca. På Barca håller jag på och Pep har jag stort förtroende förr.

Nu ser jag fram emot El Classico på plats igen..
Barcelona Ronaldinhoism
2009-07-27 16:56
The Reporter

Förstår att du och alla andra blir trötta men vissa som tex jag ligger fast i sängen kan inte se på tv och då är det simpelt att kolla via nätet eller vad tycker du?

Istället för att alla ska bli så himla arga så kanske någon OM det finns någon länk lägga upp den så att folk vet.

Tror du och alla andra hade viljat ha chansen att se presentationen om ni inte kunde se den på tv.
Barcelona BlueRed
2009-07-27 16:55
Alexmanson och alla andra. Här har ni länk till live stream.

/Red, lägg gärna in den i Tv4sport artikeln.
Barcelona kallesiete

Fy fan va fett det ska bli att se Zlatans presentation på tv. Har han skrivit på kontraktet än eller det sker nu när som helst?
Barcelona tarrak
"Rambla"

Om Rosells plan är att utmana Perez i något stjärnornas krig så tycker jag att det är extra viktigt att han inte blir president. Jag kommer självklart att rösta på den kandidat Laporta för fram. Den här klubben är på väg åt rätt håll på alla sätt, att byta riktning nu skulle vara idiotiskt.

Den där elvan såg riktigt dum ut. Ingen naturlig vänsterback, en i grunden offensiv mittfältare som mittback och ett mittfält utan naturlig pivote.
Barcelona petersays
2009-07-27 16:54
Den nya rambla
Din fantasielva måste vara en av de sämsta jag sett. Yaya som ordinarie i backlinjen, Puyol som vänsterback, Ingen abidal och ingen Marquez, tokoffensivt mittfält och ingen Henry. Tack och godnatt.
Barcelona Okkapokka
Alexmanson

Länktips.
Barcelona The Reporter
Alexmanson,

Rambla har länkat det ett par gånger, scrolla bara ner.
Barcelona Trippeln
Den vise

Tack,jag vet att jag kan bli något alla som har sett mig säger att jag bra men tyvär så kan jag inte bli något om jag fortsätter spela i min nuvarande klubb då vi spelar i division 4.
Barcelona Alexmanson
2009-07-27 16:52
Ämne: Alexmanson,

Asså ....
jag har inte tv4sport, vad är problemet?
Barcelona Den vise
2009-07-27 16:50
Trippeln

På dig låter det som om du är på tröskeln till att bli proffs.
Barcelona Ronaldinhoism
Ämne: tarrak

Galactico-....
Vi får hoppas att Rosell inte utmanar Perez på marknaden eftersom vi inte är sånt lag.

Nu kommer väl massa maränger in och bombar oss med alla våra värvningar men vi behöver inte försvara oss bara för att de kastat ut över 2 milljarder på 4 spelare.
Barcelona The Reporter
Alexmanson,

Asså jag blir trött nu!
Barcelona Alexmanson
2009-07-27 16:49
hur kan man se ibras presentation? länktips?
Barcelona Rambla
Ronaldinhoism

Valdes; Alves, Pique, Touré, Puyol; Fabregas, Iniesta, Xavi; Ribery, Ibra, Messi är väl det bästa sättet att utnyttja bredden på isåfall hehe. Men tror inte vi kommer att värva båda två, iallafall inte redan i år. Jag nöjer mig med Ribery, föredrar Iniesta i mitten.
Barcelona Ordem e Progresso
Rambla

Har du någonting emot att byta nick? Blir bara så förvirrande med två så lika nick, speciellt när Rambla - K9 är en av de mest flitiga skribenterna härinne.

Tror många skulle uppskatta det. :)
Annons: