/spanien/barcelona/forum/1846.aspx/spanien/barcelona/forum/1846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonismo
2015-09-30 12:41
[Måste bara säga detta innan jag sticker iväg och tränar] Jag finner det väldigt tråkigt att många människor på Les Rambles väljer att smutskasta Gumbau varje gång när han kommer på tal. För vad vill ni få ut av det hela? Exakt samma sak var det mot Sergi Roberto, forumets störste hackkyckling under många år. Men numera, så hyllas han som en kung härinne. Det vore inte helt fel om vissa av er slutade tycka ner Gumbau, något som hade varit väldigt trevligt att slippa läsa på Les Rambles...
Barcelona Katalano
2015-09-30 12:16
Gabriel

Jag håller med dig till viss del angående Barcelonistas, men en annan del av mig vill korrigera honom varje dag, dock kommer jag på mig själv innan jag gör detta eftersom det är bortkastad tid, han lyssnar inte och det blir en diskussion som jag själv inte tycker hör hemma här i Les Rambles, så jag låter bli.

Försöker att undvika att läsa hans inlägg, men sen svarar andra på honom och det blir oundvikligt att läsa dem i alla fall. Jag förstår de som svarar på honom och det är inte alltid lätt att göra det med sunda argument när han själv inte använder sådana.

Bara att skriva detta till dig utan att göra något som helst påhopp på honom är lite klurigt. Trots allt tycker jag att Les Rambles skulle vara en bättre plats utan vissa skribenter. Pratar inte om skribenter som inte håller med majoriteten kring olika frågor, utan sådana som alltid gnäller, pratar om Madrid och Ronaldo med skälsord osv. Dessa skribenter håller på med häxjakt, mobbing och barsligheter mot andra och då är det svårt att inte svara på liknande sätt tillbaka antar jag.
Barcelona barca_joe
2015-09-30 11:58
Mitt supporterskap växer med dessa skador. Nu får vi kämpa och kriga till oss segrar. Klarar vi denna period så kommer laget gå stärkta ur detta! Visca!
Barcelona vic111
2015-09-30 11:53
Inte för att vara sån med 3 bra matcher hur stor skillnad gör det om man varit skit i 4 år? När Denis Suarez är tillbaka Turan, Vidal samt rafinha är fit så kommer Roberto inte komma med i truppen. Hade hellre sett Samper och t om Gumbau fått chansen fram Roberto på mittfältet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelonismo
2015-09-30 11:28
@Lion24:

Man brukar vanligtvis säga att ett gott skratt brukar förlänga livet och inlägget ovanför från signaturen "Lion24" är inget undantag...
Barcelona Gabriel
2015-09-30 11:16
Nog för att jag många gånger inte håller med Barcelonistas gällande hans åsikter men jag måste trots det säga att jag inte gillar den ständiga mobbning som sker här inne kring honom. Sen kan kag delvis förstå att man "tröttnat" och att som man bäddar får man ligga, men vad gäller Rakitic diskussionen så är han faktiskt berättigad att få tycka precis som han vill. Dessutom håller jag delvis med honom, men bara delvis. Hur som helst så tycker jag att alla borde lugna ner sig lite, det är nätmobbning vi pratar om och jag tycker inte om det.
Barcelona Imzon #5 Busquets
2015-09-30 11:09
Vilken hemsk match vi fick se igår.. tills Sergi Roberto kom in! Vilken resa han gör den här säsongen och han får äntligen visa alla haters vad han går för! Man ser tydligt att han fått mycket självförtroende efter starterna som högerback. Vilket driv och kraft han har, kanske inte lika teknisk begåvad som Iniesta eller Messi men han ger 100% i närkamperna. Jag hoppas verkligen att han fortsätter på den här vägen.. han lär få fler chanser med tanke på alla skador.

Visca Roberto! =)
Barcelona socccerfan1
2015-09-30 11:01
Vi har för lite spelare.. Vi kan förfan inte rotera längre.. För dåliga bänkspelare.. Var nog detta som var meningen med hela transferbann. Lyckas vi mot all förmodan Lyckas överleva på toppen av ligan till januari så kanske vi klarar en titel.. Men fortsätter det såhär så är suarez eller neymar nästa..
Barcelona Vampíro
2015-09-30 10:53
Iniesta, who suffered a thigh muscle injury in the game against Leverkusen yesterday, would be out for 4 to 6 weeks. [ser] Den här säsongen suger.
Barcelona Kröjf
2015-09-30 10:00
Barcelonistas in his prime: "Xaviesta - sanningen är den att det är jag som är logisk".
Says it all. Grabben är den "absoluta sanningen" personifierad. Att sanningen sen ständigt ändrar skepnad i en strid ström av inlägg, ger det hela ett löjets skimmer över sig. Den saken står klar. Låt vederbörande leka med sig själv.
Barcelona Grande Barca!
2015-09-30 09:32
Med tanke på det tunna mittfält vi förfogar över just nu kan jag inte se varför ledningen skulle ignorera Gündogan i januarifönstret. Ser verkligen inga nackdelar förutom att han är skadebenägen men liksom vem är inte det nuförtiden?
Barcelona Gio Style
2015-09-30 02:57
Barcelonistas

Rakitic spelar inte speciellt bra denna säsong, på samma sätt som hela laget underpresterat.
Men förra säsongen bidrog han med massor, vann tillbaka boll och gjorde en del poäng.
Idag hade han bland annat en perfekt boll bakom backlinjen till Suarez vid ett tillfälle då det inte resulterade i mål.

Just nu är han den spelaren som är bäst på att slå bollen bakom backlinjen och han hittar ofta spelare där i bra lägen.

Hans kvalitéer är väldigt viktiga för Luis Enriques lag.
Han är lite som Cesc fast med mer spring och bollvinnande i sig.
Alltså tänker just på dem här matchavgörande passningarna som våra anfallare tyvärr inte förvaltat. Han gör sånna varje match men det märker väl du inte eftersom du är upptagen med att hata på honom och anfallarna 9 av 10 gånger missat sina lägen.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-30 02:38
Xaviesta - sanningen är den att det är jag som är logisk. Jag kanske överdrev lite angående Lucho men ingen kan hävda att vi spelar bra just nu? Just nu är det mycket frågetecken kring Lucho skulle det visa sig att vi spelar bra igen under våren så kommer jag förstå mig på hur han tänker. Jag hoppas nästan att det också är så för jag vill verkligen att Lucho lyckas och stannar hos oss i många år som tränare. Angående Rakitic så är det jag säger ren fakta, dags för dig att vakna och komma ut ur din bubbla. Det är för övrigt inte bara jag som tycker Rakitic är dålig Gabriel var inne på exakt samma sak som jag var inne på. Han är en bra spelare som man kan slänga in sista 20 där han jobbar mycket, men han är ingen spelare som ska vara ordinarie i Barcelona. Han klarar inte av att assistera mittfältet ens. På tal om assistera såg du Thiagos assist till Lewandowski? Take a bow son, så där assisterar man sin anfallare. Rakitic bidrar inte med så mycket alls. Han skjuter inga distansskott, han lägger inga genomskärare, han kontrollerar inte mittfältet, lyckas inte ta sig förbi sin motståndare, klarar inte av att driva bollen snabbt när vi har en omställning. Rakitic är precis raka motsatsen på hur en mittfältare i Barcelona ska vara. Han är anit-Barcelona i sitt sätt att spela. Ja men vad bidrar denne Rakitic med? Han kämpar mycket, springer mycket, försvarar en hel del, täcker ytor, han är en box till box spelare det är allt. Ser ni inte detta? Kan någon komma med bra argument tack.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-30 02:17
Junta Dimision - vi vet inte hur bra Lucho är som tränare jag personligen är fortfarande lite skeptisk. Jag hade känt mig mycket, mycket lugnare om Lucho hade typ sagt att planen är att vi ska sätta toppformen under våren. Då hade man kanske accepterat det här skitspelet som vi får se. Men saken är den att ingen här vet hur bra vi kommer vara under våren där kan man bara spekulera. Vill han att laget ska nå sin prime under våren så borde han också försöka få laget att bli lite jämnare. Jag tycker vi började rätt så bra där vi spelade bra mot Atletico, Roma, Bilbao, inga magiska matcher men ändå helt ok. sen kom matchen mot Celta Vigo och efter den matchen så har vi spelat skitdåligt. Herregud ser fan ut som vi fortfarande har träningsmatcher under juli månad... så dåligt är spelet.

Matchen mot Celta Vigo så kunde man se vilka stora problem vi har vilken tränare som helst i världen hade då inför nästa match försökt att hitta på något nytt, elr åtminstone ändra om lite. Mot Las Palmas exakt samma spel igen, inga förändringar, nu mot Bayer Leverkusen precis samma sak.

Angående Rakitic, jag har aldrig sagt att han är bra. Det är en spelare som borde sitta på bänken som man sen slänger in sista 10-15 minuterna. Men att han ska vara ordinarie och vara en mittfältare vi ska förlita oss på skjut mig nu. Killen har 0 teknik, han har inte den där tyngdpunkten som spelare som Xavi,Iniesta,Modric,Veratti osv. Jag är inte imponerad av Rakitic han är värdelös tyvärr.
Barcelona the cameroonians
2015-09-30 01:09
Thiago Alcântara's game by numbers: 91 passes completed 6 key passes 5 take-ons 3 assists 2 tackles won Apropå mittfältare som levererar.
Barcelona Arda-Turan
2015-09-30 00:58
hahaaha hitta denna kommentar från Inters forum Jag kan inte ta Luis Enrique på allvar. Vem fan tar på sig kostym med sportskor typ till.
Barcelona Liunil Masse
2015-09-30 00:34
Our midfield is just nonexistent in these games. Masche to Piqué to Masche back to Piqué then to Alves. I find it hard to watch at times. Exakt så.
Barcelona oocbgb
2015-09-30 00:33
[QUOTE=vic111]Haha vilken match! Mitt i allt elände, vad tror ni kommer hända med Samper i januari? [/QUOTE] Oooh.. Går det kontraktsmässigt att få hem honom under säsongen? Hoppas på det! Och så har vi ju den unge halulovic på tillväxt..
Barcelona Xaviesta
2015-09-30 00:26
Junta Dimision Lägg ingen energi på att konvertera honom till den logiska sidan. Han är Les Rambles el Pasillo/San-iker och kommer alltid vara. Har han varit registrerad på SF i 10 år och fortfarande inte mognat tillräckligt för att föregå med gott exempel och lärt sig forums-vett och forums-etikett så kommer han aldrig att lära sig det heller. Du kommer att se många, många fler kappvändarinlägg från hans sida utan minsta hänsyn till sina egna tidigare åsikter, du kommer att se många fler "penaldo" inlägg samt vart och vartannat inlägg med Madrid relaterat innehåll och det är bara att le åt eländet. Forumets "tandvärk" helt klart och aktivt bidragande till den, många gånger, löjligt låga nivån.
Barcelona Gio Style
2015-09-30 00:20
@Puyol5:

Om beslutet är negativt så tolkar jag det som att FIFA bara vill jävlas.
De satte ut straffet och om de väljer att gå emot det är det enbart för att missgynna Barca.

Lite som är tanken med straffet från första början då det finns tiotal klubbar som är minst lika skyldiga som gått obestraffade än så länge.
Barcelona Puyol5
2015-09-30 00:15
@Gio Style:

Som jag skrivit tidigare, när beslutet kommer får vi se hur det ska tolkas. Den som lever får se :)
Barcelona Junta Dimision
2015-09-30 00:14
Luis Enrique on Camp Nou "Today we needed more support at 0-1, not at 1-2 or 2-1 up. Support before, when things not going for you."

Tillägnat till Blaugrana91, bra av Lucho som säger att det är oacceptabelt av fansen att bua ut laget bara för att de ligger under.
Barcelona Gio Style
2015-09-30 00:09
@Puyol5:

Fifa har inte motsatt sig än, finns inga officiella uppgifter som tyder på det än vad jag vet?
Har för mig att det var förbundet som kontaktade FIFA trots att de egentligen inte har nåt med det att göra.
Barcelona Puyol5
2015-09-30 00:02
@Gio Style:

Okej, varför motsätter sig fifa detta då?
Barcelona Junta Dimision
2015-09-29 23:57
Barcelonistas

Det är helt korrekt att spelet inte är bra just nu, men bara för det så försummas Luchos tränarinsats förra säsongen då vi vann en trippel? Är det logiskt? Sen så kan du byta åsikt så fort vinden vänder, ena sekunden säger du att Rakitic är en av världens mest kompletta mittfältare för att den andra sekunden säga att han är medioker och tillför ingenting till laget.
Barcelona Gio Style
2015-09-29 23:53
@Puyol5:

Hade man velat att straffet skulle vara till 1 januari hade man sagt att straffet var till 1 januari.
Nu var den inte det och detta fall klassas som ett godkänt undantag.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-29 23:52
Junta Dimision - Lucho blev avklädd av Leverkusens tränare precis. Spelet är så dåligt att jag inte vet vad jag ska tro längre.

Vi får inte glömma att Lucho också var i blåsväder och den som faktiskt tog tag i saker var Xavi som skällde ut Messi och sa att " om du ska fortsätta så här så kmr Ronaldo vinna guldbollen igen". Det var efter dom orden samt att det skulle bli nyval under sommaren, som det verkligen vände.

Dom här 7 kommande matcherna får bli som ett test för Lucho, nu har han ingen Messi, nu har han inte historiens bästa spelare. Nu är det upp till bevis för Mr Lucho.
Barcelona Junta Dimision
2015-09-29 23:47
@Barcelonistas:
Håller du dig till en åsikt någon gång? Tycker du helt seriöst att Lucho inte hade något med trippeln att göra?
Barcelona Barcelonistas
2015-09-29 23:45
Sevilla B
Vallecano H
Bate B
Eibar H
Getafe B
Bate H
Villarreal H

7 matcher kvar utan La Pulga. Sevilla borta, Getafe borta, Villarreal hemma lär bli tuffa!
Barcelona the cameroonians
2015-09-29 23:38
@Liunil Masse:

Han säger att han vill dominera matcherna, men för detta krävs bra passningsspel så att laget kan etablera längre anfall och vara kompakta när man väl förlorar bollen,

Tyvärr existerar inte det här passningsspelet eftersom det till på köpet är för dålig rörelse och motståndarna lätt kan sätta press. En missad passning blir till två och till sist vill försvararna hellre börja dribbla än passa eftersom de inte vågar lägga de normala mackorna till halvmarkerade spelare. Nu har de i stället lagkamrater som står på hälarna och som kommer förlora bollen 9 ggr av 10 i mottagningen - om den nu ens når fram.

Så vårt vanliga spel blir till intet och då får man förlita sig till enskilda spelares prestationer. För vi kommer ju aldrig att lägga långa bollar och genom detta trycka upp laget och åstadkomma något genom ett sånt spel.

Det brukar öppna upp i andra halvlek när motståndarna är trötta och inte orkar täcka alla ytor. Då blir passningsspelet bättre och vi kan åter kontrollera (nåja) matchen.

Jag har svårt att se Lucho ändra på sin taktik eller spelidé, idag lyckades han med bytena - men frågan är hur det hade blivit om inte Iniesta skadat sig? Hade han ff gjort samma byte?

Å andra sidan. Han fick Piqué och Alves att komma tillbaka från djupa svackor, han fick MSN att klicka och uppenbarligen har hans magiska hand berört även Sergi Roberto. Låt oss se om han kan göra samma underverk nu.
Annons: