/spanien/barcelona/forum/18452.aspx/spanien/barcelona/forum/18452.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 2bbe
2009-07-28 00:25
Hur blev det med Etoós avgångsvederlag? Hittar inget om det i forumet så det är lika bra att fråga!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 00:18
rågi

Han är ju inte ens culé så för honom spelar det nog mindre roll.

Zlatan lär spela sin första match i Joan Gamper mot Man City 19 aug, om vi ska tro det som skrivits på officiella hemsidan. Han ska operera sin hand i morgon.
Barcelona FCB_armin
2009-07-28 00:16
Incredible

Skulle inte du lämna forumet?
Barcelona El Capitán
2009-07-28 00:14
Incredible//

Men sluta löjla dig nu. Du kastar omkring ordet ödmjukhet så mycket, att du helt tappar tråden på diskussionen.

Vad beträffar aftonblaskans artikel, kan jag inte hålla med om att affären kostar runt €80 milj. Det finns en distinkt skillnad mellan att betala "straight-up cash" , jämfört med att inkludera egna spelare i bytesaffärer. Pengarna som strömmar mellan de två klubbarna ligger ju inte alls på den nivån, även om jag kan hålla med om att det var dyrt.

Som någon nämnde innan, vem hade betalat mer än 15-20 miljoner euro för en spelare som dels kommer missa två månader pga landslagsspel, samtidigt som han har 1 år kvar på kontraktet.
Sedan vet vi ju att Samu inte är någon liten "gosse" vid förhandlingsbordet. Han vägrar känna sig pressad eller bortträngd på grund av någon annans vilja. Endast honom själv hade bestämt en ny klubbadress.
Valencia rågi
2009-07-28 00:13
Ämne: grym första dag zlat....
Jag har svårt att se dig hålla på Barcelona om dem inte gör det.

Annars tänkte jag fråga om när man tror att Zlatan ska spela sin första match i Barcelona tröjan. Någon som vet?
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-28 00:10
Barcanist

Riktigt svårt att säga då det fanns många personer som dela på en plats och trängde sig som på konserter. Och då det inte fanns några biljetter som såldes så gör det saken ännu mer svårare att räkna ut. Men vad spelar det för roll egentligen? :P
Barcelona Ciao-V
2009-07-28 00:09
Perez är inte ödmjuk. Han håller tyst därför att det inte skulle gynna honom om han kritiserar andra.
Barcelona Barcanist - Los galacticass
2009-07-28 00:08
Några säger 65, några 60, några 70, några 75.. Kan någon berätta för mig hur många tusen personer som verkligen var på Camp Nou idag vid 18:30?
Barcelona kev
2009-07-28 00:07
hahaha hahaha herregud har läst allt det här om hur mycket Z och Eto kostade och laporta lies osv. hahah men kan inte sluta garva åt aftonbladet..

länka aldrig någon länk från aftonbladet.. dagens skämt asså
Barcelona Rambla - K9
2009-07-28 00:05
Ja, för Aftonbladet har ju verkligen fri insikt i Barcelonas affärer. Den blufftidningen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-07-28 00:04
Hahaha bara jag som sluta läsa vid "En ren blåsning, enligt Sportbladets initierade uppgifter."
Barcelona Ciao-V
2009-07-28 00:03
Ämne: Florentino Perez som....Det du inte riktigt förstår är att Perez, hur mycket han än skulle vilja kritisera andra så kan han inte. Han vet det själv troligen.
Om han kritiserar betyder det att han ska då skjuta sig själv i foten. Nej, det smartaste för honom är att knippa käften precis som han gör nu. I annat fall får han hela världen emot sig. Han förstörde ju marknaden som bekant med sin desperation på att komma upp på samma nivå som Barcelona.
Real Madrid Incredible
2009-07-28 00:02
Barcadinho.

Kille med ödmjukhet, Vi kan snacka fotboll du o jag.

Till er andra som snackade innan. kolla läänktipset.
(ffalskhet) mjo
Diegooo00
2009-07-28 00:02
grym första dag zlatan fick i barca tröjan,
måste kännas grymt att stå ensam spelare framför cirka 65 tusen fans.

Svårt å se att barca inte vinner ligan å champions L igen nästa säsong =)
Barcelona Riiio!!
2009-07-28 00:01
Ämne: Riiio!!

jag fic....
Smogen

Grattis, hoppas hon och pappa är riktiga cules för livet!!! =)
Barcelona Barcadinho.
2009-07-28 00:00
Incredible/

Visst var affären väldigt dyr. Historlskt dyrt för Barcas del.
Och det är rätt många, bl a jag som är kritiska för dessa astronomiska summor.

Laporta var kanske inte riktigt ärlig med sitt uttalande.

Men han kankke menade mer almänt om Real.
Barca gör EN så stor värvning per decenium, medan real tre stycken på två veckor (för att inte tala om tidigare inköp).

Men så klart - Barca är också en del av det gigantiska ekonomiska spelet.
Barcelona Scrubs
2009-07-27 23:58
Kul med Zlatan, men blir fan tufft att leva upp till Eto'os målfacit..
Barcelona El Capitán
2009-07-27 23:57
Incredible//

Nu har du typ sagt att du ska lämna forumet 4 gånger. Tycker bara det är lite roligt, eftersom du verkar prata mycket om att stå vid sitt ord, bestäm dig då hur du ska ha det...
Barcelona J.Gamper
2009-07-27 23:55
Ämne: Florentino Perez som....
Visst ska man vara ödmjuk. Kan tänka mig att pressen på honom blev stor över att han också skulle göra någon stor värvning efter Perez galna spenderande. Så han försvarade sig bara genom att säga det som är sant. När var det senast Barca köpte en guldboll vinnare?

Dessutom kan inte Perez sedan gå ut o kritisera för liknande galactico köp som han själv har gjort flera utav. Skulle ju låta hur dum som helst.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-27 23:52
Överman? Ja, i att spendera pengar och göra sig själv till åtlöje den gamla fossilen.
Real Madrid Incredible
2009-07-27 23:51
Florentino Perez som visar respekt genom att gratulera Barcelona för den svåra värvningen. Vad gör Laporta? Joo han kritiserar Real Madrid genom att ge dumma uttalande som "Real Madrid köper sina stjärnor, vi skapar dem" osv..

Ödmjukhetmina herrar. Laporta borde lära sig av sin överman,

sista inlägget här. No ofense!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-27 23:50
Incredible

Ta inte allt på blodigt allvar. Era presidenter har kommit med mycket vågade uttalanden genom åren, precis som Barcelonas också har gjort. Laporta har väl rätt att säga vad han vill, till vem han vill och när han vill. Allt handlar om att få synas i media så mycket som möjligt. Alla gör det så jag förstår inte vad du grinar över?

Är det någon som kommer med kaxiga kommentarer så är det väl du. Du rackar ner på forumet, yrar om ödmjukhet och annat strunt när alla vet att det värsta forumet på SF är ditt eget. Javisst, gå tillbaka dit, där bör du känna dig som hemma.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-27 23:47
Hade vi värvat Villa för låt oss säga €46m (även om Llorente aldrig gått med på det) så hade vi haft en pissed off Eto'o att försöka få såld. Hur långt hade den försäljningen dragit ut på tiden? Hade den ens blivit av? Jag är tveksam utan Eto'o hade lämnat nästa sommar helt utan ersättning. Han hade nog redan gjort klart med ny klubb i januari 2010 eftersom han är tillåten att förhandla med vem han vill är 6 mån av kontraktet återstår utan att behöva få tillstånd från Barcelona. Han hade hamnat i Inter eller Milan och samtidigt fått en fet sign-on bonus. Laporta och Txiki hade stått kvar i Barcelona med dumstrutarna på sig.
Barcelona Pep - El Míster
2009-07-27 23:44
Någon som har bra koll på hur de närmsta dagarna ser ut för Barca och framförallt Ibra? Kommer han träna med laget imorgon eller ska han operera sin hand? Hur lång tid dröjer de då innan spel för hans del? När åker laget till USA?

Bienvenido Ibra y los internacionales...
Real Madrid Incredible
2009-07-27 23:43
Rambla - K9

När har perez kommit med ett så vågat uttalande och inte hållit det? Leta fakta innan du pratar. Bara pinsamt och komma med kaxiga kommentarer, när jag kommer in och beter mig på ett bra sätt.

Ni behöver ödmjukhet och inte ta försvarsställning direkt, Kritik måste man kunna ta.

Tål inte atmosfären här inne. Ursäkta men i'm out.
Barcelona Trippeln
2009-07-27 23:40
petersays

Jag vet exakt vad du pratar om och förstår att självaste äffären i sig är värd 66 miljoner euro.

Aldelles rätt.
Barcelona petersays
Källa på det? Javisst. Duger den officiella hemsidan?

"46 million plus Eto’o and Hleb

2009-07-27_FIRMA_IBRAHIMOVIC_04.jpgBarça will pay 46 million Euros to Inter, as well as Eto’o, valued at 20 million and the loan of Alexander Hleb for a season. If Inter wish to sign the Belarus midfielder after his loan period, they have a first option to buy at 10 million Euros, plus 2 million according to appearances and results."
Barcelona Smogen
Joanilson

1. Zlatan - Eto'o var en rätt komplicerad affär, inte konstigt det tog lång tid.

2. Vi har ingen aning om hur nära Villa var Barca, men barca gjorde allt i sin makt för att värva honom, hade man gjort annorlunda hade man fått kritik för det med. dessutom var ju Valencias president Llorente först villig att sälja Villa, men ångrade sig.
Barcelona basaric
2009-07-27 23:39
Jag kan förstå hur dom tänker, vi köpte Samuel för 24 miljoner euro, Hleb för 14 miljoner...
Barcelona Trippeln
2009-07-27 23:38
''Fråga de som skrev det. Etoo värderas till 36''

Eto'o värderas till 36 miljoner euro och jag är en barcelona spelare.
Annons: