/spanien/barcelona/forum/1845.aspx/spanien/barcelona/forum/1845.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2015-09-27 16:11
@the cameroonians:

Shots fired :).
Barcelona the cameroonians
2015-09-27 16:09
Higuain sågar Ronaldo och hylllar Messi;

Higuaín said that he left Real Madrid to “stop playing only for Cristiano Ronaldo”.

Higuaín: “Cristiano’s ego is huge. If you don’t tell him he’s the best, you’re not his friend.”

Higuaín: “Cristiano thinks he’s the best, but he is overrated. I shared a dressing room with Messi and they’re completely the opposite.”

He, hehe, he :P
2015-09-27 15:49
B-laget spelar hemmamatch mot Hercules idag, avspark 17.00.

Gerard spelade ju 4-4-2 i förra matchen, och ven om man höll nollan mot Olot så är sanningen den att målvakten Ortolá stod för flertalet kvalificerade räddningar. Nu tyder allt på att man återgår till 4-3-3, särskilt med tanke på att det är hemmaplan.

Läget i truppen är ungefär som tidigare, Juste, Campins och Kaptoum är ff skadade. Den sistnämnde fick mycket god kritik från Gerard under gårdagens presskonferens och man vill skynda långsamt med hans rehab då man inte vill riskera något ytterligare. Kaptoum var skadad oktober-maj förra säsongen och drog på sig en ny skada under försäsongen.

Återigen är målvakten Suárez, som tränat med A-laget under Bravos frånvaro, inte med i truppen, liksom Bagnack som verkar stå längst in i frysboxen.

Carles Aleña är uppkallad från Juvenil A och var således inte med i U18-lagets vinst mot Manacor igår (3-0). En annan som tidigare blivit uppkallad är Alex Carbonell, och igår stod han för två av målen. I den matchen gjorde för övrigt den unge målvakten Iñaki Peña sin officiella debut. Får se om han får fortsatt förtroende i Youth League i veckan.

Truppen;
Ondoa och Ortolá
Palencia, Godswill, Tarin, Costa, Quintilla och Grimaldo
Ros, Samper, Babunski, Enguene och Aleña
Aitor, Dongou, Maxi och Cámara

Trolig startelva;

Ortolá
Palencia, Tarin, Costa, Grimaldo
Samper, Ros, Babunski
Maxi, Dongou, Cámara

Återkommer inom kort med den officiella startelvan.

Som vanligt visas matchen bara på katalansk TV och VPN behövs för att komma åt streamen från Sverige.
Barcelona Gabriel
2015-09-27 14:55
Om Neymar på fullaste allvar funderar på att lämna (vilket jag tvivlar starkt på) så säger jag bara en sak; släpp honom, för hans utköpsklausul då såklart. Vi kommer att klara oss ostressat, den saken är säker. Neymar däremot kommer att ta ett rejält karriärssteg neråt då Barcelona är, tillsammans med Real Madrid de två största klubbarna i världen. För att inte tala om staden och klimatet om man jämför Barcelona och Manchester, ja han lär ju verkligen stortrivas i kalla och regniga Manchester.

Nu tror jag som sagt inte på att han vill lämna, men blev ändå små irriterad när jag fick höra att hans representanter ens varit i kontakt med United. Sånt gör att man tappar kärlek för en viss spelare.
Barcelona Junta Dimision
2015-09-27 14:45
@Barcelonistas:
Du har rätt, han var inte bra förra säsongen, utan han var helt fantastisk förra säsongen. Den dynamiken i mittfältet han erbjöd oss förra säsongen var ovärderlig och var dessutom något vi hade saknat i flera år. Sen var han en av Europas bästa mittfältare och var alltid grym i stormatcherna för oss. I varje stormatch vi hade problem i eller förlorade så startade inte Rakitic, medan i nästan varje stormatch han startade i så vann vi och så gjorde han väldigt bra ifrån sig. Sedan hade han ju dessutom viktiga mål mot Man City och öppnade målskyttet i Champions League finalen? Vet inte hur dina mått är men om det räknas som en "ok" säsong så vet jag inte vad en bra säsong är. Som sagt, han är helt fel spelare att hacka på nä vi spelar dåligt, speciellt när han verkligen inte är orsaken till det? Om något så är han en orsak till att vi inte spelar mycket sämre, vilket vi såg mot Celta Vigo samt mot Bilbao borta i supercupen.
2015-09-27 14:20
[QUOTE=Liunil Masse]Guillem Balague says Neymar is "considering" joining Man United in future. What the fuck? [/QUOTE] Finns ingen större rubrikjägare än denne Balague. Neymar sa in intervju med Fox (?) som svar på frågan om det fanns någon sanning i att United lagt bud; There were some talk, but nothing concrete. Detta har media fått till att det handlade om samtal medan Neymar (troligtvis) syftade på att det snackades i just media Däremot är han ju inte dum som använder vaga uttryck i samma veva som han håller på att förnya sitt kontrakt. "det finns klubbar som är intresserade och de erbjuder si och så mycket i lön" - typ.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Amo.38
2015-09-27 14:06
Liunil Masse Hörde kommentatorerna igår spåna på det också. Tydligen så har representanter från Neymars sida haft kontakt med Man UTD. Hade inte förvånat mig alls om han hade velat lämna finns ingen lojalitet eller klubbkänsla kvar.
Barcelona L!VOZ
2015-09-27 14:04
I dag röstar den spanska regionen Katalonien om processen mot självständighet ska inledas. Opinionsmätningar visar att de partier som vill att Katalonien ska bryta sig loss från Spanien kan vinna.
Barcelona neymar JR
2015-09-27 14:00
Halilovic med ytterligare 90 minuter som gör han gott. Förlust idag men bra spel från kroaten
Barcelona Liunil Masse
2015-09-27 13:54
Guillem Balague says Neymar is "considering" joining Man United in future. What the fuck?
Barcelona Amo.38
2015-09-27 13:51
Hur länge blir Messi borta nu? Finns det något spikat uttalande?
Barcelona Barcelonistas
2015-09-27 13:12
Ali G - det var ju så han vann sin andra guldboll. Hade Messi inte skadad sig hade han aldrig vunnit den guldbollen. Junta Dimision - han har inte varit bra föra säsongen var han ok men han måste våga mer går inte att gömma sig längre.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-27 13:08
Jag vill inte ta något i förskott men av statistik samt dom senasste åren framför allt sen Pep anlände så har vi alltid visat hur jämna vi är under 38 omgångar. 5 ligatitlar på 7 år ( där vi förlorade en ligatitel under sista omgången) talar sitt tydliga språk. Jag har svårt att se Real under Benitez kunna utmana oss helt i 38 omgångar.

0-0 hemma mot malaga,
0-0 borta mot Sporting
1-0 hemma mot Granada
1-2 borta mot Bilbao

När Real spelar dåligt då tappar dom nästan alltid poäng medan vi oftast vinner även om vi förlorade mot Celta sist. Att vi under Tata Martino där vi gjorde vår sämsta säsong sen Pep anlände hamnade före ett Real Madrid som enligt vissa var världens bästa lag säger ganska mycket.

Håller någon med?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-09-27 13:02
Grym offensiv men försvaret tycker jag behöver lite mer kvalité. Åtminstone mittlåset där man aldrig vet exakt vart man har dessa två herrar.
Barcelona Cule4life
2015-09-27 12:39
Bravo
Roberto Pique Varmealen Alba
Rafinha Busquets Halilovic
Messi Suarez Neymar

Stegen . Alves Vidal Macherano Rakitic Iniesta Turan

Grymt jävla lag :))
Barcelona LeoMessi
2015-09-27 12:36
Spelet utan boll kan han definitivt förbättra. Spelet med boll är av hög klass om ni frågar mig! Talangerna som får chansen nu har omvända problem.
2015-09-27 12:34
Alen har mycket att jobba på i spelet utan boll, därför tror jag att han kommer få svårt att på allvar konkurrera om en mittfältsplats i Luchos Barça. Däremot har han precis den kreativitet som behövs som ytteranfallare. Till skillnad från t. ex. Adama har han även ett bra öga för hur han ska använda sina lagkamrater för att skapa lägen.
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-09-27 12:16
Halilovic spelar riktigt bra mot Betis. Han måste bara spela för Barca nästa år. Redan nu spelar han bättre än de flesta av våra mittfältare.
Barcelona >The Reporter<
2015-09-27 12:16
Tittar på gijon som lirar mot Betis. Alen startar. Det är helt sjukt vad han har mer fotboll i sig än både Munir och sandro. Titta förarbetet till målet han assisterar
2015-09-27 12:15
Alen med ett underbart förarbete till 1-0! Vänder och vrider som ingen annan!
Barcelona LeoMessi
2015-09-27 12:15
Fint förarbete av Alen!
Barcelona LeoMessi
2015-09-27 12:08
The cameroonians Ska bli intressant att se honom i en mer centrerad roll! Jag vågar påstå att han är lite bättre än Munir.
2015-09-27 12:01
Eftersom Sanabria är skadad spelar Halilovic som släpande anfallare idag i stället för på kanten.
2015-09-27 11:56
Halilovic startar för Sporting i hemmamatchen mot Betis. Avspark nu 12.00

Stream på TV-Matchen.nu
Barcelona Arda-Turan
2015-09-27 11:49
Tw Luis Enrique: "Today CATALONIA decides. I've already voted. LONG LIVE CATALONIA!" (@LUISENRIQUE21)
Barcelona Gabriel
2015-09-27 10:26
Var det inte Giménez som orsakade Neymars blodiga fot på Camp Nou förra säsongen? Ett under att han inte skadade sig allvarligt där.
Barcelona oocbgb
2015-09-27 09:42
[QUOTE=Ali G]Nu när Messi är borta i två månader så har Ronaldo en stor chans att göra många mål och fiska röster vilket kan leda till en eventuell Guldboll.. [/QUOTE] Vem bryr sig om guldbollen? Ronaldo kan vinna alla guldbollar de kommande fem åren om vi fortsätter vinna titlar.
Barcelona Gio Style
2015-09-27 02:18
@Flavía:
Ja, jag menar inget illa nu men du kanske är just från Uruguay? Kan va svårt att se negativa aspekter hos sina landsmän när man lättare noterar det positiva. Talar av egen erfarenhet, så no offence :) Det skall tilläggas att jag tycker att han är en jävligt bra back som lär bli en världsback om han fortsätter utvecklas i samma tempo.
Flavía
2015-09-27 02:08
@Kröjf:

Det finns ytterligare en alternativ MSN: Munir, Sandro och Neymar.
Flavía
2015-09-27 01:57
@Gio Style:

Vad märkligt att vi två har oliak uppfattningar om en och samma spelare, framförallt när jag själv också följer hans framfart i det uruguayanska landslaget och Atleti. Tycker faktistk att han brukar för det mesta vara väldigt vårdad när det sker tacklingar, även om det naturligtvis kan hända att Giménez möjligtvis kommer in sent men sådant händer sällan.
Annons: