/spanien/barcelona/forum/18442.aspx/spanien/barcelona/forum/18442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2009-05-03 02:41
basaric

Ibland önskar man att det var så enkelt, men vi måste slå Chelsea oavsett om vi förtjänar titeln eller inte.

Längtar tills onsdag i alla fall, är helt säker på att vi inte kommer få beskåda en mållös tillställning den här gången i alla fall.

pokke

Håller med, han tillhör bland mina absoluta favorit spelare i dagens Barça. Vill aldrig att killen ska sticka som det ser ut idag.
Barcelona pokke
2009-05-03 02:40
"Today is a special day for Cules, " Henry said. "Winning like this is like a festival."

"We must enjoy it."

Är det någon som förtjänar att vinna CL så är det Henry. Han har vunnit allt möjligt på klubb och landslagsnivå utom CL.

Från att vara hårt kritiserad till en av säsongens bästa spelare.

Cred till Ramos som inte parkerade spelarbussen och försökte faktist spela boll.

Jag tackar Henry & CO för underhållningen.
Barcelona basaric
2009-05-03 02:34
Finns inget lag i världen som förtjänar att vinna CL lika mycket som Barcelona gör.
Barcelona Pep.G
2009-05-03 02:33
pokke

Det var ett fantastiskt fint drag av Pep. Etto kan inte ställa till mycket problem för Reals mittbackar och det var det vi såg i December, men en Messi där gör ju att han oroar dem jävligt mycket.

Haha, ne men det mest roliga var nog när marängerna på Puertan sa att Gago och Lass skulle plocka våra "dvärgar" i mitten. HAHAHA
Barcelona Gud är störst!
2009-05-03 02:21
pokke

Ja, tänkte under matchen hoppas det här är nåt som han har i tankarna för mötet mot Chelski också.

Blir skönt för mig imorgon då jag har match, och då kan man försöka imitera Messi och grabbarna lite. Bra inspiration minst sagt!

God natt Cúles och vakna upp med ett leende på läpparna!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-03 02:18
El_Duderino

HAHAHHAHAH den ska jag ha som bakgrundsbild nu bara för det... den speglar matchen rejält bra :)
Barcelona Gud är störst!
2009-05-03 02:17
ElDuroDeFCB

FAN! Att jag inte gick ut och kollade på matchen, jag kunde dela den här stora glädjen med några andra cúles då! Farsan var inte så dum heller men vore roligare om man gick ut och träffade lite annat folk också. ;)
Barcelona pokke
2009-05-03 02:17
Vi måste ju hylla Pep Guardiola. Han lyckades bra med att placera Messi i en lite centralare friare roll.
Barcelona El_Duderino
2009-05-03 02:15
I morgondagens matchrapport rekommenderar jag att man endast har den här bilden och inte skriver något alls. :)
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-03 02:15

Om någon av er Cules va på Olearys på götgatsbacken i slussen så vill jag verkligen tacka för stämningen. Vi va 7 barca grabbar som rent sagt fuckade ur och vände stället upp och ner, plus ett par andra barca pojkar...Tackar för den otroliga stämningen om nån av er va där...
Barcelona Okkapokka
2009-05-03 02:13
Vill inte jinxa oss på något vis, men jag tycker det är säkert att säga att 1 av 3 titlar är säkrad nu i alla fall.

Nästa steg 08/09. Chelsea på Stamford Bridge.
Barcelona Gud är störst!
2009-05-03 02:13
Titta på det här klippet då, hur publikmassan firar ordentligt på Canaletas!

Scrolla ner bara så ser ni en video.
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-03 02:08
Sjukt bra match
Barcelona Rey Etoo
2009-05-03 02:05
Oj Oj oJ Vilken match.. Jag kan lova er att tankarna surra något rejält vid 1-0 målet.

Men när Messi satte ditt femman hoppade jag och upp itaket kolla snett på min vän klia mig i håret Och sa: Vad händer drömmer jag? efter en tids tystnad kolla vi bara på varandra och det enda som kom ut var, shit mannen det är ju helt sjukt(ahahha) :D

Men annars en fint genomförd match kommer ta tid för mig att smälta in men ojoj vad kompisarna lacka till, det enda svaret jagf fick var hoppas chelsea krossar er..

Fan asså vi måste krossa de te drickande engelsmännen börjar bli för mycket nu.

J.Gamper//
Haha sa samma sak till min kompis att det var just hans dröm
Barcelona J.Gamper
2009-05-03 01:56
Ämne: Otroligt skönt att v....
Pokke, håller med dig totalt. Så otroligt trött på engelsmännens arrogans, de måste sänkas ner på jorden! Visst är de bra, men de överdriver. Tuvärr så tror jag att det blir mycket svårt att ta Chelsea, men säsongens Barca klarar av allt =)
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-03 01:56
el Profete

Haha dude de firar verkligen...Men det klart det ska firas på det sättet, målet va ju historisk ;.)
Barcelona el Profete
2009-05-03 01:52
J.Gamper

Kommer ihåg det mycket väl, det är hans andra mål på Bernabeu. Ett i landslaget och nu även ett till i gårdagens match. Kan man tänka sig att detta var Piques första el clasico dessutom, vilken härlig debut. Han har haft en strålande säsong, från bänken i united till en nästintill given plats i mittlåset i barca. Not bad at all. :)

Lyssna på den här länken,de firade ordentligt när Pique satte punkt för målgörandet.

*Länktips
MadridistaN,
2009-05-03 01:49
Go natt mina Barca bröder. Grattis, verkligen!

Nu tar vi Chelsea!

Hala Madrid & Visca el Barca.
Barcelona L!VOZ
2009-05-03 01:47
El Culé

Har den som bakgrundsbild nu tusen tack för den ;)

tarrak

Jag tror att den var Puyols första mål på santiago barnabus (?) När Puyol kysser den katalanska flaggan oj va MÄKTIG!!
Barcelona joninho__90
2009-05-03 01:45
Ämne: Har varit rätt inakt....
min nya bakgrundsbild ;)
Barcelona pokke
2009-05-03 01:44
Otroligt skönt att vi vann mot Madrid igår. Jag tycker det är väldigt synd att La Ligas standard är där nere nu. Real Madrid måste verkligen skärpa till sig nästa år och börja prestera ute i Europa, jag hoppas också att Valencia och Sevilla får behålla sina spelare och kniper åt sig 3 o 4 platserna i flera år framöver.

Jag var inne på massa möjliga forums efter matchen för att se vad de tyckte om matchen. Givetvis så skyller de på Real Madrids defensiv att den var helt usel. Men när det kommer till Chelsea-Liverpool 4-4 Champions League så är det en mäktig match som har allt och inte horribel defensiv.

Åker vi på stryk mot Chelsea så kommer alla börja snacka om Premier League och massor med skit. Jag orkar fan inte längre Premier League snacket. För någon konstig anledning så hoppas jag Real Madrid lyckas ute i Europa nästa år.

Hala Madrid Visca el Barca!
Barcelona El Culé
2009-05-03 01:35
Har varit rätt inaktiv på forumet den senaste tiden, men kunde inte hålla mig från att göra ett litet "minne" från den historiska matchen.

Enjoy länktips! :-)
Barcelona Barca_4_lajjf
2009-05-03 01:35
SiempreMadridista!

Godnatt på dig med =) VISCA BARCA!
Barcelona kev
2009-05-03 01:34
njut njut njut
MadridistaN,
2009-05-03 01:33
Saman.

Tyvärr gör det det. Får anta att det är det negtiva i fotbollen. Eller?! Synd att sånt ändå kan finnas. uttrycket "Överallt finns det något dåligt" passar väl. Varför inte bry sig om sitt eget lag och sluta skämma ut sig själv och kunna hålla en debatt som vuxna människor?
SiempreMadridista!
2009-05-03 01:32
Goonatt mina Barca bröder, Hala Madrid!
Barcelona J.Gamper
2009-05-03 01:31
Hehe minns ni när Pique i en intervju sa att hans dröm vore att göra mål på Bernabeu? Nu är hans dröm uppfylld. Det där målet var ren och skär vilja.
Barcelona Saman.
2009-05-03 01:30
MadridistaN,

Tror inte att han anklagar dig direkt men det finns rötägg bland alla lags supportrar. Och alla stöter på dom någon gång oavsätt om man hejar på Real Madrid, Barcelona eller Umeå IK.
Barcelona tribente_magico
2009-05-03 01:29
J.Gamper //

tycker faktiskt inte synd om dom, du vet hur stöddiga dom hade varit om dom vunnit, och hur mycket skitsnack det hade varit. om du tänker så, så tycker du inte synd om dom mer..rätt skönt att få tyst på dom faktiskt, och det kommer nog vara det lång tid frammöver.

innan var det ju snack om att lass skulle äta upp både xavi och iniesta, och det såg vi själv hur det gick. inte ens i närheten till det, även fast ja tycker han är den bästa värvningen av real på flera år. ne det här det bästa som hänt på länge!!

vore självklart kul om vi gick till cl final, men det känns som en bonus nu, om vi vinner både ligan och cupen, det får ändå duka!
MadridistaN,
2009-05-03 01:29
Barca_4_lajjf

Kan lova dej att jag inte gick omkring och hånade någon barca supporter förra året. Jag var endast glad som ni är ikväll. Och de med all rätt, både då och nu, för er och för oss. Vi var bäst den kvällen ni är bäst nu. Som sagt det med att håna motståndarna höll jag på med i lågstadiet inte nu längre. Jag är glad för att ha mognat från sådant för det tjänar inget. För jag att förr eller senare kommer man själv att bli förnedrad, som idag, så att man själv inte blir hånad:) Sök efter mitt nick här på ert forum och läs min inlägg jag skrev till er efter matchen ikväll.
Annons: