/spanien/barcelona/forum/18440.aspx/spanien/barcelona/forum/18440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

FORUMET ÄR JUST NU HELT STÄNGT.
Emiloo
2009-05-07 13:50
Ändå gött att ni tog er till final. Det är världens bästa två klubblag 2008/2009 som möts i finalen och det känns såå rätt.

Synd bara att ni inte kan ha bästa laget.
Barcelona Messidinho_10
2009-05-07 13:47
Hahaha kolla in vid 1.20 ungefär då Pep och Pinto börjar springa helt galet!
Barcelona Zizou_nr1

Såna här dagar glömmer man aldrig. Först 2-6 mot Real på deras hemmaplan, och nu det här mot Chelsea.

Vinner vi finalen också, så kommer MAJ 2009 vara en oförglömmlig månad!
Real Madrid endatjejen
Barcadinho./

Härlig historia och klart man förstår Er glädje men det är lättare att använda periferiseendet idag när man vet att man spelar final =)

Sedan så får man väl ändå säga att domaren igår inte gjorde ETT misstag utan norrmannen håller ju i handkontrollen helt och hållet själv och trycker hej vilt på div knappar bara för att kolla så batterierna fortfarande funkar...usch...

Norgehistorierna håller en viss klass ändå...heheh

Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 13:43
I WISH I WAS THERE :)

Barcaklacken igår på stamford.
Deportivo Creus
2009-05-07 13:41
Barcelona kommer att använda sig av samma hemmatröjor även nästa säsong, va?
Barcelona Dizzy
2009-05-07 13:40
Messidinho_10

Vilken jävla träff han får! Ryser varje gång.
Barcelona gerra
2009-05-07 13:38
Gårdagens bästa spelare? Utan tvekan Victor Valdez. Kung är han
Barcelona Barcadinho.
2009-05-07 13:35
Jag tänker inte försvara den norske domaren nu.
Jag skrev igår en sak och jag skriver samma sak igen.

Jag är jäkla glad när domaren ger och jäkla besviken när domaren tar. Enkelt.
Och att domare tar och ger är en del av fotbollshistoria.

Helst ska det vara perfekt och rättvist, men så är det inte alltid i livet och inte heller inom fotbollen

Ingen kommer att ta ifrån mig och min familj den glädje vi hade igår kväll, inte heller massa med domarbeslut.
Igår hade vi tårar av glädje hemma. Riktiga tårar och min son skrek – det är min bästa kväll i mitt liv. Barnen hemma börjar förstå mer o mer varför farsan är som han är…

Men det jag egentligen vill skriva är om Uefa och domarna.

Uefa gick klart och tydligt inför den här säsongen att gå mycket hårdare mot filmningar. Domarna fick klara riktlinjer att inte låta filmare att avgöra matcher.
Riktlinjerna betyder bland annat att man inte blåser straffar för lätt för varje fällning. Samma sak är det med frisparkar och allt annat skådespeleri.

Man har nog tröttnat hos Uefa på den här utvecklingen inom fotbollen. Filmningar har blivit bara flera och mera sofistikerade och det finns tom tränare som tränar på hur man filmar på rätt sätt (!).
Det finns tom röster inom uefa som välkommer mycket hårdare linjer mot filmare, t ex att man stänger av spelare i efterhand.

Och jag personligt är tacksam för detta. Matcherna ska inte avgöras med fusk och inte med tvivelaktiga straffar.

Och så blir det för Drogba o Co igår.
När man försöker filma sig straffar eller man lägger ett extra skådespeleri, så tas man inte på allvar, när det verkligen ska blåsas.

Jag vill inte heller att barcaspelarna ska fuska sig fördelar.

Men att domarna gör misstag och ibland grova misstag kan man inte ändra på så mycket.
Det är en mänskligt beteende.

Ha en kanon härlig dag alla culés och som
Ghazza skriver – SAGAN fortsätter.

Barcelona Messidinho_10
2009-05-07 13:35
Här är målet från igår. INIESTA ÄR FAN KING!!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-07 13:33
Ämne: PILMÀ (Kärlek & Resp....
ElDuroDeFCB

Hehehe tog illa upp? hehe
då ber jag om ursäkt och jag tar inte åt nåt vid ett sånt här läge.
Jag njuter istället vännen
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-07 13:32
Zizou_nr1:

Sluta med dina fullkomligt barnsliga och totalt onödiga samt provocerande inlägg..
El Capitano
2009-05-07 13:31
Hur tror ni att spelarna firade segern igår? Det är fan stort, all cred till Pep som är en grym ledare.
Utan honom hade vi inte varit så glada idag båda i ligan och Cl, han satsade på cdr matcherna som om det vore en CL final.
Pep har något stort på G, det är bara början culés.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 13:29
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Visst kan han njuta men han får väl göra det med PILMÀ (Kärlek & Respekt)och stryker jag under Kärlek och Respekt..Got IT

Din nick säger väl allt min vän....
2009-05-07 13:27
Ämne: Zizou_nr1

Du är e....
ElDuroDeFCB

hehe låt ungen njuta med all rätt:P
Barcelona Mo-barca
2009-05-07 13:27
Jag hade aldrig kunnat heja på ett lag som Chelsea, som dem spelar.
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-07 13:26

MADRID 1902//

Vad gör du här om du inte är avundsjuk? Du kunde säkert inte somna efter matchen igår. Som sagt, gå och gör Sergio Ramos sällskap vid korvkiosken.

2-6

Det säger allt!
Barcelona Messidinho_10
2009-05-07 13:26
PILMÀ

Jag tror först vi vinner Copa del rey allra först sen på 2a plats kommer ligatitlen och sen på 3:e CL-titlen. Fyfan va stolt man är att vara Cules!!!!
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 13:25
hawaiiii

Klart att de säger att det är orättvis, Vi gjorde mål i 93 minuten. Va fan jag hade sagt samma sak oavsett hur det sett ut. Hade vi förlorat igår så hade vi suttit här och skrivet exakt samma sak som de. Vi skulle ha skrivit att gris fotboll än en gång vinner bla bla bla. Såna är vi, vi har känslor för vårt lag, så mycket som du älskar Barca, så mycke älskar de Chelsea. Låt de tycka vad de vill, för hade det varit the other way around så hade jag sagt samma sak. Punkt slut.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-07 13:24
hawaiiii

Chelsea spelar inte så extremt defensivt mot Man U. Det är ingen idé att spela så i ligan. Speciellt inte när man möter ligaledarna och behöver ta in poäng. Om Barca hade vunnit första matchen tror du då att Chelsea hade spelat så defensivt andra matchen igen?
El Capitano
2009-05-07 13:24
ElDuroDeFCB

Jag håller fan med dig till 100%.
visst, jag har skrivit många ggr (6-2) också men det svider när en maräng går till chelsea eller Man U forum och snackar skit om Barca / Spansk fotboll. Det är fan lågt.
Jag njuter av vinsten, är glad att Barca är i CL final, cdr final och ligan är i våra händer.

Sitter här på jobbet med ett leende på läpparna :)
Barcelona Geethang
2009-05-07 13:23
Det börjar snackas om att Fletchers röda kort ska upphävas så att han kan spela finalen. Då ska fan Abidals röda kort också upphävas.
2009-05-07 13:22
Ämne: tarrak
Vi har vunn....
MADRID 1902

Inte fan ska du skylla på oss att kickar tränare efter tränare och ni inte längre än åttondelsfinalen shit.

Tror du att du får sympatier för böja ner dig på knäna om berätta om synder? nej för f*n stick.
Så jävla irriterande det är:S

Vi besegrade antifotbollen igår kväll så låt oss njuta av denna dag.
Varför måste ni ta upp era historier när ett lag som Numancia inte respekterar er längre dessautom på era så kallade Bernabeu och spelar drömfotboll medan ni kontarar. shit

Vi vinner La Liga på Söndag Copa del rey på Onsdag och CL på 27/5.
Lite kaxig där men ändå måste man vara mot sådana som du.:S
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 13:22
Zizou_nr1

Du är en komplett exempel på korkade människor. Du är väl 14 år som inte kan något om fotboll som precis insett att barcelona är laget att heja på för i år. Fjant är vad du är fjant...
Barcelona MessiFP
2009-05-07 13:21
Någon som sitter på en fil från iniestas 1-1 som är lite längre än den på sidan?
Barcelona hawaiiii
2009-05-07 13:18
Jag fattar inte hur chelsea fansen kan säga att det var orätvis att vi vann, chelsea backade hem med hela laget på camp nou spelade bara äcklig defensiv fotboll medans barca hela tiden anfallde med hela laget, sen på stamford bridge så lyckad dem göra ett mål och sen backar dem med hela laget igen haha dem kan bara spela defensivt fotboll, jag har stor respekt för arsenal, man u, och liverpool men chelsea har jag ingen respekt för dem spelar bara defensivt fotboll. Men jag är lite orolig över finalen hörde att man u hade gjort 3 mål mot chelsea hehe är dem ens en storklubb?
Barcelona Zizou_nr1
2009-05-07 13:17
Eeeeeeeeeeeeeeett
Tvåååååååååååååå
Treeeeeeeeeeeeee
Fyraaaaaaaaaaaaaa
Feeeeeeeeeeeeeem
Seeeeeeeeeeeeeex

6-2
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 13:15

Fan va mycket hat det är här inne. Varför så mycket provokation. Jag ser många nya namn i forumet, så till er alla nya fans, ta och lugna ner er. Man kan knappt föra en diskussion, det enda motargument som vissa av oss har till madrid fans är 2-6. Fan säg något vettigt istället. Sen fattar jag inte varför United fans är här inne och håller på som de gör, typ ludee bla. Du fattar väl att du blir påhoppat om skriver som du gör. Ludee du ska ha klart för dig att finalen spelas om 3 veckor, må bästa lag vinna då, men tills dess om du vill kommentera här inne så gör det på ett vettigt och lugn sätt, inga påhopp. Ni övriga nya Barcelona fans, jag vet inte om ni är medgångs supportrar eller annat, menkan ni inte något att säga, så säg fan inte 2-6, håll käften istället. Jag va en av de som mådde piss efter el pasillo och lovade mig själv att aldrig håna en annan människa, för jag vet att en vacker dag man kommer att få tillbaka. Det kallas Karma...Väx upp nu och höj nivån, eller så kan ni gå någon annastans..

.
Barcelona Messidinho_10
Hahah vilken utklassning vi gör på SF det måste va rekord garanterat.

Barcelona
(1754 inlägg senaste dygnet)
Hammarby
(1083 inlägg senaste dygnet)
Chelsea
(963 inlägg senaste dygnet)
Real Madrid
(625 inlägg senaste dygnet)
Arsenal
(528 inlägg senaste dygnet)

Barcelona Zizou_nr1

IDIOT-DROGBA Halkar av planen, på ett sätt som det ser ut att han har bilvit långtidskadad!!!

SEDAN blir han SUR för att han har blivit utbytt!!

GUUUD VAD SKÖÖÖÖÖNT att FOTBOLLEN vann igår, och inte SKÅDESPELERI!!
Annons: