/spanien/barcelona/forum/1843.aspx/spanien/barcelona/forum/1843.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LegendenN10
2015-11-23 14:32
Det var länge sen man skrev här men har kollat genom forumet varje dag. Vad var det vi fick uppleva i lördags? jo en match där vi totalt körde över och förnedrade real nåt grovt på deras egen hemmaborg. Sergi Roberto var bättre än Modric o kros tillsammans . Neymar lekte med högerbacken i real, danila, Suarez åt upp ramos o varan och la de sen i sin ficka. INIESTA, världens överlägset bästa mittfältare när det väl gäller. Modric borde lära sig av mästaren. Luis Enrique taktiskt manglade benitez. Hela världen såg ännu en gång i modern tid hur barca läxade upp real. Vi kunde ha vunnit med 10-0 så överlägsna var vi. # Vi manglade de utan genom tidernas bästa spelare - Legenden Messi. ***Benitez hit benitez dit, Mourinhoe fick också pisk med 5-0 i baken i sitt första el clasico. Real hade inte vunnit i lördags även om världens bästa tränare - Pep Guardiola var deras tränare. Vi vi fullständigt ströp dem och lät de inte andas. vi stack kniven i hjärtat på de och vred om. Vi lät inte penaldo filma till sig straff. Barca återigen i modern tid, förnedrar och kör över madrid. Vi förlamade real att de mest stod och titta på vår underbara fotbolls lektion än de skulle kämpa. Det var ingens fel att real blev något pinsamt förnedrade, vi körde över ryggraden på de. benitez penaldo perez marca alla är i krig. Barca visade igår hur en RIKTIG förnedring går till!!! real spelarna kunde inte ens behålla bollen innan vi ströp de. vi spelade ut de spelmässigt och resultatet borde vara minst 0-7/8 mål. Visca el barca!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lionel Messi n10
2015-11-23 13:49
Vad mycket kaos vår vinst mot dom på Bernabeu har skapat det är sinnes. Sägs att omklädningsrummet är förlorat och att benitez kanske ryker. Tycker mer att hela deras startelva borde ryka så mycket som vi förnedra dom. Annars Cules hur tycker ni vi ska ställa upp mot Roma? Själv tycker jag att vår startelva på Bernabeu var klockren och hade gärna velat se den mot Roma också med en Messi hela andra halvlek.
Barcelona Junta Dimision
2015-11-23 13:33
Verkar som att Benitez fått sparken, Real Madrid har tillkallat PK 19.30 ikväll. Edit. Inte bekräftat att han är sparkad, utan bara mina egna spekulationer. Det som flödar runt på twitter är att Perez ska ge Benitez sitt stöd i pressen.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-23 12:37
Vi fullständigt kör över råttorna nu kmr de ursäkter?snälla vi har 3 vinster dom senaste 4 Clasicon i ligan. Haha jag njuter för stunden
Barcelona Junta Dimision
2015-11-23 12:25
@B-Guden:
Glöm inte att de hade 22 raka förra säsongen, alltså förtjänade de trippeln och inte vi. Obs. är sarkastisk.
Barcelona B-Guden
2015-11-23 12:23
@Blaugrana91:

Och det roliga med att dom påpekar att deras trupp är bäst på papperet när det laget inte ens vann en enda titel förra säsongen.
Men så har det varit alla år, dom har alltid haft bästa spelarna, bästa tränaren förutom efter säsongerna och deras president är också bäst,

Bara otur liksom att titlarna inte ramlar in
Barcelona Liunil Masse
2015-11-23 12:13
@barcabstuff: Samper, who is training with the first team today, could get called up for the Champions League game against Roma tomorrow. [sport] Först 0-4 och nu detta. It's too much! :D
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-23 12:05
[QUOTE=Blaugrana91]Jag förstår mig inte på folket i puertan, hur kan man efter att ha blivit fullständigt förnedrade och krossade på hemmaplan fortfarande sitta och påstå att man har världens bästa lag på pappret??? Det är bortom all logik... Ni har varken världens bästa lag på pappret eller i verkligheten, inse! [/QUOTE] det roliga är om man läser deras inlägg från april - May månad så kräver alla att gubb jäveln sparkas, Ancelotti. nu 6 månader senare sitter de alla där och vill ha honom tillbaka hahahaha
Barcelona Stright outa Barca
2015-11-23 12:03
Former captain Puyol will start a new sports agency firm this week. He has a deal with Marc Bartra (24) to become his new agent. [md]
Barcelona Blaugrana91
2015-11-23 11:45
Jag förstår mig inte på folket i puertan, hur kan man efter att ha blivit fullständigt förnedrade och krossade på hemmaplan fortfarande sitta och påstå att man har världens bästa lag på pappret??? Det är bortom all logik... Ni har varken världens bästa lag på pappret eller i verkligheten, inse!
Barcelona papillon
2015-11-23 11:25
1899

Herregud, var är markeringen på cristiano i sek 50?
Barcelona Z_Z
2015-11-23 10:41
Med Ancelotti hade Real visst vunnit komfortabelt, och Kroos är en klart bättre mittfältare än Thiago och Veratti med mycket bättre speluppfattning och passningsspel. Samt att Real på pappret hade bättre spelare på samtliga positioner förutom högerbacken i matchen i helgen.

Säga vad man vill, men Puertan är verkligen ren och skär underhållning emellanåt.
Barcelona Katalano
2015-11-23 10:32
Så att ni inte missar: La-liga bloggens artikel om Madrids lagbyggnad sista decenniet. Väldigt bra skrivet.
Barcelona Katalano
2015-11-23 09:55
Som vissa andra härinne varit inne på. Jag tycker att Benitez får oförtjänt mycket kritik efter matchen. Inför matchen så önskade alla fans att han ställde upp med ett mittfält bestående av Kroos, Modric och James för annars så är han feg. Benitez ställde upp med just denna uppställning på mitten och ändå fick de inte kontroll på matchen. Han har press på sig både av fans och av presidenten och jag är säker på att han ville ställa upp med Casemiro på mitten egentligen. Spelarna spelade inte för varandra och för laget Madrid under matchen. Presspelet var osynkat och de pressade en och en istället för som lag, där har de det största problemet. Spelarna i ett lag måste underordna sig klubben och laget och göra vad som krävs för lagets bästa och inte sitt eget bästa och detta har inte Madrid lyckats med denna säsong. Sedan att spelarna är så individuellt skickliga att de lyckas vinna de flesta matcherna ändå är vad som dolt detta problem tidigare. Edit: Madrid saknar även att spelare som Ronaldo, som ska kliva fram i matcher som denna inte tar sitt ansvar som stjärna i laget och går ner och hjälper till defensivt eller att hjälpa till i speluppbyggnaden när de har problem. Han står uppe och väntar på bollar att jobba med och när de inte kommer så tycker han synd om sig själv för att han inte får möjlighet att skina. Det var en pinsam match för Madrid som lag och för spelarna ur flera olika aspekter.
Barcelona Tiki-Taka
2015-11-23 09:07
Ingen ifrågasätter Mathieus kvalité som spelare, iallafall inte jag, men problemet han har haft är hans ojämnhet, han ger och tar. Men när han väl är igång så är han riktigt bra, utan tvekan!
Barcelona 1899
2015-11-23 09:00
Till alla er som kastat skit på en fantastisk mittback…
Barcelona 1899
2015-11-23 09:00
Till alla er som kastat skit på en fantastisk mittback…
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2015-11-23 06:09
I artikeln på länken tangeras ett intressant tema: vad är den verkliga skillnaden mellan Real Madrid och Barcelona? Real Madrid har samlat en rad storstjärnor vars namn individuellt lyser starkt och säljer tröjor m.m. men i grund och botten vinner ganska få titlar om man ser till antalet miljarder som har investerats i truppen. Barcelonas trupp innehåller också en massa namn som säljer tröjor men det är inte fokus på att få stjärnor till klubben utan att truppen ska innehålla riktigt bra spelare som tillsammans fungerar som ETT lag. I lördags var det därför ett funktionellt lag som slog ett dysfunktionellt lag. Det är inget unikt för la Liga att ett bra lagbygge oftast vinner över stjärnskocken. Se på Lagerbäcks Island kontra ett dåligt byggt Holland ... Historiskt finns det många exempel på att det inte har lönat sig med bygga på stjärnor. Ändå lär sig många klubbledare inte, de tror att en antal fina namn är viktigt.
Barcelona Xaviesta
2015-11-23 04:12
Tradigt forum ibland.. vi gör en historisk match och kammar hem el Clàsico med 4 måls skillnad och ändå har man, utöver ett antal ljuspunkter från rävarna, mest fått scrolla igenom hån, skadeglädje och pajkastning. Visst kan man banka sig för bröstet lite extra vid såna här tillfällen men allvarligt talat, ni har ju snackat mer om Ancelotti, Ronaldo, Perez och Benitez än vad ni har diskuterat våra egna grabbar. Märks väldigt tydligt vilka som älskar Barca och vilka som älskar att hata Real, och jag är väl medveten om att det bör vara en fin balansgång mellan dessa två känslor med tanke på rivaliteten mellan dessa två elefanter. Men när hatet till Real så tydligt outshines the love till den egna klubben, då har glorian över ens supporterskap hamnat alldeles för snett. Försök att rätta till den lite, grabbar. Hade varit kul att höra er snacka mer om vårt eget lag efter en sådan fantastisk lördagskväll som dom bjöd oss på. Det är det minsta vi kan göra för dom. Tack Bravo, tack Dani, tack Pique, tack Mascherano, tack Jordi, tack Busquets, tack Rakitic, tack San Andres, tack Robertinho, tack Suàrez och tack Neymar, tack Mathieu, tack Múnir och tack Messi! Tack för ännu en strålande och oförglömlig kväll som borrade in sig i våra hjärtan och sällade sig till skaran av alla andra oförglömliga kvällar som ligger och pyr därinne och bara väntar på att få komma ut i form av historier för våra barn och barnbarn. Tack FC Barcelona!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-11-23 03:00
Ni som vill se inside view the day of clasico.
Skaffa inloggning hos Fcbarcelona.com för att titta på denna 13 min långa videon.

njut...
Barcelona Coach Pep.
2015-11-23 02:07
Barcelonistas Sant. Och de fick äta upp det fint, de jävlarna. Man kan hata det som händer med Barca hur mycket man vill (administrativt), men vi har fortfarande mycket mer klass och heder än vad Real nånsin har haft. Varför? För att Real Madrid har aldrig utvecklat ett eget koncept, har sålt sig helt och hållet till marknaden$ nycker, och kan därav endast svepas med i dess mållösa och mekaniska riktning. Det är därför de konsumerar tränare som kalsonger.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-23 02:04
Iniesta är klasser bättre än Modric. Herregud den gode Don Andres fick Modric och köpa varmkorv uppe på läktaren. Zizou och denne late blommern Modric kan slänga sig.
Barcelona Barcelonistas
2015-11-23 02:01
Coach Pep - konstigt att Casmeiro inte startade för dom? Hade Benitez gjort det hade dom klagat på att det hade blivit för defensivt för deras del. Han spelade den startelvan som Perez och folket ville ha. I Barca spelar den formstarkaste spelaren. Ja menar inte är man dum och bänkar när en spelare är i form. Det är som om Lucho hade bänkat Roberto från ingenstans. I Barca spelar dom som levererar, i Real så spelar den som har det största namnet.
Barcelona Coach Pep.
2015-11-23 01:48
Lion24 Jag håller med om att det var bra av Lucho, men man kan ju undra vad Benitez håller på med (kan mycket väl stämma att det inte ens är Benitez som drar i trådarna). Casemiro hade spelat DMF nästan alla matcher fram till El Clasico, så för mig är det väldigt konstigt att han återgick till en startelva utan honom mot Barca. Det är ju nästan som att be om en förlust. Jag uppskattade Reals inställning i matchöppningen då det såg ut som att de verkligen ville ta tag i matchen. Kanske var det också Benitez plan, vilket med facit i han i så fall var en naiv approach. Modric är klass men var dödsdömd på förhand. Varken han eller Kroos kan ju försvara. Det är som att ha Iniesta och Xavi på mittfältet utan Busquets; du kommer inte ha någon chans att erövra tillbaka bollen. Sånt funkar bara på FIFA eller PES. Ända sedan Ancelotti började med ett sånt svagt mittfält har jag varit skeptisk till Real. Men nu kanske de börjar anpassa sig (uppenbarligen var det idioti att sälja Alonso). Det var fan t.o.m. pinsamt för mig som culé att bevittna hur dåliga de var, så jag kan inte tänka mig hur det känns för råttorna, men visst fan var det desto skönare att åter få bevittna glimtar av den där tiki-takan som fortfarande ligger och pyr under Iniesta & Co:s skosulor. Sen så behöver man inte vara konspiratorisk för att ana ugglor i mossen vad gäller Perez ageranden. Det sköter han ju bra alldeles själv. Han är alldeles besatt av Barcelona och har alltid känt sig tvingad att anpassa "världens största klubb" efter oss. Helt rätt att problemen ligger mycket djupare än i Benitez ölmage. Real Madrid är ett patetiskt skämt, och "fansen" som går på deras matcher är ännu värre. Alla som inte radikalt opponerar sig mot Perez och det skitspel Madrid visat upp under hans ledning måste helt enkelt vara knäppa. Enligt mig i alla fall, men jag kan ju inte heller förneka att det samtidigt ligger i Reals "natur" att vara Globetrotter$. Real Madrid har inte varit en äkta fotbollsklubb på decennier, och när dom var det, ja då förtryckte de Barca på andra sätt. Jag förstår inte attityden vissa culés hade innan matchen, dvs att vi garanterat skulle förlora utan Messi. Wtf? Vi har ju världens bästa anfall även utan honom. Messi är ju inte fundamental för spelet längre som under Pep, då Messi var spindeln i nätet så att säga, medan han nu knappt rör sig under en match och mest sysslar med gudabenådade framspelningar. Nä men allvarligt, det var längesen man njöt av Barca såhär. Neymar växer, Suarez fortsätter göra klassmål i stora matcher (snacka om att vara värd pengarna), och Iniesta stiger upp som ett helgon ur aska och dominerar hela satans planen som om han vore Xavi och sig själv i ett. Mäktig och overkligt helgonlik spelare det där. Måste också berömma Bravo. Väntade hela förra säsongen på att han skulle börja tabba sig och visa sina brister, men uppenbarligen har han nerver av stål, och kanske faktiskt är mycket bättre än vad man föreställde sig. Fortsätter han såhär så blir det ju bara svårare att säga emot. Ter Stegen, tur att du är ung fortfarande (och sluta härma galningen Neuer med att försöka vara "spektakulär").
Barcelona Leo y Cesc
2015-11-23 01:23
@Lionel Messi n10:

När dom förlorade med 5-0 och det var Mourinhos första säsong då? Finns inga tränare i världen som kan rädda ett lag från att bli avklädda när Barcaspelarna visar sin högsta nivå.
Barcelona Liunil Masse
2015-11-23 01:23
Xavi: “The 0-4 was a historic game, at the Bernabéu. Barça gave a lesson in football.” Xavi: “Barça could have scored more than 5 goals against Madrid. Madrid had 2 or 3 chances, Barça had 20 clear chances.” Kan tänka mig glädjetårarna hos el maestro efter slutsignalen.
Barcelona Lionel Messi n10
2015-11-23 01:15
Snälla Carlo snacket är bara löjligt dom kunde ha vilken tränare dom vill dom hade inte vunnit. Barca spelarna var så bra igår så jag skulle kunna kalla dom alla för världens bästa på deras position. Real hade ingen chans vi var aggressiva, spelglada och vi ville ha vinsten mer än dom. Real blev förnedrade ännu en gång och det dom borde göra är att sitta ner och vara tysta för igår fick dom en lektion på hur fotboll ska spelas. Visca Barca världens finaste klubb!
Barcelona LeoMessi
2015-11-23 00:51
Om det inte har varit tydligt innan så blev det tydligt igår hur Ronaldo är inkapabel till att visa vägen för sitt lag när det går mindre bra. Istället för att komma ner och hjälpa sina medspelare att komma ur Barcelonas press så stod han där som en kon och väntade på en passning. Man kan tro att han har som regel att aldrig ta emot en passning på egen planhalva. När Barcelona spelar mindre bra som brukar Messi alltid droppa ner och hämta boll för att transportera den uppåt i plan. Han tar oss ur motståndarens press genom att göra sig spelbar och skapa övertag i vår egen planhalva för att sedan kunna etablera tryck på motståndaren. Nu på senare tid har även Neymar gjort det, han tar ett stort defensivt ansvar samtidigt som han alltid försöker göra sig spelbar.
Barcelona LeoMessi
2015-11-23 00:43
Barcelonistas Man kan ju nästan tro att Real under Carlo hade oss i ett jävla punggrepp. Om jag ska vara ärlig så minns jag faktiskt inte hur statistiken såg ut under Carlos sejour. Men dom radade inte upp vinst efter vinst. Om Carlo skulle ha varit så jävla bra så hade han inte blivit avklädd av simeone. Samma Atletico som vi har mörbultat sedan Lucho tog över. Dom senaste 8 åren har bara varit tillfälligheter. Vi har inte vunnit 6 ligatitlar för att vi ständigt är bättre än dom...
Barcelona Davids3
2015-11-23 00:23
Jag hejar ju lite på sporting nu när vår talangfulla yngling spelar där. De förlorade med 0-3 idag dessvärre.
Det som faktiskt är imponerande här är att Halilovic fick spela kvar hela matchen. Det betyder inget annat att tränare på fullaste allvar tror på honom. Det är i sådana nederlag som detta bekräftas för mig iallafall !
Annons: