/spanien/barcelona/forum/18428.aspx/spanien/barcelona/forum/18428.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
sebbaa
2009-05-03 13:54
Eller tänk om Pep inte litar på Caceres, och sätter in Abidal bredvid Piqué, och Sylvinho till vänster? :O
Barcelona Pep.G
2009-05-03 13:51
Sherko

Nej ditt ljushuvud, det är verkligen inte samma sak, Om du kollar t.ex på Katalonien derbyt mellan Espanyol och Barca så ser du att det knappt kommer någon publik som stödjer borta-laget och det är för att inte hjälpa klubben ekonomiskt. Det kan måhända vara så i Santiago också ?
Barcelona Barca-nist
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

------------VV-----------
Alves- pique-caceras -abbidal
-----Xavi-Toure- Iniesta
----- Messi-Etó- Henry
Atlético addeN
I matchen mot Chelsea vore smartast att ställa upp på följande sätt:

Dani Alves, Pique, Abidal, Keita
Xavi, Toure, Iniesta
Messi, Eto'o, Henry
Barcelona pokke
2009-05-03 13:45
Nu kan man ju undra vart Marcelo är någonstans? Så som han beter sig på planen och på sin fritid när han sitter med sin spåkula och går ut i media med hur mycket poäng Barca kommer tappa, hur ligan kommer att sluta. Precis som Gerard Pique sa:

"They [Madrid] spoke too much before the game, as if they had already won,"
Real Madrid Sherko
Pep.G

Det var det dummaste jag hört ärligt talat.

Ta det inte personligt, men efterfrågan till denna match har varit extremt hög. Så platsena ämnade åt motståndarnas fans skulle definitivt bli fyllda av andra fans om det inte blir så många av dem.

Pengar är pengar, alla betalar lika mycket så det spelar ingen roll vem det är som köper platserna för realmadrid tar hand om pengarna i vilket fall som helst.

Barcelona Woods
Kan inte Keita gå ner och spela mittback mot Chelsea? För riskabelt möjligtvis.

Sen kan man ju hoppas att om Caceres ska lira så har Pep redan tidigt klargjort detta för honom så att han fått gott om tid för att vänja sig vid tanken och förbereda sig så gott det går.

Edit. Creus// Tack!
Barcelona MessiFP
2009-05-03 13:44
fat frank har uttalat sig och tydligen så var chelsea "outstanding" på Camp nou...

Min fråga är: Var ens han på planen?
Messi12SD
2009-05-03 13:40
Hur tror ni backlinjen kommer se ut mot Chelsea?

Alves Pique Abidal Caceres?

Alves Pique Abidal Keita?

Alves Pique Abidal Sylvinho?

Yaya Toure behövs i mittfältet, tycker inte vi ska flytta ner han
Deportivo Creus
2009-05-03 13:39
Ämne: Hur länge ska vi få ....
Mycket bra skrivet.
Barcelona Saman.
2009-05-03 13:33
Haha vilka brudar det var på läktaren igår. Synd att TV4sport inte fick dom i fokus :)
Barcelona pokke
2009-05-03 13:33
Herregud, Xavi är uppe i otroliga 32(!) assists. Han fick in 4 assists igår.
Barcelona Pep.G
2009-05-03 13:30
Chaze

Nej, men jag tror att Barca-fansen inte kommer till Santiago för att inte hjälpa Real Madrid ekonomiskt genom att köpa deras biljetter..
Barcelona Pep.G
2009-05-03 13:29
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Jag hoppas på någon av dem här backlinjerna

Alves-Pique-Abidal-Sylvinho

eller

Alves-Pique-Yaya-Abidal
---------Keita--------
Real Madrid Chaze
2009-05-03 13:28
Bara 1000 Bara-fans på plats? Hur kommer det sig? Säljer man så få biljetter till Barca-fans?
Barcelona Okkapokka
2009-05-03 13:27
Cape

2 mål per match räcker för att slå rekordet. Så det är väl överkomligt.
Barcelona Pep.G
2009-05-03 13:26
Kommer ni ihåg vid försäsongen, när man fick läsa på dem spanska tidningarna att den nya tränaren Pep Guardiola tvingade spelarna att springa från till träningsanläggningen vare sig man var i Barcelona eller Skottland ? Haha, vilken fysik alla Barca-spelare har alltså !

Förra säsongen tänkte man, "fan vi slösade dyrbara pengar på Henry". Den här säsongen undrar man om vi fick honom för billigt. Fy fan vad grym han är.

Gerrard Pique, vår "Oleguer", vår "talanglösa spelare" stoppade hela deras lag.

Puyol, fy fan vad jag älskar dig och din målgest !
Barcelona Simon Berglind
2009-05-03 13:25
Barca slog en del rekord igår.

Det tidigare klubbrekordet för antal mål gjorda under en säsong var från 96/97 då man gjorde 143 mål på 60 matcher. Igår spelade Barca sin 55:e match för säsongen och nådde siffran 146 mål. Rekordet slaget med god marginal alltså.

Det här var även första gången Barca gjorde sex mål på Santiago Bernabeu. Det tidigare rekordet var fem från 5-0-segern 1974.

Barcelona har efter 34 spelade omgångar 85 poäng, vilket är en poäng mer än klubbrekordet som sattes under Rijkaard. Ligarekordet innehar Real, som också plockade 85 poäng. God chans för Barca att gå förbi.

Samma sak gäller rekordet på 27 segrar. Det är det mesta antalet segrar ett lag tagit under en säsong och också det rekordet delas numera broderlikt mellan Barca och Real.

Resultatet 2-6 är det mest målglada mötet på Santiago Bernabeu sedan 1934/35 då Real vann med 8-2.

Real hade innan matchen den näst längsta sviten matcher utan förlust i Europa just nu. Det bröts ganska rejält.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-03 13:24
Ämne: Ämne: en abso....
Ziyafet

Ja enligt dig försökte ni åtminstone spela fotboll.

Kom igen grabben, ni var tvungna/pressade att försöka anfalla lite föru lyckas göra mål och ta några poäng föru komma närmare oss i toppen av tabellen.

Inte så att ni helt plötsligt ville spela fotboll.
Ni kunde lika gärna ha spelat fotboll mot Numancia istället föru kontra de i Bernabeu.

Som sagt ni var tvungna att försöka lite fotboll och det misslyckades ni med det.

På Onsdag gäller det mina damer och herrar.
Det viktigast är tänka på defensive delen framåt vet vi ju vad vi kan.

Hur tror ni att vår backlinje kommer/bör se ut nu på onsdag?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-05-03 13:20
Ämne: Ämne: en abso....
Sån är den spanska ligan, storlagen och mittenlagen försöker ändå spela sitt spel, spanska fansen är kräsna, man ska vinna snyggt så har det alltid varit och så kommer det nog alltid vara i spanien,

Eng dominerar för dem spelar smart i cl, jag hoppas spanska lagen spelar smartare i framtiden, ja säger inte att spanska lagen ska göra en 360 utan lira lite smartare.

Väl mött
Barcelona Cape
2009-05-03 13:19
Det är ändå fyra matcher kvar att spela.. så 107-målsgränsen känns väl inte omöjlig om man kollar vilket målsnitt barca har haft tidigare matcher.
adil,
2009-05-03 13:17
Fattar ingenting av nya designen för spelarstatistiken, det var ju mycket snyggare förrut. Vad är det för grå låda? Hur kollar man hur många mål respektive assist spelarna gjort under denna säsong? Jag tryckte på en spelares namn och då kom det bara fram olika år och massa siffror och loggor. Vad är vad? Tack för svar.
Barcelona El Culé
2009-05-03 13:14
Årets bakgrundsbild! Länktips.
Real Madrid Ziyafet
2009-05-03 13:11
Ämne: en absolut shockeran....
Spanjorer måste hålla ihop till viss del, PL får förmycket media tid i Sverige. Det är ju i Spanien den vackra och storslagna fotbollen spelas.

För att dra en parallell så försökte inte real stänga matchen mot barca såsom chelski gjorde, real försökte faktiskt spela fotboll och lyckade riktigt bra i första halvan av matchen enligt mig.
Real Madrid manolo el 10
2009-05-03 13:10
Jag är Madrid fans, men den fotbollen ni spelade igår får mig att bugar och tackar. Sen är jag också spanjor och de skulle vara konstigt att jag inte hoppas på att Barca vinner mot Chealsea nästa vecka. Hur kan jag hoppa av glädje när jag ser Ramos och Xavi kramas när de vinner EM, för att sen hata samme person för att han inte spelar i mitt lag? Nä, jag gillar fin fotboll och jag hoppas mitt Real gör förändringar till sommarn så vi kan bjudar upp på spansk topp fotboll för resten av europa så som ni har gjort.
Barcelona Der Afro
2009-05-03 13:09
För er som missat Birros krönika, se länktipset!

Totalt underbar match igår. Vi var med om historia! Denna utklassning kommer det talas om i 50 års tid! Glädj er och var stolta över att ni är fans till världens bästa vackraste och stoltaste lag!
Barcelona Woods
2009-05-03 13:05
Hur länge ska vi få behöva höra att det konstant är motståndet som "viker ner sig" så fort vi vinner övertygande och i utklassnings-stil? Så fruktansvärt trött på att höra allt hyckleri om att "ja vadårå, med det försvaret så kan man ju inte förvänta sig mindre av er".

Ingen vill närma sig tanken att det faktiskt är Barça som gör motståndet dåligt. Att det är Barças förtjänst att motståndets försvar faller ihop som korthus.

- Nej. Det är ju självklart så att vi konstant möter underpresterande lag som kollektivt faller ihop så fort de ställs mot FC Barcelona.

Hur ska vi slippa det? Antagligen genom att spela bort Chelsea. Annars kommer vi nog aldrig slippa tjatet. Tröttsamt men troligtvis sant.
Makavelii
2009-05-03 13:05
Grattis till Ligaguldet och Cupen.
Ligan är avgjord 110% ni som säger att den inte är avgjord gå och göm er.

Tror ni att ni klarar 107 mål i ligan iår. Det ska ni göra om man kollar på snittet. 107 är nämligen rekord på att göra mål i La Liga det gjorde R Madrid säsongen 89/90 De hade enastående facit 107 mål gjorda och 38 insläppta. Jag tror att ni klarar det, hur många rekord har egentligen suddats ut av Barca iår?
Barcelona Barca-nist
2009-05-03 13:02
en absolut shockerande agerande av realfansen att de är så ödmjuka i alla falla de flesta!
Det glädjer mig att de visar sin ödmjukhet och stödjer oss i CL .det bör bli en läxa även för oss cules.
Barcelona Ciao-V
2009-05-03 13:01
En poäng till brudarna i bilden. Häftigt!
Annons: