/spanien/barcelona/forum/18424.aspx/spanien/barcelona/forum/18424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-05 12:07
Ämne: Hej!

Skulle ni ka....
barca__elve

Rekommenderar dig för denna guide.:D
Kolla länken.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-05 12:05
Ämne: Vad var meningen med....
Kikade också lite igenom krönikan men visserligen fattade jag ingenting hellre direkt.

Som Clichy #22 påpekade så handlade krönikan väl om stoltheten i att inte byta lag och att inte bry sig om vad medgångdsfansen har för sig.

Men man begriper ingenting liksom.

Man önskar sig nu att Hassan Alavi slänger fram en krönika.
hehehe lite mera intressantare iaf när det gäller krönika från marängernas del.
Barcelona barca__elve
2009-05-05 12:00
Hej!

Skulle ni kanske hjälpa mig? =)

Det är så att jag ska ner till Barcelona om typ en månad, och skulle fråga er om vet vad som man ska besöka förutom Camp Nou då, så att man inte missar något.

En annan sak som jag skulle fråga är om det finns billiga hotell eller något, fast nära staden helst.

Tacksam för svar!
El Capitano
2009-05-05 11:55
Barca har bra planer inför nästa säsong när det gäller värvningar.
Jag är bara glad att Henrique kommer hem till nästa säsong.

*Länktips
El Capitano
2009-05-05 11:53
Clichy #22

Det är tjat om att vissa culés hejade engång i tiden för Real. Vem fan bry sig vad folk väljer, medgångsfans finns bland alla klubbar.
Spanien Clichy #22
2009-05-05 11:49
El Capitano//

Märkligt, jag läser den precis tvärtom. Får visserligen inget grepp om "substituerar en del av sin identitet för att således hänga med i flödet"-meningen, men som jag läser krönikan handlar den väl om stoltheten i att inte byta lag och att inte bry sig om vad medgångdsfansen har för sig.
El Capitano
2009-05-05 11:43
Vad var meningen med Reals krönika "Who am I"?
Jag tolkade det att krönikören försöker locka tillbaka Reals medgångsfansen, är man så desperat!

Läste att Kakas agent / pappa nekar att Kaka vill gå till Real, det är bara bullshit att han lämna Milan för Real. Om man tänker logisk, varför skulle han vilja gå till Real? Real spelar fan inte snyggare än Milan och om Kaka ville ha pengar då hade han gått till Man City. Propaganda nyheter som vanligt..
Barcelona Ciao-V
2009-05-05 10:35
Ämne: Vill önska alla culé....Man tackar;-.
En vinst på onsdag smäller högre än den senast i ligan. Detta då Barca saknar två mittbacksgiganter i försvaret, Puyol och Marques.

Henry tror jag spelar. Inte kanske från start men efter halvtid eller så.

Såg igår på Chelseas egen klubbTV på Viasat Sport. Chelseas supporters är skraja inför vad Barca kan ställa till med.
Real Madrid Christian_Meijer
2009-05-05 09:41
Vill önska alla culés lycka till inför morgondagens match! Ni är värdiga ligavinnare i år och håller tummarna för att ni lyfter även CL-bucklan samt tar ner Premier League hypen på jorden igen...
Barcelona Mojito
2009-05-05 09:13
Någon som vet eller hört något kring hur Barcas träningar varit i veckan? Undrar nämligen hur Pep valt att ställa upp försvarslinjen under dessa. Kan ju vara indikationer på hur han resonerar inför matchen i morgon.

I och med Henrys skada bör rimligtvis Keita eller Busquets ta plats bredvid Yaya och el Profe på mitten, vilket borde kunna öppna för Cacéres.

Fortsätter Chelsea med Essien på höger sida (han är inte suoeroffensiv) så kan Abidal komma in och hjälpa Cacéres på ett bra sätt i defensiven.
Barcelona Barca-nist
2009-05-05 01:26
och jag ska jobba så dags för mig med. god natt Culés
El Capitano
2009-05-05 01:25
Tur att man är ledig från jobbet imorgon :)

Godnatt alla culés
Barcelona Saman.
2009-05-05 01:23
Barca-nist

Ja framtiden får avgöra. Nu ska jag sova inför framtiden.

Godnatt alla Cules.
Barcelona Barca-nist
2009-05-05 01:16
Saman

absolut och han kommer få den tiden. Giovani historien blev en läxa för Bojan o andra ynglingar samtidigt.
Bojan måste göra mål när han får chansen och den pressen är både positiv och negativ men vi hoppas att han får bästa couching av pep och andra förebilder.
jag litar på peps ledarskap och jag tror han har bojan i sina framtidsplaner.;) ( eventuellt utlåning)
El Capitano
2009-05-05 01:16
Jaha ok, Eto'o skulle också ev förnya sitt kontrakt efter säsongen. Hoppas att lejonet stannar.
Det är en del som ska förnya sina kontrakt efter säsongen.
Barcelona Cape
2009-05-05 01:12
Capitano

Nja, Barca har sagt att dom tar alla kontraktsförlängningar efter säsongen!
Barcelona Saman.
Barca-nist

Jo klart han verkar nöjd. Men det kommer komma en dag då han vill ha mer.
Barcelona Cape
Om inget drastiskt skulle hända så vill jag se samma trupp till nästa år. Med små justeringar såklart. Sylvinho lämnar - ny vänsterback. Låt Gai, Pedro och Jeffren matchas in i laget. Låna ut Botia. Ta tillbaka Henrique.

Det är sådant Barca borde lägga sina krafter på, inte att köpa in superstjärnor som Cesc och Ribery.
El Capitano
2009-05-05 01:10
Har Valdes förlängd sitt kontrakt med Barca? Det va ju lite diskussioner om detta, det va ju t.o.m snack om flytt till Man City!
Det går varken att älska eller hata Valdes :)
Ibland gör han omöjliga räddningar men ibland släpper han in onödiga mål att man blir tokig på honom :)
Barcelona Barca-nist
2009-05-05 01:09
Cape
jag har inte sett Henry så glad på plan som sist i över 3 år! jag skulle undra varför han lämna i så fall.
ska han gå genom samma sak igen ..ett dåligt år med nytt lag som troligen är sämre än barca. oddsen är för hög att han lämnar.
Barcelona Abbe_
2009-05-05 01:08
Valdés bör inte ersättas enligt mig, men han behöver känna flåset i nacken. En ung hungrig målvakt som har potential och visar att han vill spela, som Asenjo eller De Gea som Cape nämner.
Barcelona Cape
2009-05-05 01:06
Om man värvar Asenjo så kommer han att vilja ha speltid direkt. Annat är det med Atelticos talang de Gea som Barca har visat intresse för. Han är betydligt yngre och spås, precis som Asenjo en lysande framtid.

Jag kan inte tänka mig FC Barcelona spela utan VV som vaktar målet.
Barcelona Barca-nist
2009-05-05 01:06
det bästa med målvakter är att ju äldre de blir destu bättre blir de . så ge valdes tid. han är mycket ung! Unga målvakter kräver mycket tid! snabba reflekser dålig rutin-
Barcelona Barca-nist
2009-05-05 01:04
Nej till CECH!
inte bara för hans dåliga form utan valdes har vart bra i år oavsett vad alla säger.
Hur mycket vi än kritiserar honom så har han bästa statistik i ligan.
El Capitano
2009-05-05 01:03
Valdes alla dagar i veckan framför Cech, håller med dig.
Men jag tror att Pep vill ha en riktig konkurrens till Valdes som kan pressa honom. Pinto och Jorquera räknas tyvärr inte som konkurrenter.
Jag hoppas att Barca värvar Asenjo, en talangfull ung målvakt.
Barcelona Cape
2009-05-05 01:02
Barca-nist

Kunde inte sagt det bättre själv. Är förresten övertygad om att Eto´o stannar. Och jag ser ingen anledning varför Henry skulle lämna.
Barcelona Cape
2009-05-05 01:01
El Capitano

Självklart är Ribery en grymt duktig fotbollsspelare. Men jag ser bara inte var han ska få plats i dagens Barca? Hleb har långt ifrån övertygat men alla vet ju vad han kan sen tiden i Arsenal. Jag ser gärna att Hleb stannar även nästa säsong, om han nu är villig att kriga för sin plats.

Gudjohnsen är viktig på det sättet att han bryter mönstret i Barca. De senaste matcherna då han har hoppat in tycker jag att han har gjort det riktigt bra.
Barcelona Barca-nist
2009-05-05 01:00
Saman

Bojan verkade inte så ledsen i madrid :)
han får sin chans och han är medveten om att det finns gott om tid för honom!
Henry, Etó är de som KANSKE skulle lämna men Messi hetl uteslutet. Om nån av de lämnar så är han mer än välkommen.

Vill inte ha mera stor stjärnor, balans och harmoni är viktigare än en diva(menar ej Ribery) !
Barcelona Cape
2009-05-05 00:58
Nytt rykte ute nu efter att Petr Cechs agent gått ut med att Barca är intresserade. Jag väljer Valdes framför Cech 20 dagar i veckan.
El Capitano
2009-05-05 00:57
Atletic spelarna är för unga, Barca krigar om CL och ligan IGEN nästa år och då måste man ha bredare trupp och erfarna spelare.
Hleb blev en flopp värvning, Pep litar varken på Guddy eller Hleb. Vi såg senast mot Chelsea vilken målchans Hleb brände, helt onödigt.
Ribéry skulle bidra med mycket i Barca, han är en jävligt bra spelare.
Annons: