/spanien/barcelona/forum/18420.aspx/spanien/barcelona/forum/18420.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Pipita
2009-05-03 17:15
Grattis alla barca fans.
Nu vet jag hur ni kände er förra säsong.
Hala Madrid!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-03 17:11
grabbar låt Chelsea spela hur dom vill, vi spelar vårt spel som hela fotbollsvärlden är inspirerade av och vem bryr sig om Chelsea spelar deras äckliga system med 11 målvakter osv, vi måste visa att vi ändå kan göra mål på 11 målvakter, det är vad Barca måste visa på Onsdag och jag har starkt förtroende för att Barca ska göra oss stolta
Barcelona Lajjas
2009-05-03 17:11
Ämne: Får man posta länkar....
supermac, kan du skicka länken till mig via pm :)

vore tacksam!
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-03 17:08
Tydligen får man inte posta torrents ute på forumet, med skicka ett PM till varandra istället. Ni som vill ha och ni som har...
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-03 17:07
El Capitano

Om jag inte minns fel så är Engelska lag inte tvungna att göra ett skit, deras fans är nöjda så länge laget vinner, oavsett spelidee eller spel modell. United spelade skit fotboll hemma och borta varför skulle inte Chelsea göra det samma!?!
Barcelona Lajjas
2009-05-03 17:06
Ämne: Får man posta länkar....
vore gött om du kunde göra det, vill nämligen se den igen :D
Barcelona supermac
2009-05-03 17:02
Får man posta länkar till torrents här? Har en för matchen men vet inte om det är tillåtet.
Barcelona Okkapokka
Casanovas86

Där det stog Bojan (11 år) var felaktigt, det var faktiskt ingen mindre än Xavi :-)
El Capitano
ElDuroDeFCB

Rätt vet jag inte om jag har men det är så jag analyserar :)
Chelsea är tvungna att spela fotboll, jag tror inte att de sjunker så lågt och spelar kontringsfotboll på hemmaplan!
Barcelona Saman.
2009-05-03 16:59
C. Ronaldo verkar ha gett upp drömmen om Real Madrid. Det kom lite väl lägligt eller hur? :P
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-03 16:55
El Capitano

Vi får hoppas att du har rätt...Egentligen så kommer Chelsea att ha sin bästa start 11, då Ashle Cole e tbaks. Jag hoppas och ber till gud att Chelsea spelar fotboll, och inte satsa på kontringsfotboll, för det är de skyldiga oss fotbollsälskare.
Spanien Casanovas86
2009-05-03 16:55
http://www.youtube.com/watch?v=aSOmAAoUVRU

En asbra video om varför att vara Cule är det bästa som finns!!!!!! Culer i catalá, mes que un club!!!!
Barcelona lameG^
2009-05-03 16:53
Tidigt mål mot chelsea så är vi i final.

Dem måste då göra 2 mål och vi vet ju hur det går när lag spelar offensivt mot oss. Som någon skrev förut. ut med henry eller etoo och in med keita. Iniesta flyttas ut på kanten. Perfekt.

Visca Barca y Xavi Hernandez
Barcelona Ciao-V
2009-05-03 16:51
Hehe, Bra sammanfattning av Barca spelarnas prestation i gårdagens match. Framför allt Messis prestation.

Ett citat från Patrick Ekwalls blogg:

"Henry var som i fornstora, Iniesta och Xavi mästerliga, Puyol bättre än på länge, Yaya Toure, Dani Alves, Piqué stundtals fantastiska...men Leo Messi gick över dom alla, som en Jesus på vattnet; jag ser ingen spelare i världen som är bättre just nu".
El Capitano
2009-05-03 16:46
ElDuroDeFCB

Puyol (Barcas hjärta) kommer att saknas mot Chelsea.
Matchen är 50-50 men lite fördel Barca, gör vi ett mål då Chelsea måste göra två för att gå vidare.
Blir galen när jag tänker på matchen. Tänk att många var nervösa inför Ut Clásico men Barca lekte fotboll matchen genom :)
Chelsea är bättre än Real men vi är bättre än båda.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-03 16:46
Fan va konstig formulerat det blev
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-03 16:42
El Capitano

Jag har en känsla av att chelsea kommer att spela ungefär som de gjorde 04-05...Då Morinho backade hem med hela truppen, men då lyckades vi göra 2 mål, för att sen på hemma plan försöka anfalla...Men den här gången är vi beredda på vad som helst...synd bara att backlinjen inte e 100%
El Capitano
2009-05-03 16:38
Criff

Nej för att i första mötet Chelsea spelade inte fotboll, det va spel mot ett mål.
Barca spelarna vet att det är nu som gäller, nu eller aldrig!
Hoppas att en bra domarteam dömer matchen denna gång bara. Tyska domarteamet var katastrof, Ballack och Alex borde fått två gula kort var!
Barcelona Criff
2009-05-03 16:32
El Capitano, Han var dock inte så stekig senaste mötet med Chelsea. Får hoppas han spelar bättre denna gången.
El Capitano
2009-05-03 16:25
Läs Henrys sköna inställning inför Chelsea matchen.
Henry vet hur engelska lag fungerar, han kommer att vara taggad till öronen. CL är det enda har inte vunnit i sin fantastiska karriär.
Barca kommer att kriga matchen genom mot Chelsea. Jag har en skön magkänsla att vi går vidare, inte för att underskatta Chelsea men det är en känsla man har :)

*Länktips
Barcelona BlueRed.
2009-05-03 16:22
Eto'o kass? Han kanske inte har suttit 2 mål per match dem senaste 3-5, men tillsammans med Messi så sprang dem ihjäl Madrids backlinje igår. Han hjälpte till i defensiven och var den som tog tillbaka bollen från Higuain vid en dribbling han gjorde som kunde resultera i mål.
Så kass har han verkligen inte varit. Gör han inte mål så bidrar han med mycket annat.
Barcelona Okkapokka
2009-05-03 16:16
Barça! (MQUC3)

Han bistter så många andra egenskaper än att bara panga in mål, som jag sa i mitt tidigare inlägg. Visst han målar inte lika mycket som i tidigare skeden under gångna säsongen, men vad spelar det för roll om Messi och Henry gör det istället?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-03 16:15
Haha snyggaste målet igår var ju Piques, både IKER och Canna tror jag de va slängde sig för dom trodde han skulle spela Messi och är helt borta hahaa.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-03 16:14

Finns matchen att ladda ner med spansk kommentator?
Pls någon
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-03 16:11
Okkapokka,

Etoo har knappast varit effektiv senaste 5-6 matcherna..
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-03 16:11
Grabbar, Vet ni vad det sjukaste är från igår på riktigt?

Ja sa till mina kompisar och tänkte tippa 2-6 till barca, 20 kr på 2-5 och 20 kr på 2-6.

20 x 660 = 13200kr

Hade vunnit 13200 kr !!!!!!!!!!!!!...

Så jävla typiskt.
Barcelona Okkapokka
2009-05-03 16:08
Barça! (MQUC3)

Håller inte alls med. Igår bidrog Eto'o med allt utom mål, han drog på sig markeringar, hade ett par fina passningar och var ett ständigt hot för Real Madrids försvar. Hade det inte varit för Casillas så hade han också fått målat igår kväll.
Barcelona Okkapokka
2009-05-03 16:07
Första målet är livsviktigt, vågar till och med gå så långt och säga att den som gör det första målet går segrande ur denna duell.

Gör vi första målet så kommer matchen likna gårdagen, dock så möter vi ett starkare mittfält och försvar så inte helt identiskt då såklart. Gör Chelsea första målet så kan vi vänta oss en buss parkerad på andra sidan, precis som på Camp Nou.
Barcelona Antonio Puerta
2009-05-03 16:05
Lägg Caceres som Mittback det är det han är köpt för han är grym och han kommer bevisa det tro mig killen är snabb stark bra spänst vad behöver han aa rutin såklart men killen i en semifinal mot Chelsea helt seriöst svara ärligt tror ni han kommer vika ner sig? svar nej han kmr kriga och barcalona kommer gå vidare.

Visca BARCELONA Visca Katalonia:D
Barcelona LeoMessi10
2009-05-03 16:04
ahaha kolla på länktipset o lyssna på hur barca spelarna sjunger förstår dock inte vad dem säger men roligt endå:D Samuel eto´ooo
Annons: