/spanien/barcelona/forum/18419.aspx/spanien/barcelona/forum/18419.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Etoo_the toominator
2009-05-03 18:31
Okkapokka//

Jo kanske det. Men på något sätt så känns faktist Abidal bättre att ha mot en spelare som Drogba en va Puyol är. Då Pique som är den enda spelaren som kan mäta sig fysiskt med Drogba inte är världens snabbaste direkt. Så känns som mycket snabbare Abidal kanske tom kan göra ett bättre jobb en Puyol där. Både Sylvinho och Abidal är pålitliga spelare som ofta gör varken mer eller mindre en va man kan förvänta sig av dom. Så ingen panik.

Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-03 18:31
Det roligaste är ju "Tippar VAL-REAL 9-0"
Messi12SD
2009-05-03 18:29
Ämne: Namn: Autobahn Arjen....Etoo_the toominator
Försök inte att kopiera och klistra inlägg därifrån, det kan förstöra för några här i forumet då allting blir konstigt, dessutom så är det bara onödigt.
2009-05-03 18:24
Namn: Autobahn Arjen » Svara inlägg » Tippar VAL-REAL 9-0
Sänt: 2009-05-03 16:07
Real madrid klass:

Ramos
Casillias
Pepe
Higuain
Robben
m.Diarra
Sneijder (?)
Raul(?)
Lass

Ut med Resten, och låt juande stanna
Dagens real kan bara vinna över kopren lag nu förtiden harregud. Alla lag vill ha oss i Cl gruppen nu efter förnäedringen.

Saxat från reals forum. Från den förmodlign kaxigaste och mest självsäkra madridistan på hela svenkafans. Inför mötet ville han istortsätt få alla real spelarna till bästi världen på respektive positioner och real till ett överlägset lag gentemot oss. Något igår måste ha förändrat hanns sett att tänka. Varpå han nu klassar 2/3 delar av deras trupp för medellmåttor. haha komedi på hög nivå :P
Barcelona Okkapokka
2009-05-03 18:18
Ämne: Okkapokka//

Tror ....
Det är just backlinjen som är det stora feta frågetecknet inför matchen mot Chelsea, och det som oroar mig mest faktiskt. Om vi skulle haft antingen Marquéz eller Puyol tillgänglig så skulle jag känna mig något mycket säkrare än vad jag gör.
Barcelona BlueRed.
2009-05-03 18:16
Etoo_the toominator

Att vi kommer ha bollinnehavet på vår sida är självklar. Men det räcker som sagt med en frispark (vilket Drogba är mästerlig på att fixa fram) så kan dem göra mål.
Fasta situationer är det sista vi vill ha emot oss, och vi möter ett Chelsea som har ett lag fullt av extremt bra huvudspelare och frisparks skyttar.

Edit; Jag personligen tror det kan bli målkavalkad på Stamford. Får hoppas på att det blir vi som stegar ut som vinnare då.
2009-05-03 18:13
- a L b -//

Klockrent sagt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2009-05-03 18:12
Elmagico

Kolla länktips. Tror knappast Antipiratbyrån bryr sig om man laddar ner en match som visades världen över :P
Barcelona - a L b -
2009-05-03 18:11
Så glad man är även idag asså. Obeskrivligt. Men det är dags att börja tänka på Chelsea matchen. Spelar Chelsea fotboll så kommer vi att vinna. Har inget emot självaste laget men jag hatar deras fans så enormt mycket! Då en seger i London hade varit obeskrivligt!

De kan säga vad dem vill. De kan fortsätta lura sig själva att de spelar fotboll och att de var ett genidrag att spela superdeff. De enda dem lurar är sig själva. De kom till Camp Nou för att spela fotboll men de fick inte röra bollen så det bara backa hem istället. Simple! Deras spel var skämmigt och absolut INTE något jävla genidrag!
Barcelona elmagico
2009-05-03 18:10
Länk till torrentsidan för gårdagsmatchen, vore enormt tacksam om någon har möjlighet att skicka den via ett pm =)
2009-05-03 18:07
Okkapokka//

Tror du har för stor respekt för chelsea. Inget är givetvis säkert i fotboll. Och visst kommer det ej bli någon walk in the park. Men jag är säker på att vi är teckniskt överlägsna. Och sålänge vi rör oss likt vi gjorde mot madrid eller för den skull delar av första matchen mot chelsea. Så kan dom inte stå imot. vi har kvickare mer teckniska spelare på istorsätt varje position. Dock är dom tyngre så på frispakrar och hörnor och dylikt kommer det bli farligt varje gång. Såg vi inte minst mot real hur det kan bli. I spelet dock så är enda hoten Drogba och Lampard. Tror på fullständig dominans ute på planen från vår sida. Abidal kan gå in som mittback och Sylvinho ta hand om vänsterbacken. Abidal är fenomenal som mitback och Sylvinho har ju gjort sitt under hela säsongen där ute på vänstern då Abidal vart skadad så känner ingen oro över vår backlinje. Som inte kommer va märkvärdigt försvagad.
Barcelona joninho__90
2009-05-03 18:06
Ämne: Så här ser en presid....
haha klockren!!
El Capitano
2009-05-03 18:03
Ämne: Nån som har en länk ....Sök på youtube eller klicka på länken. Där kan du ladda hem om du har programmet.
hehe..folk är så lata! :)

Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2009-05-03 18:00
Nån som har en länk där man kan tanka Highlights från igår ? : ) Tacksam för svar : =)
Barcelona Bernie
2009-05-03 17:49
Så här ser en president ut när ens lag har förlorat klassikern med 6-2 hemmaplan, och en annan ser så här ut efter att ha vunnit. ;)
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-03 17:40
absolut (Etoo_the toominator)

vi måste bara lägga allt focus på hur vi ska lura in dem i fällan som sagt, bästa vore om vi gjorde första målet men men så länge matchen går och det står 0-0 kommer nog Chelsea backa hem ännu mer.. Vet eller tror hur Hiddink hade tänk ! tror att första delen av matchen kommer bli ett offensivt Chelsea genom att anfalla starkt för att få in 1 mål och sedan lägga fram bussen men problemet blir för dem då, om de inte gör mål att vi får mer utrymme att spela vårt spel och detta kan resultera i ett baklänges mål för dem och då måste de anfalla ännu mer och då kör vi vårt spel grabbar ;) vi är nog taggade men mest viktigt att vara försiktiga som sagt så vi inte åker på kontringar nu med pyol och marquez borta
Barcelona Okkapokka
2009-05-03 17:39
Etoo_the toominator

Vad får dig att känna en sådan säkerhet angående skärpan i avsluten tills nästa match? Första matchen var nog lika viktig som denna är och då satt ändå inte avsluten i nätmaskorna.

Det som blir det farliga nu om dom parkerar bussen till skillnad från förra matchen är att dom faktiskt kommer att kontra, och om vi saknar både Marquéz och Puyol inför den här matchen gör mig aningen nervös faktiskt. Spelar ingen roll att vi krossade Real Madrid igår.

Vi får hoppas att grabbarna och Pep är redo för uppgiften, för enkelt kommer det knappast att bli.
El Capitano
2009-05-03 17:34
Forlán kandidat om Eto'o lämnar.
Forlán från alla anfallare som vill till Barca!! aprilskämt eller?

*Länktips
El Capitano
2009-05-03 17:31
Etoo_the toominator

Det var Hleb och Bojan som missade öppet mål, inte Eto'o.
Barcelona LeoMessi10
2009-05-03 17:30
kan någon skicka länken till matchen till mig också?
2009-05-03 17:27
Ämne: Första målet är livs....
Okkapokka//

Om dom mot all förmodan skulle få första målet så låt dom parkera sin jävla buss. På dig låter det ju som dom va ogenomträngliga eller något. Då glömmer du att vi missade 2 friläggen (Hleb, Etoo) och ett öppet mål (etoo)på camp nou. + att vi hade en drös skott som va farliga. Rent slarvigt att inte förvalta dom lägena bättre. I en helt avgörande match som den på onsdagen kommer nog skärpan va bättre hos våra spelare. 1-1 räcker. Men tror vi vinner matchen med 1-2 vi gör 1-o sen kvitterar dom innan Henry eller någon dödar matchen. Hoppas spelarna känner som jag gör nu. Att ligan är avklarad nu och vi ska lägga all focus på cl. Och verkligen går in till matchen med 100% focus. Så vi ej känner oss nöjda här. Vilket jag ej tror vi gör. Henry och messi t:ex vill nog vinna cl mer en något annat. Visca barca
Barcelona supermac
2009-05-03 17:19
Så nu har jag skickat till 5 pers, jag ska göra annat en stund nu så ni som har fått kan väl skicka till de som skriver här att de vill ha?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2009-05-03 17:18
Ämne: Grattis alla barca f....
Jobbigt när ens lag inte kämpar som ett lag, inget samarbete lagdelarna emellan.

Tack
El Capitano
2009-05-03 17:16
ElDuroDeFCB

Jag tror att Pep är medveten om det också, han kommer att ändra lite på saker o ting.
Hatar fan engelska lag, så jävla fega och äckliga.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Jag skulle gärna vilja ha torrent länk via pm, tack på förhand
Barcelona supermac
Lajjas fixat :)
Ämne: grabbar låt Chelsea ....
Xavi_totalkontroll //

Helt rätt. Så länge chelsea spelar på det sättet behöver vi ej vara oroliga. ju mindre dom testar vår backlinje som är försvagad i den matchen desto bättre. Spelar ingen roll hur dom bestämmer sig för att spela mot oss. sålänge vi är koncentrerade till 100 procent så är vi det klart bättre laget. Då får dom välja mellan att ligga lågt och hoppas på 0-0 å straffar eller attackera och riskera förnedring ala madrid.matchen på onsdag hänger helt på vår egen prestation. vi är någon klass över alla andra lag helt enkelt.
Real Madrid Pipita
2009-05-03 17:15
Grattis alla barca fans.
Nu vet jag hur ni kände er förra säsong.
Hala Madrid!
Barcelona Xavi_totalkontroll
2009-05-03 17:11
grabbar låt Chelsea spela hur dom vill, vi spelar vårt spel som hela fotbollsvärlden är inspirerade av och vem bryr sig om Chelsea spelar deras äckliga system med 11 målvakter osv, vi måste visa att vi ändå kan göra mål på 11 målvakter, det är vad Barca måste visa på Onsdag och jag har starkt förtroende för att Barca ska göra oss stolta
Barcelona Lajjas
2009-05-03 17:11
Ämne: Får man posta länkar....
supermac, kan du skicka länken till mig via pm :)

vore tacksam!
Annons: