/spanien/barcelona/forum/18413.aspx/spanien/barcelona/forum/18413.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Semme
2009-05-08 02:01
Är liverpool supporter men ska ge min syn på matchen.

Önsketänkande var att Chelsea skulle visa att ni inte är så bra som media vill få det till. Visst går det bra mot Real Madrid och övriga i la liga men när man möter bättre lag blir det ingen lekstuga.
Sen ville jag att ni skulle vinna. Gillar inte chelsea. Och det gick ju rätt bra :)

Men iaf er "fina fotboll" såg man inget av i andra matchen. Första matchen så kom den lite.
Men mot bra lag som kan försvara sig blir det ganska uddlöst framåt för er del.
I första matchen så är väl etos friläge samt Hlebs i slutet era farliga målchanser.
Samtidigt som Drogba får matchens bästa.

Andra matchen så rullar ni men under 90 minuter har ni inte ett enda skott på mål, världens finaste fotboll men inget skott på mål under 90 minuter? Går inte ihop för min del. medan chelsea föruttom målet, även har drogbas friläge där valdes räddar er.

Angående domaren så var han usel åt båda håll. Däremot borde han ha blåst iaf 2 straffar till Chelsea. Piques är självklar. Sedan när droga faller mot Yaya (det första friläget) så drar Yaya ner honom, och där ska det vara straff.

andra straff situationer är givetivs när Maluda dras ner av Alves i straffområdet, men det blir frispark utanför det. Och sist drogas läge ännu en gång. Samt Ballacks skott som kunde gått 50 50. Visst Eto? kan inte kapa bollen, men han har armen tillräckligt högt uppe och inte intill kroppen.
Abidal blir självklart felaktigt utvisad.

Sett över två matcher tycker jag (objektiv) att Chelsea var bättre, ni hade bollen men Chelsea hade de bästa chanserna.

Nu förstår ni varför vi i Pool hatar Drogba. Jag sa det till mina barca vänner att han alltid filmar och det är så patetiskt. I vårt möte så var han "skadad" och utanför plan. För att matchen ska blåsas av så rullar han in på plan igen. Sorligt och patetisikt.
Mot er föll han lätt ett par gånger. Som tur är hade ni en domare som inte gick på det. Medan vi i vårt möte mot Chelsea hade en Spansk domare, som blåste bort matchen och gick på allt.
Vet inte hur många frisparka han dömde men efter ca 70 minuter sa jag till en vänn , fan vad domaren är dålig, blåer för allt ju. Då säger han att det är en spansk domare, vilket förklarade en hel del.

Gillar inte att vissa säger "fotbollen segrade", för det gör den alltid? hur intressant är dett att se er rulla boll men inte komma till avslut mot ett bra försvar. Då tyckte jag chelsea spel var bättre, rakare och kom på avslut.

Jag är glad över att Drogba förloarde, han är i klass med C ronaldo. Visst filmar Gerrard med ibland, men Droga o C R är på en egen nivå.

För att nå final behöver man en hel del tur, ni hade turen och gick vidare. Hoppas ni spöar Man utd.
Men att dra er som det bästa laget i världen är att ta i. I spanien utan tvekan, men i världen ? nej, det är jämnt mellan de bästa lagen. Vilket vi även såg i mötet mot chelsea.

Lycka till.
Barcelona Messi-Lona
2009-05-08 01:52
gonsa

Det är ju inte så att vi kännar pengar t ex på tittlarna,, men den fotboll barca bjuder oss på gör oss veldigt glad och därför kommer vi tillbax till tv rutan varje gång just dom spelar.. vad tycker du då om jag ställer samma fråga till dig
Barcelona tarrak
2009-05-08 01:45
Ämne: Vad går fotboll ut p....
För mig är det otänkbart att kompromissa med den kreativa anfallsfotboll som Barcelona står för. Visst är det viktigt att vinna matcher och titlar, men jag ser inte att man är i en situation där man måste välja. Jag vill att Barcelona vinner genom att spelar vackert. det funkar ganska bra så här långt.
Barcelona Messi-Lona
2009-05-08 01:43
Ämne: Vad går fotboll ut p....
Underhållning är det viktigaste för oss ,, i alla fall för mig som 1 - 2ggr i veckan lägger alla anndra planer åt sidan för att se på barca matcher.. hadde det inte varit för underhållningen så hade jag inte kollat på matcherna och istället hoppats på att mitt Barca vinner tittlarna och firat så fort jag fått reda på att dom tagit tittlarna.
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-08 01:36
Underhålla oss fotbollsfanatiker så klart,

Skiter fullstängt i en pokal gjord av plåtniklas.
Barcelona marin
2009-05-08 01:34
jag håller med alla andra lag/fans som möter Barca dom är faktiskt offer efter att ha mött oss oavsett om vi spelar bra eller dåligt HA HA
gonsa
2009-05-08 01:29
Vad går fotboll ut på tycker ni? Att vinna eller att spela underhållande? En seriös fråga är detta cog vill ha ett seriöst svar.
Barcelona Messi-Lona
2009-05-08 01:26
föresten fick jag hem min barca tröja idag som jag bestälde från Barca-katalog som jag fick när jag blev Barca-medlem...

Riktig fin tröja,, en luv tröja som är röd med blå färg vid bröstet, barcas logga på ena bröstet och på baksidan står det BARCA med ett riktigt C.. kostade 45 euro .. finnaste tröjan jag har haha pzz
Barcelona NoGo™
2009-05-08 01:14
Kan ju inte vara speciellt kul att vara ungdomsspelare i Chel$ki med tanke på att dom bara köper in "färdiga" spelare hela tiden. Det sänder ju inte så bra signaler till dom yngre precis.
Barcelona Saman.
2009-05-08 01:11
Titta på tv4sport nu. Chelseas ungdomsakademi :)

Paus nu dock.
Barcelona Messi-Lona
2009-05-08 01:08
shoo boyz. det var länge sedan jag skrev här men jag läser inlägg dagligen. Säsongen har varit helt underbar och jag exploderade i en bar här i Oslo när Inesta pricka in målet som tar oss till Rom, Välförtjänt tycker jag sett till dubbel mötten mot de.

Jag har som sagt läst här dagligen och sett hur Chelsea,ManU,Real mf har hoppat på er sedan igår kväll och det är helt fel utav dom antingen är dom avundsjuka eller så har dom missat matchen på Nou Camp,, igentligen så behöver vi inte försvara oss för det var ju inte vårt fel att domaren gjorde som han gjorde och vi skyller inte heller på Chelsea för att domaren inte dela ut två röda kort i första matchen och en straff för Barca.

Hur som helst är det vi som är i final och Man U och inte dom andra som klagar.

Matchen igår så hade vi en dålig dag (spel mäsit ej resultat mäsit) Det berode ingentig på Chelsea utan på på det här

Henry saknades
-------Inesta------Etoo----Messi----

Inesta saknades Yaya saknades
-------S.B----------Keita--------Xavi----

Puyi Saknades
----Abidal-----Pique------Yaya-------Alves--

Saknades: med det menar jag på dom posetionerna som dom ska var på och inte vara på ovana platser som dom inte hunit träna på.

alltså

minus en forward i topp form (Henry)
minus två ordinare mitfältare (Inesta o Yaya)
Minus Ett hjärta i back linjen (Kaptenen)
Och abidal utvisad ca 25min innan matchens slut dessutom i underläge och med flera spelare på ovana posetioner på borta plan med 99% utav alla på arenan mot sig så är det vi BARCA (inte domare) som trycker dit det enda målet som behövs för att ta oss till Rom helt förtjänt..

Njut låt dom aldrig förstöra eran glädje Cules för det är vi värda allt annat snack är smuts
Barcelona NoGo™
2009-05-08 00:59
Hehe fan vad bra! Tackar! Spara som bokmärke dirr :D Flashback ftw =)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-08 00:59
Flashback är bäst.
Barcelona supermac
2009-05-08 00:56
Fan länken också ju!
Barcelona supermac
2009-05-08 00:55
Hittade den på flashback av alla ställen!

:D
Barcelona NoGo™
2009-05-08 00:45
supermac

Nja vet inte, tror det bara var ett ljudklipp men om det finns någon som sitter på ett videoklipp med den kommentatorn så länka plz :D
Barcelona supermac
2009-05-08 00:38
NoGo™ tack men den hade jag redan, det finns väl en video-version med målet? Eller blandade jag ihop det i det sinnessjuka lyckoruset? hehe
Barcelona NoGo™
2009-05-08 00:32
supermac

KOlla länktips, Epic :DD

Var det den du menade föresten?

Barcelona tribente_magico
2009-05-08 00:31
hahah ja, det sjukaste ja sett:D
Barcelona supermac
2009-05-08 00:24
Någon som har video klippet med den där GALNA katalonska kommentatorn? Helt grymt måste bokmärka det!
Barcelona pokke
2009-05-08 00:19
Det skönaste laget att slå ut och vinna mot är klart Chelski. Att vi körde ut Chelsea var mycket skönare än masskern i Madrid. Speciellt de arroganta fansen på deras forum som tog ut segern i förskott. Våra ''dvärgar'' på mittfältet skulle inte kunna göra något. Det visade sig att den ena ''dvärgen'' på mittfältet avgjorde matchen och alla Chelsea fansen åkte på en rejäl käftsmäll.

VISCA och god natt!
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-08 00:17
tribente_magico :

HAHAHAHAHA OCH DET BLEV JU STRAFF OCKSÅ! SICK.
Barcelona Gud är störst!
2009-05-08 00:12
Okkapokka

Jag ville bara kika in och se om de hade skrivit några mogna inlägg, men när jag gick in så blev jag chockad och gick ut lika snabbt som jag gick in. De är som småbarn.
Barcelona tribente_magico
2009-05-08 00:11
påminner han inte lite om drogba i ett par lägen i matchen igår?=)

( ni måste kolla längtips! )
Barcelona FCB_armin
2009-05-08 00:06
Kom igen grabbar, fixa stämningen lite nu!
Vi har två tuffa veckor framför oss. Nu är det dags att visa vilka vi är!

Visca Barça!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2009-05-08 00:03
Hahaha helt jävla underbart med den här kommentatorn. El Clasico på spanska.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-08 00:02
Okkapokka

Jag vill inte heller hoppa in en sådan diskussion även om det va jag som tog upp det...
Barcelona Okkapokka
2009-05-08 00:00
Snälla ta inte upp någon medgångs supportrar diskussion igen, har blivit alldeles för många sådana här på senare tid. Är så oerhört jobbigt att lyssna på, eller ja läsa då.
Barcelona ElDuroDeFCB
2009-05-07 23:58

Barcelona FC Robin
2009-05-07 23:54
Mitt första inlägg här sedan matchen avslutades igår. Först och främst, vilken fantastisk känsla när Iniesta ytterskruvar bollen in bakom Cech. Jag ville bara skrika "JAAAAAAAAAAAAAAAAA", men fick ta det lugnt då folk här hemma låg och sov:)

Jag hade ju som alla andra börjat räkna med en förlust och insåg att det skulle bli en tråkig kväll och dag idag. Men så sker det där. Saker, känslor och glädje förändras på en sekund.

Drogba var bara pinsam, även om Chelsea skulle haft en straff igår så var det inte när han var inblandad i alla fall. Den enda solklara straffen som jag själv blåst straff för var när Piqué får bollen på handen. Den tycker jag är solklar, annars fanns det ingen direkt klar. "Eto'o-situationen" i den absolut sista sekunden skulle inte många domare blåsa straff för. Att kalla det hands är ju bara pinsamt. Han har ju armen intill kroppen (i alla fall den delen där bollen träffar) och han kan ju inte kapa av armen direkt.

Men en straff skulle Chelsea haft, det skulle å andra sidan Barcelona haft i första matchen. Därmed är det 1-1 i uteblivna straffar, men Barcá fick också en felaktig utvisning mot sig. Tycker norrmannen ändå vågade stå på sig och inte låta Drogba filma till sig straffar osv.

Över två matcher så vann det bästa laget. Chelsea var överlägsna igår på att ta fram farliga målchanser, men en jämn semifinal i två matcher fick ändå fram den rätta vinnaren tillslut. Chelsea gör det dock taktiskt bra och kommer att fortsätta vara med i toppen av både PL och CL framöver.

Drogba är en anfallare med styrka och kraft som helt ensam kan skapa chanser ut ingenting, en sådan spelartyp hade jag gärna sett i Barcelonas anfall. Eto'o känns tyvärr lite vek och måste serveras bra lägen. Dock kommer jag ihåg Eto'o:s härlig rusch i första matchen då han från mittlinjen fick med sig bollen och ryckte ifrån alla och fick en fin möjlighet.

Aja man är värdig att gå vidare eftersom men tillslut faktiskt gör det. Handlar om att göra mål vid rätt tillfälle och det gjorde Barcá igår kan man lugnt säga.

Blir tufft mot United utan Abidal och Alvés, men nu finns chansen till en trippel!
Annons: