/spanien/barcelona/forum/1841.aspx/spanien/barcelona/forum/1841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2016-02-03 00:15
Tiki Taka - du överdriver grovt ju? Brasse Ronaldo topp 5 genom tiderna det kan jag köpa men bättre än Messi? Nu tar vi de lugnt här. Folk här tror att ja sagt att Suarez är bättre än Brasse Ronaldo. Nej det är han inte men att komma med falska saker det gör mig förbannad. När man börjar snacka guldbollen som en faktor till vrf Brasse Ronaldo e bättre de håller inte. Suarez hade garanterat vunnit 1 guldboll på den tiden. Shevchenko, Michael Owen vann, vrf skulle inte Suarez kunna vinna den på den tiden? Idag är de givetvis omöjligt att vinna guldbollen när den domineras av två spelare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-02-03 00:10
Mål nr 1 på den här listan är första Barcamatchen jag såg. Den som säger att den här 19 åringen inte håller Messiklass säger nog inte hela sanningen. Största problemet med skadorna han fick i Italien kunde undvikas om inte Cruyff hade sålt honom från början. Ett mysterium varför den som alltid gjort vad som är bäst för Barca begick ett så stort misstag att sälja Ronaldo. Han hade nog haft 5 guldbollar han med om han hade stannat i Barca. Vi hade honom, ibland får vi skylla oss själva och inte hata spelaren för att han senare gick till Madrid, hur svårt det än känns, åtminstone för mig.

Flavia
2016-02-03 00:03
@Rambla~:

Ganska lätt val för mediokra fotbollsspelare som Gervinho, Guarin och nu Martínez packa sina väskor och dra iväg till Kina och få betydligt mer deg. Spelarnas respektive klubb har trots allt fått erbjudanden som var på tok för bra att inte tacka nej.

Men absolut, man blir ju jävligt förvånad över att kinesiska klubbar helt plötsligt gör sådana värvningar och i synnerligen under de senaste veckorna.

Hade givetvis varit en dröm att dumpa Lord Adriano och Lord Douglas, jävligt synd att dessa är inga direkt profilspelare likt de nämna trion ovanför...
Flavia
2016-02-02 23:58
Officiellt: Atlético de Madrid har sålt Jackson Martínez till Guangzhou Evergrande för €45M.
Barcelona wallmannen
2016-02-02 23:51
enkos Ja, det finns ju risk att man försover sig och missar det hela...hehe.. Man får väl hoppas att spelarna går och lägger sig i tid, typ. Vissa personer som är "kvällsmänniskor" kan ju tycka att det är lite jobbigt. Men jag antar att professionella fotbollsspelare på den nivån vet hur man ska ta hand om sig. Om inte, så finns det säkert nån annan personal som kan det.
Barcelona B-Guden
2016-02-02 23:46
@enkos:

CL ? Europa League ? Europeiska supercupen ?
Nää precis hur fan kan man gå ut och skämma ut sig så hårt efter en FA Cup vinst och 2 liga vinster. på 6-7 säsonger
Barcelona enkos
2016-02-02 23:35
Behöver vi vara oroliga att matchen mot Levante spelas redan kl. 12 på söndag?
Barcelona påfågeln
2016-02-02 23:30
Jag tror absolut Leicester kan vinna. Defensiven är som sagt riktigt bra, och tar de sig ur mötena med City och Arsenal som kommer nu utan två förluster ser det ljust ut. Det passar Leicester oerhört bra att liga lågt och sedan kombinera snabbt och effektivt, och de kommer att få ytor mot övriga topplag, även om både City och Arsenal är betydligt bättre än Liverpool på att föra spelet.
Barcelona enkos
2016-02-02 23:17
@Davids3:

Nej de tappar första platsen redan till helgen när de gästar City.. Nu tror jag dock att Totenham kan smygga bakom och vinna ligan om City och Arsenal slarvar bort sina chanser
Barcelona Nemesis 10
2016-02-02 23:17
@Tiki-Taka:
"Utan skadorna så hade han varit den största!" Det påståendet håller inte för 5 öre... Ska man tänka på det viset så finns det många spelare som hade kunnat blivit bäst om det inte vore för dittan och dattan. Messi har presterat i tolv år nu på högsta nivån, det är ren fakta. Däremot har jag stor respekt för Ronaldo, han är den bästa 9an jag någonsin har sett!
Barcelona enkos
2016-02-02 23:12
Yaya har börjat packa innan Pep har ens kommit och lämnar till sommaren. . Hans agent har verkligen stor käft och fortsätter att provocera Pep. . Han säger att Yaya har vunnit alla titlar med City och frågar om Pep kommer att vinna alla titlar utan Yaya
Barcelona Davids3
2016-02-02 23:10
Tror ni Leicester City kan hålla 14 omgångar till? Vore riktigt kul om de vann alltså haha !!
Tiki-Taka
2016-02-02 23:09
Varför sådan respons på när jag sa att Ronaldo var i nivå med Messi!? Killen var ett monster innan sina skador och vann VM på sin comeback...det indikerar hans storhet. Han var världens bästa vid 20 års ålder och var minst lika duktig som Messi, rent kvalitetsmässigt. Ronaldo gjorde att jag började kolla och älska fotboll. Legend och top 5 genom alla tider, utan tvekan. Utan skadorna så hade han varit den största!
Barcelona enkos
2016-02-02 23:05
Nytt slag mot Pep då även Javier Martinez blir borta i en månad..
Barcelona Liunil Masse
2016-02-02 22:58
Cadena SER reporting that Atlétco Madrid have sold Jackson Martínez to Guangzhou Evergrande in China for €45million Sälj Adriano genast till den kinesiska ligan!!
Barcelona Liunil Masse
2016-02-02 22:56
[QUOTE=Rambla~]Vadå, sys man på planen i PL? :) Har ni tänkt på en sak? Kolla in tex Özil. Hur kan det komma sig att han tillåts bli rättvänd så enkelt och så ofta i match efter match? Det gäller även många andra kreativa spelare. Jag menar, hur svårt kan det vara att förstå rent taktiskt för motståndare? Man låter inte de här spelarna bli rättvända så simpelt enkelt. Özil som är en rätt så långsam spelare dessutom hade lätt kunna tas bort ur matcherna med lite mer taktisk finess. Eller är jag ute och cyklar? Tycker tex att det är mycket svårare för spelare att bli rättvända i Spanien, där får man genast 1-2 spelare i ryggen om man är Messi eller annan kreativ spelare. Det samma gäller i Serie A. [/QUOTE] Det har blivit uppenbart att PL taktiskt halkat efter rejält senaste åren. Pep kommer vinna ligan enkelt med City.
Barcelona Rambla~
2016-02-02 22:55
Flavia Herregud hur andra lag lyckas göra sådana jätteaffärer. Hur hittar man spelare som helt plötsligt är villiga att dra till Kina? Nu äger väl knappast Atlético 100% av Jackson, det är jag ganska så säker på men i alla fall. Ingen i Kina som är sugna på Adriano eller Douglas? :)
Barcelona Vampíro
2016-02-02 22:54
Rambla Äh, de har Vardinho, det räcker så. ;) Sen varvar Ranieri mellan Okazaki och Ulloa som båda gör ett fint jobb när de väl spelar. Mittfältet däremot är det som imponerar mest, taktiskt drillade och stenhårt jobb från samtliga. Unnar Ranieri detta, en oerhört sympatisk tränare på alla sätt och vis.
Barcelona enkos
2016-02-02 22:54
@Flavia:

Han sägs ha varit hinder att köpa tillbaka Falcao.
Barcelona papillon
2016-02-02 22:49
Kanté i Leicester, nya Keita. Vilka lungor killen har.
Flavia
2016-02-02 22:49
Off-Topic: Tydligen så är dunderfloppen Jackson Martínez på väg till Kina för €45M.

Ingen dålig affär för Atlético de Madrid, man får tillbaka pengarna som man betalde för honom (€35M) + får €10M i vinst.
Barcelona Rambla~
2016-02-02 22:47
Vampiro Håller stenhårt på Leicester i titelracet, de och Spurs. :) Fast Leicester borde ha tagit in någon spelare nu i januari, typ en anfallare som kan avlasta lite, eller dt kanske de gjorde?
Barcelona Vampíro
2016-02-02 22:42
Leicester kommer fan ta hem det här! Både City och Arsenal kan gå på rejäla minor emellanåt medan Leicester bara blir starkare. Även när schemat blev tuffare och deras två stjärnor dippade lyckades de ta poäng och ser nu riktigt vassa ut inför våren. Chat shit get banged!
Barcelona Rambla~
2016-02-02 22:42
Vadå, sys man på planen i PL? :) Har ni tänkt på en sak? Kolla in tex Özil. Hur kan det komma sig att han tillåts bli rättvänd så enkelt och så ofta i match efter match? Det gäller även många andra kreativa spelare. Jag menar, hur svårt kan det vara att förstå rent taktiskt för motståndare? Man låter inte de här spelarna bli rättvända så simpelt enkelt. Özil som är en rätt så långsam spelare dessutom hade lätt kunna tas bort ur matcherna med lite mer taktisk finess. Eller är jag ute och cyklar? Tycker tex att det är mycket svårare för spelare att bli rättvända i Spanien, där får man genast 1-2 spelare i ryggen om man är Messi eller annan kreativ spelare. Det samma gäller i Serie A.
Barcelona påfågeln
2016-02-02 22:35
Väldigt bra försvarsspel, och hög kvalité när bollen väl är på motståndarnas halva av planen av Leicester. Liverpool har tillåtits skjuta ett skott på mål, Moreno från inläggsläge. Skulle inte Kanté vara intressant? Perfekt i en "Keita-roll", tar rätt löpningar (och många), vinner mycket boll och verkar lösa väldigt många situationer med bollen i behåll.

Gillar också Okazaki skarpt, även om han kanske inte skulle ha en klockren roll i Barca. Bra i kombinationsspel och tar slitjobbet som ger Vardy och Mahrez plats. Henke Larsson-rollen? Samtidigt som han säljer klubben i Japan, vilket ledningen bör gilla... :)

Nu är det visserligen ett ganska mediokert Liverpool som verkligen inte kan föra en match som Leicester möter, i den taktiskt och tekniskt mediokra ligan PL, men imponeras av Leicester.
Barcelona Junta Dimision
2016-02-02 22:32
@Rambla~:

Jose Fonte behövde sys upp, vilket tog några minuter + byten, så 5-6 minuter är logiskt.
Barcelona Rambla~
2016-02-02 22:30
Varför får Arsenal 6m på sig? Helt obegripligt.
Barcelona Rambla~
2016-02-02 22:29
Oh jävlar vilken balja det första målet. Fantastisk träff han får. Antar det börjar bli dags att ta både Leicester och Vardy på allvar nu. Flavia, tack för länkarna. Grym och snabb service. :) Arsenal är verkligen mediokra långa stunder.
Flavia
2016-02-02 22:13
I länktipset hittar ni Vardys andra mål för kvällen mot Liverpool.
Barcelona Barca3# BIGPUN
2016-02-02 22:12
haha Vardy igen vilken måltjuv
Annons: