/spanien/barcelona/forum/18408.aspx/spanien/barcelona/forum/18408.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
El Capitano
2009-05-06 10:16
Ämne: El Capitano, gracias....
Criff
Det var så lite så :)

VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!

Välkommen, fint nickname.
Du gillar verkligen utropstecken ;)
Hoppas att du trivs här.
Barcelona VAMOOOOOSSSS BARCAA!!!!!!!!
2009-05-06 10:11
Hej alla cules!
Jag är ny här på les rambles. jag har varit barca-fan sen 04-05 och har följt era inlägg i ett år nu.

Hoppas vi tar chelsea ikväll!!!!!!!
Barcelona Criff
2009-05-06 10:06
El Capitano, gracias tio.
Barcelona andreasbarca
2009-05-06 09:43
Ikväll smäller det! En match man har väntat på läääääääääänge nu. Chelsea är inget favoritlag på något sätt, snarare ett av de lag jag verkligen hoppas att Barca sätter på plats. Och gör man det ikväll, ja då väntar drömfinalen mot Man U...

Kom igen nu Barca final och vi är i himlen för ett tag, förlust och besvikelsen kommer att vara enorm. Cules, ladda upp nu, jag ger er hymnen med tillhörande text i länktips, kan säga att den spelas om och om igen just nu...
El Capitano
2009-05-06 09:38
Ämne: Någon som har koll p....
domaren heter Tom Henning Övrebö och är från Norge.
Barcelona Criff
2009-05-06 09:33
Någon som har koll på vem som är domare ikväll?

Vill inte ha nån jävla skit partiskt domare igen!!!

Wolfgang Stark, far åt pipan!!
El Capitano
2009-05-06 09:01
Ämne:
Är kanske lite eft....
Busquets, Alves och Henry. Alla dessa spelare har 2 kort idag. I CL är det 3 kort avstängning.
El Capitano
2009-05-06 08:53
Puertan drömmer om Iniesta idag, igår var det C Ronaldo, Kaka och Ribery :)
Fjortisarna på Puertan borde fatta att det är verklighet inte Fifa09 eller Football Manager. Perez kommer att göra Real till Man City nummer 2, lägga bud på allt och alla men få diss :)

Ser framemot matchen ikväll, det kommer att bli krig från Barcas sida.
Hoppas på en repris som UT clasico..
Barcelona kallesiete
2009-05-06 08:49

Är kanske lite efter nu men vem i Barca riskerar att bli avstängd finalen vid varning ikväll?
Barcelona Mojito
2009-05-06 08:25
Barça! (MQUC3)

Det föreligger en viss risk med tanke på de duster Alves och Malouda hade i första mötet.

Jag anser inte att Alves ska ändra på sin spelstil för att förhindra ett kort, utan han ska köra på som vanligt. Risken är annars stor att det hämmar hans spel, vilket kan vara ödesdigert.
Hellre en final utan Alves än ingen final alls...
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-06 08:20
Dani Alves kommer missa finalen ? Garanterat att han drar på sig ett gult :)
Barcelona Lion0
2009-05-06 03:19
Keita ska inte spela vänsterback mot Chelsea. I en sån här viktig match ska vi inte chansa med Keita som spelat lite mindre än en halvtimme på vänsterbacken. Jag skulle vilja ha Abidal i mitten och Caceres på vänstern.

Chelsea är svagare på kanterna än i mitten, låt oss säga att de spelar 4-3-3 vilket jag tror de kommer göra. På högerkanten har de ingen ''Messi, Ribery'' som kan göra sin gubbe lätt, utan alternativen är Anelka & Kalou.

Valdes
D. Alves Piqué Abidal Caceres
Touré
Xavi Iniesta
Messi Eto'o Henry(om han spelar, annars byta med Iniesta o sätta in Keita på Iniestas plats).

Med Pep Guardiola är allting möjligt!
Barcelona Dr. Pep
2009-05-06 01:56
Göteborgare som ska ut och kolla någonstans PM:a mig.
Barcelona Hyder
2009-05-06 01:17
haeger

Stammer. Keita spelade bland annat Vansterback i hemmamatchen mot Getafe. Han gjorde det utan att verka obekvam aven om man bara fick se honom i den positionen i 25 minuter.

Jag rostar dock for att Martin Cacéres tar steget in som mittback jamte Pique och Abidal tar sedvanligt hand om Vansterbackspositionen. Mest stabilt sa och jag tror inte att forvirringen i forsvarsspelet blir lika stor som om man anvander nagon annan som mittback.
Barcelona haeger
2009-05-06 01:03
petersays

Får man inte spekulera?

Keita spelade vänsterback i Sevilla vid flera tillfällen, han har även gjort det i Barca förut om du missat det?

När de spekulerade om vem som skulle spela mittback bredvid Pique på officiella hemsidan så fanns Toure med bland alternativen.
Fast du kanske inte vistas där inne?

Så som sagt, får man inte spekulera?
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-06 01:01
Sevillas Himno del centenario är asbra :)
Barcelona Barça! (MQUC3)
2009-05-06 00:56
.
Barcelona Los GalacticASS (Barcanist)
2009-05-06 00:55
petersays

Får jag bara fråga vart Abidal tog vägen?
Barcelona petersays
2009-05-06 00:51
Nämen tjena. Jag är den genomsnittliga besökaren här just nu och så här tror jag vi startar defensivt imorgon.

Valdes
Alves-Pique-Yaya-Keita
Busquets

Kan inte Pep släppa startelvan already..

Hoppas ingen missar ironin, CL-semi på riktigt är inte CL-semi i Fifa/FM/Whatever. Inte en chans att Keita/Yaya spelar backar.
Barcelona J.Gamper
2009-05-06 00:35
Spelavbrotten med skador och massa frisparkar förstörde ju flödet på Barcas spel. Tycker att vi borde ha gjort min 1 mål på Chelsea.

Hoppas iaf att vi går vidare nu....... vore en förlust för fotbollen om lagen ska bli tvungna till att spela tråkigt,fult och stanna i sitt eget straff område i princip hela matchen. Så som Chelsea egentligen gjorde första matchen, för att man ska kunna vinna CL.
Mattlo United
2009-05-06 00:16
Gud är störst!

Haha litet missförstånd där i början från min sida. Men tyckte du skrev något liknande som "Kul att spela mot ett tråkigt Chelsea som har 10 backar i knät på målvakten" Nu vet ja att du inte skrev sådär, det var bara en liknelse:) Sen blir man ju lite taggad när man får svar tillbaka. Tycker fortfarande ni, trots några bra lägen, kunde ha fixat en hel del mer. Men det var ju Chelseas/Hiddinks smarta taktik som gjorde det svårt för er.
Barcelona pokke
2009-05-06 00:16
Idag är dagen då vi slår ut Chel$ki. Om 23 timmar så står vi vinnare på Stamford Bridge och är klara för final.
Barcelona Hetfield
2009-05-06 00:13
Förstår inte varför Caceres ska petas, han kan ju lätt ta vänsterbacksplatsen.

Snubben är snabb, stark och han kan väl knappast vara sämre offensivt än Abidal ;)
Barcelona Gud är störst!
2009-05-06 00:10
Mattlo United

Hehe, ändrat dig? För lät lite konstigt. Jag diskuterade med dig på ert forum då var det andra bullar. Du försvarade Chelsea till varje pris då jag inte ens förnekade deras insats mot oss.

Men men jag ska inte låta alltför dryg, tack och ja, jag hoppas vi ses i finalen (då vi vinner såklart ;) ). God natt allihopa (förhoppningar om en fin morgondag!).
Barcelona Gud är störst!
2009-05-06 00:08
VJH

"Det är fakta min vän" Om du läser ordentligt så ser du att jag aldrig har förnekat faktan wise guy. Jag skrev bara varför de höll nollan och varför jag tyckte det var svagt av de att bara kunna sätta dit en mot ett krisartat Barca.

Så du kan gå nu, du bidrog inte med nånting ändå. Du kanske borde börja med en vänligare ton.
Barcelona PILMÀ (Kärlek & Respekt)
2009-05-06 00:08
Ämne: PILMÀ (Kärlek & Resp....
Gud är störst!

Hehe ok.
Mattlo United
2009-05-06 00:06
Önskar er lycka till och hoppas ni slår ut Chelsea imorgon! Inga illa menat men var inne på Reals forum och kan inte förstå alls hur vissa därinne hoppas att ni går vidare(?) Skulle aldrig falla mig in att sitta o hoppas att Chelsea, Liverpool eller Arsenal går vidare i turneringar. Jag håller på Manchester United, inte på Premier League!

jaja, Good luck och hoppas vi ses i en ren o skär DRÖMFINAL!
Barcelona Messidinho_10
2009-05-06 00:05
Du är smart du
Barcelona Gud är störst!
PILMÀ (Kärlek & Respekt)

Jag är också lite osäker, å ena sidan har jag lust och träffa lite nya cúles här i Pennybridge men å andra sidan så finns det ett par vänner också som vill att vi ska se den på ett mer "privat" ställe (lite jobbigt när alla pratar o så, man hör inte kommentatorerna och publiken osv...). Men vi får se ;)
Real Madrid VJH
många av er verkar inte fatta vad fotboll handlar om.

1. Det är mål som räknas:)
2 kvittar hur man spelar bara man vinner
Annons: