/spanien/barcelona/forum/18403.aspx/spanien/barcelona/forum/18403.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2009-07-09 15:08
Och jag instämmer ang. Tevez. En slitvarg, vars inställning jag verkligen gillar. Men tyvärr verkar det vara för mycket pengar inblandade. Kan han gå på "lån" för en rimlig lön så vore det alldeles underbart.
Barcelona petersays
2009-07-09 15:07
Jag tror inte heller att Milito spelar i höst. Hade han börjat tillfriskna så hade nog klubben berättat det. Men säger de å andra sidan som det troligen är, att han blir borta ytterligare 6 månader, så kommer andra klubbar veta att vi måste ha en mittback och hamna i bättre förhandlingsläge.

Jag tror dock att Caceres blir kvar och att Henrique kommer tillbaka. Det vore inte likt klubben att skicka en spelare på lån efter bara ett år. T.o.m. Hleb kommer ju stanna :P
Henrique vore toppen ur det avseendet att han kan spela på alla positioner i backlinjen då han är tvåfotad. Precis vad klubben behöver. Nån som kan spela i mitten och vara backup till båda kanterna.
Forza-Blaugranas
2009-07-09 15:01
Ok. Tack för tipset.

Påstod inte att det var som ajg skrev. Snarare ett scenario som skulle gör att vi behövde en ny mittback om ni hade läst hela inlägget men det gör väl inte ens folk här. Och tvivlar dock starkt på att vi kommer få se Milito speciellt mycket i höst men det är väl en annan sak.
Atlético Optimo_Kun
2009-07-09 14:56
Vet inte vad ni tycker men jag tänkte på någon spelare som jag tror skulle passa perfekt i erat system och spelsätt skulle vara Carlos Tevez
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 14:54
Canaletes:

Cáceres kostade inte alls över 20m, utan 16,5m. Trots det en ganska så hög summa om man jämför med Filipe och vad de begär för honom.

Det är sant att Henrique inte ska tillbaka till Bayer Leverkusen. Förstår inte vad han fick det ifrån. Däremot verkar han ju inte veta alls vad som händer med honom 11 dagar innan försäsongen startar vilket jag anser är rent ut sagt bedrövligt. Jag menar inte att stora värvningar måste göras. det är inte vad min kritik handlar om. Det är oförmågan att ta viktiga beslut som berör våra spelare, spelare som ska värvas, och att dessa beslut drar ut på tiden allt för mycket. Jisses, Marquez och Puyols förnyade kontrakt är inte ens påskrivna.
Barcelona MessiyoyO 10
2009-07-09 14:51
Fredag 24 juli
21:00 TV4 Sport, Wembley Cup, Tottenham-Barcelona
Söndag 26 juli
21:00 TV4 Sport, Wembley Cup, Barcelona- Al Ahly

Såg att Tv4 sport sänder 2 av Barcas matcher i wembley cup. Om ni redan vet så får det bli en påminelse:)
Barcelona petersays
2009-07-09 14:44
Milito är inte borträknad, Caceres int utlånad och Henrique medverkar på försäsongen och kan mycket väl stanna. Varför fara med osanningar?
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-09 14:43
Kixer

Ja, jag förstår inte heller mittbacksjakten! Och ännu värre Bruno Alves som förövrigt bara verkar vara bra på att vara vårdslös på planen.

(Blev en väldigt konstig mening
Forza-Blaugranas
2009-07-09 14:43
Milito är väl typ borträknad och Caceres utlånad. Antar att Henrique spelar ett år till med Leverkusen. Då lär en ny mittback behövas. Pique, Marquez och Puyol + en ny. Det är väl enda scenariot där en ny mittback faktiskt behövs. Om nu inte Marquez är på väg bort eller nåt?
Kixer
2009-07-09 14:41
Så här säger Laporta

- Vi behöver några småförändringar: en vänsterback, en mittback, en mittfältare och en forward. Vi har redan en väldigt slagkraftig trupp, ung och med hög kvalitet.

Vad ska ni med en till mittback?!
Canaletes
2009-07-09 14:34
Vi betalade mer än 20 milj euros för Cáceres men för Filipe.... shit
Barcelona Xaviii
2009-07-09 14:32
Txiki & Co är i koma verkar det som medans Guardiola är på semester. Txiki behöver ett slag på huvudet och börja agera.

Start making moves and stop thinking.
El Capitano
2009-07-09 14:25
Är på landstället just nu i smålands skogarna som förövrigt är det en massa regn och piss väder på rent svenska!

Nu till saken, varför sover Txiki & Co fortfarande? Snart är det försäsong och Pep har inte fått en enda spelare av de 4 som han ville ha till nästa säsong!
Pep är med all rätt förbannad på Laporta och Txiki om man ska tro Goal och andra sajter.
Jag är orolig och förvirrad just nu, knivig situation.
Hoppas att Txiki och Laporta löser det här och ger Pep hans fyra spelare, pengar finns!

Jag hatar silly season..

Och nu har sonen vaknat, great!
Barcelona petersays
2009-07-09 14:21
Vilka icke-EU-spelare har vi i laget nu? Jag kommer inte på någon förutom Henrique...
Barcelona Barcadinho.
2009-07-09 14:16
Nej, jag fattar inte heller varför man är så trög. Det enda man har åstadkommit hittills är att förlänga med Yaya o Valdes och inget mer.

Och jag förstår inte varför, särskilt om man tänker på förra sommaren.
Då var det pang-pang nyheter och saker gjorda varenda vecka.
De som skulle bort såldes och de som skulle komma kom. Jag tror att vi fick Alves typ redan efter en vecka.
2009-07-09 14:13
Riktiga Ronaldo slutar inte måla i Brasilien, denna gång hattrick! Kolla in världsklass avsluten.

Ibland undrar jag hur han hade klarat sig i toppfotbollen idag?
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
2009-07-09 14:10
Håller med om att det är lite nervöst, försäsongen börjar snart och vi vet inte ens hur truppen kommer vara.

Under tidigare säsonger så har ju ledningen alltid lyckats få ihop truppen långt innan försäsongen minns t.ex 2007 då de lyckades värva Henry, Abidal och Touré innan ens fönstret hade öppnat.

Men vi ska inte dömma ut de än, litar på att Laporta och Txiki har en plan.
Barcelona Barcadinho.
2009-07-09 14:07
På tal om att betala klausulen på Messi.

Nu kommer det igen indirekt saken om etik inom fotbollen.
Vad kan man göra eller inte göra och var gränserna ligger.

Att Perez överhuvudtaget kom då med såna plan att köpa Messi eller Iniesta och "hot" att tvinga fram försäljningen genom klausulen är skamlöst.

Totalt skamlöst utan själ.

Nästa sommar är det president val i Barca. Om någon av kandidaterna planerar att försöka köpa eller ännu värre hota med att köpa lös Raul eller Cassilas, så kommer jag skämmas.

Jäkla skamligt för vår klubb kommer det vara.

Jag vill faktiskt inte ha dessa två herrar i vilket fall, även om affärerna går smidigt.
De hör inte till i Barcelona.

Men för Perez eller en del maränger är det inga problem med etik.
De lyckades redan att gå bakom ryggen med Figo och alla applåderade.

Ja, kalla mig för en fanatiker om ni vill.
Barcelona Antonio Puerta
2009-07-09 14:06
Jag vill helst se alla nyförvärven från första dagen då försäsongen börjar så dags o värva orkar inte se spelare efter spelare anlsuta i mitten av allt bara tråkigt o se.Alla ska va med från första dagen o få ihop laget från första dagen.

Håler någon med?
2009-07-09 13:54
Ni hade redan skrivit om honom såg jag nu. Andre Santos!
Barcelona Sentuary
2009-07-09 13:53
Ämne: Klubben informerar j....
Trögare klubbledning får man leta efter, gör något för fan.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 13:47
Klubben informerar ju inte om någonting känns det som. Börjar likna ett kaos snart. Keirrison är officiellt inte ens en Barca-spelare. Vad väntar man på? Henriques agent säger att Henrique ska ansluta truppen 20 juli för att starta försäsongen men att han trots det inte kan vara säker på vad planerna är för honom till nästa säsong. Klubben säger ingenting, varken till agenten eller till någon annan. Skärp till er nu för tusan. Det är bara 11 dagar kvar tills försäsongen drar igång och ingen vill informera berörda parter.
Barcelona Antonio Puerta
2009-07-09 13:40
Jag är lite förvirrad just nu,hur står dt i affären med Villa förhandlar dem vad har dem kommit fram till,ellr ska barca börja satsa på Diego Forlan.Keirrison ska han stanna ellr ska han blir utlånad till nåt o då villken lag villa är intresserade?

Tacksam för svar,
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 13:24
Ämne: Hur funkar det med k....
Det är helt upp till spelaren då. Han köper ju själv ut sitt kontrakt. Pengarna kommer självklart från klubben som vill värva honom. Spelaren har vid det tillfället redan kommit överns om lönevillkor och annat med denna klubb. Säljande klubb har inget att säga till om. Ja, de kan ju självklart erbjuda ett bättre kontrakt till spelaren men har det redan gått så långt är han säkert inte ens önskvärd i klubben längre.
Barcelona Ghazza
2009-07-09 13:17
Hetfield,

Nej, absolut inte. Klubben måste dock acceptera det och låta spelaren få föra samtal med den köpande klubben.
Barcelona Hetfield
2009-07-09 13:14
Hur funkar det med klausul? Om en spelares klausul ligger på t.ex: 60 miljoner, om ett lag lägger 60 miljoner, MÅSTE då spelare gå till det andra laget?
Barcelona Rambla - K9
2009-07-09 13:03
Ämne: Ämne: Fast ja....
Konstigt sätt att resonera på. Om Perez nu klarat av att värva Ronaldo till en summa som mer motsvarar hans egentliga värde så hade ju inkomsterna blvit så pass mycket större med tanke på hans marknadsvärde. När han nu blev så dyr, så är det mer att amortera tillbaka på banklånen och samtidigt större ränteutgifter. Oavsett om det blir en vinstaffär i slutändan så hade ju vinsten kunnat bli bra mycket större.
Real Madrid Valdebebas
2009-07-09 12:46
Ämne: Fast jag kanske miss....Exakt, de ända värdena som går att rätta sig efter är de priser klubbarna värderar sina spelare till, och även om det i förhållande till tidslinjen får betraktas som överpriser är det så högt de främsta spelarna värderas idag.

En miljard t.ex tycker jag spontant är väldigt saftigt, men med Pérez inkomstbringade tankesätt går det rimligtvis att förstå. Och precis som vi gått igenom den ekonomiska inflationen tidigare så har vi även gått igenom att att man inte bara betalar för Cristiano Ronaldo som fotbollsspelare.
Barcelona Xavi O Iniesta=bäst
2009-07-09 12:44
Lätt att vi ska värva Andre Santos före Filpe Luis. Varför?
Jo för att han är billigare o han spelar i en Brasiliens landslag. De gör inte Filipe o han är dyrare.
Så in me Andre Santos,Fabregas O David Villa då är jag nöjd:)
Forza Barca
Barcelona Ciao-V
2009-07-09 12:13
Ämne: "Frågan var om ....
Hehe. Tror inte att han är så dum. Han är ju trots allt en affärsman med sinne för affärer.
Annons: