/spanien/barcelona/forum/184.aspx/spanien/barcelona/forum/184.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Santiago Cazorla
2016-10-12 15:13
@Shanghai:

Minns hur många som har sagt att Di Maria är deras viktigaste spelare, man blir äcklad. Killen som konstant dribblar vid fel tillfällen och slår hemska inlägg, Ancelotti förtjänar egentligen mer cred för vad han gjorde med Di Maria de sista månaderna 13/14 för utöver det har Di Maria varit en fruktansvärt ojämn spelare som ofta står för huvudlösa aktioner på plan. Däremot kom Dybala in i andra halvlek och gjorde ett piggt inhopp.

Men håller med Z_Z, dåligt balanserat lag. De har många strikers men få mittfältare som kan ta tag i spelet.
Barcelona Cule4life
2016-10-12 12:31
Romero
Zabaleta. Rojo. Macherano Musachio
Banega. Augusto . Biglia
Di Maria . Aguero. Dybala

Nu satteja ihop ett lag bara. Och Detta utan den skadade Messi. Man ska väl ändå kunna matcha o vinna över lag som Paraguay Peru mm utan prob!? Vi är nog överens där att Argentina och framförallt Messi inte fått ett mästare coach under sin storhetstid, vilket slöseri.
Barcelona Shanghai
2016-10-12 11:01
Var är alla haters nu? "Utan Messi så spelar Argentina bättre" "Mascherano och di Maria var bäst i VM i Argentina" (FACEPALM! Killen som gör 4 mål och 2-3 assists och blev utnämnd till bästa spelaren i VM och ändå kommer gatubarn med sådant påstående!) "Han har bra spelare runt om sig" Kompis, hur går det för Argentina nu utan tiderna spelare? Med de här spelarna som Rojo, Romero, Biglia m.m tog han laget på egen hand till 3 finaler, men hans lagkamrater svek honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Z_Z
2016-10-12 10:57
@Cule4life:

Problemet med Argentina är dock att man har ett väldigt obalanserat lag. Det finns ingen på mitten som tar tag i det kreativa om inte Messi är där. Di Maria kan väl visserligen vara grym ibland men det är alldeles för sällan och på topp har man två spelare som dessvärre går från lejon till kattungar när de går från klubblag till landslag.

Utöver det har man typ sämst ytterbackar i hela Sydamerika. Visst kanske det också är en sak som har med taktiken att göra men de tillför ju absolut noll i anfallsspelet.

Håller dock med dig om att coachbiten har varit en katastrof under hela Messis landslagskarriär och mer än så. Inte en enda gång har man haft en toppcoach där under Messis tid.

Barcelona Cule4life
2016-10-12 10:44
Egentligen ska det inte handla om Messi ändå om han överlägset världens bästa spelare genom tiderna. Argentina har såpass bra lag att dom ska klara av ett VM kval i sydamerika. Dom har bättre spelare än alla lagen, bara brassarna som kmr i närheten.

Det argentina behöver är en riktig coach. Argentina förtjänat detta efter alla mediokra coacher man har haft Maradona, grillmästarn osv.

Det är ju skämmigt.
Barcelona Barclasico
2016-10-12 08:31
Med Messi i laget har Argentina vunnit tre av tre kvalmatcher.
– "Det är svårt utan honom. När Leo är här löser han ofta matcherna om det är stängt. Det är det första som påverkar oss, men även stämningen i laget störs mycket. Vi tänker på det", säger Angel Di Maria

Var är alla haters?
Barcelona neymar JR
2016-10-12 07:17
Går ju bra för Argentina utan Messi... Fortsätter Messi vara skadad så kommer han missa VM 2018 pga Argentina inte lyckas kvala dit.
Barcelona Z_Z
2016-10-12 05:20
@El Pistolero #9:

Personligen föredrar jag matcher runt 18-20 tiden på en lördag för ett El Clásico. Men man kan väl inte få allt.

För övrigt, helt sanslöst usla Argentina är utan Messi. Man skulle ha väldigt svårt att ens nå VM utan honom. Återigen en förlust, denna gång hemma mot Paraguay och man ligger nu endast en poäng före just Paraguay och håller för tillfället kvalplatsen i Sydamerika. Man har nu alltså en seger på sju matcher utan Messi i kvalet. De får ju vara glad att Messi varit med i tre matcher åtminstone som de vunnit, för poängskörden utan honom är ju katastrof.
Barcelona El Pistolero #9
2016-10-12 01:15
Tebas (Liga president) announces that the first league Clásico will be played on the 3rd of December at 16:15. [@ellarguero] #fcblive Vad tycker ni?
Barcelona Lion24
2016-10-12 00:39
För lite mer än ett år sen skrev jag ett extremt grovt inlägg om Sergi Roberto. Nu kommer jag inte ihåg ordagrant vad jag skrev men jag skrev typ: ''om Sergi Roberto har någon heder kvar i kroppen så lämnar han FC Barcelona, om Sergi Roberto älskar och vill det bästa för FC Barcelona så försvinner han självmant''. Tänk vad fel man har idag, och jag älskar att ha fel, i alla fall nu. Det är egentligen helt otroligt vilken kurva Sergi har haft, allting har förändrats. Från bolldrivet, positionsspelet, självförtroendet, jag kan inte komma på en liknande förvandling från en annan spelare. Sergi har säkert haft kunnandet inom sig länge, men aldrig kunnat få ut det. Jag tror att det är en personlighets grej, vissa behöver tid medans andra tar för sig direkt.

Sedan spelar tränaren också stor roll. Tränaren är den som ger instruktioner men framförallt motivation och självförtroende. Väldigt många förminskar tränarrollen och menar att spelarna har minst lika stor ansvar som tränaren, jag menar att det är fel. Tränaren är den som lägger standarden på spelaren, tränaren är den som bestämmer, inte tvärtom. Trots Luchos massrotationer och allt annat vi är missnöjda med så måste man ge han stor cred för att ha varit den största påverkan på Sergis utveckling. Ingen spelare kan göra något själv. Man måste ge Lucho cred för hans tålamod med Sergi och förmodligen arbetat med Sergis personlighet så att den inte hindrar och gömmer hans fotbollskunnande.

Angående Arda och Vidal så skrev jag hela tiden att man ska ge båda två tålamod och åtminstone en riktig säsong innan man bedömer dom. Jag tycker att det var orättvist att man skulle bedöma dom utifrån vårsäsongen när i stort sett varenda spelare vek ner sig, då är det inte lätt för två nya spelare som inte spelat på sex månader att komma in och sticka ut. Den här säsongen har Arda varit magnifik. Om namnet på baktröjan inte hade spelat någon roll så hade Arda spelat istället för Neymar nu. För Vidal så hade jag stora förhoppningar. Jag gillade den Vidal jag såg i Sevilla. Jag gillar såna spelartyper: energiska, rörliga och aggressiva och Vidal var just det i Sevilla. I Barca så verkar han ha tydliga problem med disciplinen och professionalismen (han själv sa i en intervju att han inte gav 100% på träningarna förra hösten för att han inte fick spela, vilket är oacceptabelt). Om problemet är brist på disciplin och professionalism, då håller jag helt med Lucho. Jag Ogillar starkt spelare som inte är professionella, det spelar ingen roll vad spelaren heter.
2016-10-12 00:32
Luis Suarez: Had more unsuccessful touches (7) than any other player in the first half of Colombia 1-1 Uruguay Sen i andra halvlek.... Suarez makes it 2-1! Classic Suarez alltså :)
Barcelona Lion24
2016-10-12 00:20
Grande Pep Guardiola

Oftast är det så att lagen som ska spela CL spelar på en lördag. Det brukar inte spela någon roll om det är på en tisdag eller onsdag, oftast alltså. Sen brukar det, i sällsynta fall vara så att en klubb spelar på en söndag och sedan onsdag. Men allt handlar om att lagen ska få maximal återhämtning och förberedelse. Det skiljer sig från liga till liga. I Premier League så är det mindre fokus på CL medans i övriga Europa (top 5 ligorna) så underlättar man för lagen som spelar i CL.
Barcelona Grande Pep Guardiola
2016-10-11 22:30
Dn annan fråga av ren nyfikenhet. Brukar det inte vara så att om man spelar en ligamatch på tex söndag, så spelas CL på onsdag. Och ligamatch på lördag - CL tisdag? Det blir jag oxå lite konfunderad över då barca spelar lördag - onsdag?
2016-10-11 22:28
@Barcadinho.:

Tack för hjälpen. Såld dem på nolltid!
Barcelona Barcadinho.
2016-10-11 21:32
@Grande Pep Guardiola:

viagogo.se

Sälj dem som pdf, direkt till köparen.
Barcelona Barcadinho.
2016-10-11 21:29
@Grande Pep Guardiola:

Alla matcher på spelschemat skrivs på en söndag från början men den rätta tiden bestäms 10-14 dagar innan matchen. Det beror på tv-avtalet.
Tyvärr vi turister alltid behöver ta extra marginal dagar när vi bokar en flygresa mycket tidigare än två veckor innan. Fredag kväll fill måndag morgon är bäst.

Ta en Camp Nou o museum tour. Trevligt o intressant.
Njut av den underbara staden!!!
Jag lovar att ni kommer älska den o kommer tillbaka.
2016-10-11 21:16
Någon som vet vart vi kan sälja våra biljetter då vi inte hinner?
2016-10-11 21:12
@DM1982:

Jäkligt tråkigt.. min tjej som gjorde allt detta såklart helt ovetandes om att ändring av dag kan förekomma. Går ej att boka om biljetterna och nya biljetter är bra saftiga.. :/
Barcelona DM1982
2016-10-11 21:07
[QUOTE=Grande Pep Guardiola]Hej allihopa! Min flickvän överraskade mig med en resa till Barcelona på min födelsedag där vi skulle kolla på helgens match mot Deportivo. Hon är helt säker på att matchen var på söndag och mot vår fövåning så spelas den på lördag... Problematiken är att vårt flyg åker på lördag kväll vilket gör att vi inte hinner till matchen. Jag vet att jag själv kollade för en månad sen och att matchen skulle spelas på söndag.. känns jätte tråkigt då jag aldrig sett Barcelona spela och såg väldigt mycket fram emot det. Har detta hänt någon annan än mig? Tacksam för svar. / Daniel [/QUOTE] Matchdag och tid kan ändras fram till 10 dagar innan match. Om man ska åka till Barcelona för match bör man vara beredd att vika hela helgen för att vara helt säker (om man inte bokar flyg och biljetter efter 10-dagars perioden). Kan ni inte ändra flygbiljetterna?
2016-10-11 20:54
Hej allihopa! Min flickvän överraskade mig med en resa till Barcelona på min födelsedag där vi skulle kolla på helgens match mot Deportivo. Hon är helt säker på att matchen var på söndag och mot vår fövåning så spelas den på lördag... Problematiken är att vårt flyg åker på lördag kväll vilket gör att vi inte hinner till matchen. Jag vet att jag själv kollade för en månad sen och att matchen skulle spelas på söndag.. känns jätte tråkigt då jag aldrig sett Barcelona spela och såg väldigt mycket fram emot det. Har detta hänt någon annan än mig? Tacksam för svar. / Daniel
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-10-11 20:11
För övrigt är det som händer med Pique i Spanien inget annat än en rasistisk hållning mot just katalaner och basker. Det här fascistiska förtrycket är av gammal rutten Francostinkande stil. De utövar makt och visar sin maktställning mot minoriteter så fort de får chansen. Och fotsoldaterna är många, clown-nazisterna som sitter på kortsidan på Bernabeu vecka in vecka ut är exempel på dessa ruttna killar.

Att media i Madrid inte ser sin roll, och snarare tvärtom utnyttjar sin roll att sprida rasismen mot minoriteter är desto mer fascinerande och oroväckande. De ger fascister på läktarna ännu mer bränsle. Skamligt! Men fascister har ingen skam.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2016-10-11 19:45
Jag hoppas det. Varje gång han har försökt ge någon chansen och roterar så har det gått sämre. Vi behöver poäng nu under en längre period och har tyvärr satt oss själva i den sitsen. Finns säkert 10 ledare som dagligen ser juniorerna i träning. Det är inte bara att flytta en junior från B-laget och hoppas på det bästa. Det går bara inte att spela en 20-åring med 25 matcher i b-laget i ett sådant läge och bänka Umtiti, Vidal, Mascherano. Titta bara hur låg nivå Vidal håller, jag är dock helt säker på att han är bättre än Palencia i dagsläget. Är det något du vill ha i backlinjen med 6 förlorade poäng redan? Tänk logiskt.
2016-10-11 19:18
Samuel Umtiti could start as a right-back against Deportivo on Saturday. [SPORT] Startar hellre Umtiti som hb än att flytta upp Palencia från B-laget? Hoppas detta är bs.
Barcelona Blaugrana91
2016-10-11 17:33
[QUOTE=Gabriel]Har en fråga till de mer i satta gällande renoveringen av Camp Nou. Det stämmer väl att man kommit överens om att man tänker att sälja namnrättigheterna till stadium och för att på så sätt få in 200M€ för det? Det jag undrar är, behövs inte ett sådant beslut gå igenom via en röstning av medlemmarna, och isf har en sådan röstning redan gjorts och godkänts? Personligen ogillar jag starkt att ha ett sponsornamn på våran vackra arena. Det är det namnet som kommer att finnas där i all evighet, och jag anser att den lyxen att förknippas med Barcelona och världens finaste och bästa arena (vilket det kommer att bli) till det bästa fotbollslaget, bör kosta betydligt mer än 200M€. Det är min spontana tanke, kan hände att jag är ute och cyklar, men när man tänker på vad fotbollsspelare idag kostar så bör rätten att få ha sitt namn på arenan kosta betydligt mycket mer. Eller? Läste också att PSG fortfarande inte gett upp deras besatthet om att köpa Neymar och att man kommer att försöka på nytt till sommaren igen. Då ska man vara villiga att lösa hans klausul på ca 220M€. Här tänker jag typ nästan genast att man bör sälja och använda de pengarna till förnyandet av arenan. På det sättet slipper man att behöva sälja namnrättigheterna till någon ful sponsor. Tankar kring det här? [/QUOTE] Jag har för mig att när medlemmarna röstade för Espai Barca så godkände man även finansieringen, som är uppdelade i 3 kategorier. (Lån, eget kapital och namnrättigheter till arenan) Sedan håller jag med om att €200M inte är tillräckligt, men det var summan klubben uppskattade att namnet var värt i början av projektet. Nu vill jag minnas att man anlitat ett amerikanskt bolag som då ska vara med vad gäller värderingen, klubben anser nog också att namnet är värt mer. Återstår att se. Däremot håller jag inte med om att Neymar ska säljas, visst hade den inkomsten kunnat användas, men som jag ser är det ett faktum att vi kommer ha ett sponsornamn på arenan i vilket fall som helst, blir det inte nu så i framtiden. För att kunna hålla undan för PL- klubbarna ekonomiskt så måste vi hitta nya sätt för intäkter och en arenasponsor är ett sådant. I övrigt så tycker jag även vi sänder ut helt fel signaler om vi skulle sälja Neymar, för det första är han en av världens bästa, han har även alla möjligheter att bli DEN bästa. För det andra vore det även ett kommersiellt misstag, Neymar är otroligt populär och bidrar till att öka klubbens kommersiella intäkter. Vi är ingen säljande klubb.
Barcelona Barcadinho.
2016-10-11 17:15
Spela ingen roll hur mycket fotboll jag tittar på. Fotbollen utan Messi är som en tårta utan jordgubbar.
Även när han spelar på max 60 procent av sin kapacitet så är han bäst på plan och med stora marginaler.
Vi el jag får hoppas att skiftet mellan honom och nästa big thing inte kommer ta lika lång tid som Maradona till Ronaldinho.
Jag har inte tids råd för det...
Barcelona Culés
2016-10-11 16:08
LennyRomario Jag saknar också the cameroonians... Jag har för mig han skrev i ett inlägg för några månader sedan att han skulle ta en time out från svenska fans. Hoppas han kommer tillbaka snart, absolut en av dom mest uppskattade här i forumet.
Barcelona Culés
2016-10-11 16:06
Gabriel Jag håller absolut med dig, både gällande försäljningen av namnrättigheterna av den nya arenan och en eventuell försäljning at Neymar till PSG. Om det redan skulle vara bestämt det där med arenan så kan pengarna användas till annat, köpa in andra spelare eller varför inte betala av lite av dom miljarder Barca har i lån.... Jag menar Neymar är grym, inget snack om saken, han kommer troligtvis vinna balon de oro och vara världens bästa om några år. Men när jag kollar på honom och hans attityd så känns det verkligen inte som han är en spelare som kommer hålla på så där som Ronaldo, att fortsätta på den höga nivån fram till 30 års ålder och mer därtill. Det må vara så att jag har helt fel och bara sitter här på dass och dömer en människa som jag inte känner men något inom mig säger att han kommer vinna 1-2 guldbollar och sen kommer det dala, vid 27-28 års ålder. Något jag tycker Barca gjorde för är att dom inte sålde Ronaldinho 1-2 år innan dom gjorde det. När han väl såldes så var han helt slutkörd och vi fick typ 200 milj för honom eller hur mycket var det? Rätta mig gärna. Och då hade (om jag inte minns fel) någon klubb erbjudit 600 milj sommaren innan och jag föreställer mig närmare miljarden sommaren innan det. Hade känts tråkigt om historien upprepas med Neymar.
Barcelona LennyRomario
2016-10-11 15:55
Vad har hänt med cameroonians?
Barcelona Gabriel
2016-10-11 15:31
Har en fråga till de mer i satta gällande renoveringen av Camp Nou. Det stämmer väl att man kommit överens om att man tänker att sälja namnrättigheterna till stadium och för att på så sätt få in 200M€ för det? Det jag undrar är, behövs inte ett sådant beslut gå igenom via en röstning av medlemmarna, och isf har en sådan röstning redan gjorts och godkänts? Personligen ogillar jag starkt att ha ett sponsornamn på våran vackra arena. Det är det namnet som kommer att finnas där i all evighet, och jag anser att den lyxen att förknippas med Barcelona och världens finaste och bästa arena (vilket det kommer att bli) till det bästa fotbollslaget, bör kosta betydligt mer än 200M€. Det är min spontana tanke, kan hände att jag är ute och cyklar, men när man tänker på vad fotbollsspelare idag kostar så bör rätten att få ha sitt namn på arenan kosta betydligt mycket mer. Eller? Läste också att PSG fortfarande inte gett upp deras besatthet om att köpa Neymar och att man kommer att försöka på nytt till sommaren igen. Då ska man vara villiga att lösa hans klausul på ca 220M€. Här tänker jag typ nästan genast att man bör sälja och använda de pengarna till förnyandet av arenan. På det sättet slipper man att behöva sälja namnrättigheterna till någon ful sponsor. Tankar kring det här?
Barcelona Fuerza
2016-10-11 14:31
Casemiro:

"The best players in my position are [Sergio] Busquets, Thiago [Alcantara], Gabi, Xabi Alonso," he added.

"Busquets is a great player, how he plays the ball, his positioning, his balance on the pitch."
Annons: