/spanien/barcelona/forum/18373.aspx/spanien/barcelona/forum/18373.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelona10Messi
7/19/2009 07:32
Trippeln:

Ursäkta men Marquez?? Har jag missat nått eller..

Det är väl Pique eller Millito som ska lira där, helst Pique i mina ögon..
Barcelona Trippeln
7/19/2009 04:22
Grym elva trots endast 2 förändringar!

Henry-Zlatan-Messi
Iniesta-Yaya-Xavi
Maxwell-Puyol-Marquez-Alves
Barcelona Skoob
7/19/2009 03:47
Det finns fyra positiva aspekter med Zlatan-affären, om den går igenom.

1. Zlatan har själv sagt att han beundrar Barca och att han endast vill spela för oss, om inte för Inter.

2. Han är hungrig, vill vinna CL och kommer att göra allt han kan.

3. Han ger oss en till dimension - stor, stark, teknisk - hur bra som helst i låsta matcher (Chelsea).

4. Det mest intressanta, enligt mig - vi får behålla Keirrison förhoppningsvis - jag är riktigt sugen på att se honom blomma ut i Barca!

Med det sagt, så säger jag en sak till - Jag kommer alltid älska Samu för det han har gett Barcelona. Frågar du mig vem jag tycker är världens bästa anfallare, kommer jag alltid svara på samma sätt - Samuel Eto´o.
Barcelona Oha789
7/19/2009 03:07
Daniel Alves och Messi missar första matchen mot Sporting.

Ligan startar den 31 augusti för Barcas del och det betyder att Messi och Alves troligen missar den första hemmamatchen mot Sporting Gijon. Det är VM-kval matchen mellan Argentina och Brasilien som påverkar detta.
Den grundläggande orsaken till att det blir denna kollision av matcher är att Barca ska spela Europeiska supercupen mot Shakhtar Donetsk i Monaco den 28 augusti och det har gjort att man har fått flytta på den första ligamatchen.
VM-kvalmatchen spelas lördagen den 5 september och skulle Messi och Alves spela på måndagen den 31 augusti med Barca kommer de inte att hinna fram inom de fem dagar innan match som är satt av internationella regler.
Både Messi och Alves är beredda att ansluta till sina respektive landslag en dag senare än resten av sina lagkamrater. Det här är extraordinära åtgärder på grund av det spelschema som Barca har. Man kommer nu under de närmsta dagarna ansöka om specialtillstånd så att de bägge spelarna kan vara med i liga-premiären
Barcelona Oha789
7/19/2009 03:06
Daniel Alves och Messi missar första matchen mot Sporting.

Ligan startar den 31 augusti för Barcas del och det betyder att Messi och Alves troligen missar den första hemmamatchen mot Sporting Gijon. Det är VM-kval matchen mellan Argentina och Brasilien som påverkar detta.
Den grundläggande orsaken till att det blir denna kollision av matcher är att Barca ska spela Europeiska supercupen mot Shakhtar Donetsk i Monaco den 28 augusti och det har gjort att man har fått flytta på den första ligamatchen.
VM-kvalmatchen spelas lördagen den 5 september och skulle Messi och Alves spela på måndagen den 31 augusti med Barca kommer de inte att hinna fram inom de fem dagar innan match som är satt av internationella regler.
Både Messi och Alves är beredda att ansluta till sina respektive landslag en dag senare än resten av sina lagkamrater. Det här är extraordinära åtgärder på grund av det spelschema som Barca har. Man kommer nu under de närmsta dagarna ansöka om specialtillstånd så att de bägge spelarna kan vara med i liga-premiären
Real Madrid Autobahn Arjen E.P 31/9
7/19/2009 02:49
Tror ni att Henry håller en säsong till?
Barcelona The Reporter
7/19/2009 02:30
Hur går det med Keirrison affären?
Barcelona Albiin
7/19/2009 02:21
Här sitter jag lite halvfull och funderar över om Zlatan kommer göra bra/dåligt ifrån sig i Barca.
Personligen tror jag att han kommer lyckas, kanske inte göra 30 mål i ligan som Eto'o men han kommer blidra med en annan dimension. Han kan ta emot bollar och hålla ifrån försvaret på ett bättre sätt än vår käre Samuel kunnat göra.
Tänkt då när Messi och Henry öser på i djupled.
Tror främst på att samarbetet Zatan och Messi kommer fungera väldigt väldigt bra när de spelat ihop sig.
Men vad vet jag...
Men sanningen är den att med handen på hjärtat kan det int evara många här som trott att sagan om Eto'o skulle få ett lyckligt slut.. Det började ju redan före förra säsongen och kan man nu göra ett byte (plus cash) så tycker inte jag att det är en dålig affär.
Men det är en sak som återstår att se, god natt cules!
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
7/19/2009 02:08
Blev ärligt talat glad när jag såg att Adebayor blev klar för City, mardrömsscenariot hade varit om Eto'o/Ibra affären hade spruckit och ledningen hade panik värvat Adebayor. Inte särskillt realistiskt i dagsläget men man vet aldrig, hade kunnat bli en ny bomb.
Redaktionen
7/19/2009 01:15
Nu räcker det med larviga Z-rubriker. Från och med nu kommer dessa att tas bort. Det var roligt första två gångerna. Nu är det inte längre kul.
Barcelona Gonzalez_Barca
7/19/2009 01:14
Nevermind..
Barcelona C.Andrés
7/19/2009 01:09
Usch,jag spyr på den rubriken.
Barcelona Plaza_Catalunya
7/19/2009 01:04
DagZ för El Clazicó, kanske Aftonbladets/Ftblskanalen/ eller Expressens rubrik 29 nov :)
Barcelona J.Gamper
7/19/2009 00:57
Ämne: fyfan vad vissa över....
Exakt. Precis vad jag menade med mitt tidigare inlägg häromdagen. Med Zlatan i laget blir Barca komplett. Vi vår världens bästa targetspelare och låt oss vara ärliga.. Zlatan är ganska så mycket bättre än Etoo på allt förutom kanske målgörandet. Men jag tror inte han kommer ha några direkt problem med målen.
Barcelona Sürer
7/19/2009 00:46
fyfan vad vissa överdriver angående kritiken mot zlatan, som jag skrev innan häromdagen zlatan kommer att göra spelare som messi henry ännu bättre med sitt spelsinne tex i väggspelet, vi förlorar en världsspelare men vi får en också, hellre en mycket hungrig zlatan än en tjurig etoo, nu kan vi ändra spelet när de står stilla som mot chelsea
Barcelona Xavi.H
7/19/2009 00:44
Ämne: Messi,Iniesta,Xavi m....
Så sa alla om Henry också när han kom hit men hans första säsong blev inte som alla trodde, hoppas inte samma händer Zlatan om han nu kommer.
Barçelonisto
7/19/2009 00:39
zlatan kommer vara en stjärna i mängden.samma sak vare med henry.
Barcelona Jr. Honken
7/19/2009 00:36
Kim

Ja, det är väl den ända förklaringen till varför han upträder som han gör!

Dags att lägga sig nu...
Vi höres å störes allihopa! ;)

God Natt!
Barçelonisto
7/19/2009 00:34
Messi,Iniesta,Xavi med dessa spelare kommer zlatan göra 25-30 mål minst.
Barcelona Alavi
7/19/2009 00:32
Vampíro - El Triplete 2008/2009!

Zlatan spelade 56 min - på väg bort?

det kan vi nog få se i aftonbladet nästa säsong :)
Barcelona Vampíro - El Triplete 2008/2009!
7/19/2009 00:31
Gjorde misstaget att gå in på aftonblaskan, jävlar vad de verkar ladda inför värvningen av Ibrahimovic. Tror det kommer bli en "Z-fylld" säsong, kan se det framför mig: "ZLatan och Mezzi fixar zeger".
Barcelona Kim
7/19/2009 00:28
Om han inte vill bli såld hör inte hemma här. Han har blivit erbjuden nya kontrakt, men avböjt. Då får man väl anta att han vill gå från klubben. Men till och med där tackar han nej till allt. Jag kan bara se en enda anledning, han vill utbringa en hämnd för transferlistningen förra sommaren. Han är bitter, så enkelt är det.
Barcelona Jr. Honken
7/19/2009 00:26
Kim

Eto'o vill inte skriva på ett nytt kontrakt med klubben, men vill han ens bli såld?
Annars är det en 4...
Barcelona Hetfield
7/19/2009 00:25
Helt galet, tänk om Zlatan är med mot Tottenham på fredag?
Barcelona Kim
7/19/2009 00:22
Vad har inte gått fram?

1. Etoo vägrar skriva på ett nytt kontrakt.
2. Om ett år går han gratis. Inte en fucking euro till klubben i ett sånt läge.
3. Det är affärsverksamhet man sysslar med - inte välgörenhet.
Länktips: www.halderot.se/
Barcelona A.B
7/19/2009 00:17
Någon som har en skön bild på Zlatan i barca tröja? skulle uppskattas!
Barcelona Kapten11
7/19/2009 00:08
Kan inte fatta att ingen klubb vill lägga ut dom pengarna som krävs för att värva Samu. Självklart sätter hans löneanspråk käppar i hjulet, men jag tycker faktiskt att han är värd det.

Han är lätt en av världens bästa anfallare, och kommer troligtvis att lyckas var han än spelar. Riktigt dåligt av exempelvis topp 4 klubbarna i England, eller tex Milan att inte inse det.
Barcelona Jr. Honken
7/19/2009 00:05
Undrar VARJE gång jag ser en match i tex Allsvenskan varför kommentatorerna är så tysta. I Spanien, Italien, England osv snackar dem ju mycket mer.

Visst, det är inget nytt. Men kom bara å tänka på det nu när jag surfade runt på Youtube...

Ledsen om jag avbröt den intensiva Zlatan-disskusionen. :)
Barcelona el Flaco
7/18/2009 23:47
petersays: "Zampions Leguez"

*Dör*
Real Madrid Pierre13#
7/18/2009 23:44
Pep gör det superbt. Sluta gnäll på Zlatans spelstil han är flexibel. Sen tror jag seriöst mycket på att Pep tänker att Bojan har tagit steget nu å kommer va den anfallare som löper i djupled å Zlatan står för en annan sorts spelplan om så måstes ändras i en match. Får ni Zlatan får ni något jag tjatat och att Madrid måste skaffa. Bredd i anfallsspelet och inte bara ha folk som springer å är duktiga med fötterna, utan ett som kan hålla i bollen och ta ner å lugna så alla hinner upp å kan fylla på. Samt Nickstark! Pep verkar va en skarp tränare.
Annons: