/spanien/barcelona/forum/18371.aspx/spanien/barcelona/forum/18371.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona David - barca
7/19/2009 20:04
Skulle vara kul att se hur de mindre lagen i premier leauge och serie A skulle klara sig mot Barca :)

Många tycker ju PL är jämnare liga och att deras mittenlag är bättre än spaniens osv?
Barçelonisto
7/19/2009 20:01
Nu med alla dessa stjärnor i la liga så känns det som att la liga är den bästa ligan.
Barcelona ★Dizzy★
7/19/2009 19:59
Mäktig bild!
Barcelona A. Iniesta
7/19/2009 19:59
Ämne: Tycker det är lönlös....
Sant,

Antingen så kommer han att lyckas eller misslyckas.
Barcelona Barcadinho.
7/19/2009 19:57
el Flaco/

Tack för svaret (ja du, tre timmar senare men men).

Ang Zlatan:
Saken är inte klar, men jag är ganska övertygad om att den här affären går genom.
Eto'o har inte mycket o vinna med att förhindra det hela och han har snarare en del att förlora i så fall.
Vill han vänta nästa år för att få bättre lön?
Mycket kan hända då under ett år och han tar en risk. Tänk om han får tillbaka knäskadan och blir borta igen 5 månader. Då sjunker hans värde totalt.
Inter kommer att bjuda honom ett bra kontrakt, Barca vill sälja, Mourinho vill ha honom, så det är bara att köra på.
Det tar tid eftersom det är många små detaljer på ett sån bytesaffär.
Och vi fansen kan också börja svälja situationen, även om en del är väldigt kritiska.

Sen om Zlatan och spelet;
Zlatan har sina kvaliteter som många känner till, men han är inte en sten.
Pep kan utforma honom lite så att han passar bättre till Barcas stil.

I Inter var han klart en targetspelare och han var positionerad ganska lågt ner på plan för att möta boll.
Så som jag "läser" Pep, genom att se vilka uppgifter han gav Keita eller tom Busquets i vissa matcher, så tror jag att Pep vill ha en avslutare i straffområdet.

Han kommer att försöka utforma Ibra till en målgörare och jag är ganska övertygad att Ibra kommer att spela mycket högre upp på plan än vad han gjorde i Inter.

Han ska försöka göra Ibra till en mer Ruud typ, alltså.
Kung i straffområdet.

Det är min känsla, men det kan visa sig vara fel.
Intressant kommer det att bli i vilket fall.

Barcelona David - barca
7/19/2009 19:57
Tycker det är lönlöst att sitta och säga att antingen zlatan eller villa är en mycket bättre spelare nä den andra, doim går ju inte jämföra på det sättet, då det är helt olika spelartyper, Villa och eto'o är samma spelartyper men inte zlatan!

Om zlatan gör succe kommer ändå alla säga att det var årets köp osv..även de som nu säger att han i stort sett är värdelös, det bara är så!
Barcelona Oha789
7/19/2009 19:56
A.Iniesta

HAHA de sant. Det var så skoj när Guardiola undrade vad Etoo höll på med.

Men Guardiola aggerade på det sättet för att Etoo höll på att knuffa ner honnom, Då blev Guardiola lite irriterad och gav en blick som förklara: Vad håller du på med :D

men men det var verkligen rolig.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
7/19/2009 19:54
Oha789

Ja det är jobbigt! Har redan skrivit min åsikt om detta flera gånger och jag orkar inte fortsätta diskutera samma sak om och om igen.
Barcelona Oha789
7/19/2009 19:51
Gud är Störst!

Samma här. Jag kom med en bra grej för ett tag sen.

Vilka som har blivit framröstad av Barcleona programet vilket mål varit mest betydelsefull.

Men fick ingen svar där heller.

Jag och du kan inte hjälpa vad som snackas här.

Låt oss bara göra som alla vill.. Snacka du också om vad du tycker om Zlatan affären?
Barcelona petersays
7/19/2009 19:50
Tror nog att Milito antagligen gjort sitt i barcelona-tröjan. Kanske gör han några matcher antingen innan juluppehållet eller i slutet av nästa säsong, och sedan säljs han. Tror inte man förnyar ett kontrakt med en skadedrabbad spelare. MEst visa upp honom i några matcher så att folk ser att han fungerar och sedan kanske vi kan få 5M för honom till nån mittenklubb i PL.
Barcelona A. Iniesta
7/19/2009 19:50
Ämne: A.Iniesta

Jag har....
Eto är en underbar spelare, men utan barca hade han inte varit den spelaren han är idag, utan barcas spel hade han inte gjort dessa målen han har gjort, och det som jag stör mig mest på är att han vill bli bäst betald i världen. Han må vara top 10 i världen just nu, och det hade han inte varit om han inte hade spelat i barca. Det ska han vara tacksam över och inte klaga, men istället för det vill han bli bäst betald när han är så beroende av barca. Det är nog därför guardiola inte gillar honom. Om jag inte minns fel så var det i någon gång mitt i säsongen då eto gjorde mål och sprang till guardiola för att krama honom, guardiola tvekade men sen kramade honom.
7/19/2009 19:47
Ehh, folk här har verkligen blivit fasta vid Zlatan snacket och ingen brydde sig när jag postade om de 10 spelarna som skulle upp till A laget under försäsongen. Det var förresten också intressant för många och veta vilka som skulle med. Men med Zlatan ryktena så är allt annat lagd åt sidan. Hehe BYT ÄMNE!
Barcelona Electricityscape
7/19/2009 19:46
Milito har nu skrivit ett brev till oss alla culés som postats på officiella sidan. Där han bland annat känner sig besviken för att han inte kommer finnas med under försäsongen och hur han tackar ledningen för att dom visat ett sådant förtroende för honom under hans frånvaro m.m .

Kolla in länktipset för att läsa hela brevet.
Barcelona Oha789
7/19/2009 19:45
Shi

HAHAHA

Gå till din Forum.

Du har missuppfattat mig totalt. Jag menar däremot tvärt om hahahha.

Snälla gå till din Forum, Har aldrig gillat dina inlägg här på forumet.
Barcelona Barcelomannen
7/19/2009 19:44
sporbladet är väl inte så pålitliga men den källa kanske får Rey Eto på andra tankar
Real Madrid Shi
7/19/2009 19:42
Oha789

Orka sitta och leta fel i Eto'os prestationer för att vagga in dig och andra i någon sorts falsk tro att Eto'o inte alls behövs och att Zlatan kan göra hans jobb bättre.
Barcelona A. Iniesta
7/19/2009 19:41
Rey Eto´o

vist, spelare är inte lika bra i alla klubbar, men jag tror inte att eto hade gjort hälften så många mål i inte som han har gjort i barca under 08/09.

Barcelona Oha789
7/19/2009 19:39
A.Iniesta

Jag har inte missat en ända match varken från Barcas sida och Reals Sida.

Jag har dessutom en hårdisk som jag spelar in nästan alla Barca matchen på. Har under sommaren kollar på många matcher i repris.

Jag tittade för 2 dagar sen då vi mötte Sevilla i Camp nou. Etoo kunde ha gjort 5 klara mål i den matchen. Jag lovar att om det var en annan anfallare som var klar i sina skott och avlsut hadde gjort 5 mål i den mathcen. Etoo gjortde bara 1 mål och det blev jag besviken över.

Men vi måste förstå en sak. Att Etoo är den som skappar de chansen bakom backlinjen med sin snabbhet och får den lung och ro han behöver. Medans Zlatan är aningen slöare spelare. Zlatan är däremot en kaksig spelare på plan och inte alla domare gillar han. Hur många gånger har inte han fått frispark emot sig för ingenting då dommaren dömmer han för hans storlek. Sedan så hamnar Barcelona sällan i de lägena så att man behöver en stor spelare för att vinna bollen. Det är däremot tvärt om. Man ska vara snabb med fötterna och alltid jobba hårt för att öppna ytor.
Barcelona Ciao-V
7/19/2009 19:38
Hoppas att ni förstår att jag var ironsk. Det finns ingen annan Messi på denna planet.
7/19/2009 19:38
Thiago är inte med för att han är med U19 landslaget just nu, angående mitt tidigare inlägg. :D
Barcelona Ciao-V
7/19/2009 19:36
Ämne: Ämne: Ämne....
Vad säger vi om att värva honom på 5-10 miljoner? Då har vi en annan Messi!
Barcelona ★Dizzy★
7/19/2009 19:36
Han kallas juh The 'Glass Man' Robben.
Barcelona Nesto
7/19/2009 19:34
Ämne: Ämne: Hehe.......
Kolla länken!

Jävligt skadebenägen
Barcelona Electricityscape
7/19/2009 19:33
Mitt drömscenario: Vi ligger under med 2-0 mot Real Madrid i El Clasico, Zlatan kommer in i bilden, gör ett hat trick, och bevisar både Real-fans som Barca-fans att han är här för en anledning :-)
Barcelona Rey Eto´o
7/19/2009 19:33
A. Iniesta //
Aaa snälla sluta med han har de och de runt om sig. Guiza hade ingen runt om sig i mallorca han gjorde 27 mål hur många har han gjort i fener som har bättre lag?

Baptista gjorde 19-20 mål i ligan med sevilla hur många gjorde han i real?

Forlan gjorde 10 MÅL i manchester united på två säsonger!
Du ser hur det går i atl nu va?

Det är många små saker som gör skillnaden det är nite så enkelt som man tror.

Via vann allt sluta klaga eto'o behövde inte göra mer mål han gjorde mål när det behövdes som mest och det är de man strävar efter! Herregud
7/19/2009 19:32
Verkar bli dessa 10 spelare som ska med A-laget till England; Martín montoya, Albert dalmau, Marc Muniesa, Andreu Fontás, Victor Espansandin, José Rueda, Jonathan Dos santos, Jeffren, Gai Assulin och slutligen Rubén Rochina. De gjorde idag medicinska(stavade jag rätt?) undersökningar inför försäsongen alla ihopa

Blir spännande att se dem...
Barcelona ★Dizzy★
7/19/2009 19:31
Spännande att se vilka spelare de kommer bli.
Barcelona HugoBoss
7/19/2009 19:29
Ämne: Hehe...Robben är ska....
Vart ser du det?
Barcelona A. Iniesta
7/19/2009 19:27
Ämne: A.Iniesta

Vem säg....
okej, vi säger så. Om du har kollat på varenda match 08/09 så borde du inte ha några problem att förså mig. Eto har Messi, Xavi, Iniesta med sig som är hur bra som helst, flera matcher har eto fått passningar av dessa spelare som gjort att han har kommit till ett bra läge att göra mål men misslyckas. Detta har hänt under flera matcher under den här säsongen, vist man kan förstå att en anfallare inte kan göra hur många mål som helst men i eto´s skor borde man ha gjort fler än 36 mål.
Barcelona Franken
7/19/2009 19:27
Ingen som nämner honom som Ibrahimovic, det är ju det som står på tröjan, eller för Ibra, som han kallas.. Oavsett vad så är det väl bara att ge honom den chans han förtjänar, eller åtminstone ge honom den chans som Fc Barcelona förtjänar att vi ger homom. OM han kommer. Folk borde förresten fundera över sin egen definition av Kass, mig veterligen är inte någon i de stora ligorna detta, än mindre de mest betalda. Sedan får de heta vad de gör och spela var de vill, men kassa, nja...
Annons: