/spanien/barcelona/forum/18370.aspx/spanien/barcelona/forum/18370.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona lameG^
2009-06-20 13:31
om etoo säljs så har vi ingen ersättare. Villa stannar och inter kräver dröm summa för zlatan.

Ser hellre att etoo skriver på och satsa på en riktigt grym central mitfälltare. Min dröm är fabregas men kommer troligtvis inte hända. Fast skulle inte vara fel att låna robinho. Pep kan göra så att han lyckas.
Barcelona Rambla
2009-06-20 13:20
Hamill:
Så länge Benitez och Liverpool vägrar att sälja så kommer inte Barcelona att köpa honom, så du behöver nog inte vara orolig.

Mr. Culé:
Yaya förväntas förnya sitt konrakt nästa vecka. Valdés är enligt media överens om ett nytt kontrakt. När det gäller Eto'o så verkar man inte ha någon brådska. Kommer ett bra bud så lär man sälja även om man också gärna förlänger med honom fast inte till vilket pris som helst.

Henriques agent kommer till Barcelona på onsdag för att träffa Txiki och då lär det tas ett beslut om han ska vara med truppen under försäsongen.
Sevilla Alves!!!
2009-06-20 13:19
Mascherano är antagligen världens bästa defensiva mittfältare, så precis som det ryktas om borde han kosta en rejäl slant. Nackdelen med honom är väl att han är en rätt så begränsad spelare, hans offenvia register är inte så upphetsande.
Athletic Hammill
2009-06-20 13:13
Mascherano kan egentligen bara spela som deffensiv mittfältare, men han är även kompetent som högerback(!?) Men snälla köp honom inte!!
Mr. Culé
2009-06-20 13:04
Någon som hittat något nytt ang kontrakts förlängningar med Eto'o, Valdes & Yaya ? själv har jag inte hittat något och har varit väldigt dött på den fronten
Barcelona Ciao-V
2009-06-20 12:54
Ämne: Ciao-V

Det spelar....
Det är mycket möjligt att Pep tänker så. Om Mascherano klarar av att spela i flera positioner, är han helt klart Peps spelartyp. Sen kan man också förstå behovet av honom när Toure Yaya och Kaita lämnar för Afrikanska mästarskapet. Det kan vara en kritisk period med poängtapp som följd.

Men jag reagerar på som du, den summa som nämns och att man dessutom hävdar att FC Barcelona skulle vara villig att inkludera Bojan.

Det är Silly-säsong, man får leva med rykten om allt möjligt.
Mascherano är annars en spelare som jag verkligen gillar. Han är grovjobbare och verkar också ha en bra karaktär. Han är en god vän till Messi, sägs det dessutom.
Barcelona Rambla
2009-06-20 12:38
Ciao-V

Det spelar ingen roll om jag gjorde det. Det är ändå intressant att diskutera det. Det är brittiska Daily Mail som Goal fått uppgifterna ifrån.

Vi behöver faktiskt en till mittfältare, sen om han är defensiv eller en tvåvägsspelare, spelar nog mindre roll. Kom ihåg, Pep vill ha funktionella spelare som klarar olika roller. Yaya och Keita försvinner till ANC i januari och det är därför i behöver en mittfältare till. Dock så har jag svårt att se klubben vara villiga att punga ut de summorna som det spekuleras i. En defensiv mittfältare kostar inte de pengarna om det inte handlar om Essien. Brittisk media gillar också att övervärdera spelarna i PL när det gäller summorna de ryktas iväg för. Nog för att Mascherano är en jävligt duktig mittfältare men det är ingen spelare med superstar-status precis även om jag personligen föredrar en spelare som inte har den statusen. Mascherano jobbar i det tysta, gör inte något väsen av sig utanför planen i media och annat trams.
Barcelona Ciao-V
2009-06-20 12:30
Ämne: Efter det så tar man....
Du hann skriva före mig nästan det jag skrev...
Barcelona DM1982
2009-06-20 12:30
Carlos Tevez lämnar United, undrar vart han är på väg.
Barcelona Ciao-V
2009-06-20 12:24
Angående rykten om Mascherano, Goal.com, skriver att Barcelona kan locka in Liverpool i affären med att inkludera Bojan.
Vad de hittar på. Jag väljer att klassificera det som ren påhitt, i alla fall den delen där de hävdar att Barcelona är villiga att inkludera Bojan i affären. Bojan ska ingenstans. Absolut inte till Premier League, om han skulle lånas ut.

"Although La Blaugrana are expected to meet Liverpool's demands, they may well test the Premier League club's resolve with a bid of €23.7m (£20m) plus a player, possibly highly-rated young striker Bojan, in the first instance".

Sen förstår jag egenltigen inte riktigt behovet av Mascherano i FC Barcelona. Barcelona har två mycket bra defenssiva mittfältare. Kan få vi honom på max 15-18 miljoner skulle jag kunna tänka mig. Annars skulle jag inte lägga ut mer slantar på Mascherano.
Barcelona Rambla
2009-06-20 12:10
Efter det så tar man sig en sväng i den brittiska nyhetsdjungeln och får sig ett gott skratt. Barcelona planerar ett £35m bud (det är väl närmare €40m) för Mascherano. HAHA! De är tom beredda att erbjuda Bojan + £20m för Mascherano enligt tidningen. Jesus, var får de allt ifrån?

Max €25m för Mascherano om ens det, har svår att se klubben skulle slänga ut mer pengar för en defensiv mittfältare. Speciellt med tanke på att man har bra täckning som det redan är på den positionen.
Barcelona Rambla
2009-06-20 12:00
Barca kommer inte köpa Mascherano för Liverpool, eller rättare sagt Benitez kommer aldrig att gå med på det. De förhandlar med Mascherano i hopp om att kunna få honom till ett hyfsat pris. Då ser man till att först vara överens med spelaren och sen så låter man tiden gå och avvaktar om Liverpool ändrar sig. Knappast troligt att de gör men skulle de så är åtminstone Barca förberedda.
Barcelona el Flaco
2009-06-20 11:53
Rambla/

Absolut, den tanken slog mig också. Misstänker att Madrid kommer pusha upp priset ännu mer i Mascherano-fallet, bara för att Barcelona ska behöva spendera mer pengar än planerat.
Barcelona lameG^
2009-06-20 11:49
vill inte ens ha mascherano. Vad ska vi ha han till??
Barcelona Rambla
2009-06-20 11:45
Det är bara att inse. Madrid kommer störa, sprida ut rykten om lagda bud mm på alla spelare som Barcelona förhandlar med eller ryktas vara intresserade av.
Barcelona el Flaco
2009-06-20 11:35
Alenao/

Jag vet inte om det ryktet stämmer eller ej, men det senaste man har läst är att Real Madrid har lagt sig in i förhandlingarna och ska ha erbjudit 30 miljoner euro för argentinaren. Men som sagt, det kanske bara är rykten.

*Länktips.
Barcelona Messias_10!!
2009-06-20 11:05
tänk om barcelona får möta milan i gamper matchen och ronaldinho är med från start liksom messi.

skulle bli kul o se dem möta varann...

VISCA EL BARCA
Alenao
2009-06-20 10:17
Ok, hur stämmer ryktet angånede Javier Mascherano?

Ska Barca verkligen betala så mycket pengar för en städare på mitten?
Barcelona Okkapokka
2009-06-20 10:12
Ämne: När stänger transfer....
31 Augusti, 23:59 ;-)
AIex84
2009-06-20 10:09
När stänger transferfönstret? Sista juli eller augusti?
Barcelona fc__Barça
2009-06-20 09:35
Ämne: vad tycker ni om Chr....
HAHA!
Barcelona Barca-nist
2009-06-20 08:59
Vote for Henry for the Golden Foot
fcbarcelona.com
Barcelona Barca-nist
2009-06-20 08:55
vad tycker ni om Christinas handväska? gud va han är snygg ;) hahah

Barcelona pokke - CAMPEONES DE LIGA, COPA Y CL!
2009-06-20 04:50
Jag har sett redaktionen ge em varning till samtliga innan en spärr delas ut. De kan även vara snälla och ge flera varningar innan spärr utdelas.

Vart står det att Barcelonas redaktion delar ut mest spärrar?
Forza-Blaugranas
2009-06-20 03:38
Det här ett forum, inte samhället. Redaktionen sätter reglerna och spärrar utefter dem. Rätta er efter dem eller håll käft. Så enkelt är det.
Barcelona Medgångsfan
2009-06-20 02:41
Tja Gubbs!

Är det någon som varit på nån spanien match (u21) i sommar? isåfall vad tycker ni?
I mina ögon så tycker jag att Bojan precis som resten av spanien har varit riktigt dåliga. dom får vara glada att dom har Asenjo i målet, sikken lirare!
Canaletes
2009-06-20 02:34
Criff

Orka bry sig om spärr i valencia forum. Ofta man skriver där liksom :P
Barcelona Criff
2009-06-20 02:24
Pontus Wernblom, Jag fick en livstidsspärr från Valencia forumet för att jag och en Madridista satt och tjaffsade om Real Vs Barca där inne.

Det tyckte jag var hårt, inte gnäller jag för det.

Sånt som händer, sköter man inte sig så får man ett straff.

Acceptera och gå vidare.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.
2009-06-20 01:56
Pontus Wernbloom

Tycker att det överdrivs en aning om vem eller vilka som skötter forumet!

Barca forumet har alltid haft en högnivå och folk som har fått spärr för (små saker) kan alltid få sina spärr upphäva om de så önskar, efter man har ge en normal förklaring!

Så frågan är om moderator som gör fel eller om det är skribenten som ej vill göra rätt för sig och sända en enkel PM.

Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2009-06-20 01:55
Ämne: Criff

Första fråg....
Nu ska jag inte prata med om de, ska ta de med cantral redaktionen.

Ja gör oss den tjänsten.

Bona nit
Annons: