/spanien/barcelona/forum/18365.aspx/spanien/barcelona/forum/18365.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
poiu
2009-07-04 13:08
Ämne: Ämne: Ämne....
Barca har skulder på 438 milj euro, ~4.7 miljdarder kr.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 13:08
Ämne: Fisen? Tragiskt att ....
Vadå då, du är som en liten fis. Ska du snacka om att sjunka lågt? Jag vet inte hur många forum jag sett dig kalla folk för mr Nonsens (mig inkluderat). Är det ditt sätt att försöka framstå att vara seriös med bra argumentation?

Ja, skriv du en krönika om Laporta och dubbelmoral. Jag tror inte ens att du känner till innebörden av ordet, Fisen.
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-07-04 13:01
Ämne: Ämne: Ämne....
Barcelona må ha en lägre skuld än Real Madrid. Tror dock inte ni hade det innan denna säsongen. Men Calderon och sina apa till sportchef förstörde allt.

I vilket, tycker jag ni borde stänga ert forutm ursäkta för att jag stört. ciao
Real Madrid F7 Zizou~™
2009-07-04 12:59
Fisen? Tragiskt att du har sjunkit sa lagt...
Ska ta och skriva en kronika, titel blir dubbellmoral. Laportas ansikte pryder kronikan forovrigt....

Maval!
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:59
Samtidigt hade det ju underlättat om culés faktisk gav blanka fan i att dagligen skriva om Madrid och deras värningsfilosofi här inne. Det ligger faktiskt en poäng i det.
Barcelona perdixbird
2009-07-04 12:56
Är det bara jag som, börjar bli less på att Madristas kommer hit och kommenterar. Man borde inte få kommentera i andras forum om ens eget är stängt för utomstående.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:56
WSNEEEIJDER:

Kan du presentera bevis på att Barcelona lånade pengar av banken för sina värvningar förra säsongen? Du lär inte lyckas, för det är en direkt lögn från din sida. De värvningarna ingick i budgeten för denna säsong. Så häv inte ur dig saker du inte har en aning om.
Barcelona Joanilson
2009-07-04 12:55
Ämne: Ämne: WSNEEEI....
ja det tror jag säkert att de gjorde men sen låg väl inte Barca på miljardskulder som jag hört att real gör
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:52
F7 Ziz...Fisen. Skriv en krönida du med.
Barcelona Rambla - K9
Fredrik R:

Du kan kriva en krönika du med.
Real Madrid F7 Zizou~™
Ämne: Ämne: Suck, k....
Du glommer att barca-fansen FAR diskutera Real da det ar "aktuellt" men Real-fansen(som Alla ar snorungar) ej far forsvara laget. Varfor? Jo, dom har "salt" sin sjal....
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:51
Bengan:

Ta och skriv en krönika då. Ett tips till titel kan du få av mig. "Se upp för madridismon...". Du lär samtidigt nå fler läsare än vad du gör här.

Försök inte, vi diskuterar inte Real Madrid nu. Du besvarar inlägg från en manunited-fans blogg. Det är inte vårt fel att han tipsar om sin blogg. Så bespara mig tack.
Real Madrid Fredrik R
Rambla - K9

Stäng av forumet då, eller säg till andra lags fans att detta inte är ett forum där man gemensamt kan sätta sig och beklaga sig över Real Madrid. Alla engelska fans med flera går ju numera in hit som om det vore klagomuren för att gråta ut om Real Madrids agerande. Säg bryskt till dem att detta inte är platsen att ta det snacket på samtidigt som ni själva diskuterar er egna klubb istället för oss, så kommer ni slippa madridistas som kommer in för att försvara sin klubb.

När jag själv öppnar Ramblan så söker jag inte ens att snacka om madrid, jag är ute efter att checka de senaste diskussionerna runt Barcelona och dess transfers, samt vad som sägs om dessa. Men varje gång så bemöts jag av flertalet stora hatinlägg gentemot min egna klubb istället för det jag var ute efter.
Real Madrid WSNEEEIJDER!
Ämne: WSNEEEIJDER!

jag ....När man köper någontng i miljardklassen, gör ekonomer och analytiker en beräkning på hur mycket pengar klubben tjänar, spelarna, sponsorer, tv kontrakt etc därför finns kanske inte pengarna men säkerheten till att pengarna kommer tillbaks till utlånaren finns.

Tror du Barcelona pungade ut 1 miljard från bakfickan för att värva alves,Milito, henry och abidal är du otroligt korkad. Givetvis lånade dom pengar.

Jag gillar inte att posta på andra forum, men tycker det är lite irriterande när folk pratar om Real Madrid som om dom vore djävulen och deras klubb Gudomlig.
Real Madrid Bengan
Ämne: Jag har hört att Bar....
Ja, det är sant, kan tom bekräfta det från källor som jobbar inom klubben. Det ska byggas en ny sektion på Camp Nou. Huruvida det behövs eller inte låter jag vara osagt
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-04 12:50
Jag har hört att Barca ska bygga på Camp Nou från 98.000 till drygt 110.000. Det tycker jag är helt onödigt när vi ändå bara har 70.000 publik snitt. Fast jag kanske har fel. Dessutom skall bygget ta start mellan 2010 - 2011 enligt länk.
Barcelona Joanilson
2009-07-04 12:48
Bengan

om ni kunde hålla er till ert eget lilla forum och ge fan om vad som skrivs härinne så skulle det också bli bättre här
Real Madrid Bengan
2009-07-04 12:46
Ämne: Suck, kan vi inte en....
Det är väl knappast någon predikan över hur fantantisk klubb Real är, det är ju snarare ett försvar mot angrepp som inte ens har logisk grund. Om ni höll er till att diskutera barcelona skulle ni garanterat slippa inläggen.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:43
Suck, kan vi inte en endaste dag få slippa maränger på det här forumet som tvunget ska predika om vilken fantastisk klubb Real Madrid är. Tillåts andra lags fans höja sina klubbar på ert forum?
Barcelona Joanilson
2009-07-04 12:43
Bengan

för att jag inte visste det och chelsea hatar jag nästan lika mycket som real redan innan men man u har jag inget emot direkt mer än att de är ett ganska trökigt lag
Real Madrid Bengan
2009-07-04 12:41
Ämne: WSNEEEIJDER!

jag ....
Real Madrid har ju mindre skulder än Man U och Chelsea som har 700 miljoner pund vardera dvs 9 miljarder.

Varför hatar du inte dom lika mycket?
Valencia Villa/Silva
2009-07-04 12:41
Ämne: Villa/Silva:

Llor....
Att sälja Villa är ett måste och alla Valencia fans måste vänja sig vid tanken om att Villa spelar troligtvis inte i Valencia den kommande säsongen. Vi kommer att sakna honom men för att Valencia ska överleva måste han säljas.

AMUNT VALENCIA
Barcelona Joanilson
2009-07-04 12:40
WSNEEEIJDER!

jag kan hålla med om att det är äckligt med massa miljardärer som köper upp klubbarna. men det är iallafall bättre än att på erat sätt köpa spelare för pengar ni inte har. det är riktigt fult spel av real madrid och det äcklar mig mer än alla miljardärer som köper klubbar.
Barcelona Gud är störst! - Trippeln! Pep är magisk!
2009-07-04 12:39
WSNEEEIJDER!

Ärligt talat så är ditt inlägg som de flesta krönikor eran RED har släppt, dvs patetiska förklaringsförsök till hur er klubb agerar.
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:38
Ämne: Men har inte Madrids....Den "nya Messi" heter David Moreno, men han stack på fri transfer till Almería. Du tänker på Parejo?
Real Madrid Fredrik R
2009-07-04 12:37
Mattlo United

Det där är ju enbart ett stort hyckleri, Ronaldo borde väl egentligen ha varit Sportings stjärna, Rooney borde ha varit Evertons stjärna, Rio Ferdinand borde ha varit West Hams stjärna, Vidic borde ha varit Red Stars stjärna. Men det är väl inte samma sak när Manchester United köper upp de bästa spelarna ifrån mindre klubbar? Real Madrid gör ju precis samma sak som ni gör, den stora skillnaden är att vi har ett bredare spektrum för vad som är "mindre klubbar" och betalar större summor för att kompensera dessa.

Och ja, säg vad du vill, men Real Madrid är en klubb som har en större attraktionskraft än Manchester United. Den enda klubben i världen som kan jämföra sig är Barcelona. Varför? Jo de bästa spelarna i världen kommer ifrån Portugal, Spanien, Frankrike, Brasilien och Argentina, med vissa undantag. För dessa spelare finns det inget attraktivt rent kulturellt i att bo i ett regnigt industri-Manchester, eller ens världsstaden London när man kan bo i Spanien. Det enda engelska klubbar har för att locka är pengar. I Spanien har vi kulturen, språket (spanska är betydligt mer närliggande franska och portugisiska än engelska) spelstilen (alla lag vill och försöker spela vacker fotboll), Barca och Real har pengarna och inte minst historiken.

Manchester United fans klagar inte när de själva köper upp mindre lags stjärnor varje år, i mängder dessutom. Men när Real Madrid gör PRECIS samma sak, då ramlar himlen ned på jorden. Varför? Jo för att Manchester United är den mindre klubben.

Förövrigt så kommer ingen av de nyinköpta spelarna bli våran "stjärna" den kommande säsongen, vår stjärna är och förblir Iker Casillas.
Barcelona Joanilson
2009-07-04 12:37
WSNEEEIJDER!

hahahaha det är bra att du läser igenom ditt inlägg innan du skickar det.
du har skrivit att du tycker att det är skumt att real värvar så många stjärnor som de gjort. jag håller med om att det är jävligt skumt men det var nog inte så du menade när du skrev =D
Barcelona Rambla - K9
2009-07-04 12:36
Villa/Silva:

Llorente står inför ett tufft dilemma. I ena hörnan har han alla aficionados (fans) som kräver att spelare som Villa och Silva ska stanna. I den andra hörnan pressas han av banker som vill ha in amorteringar på lånen. Återigen skrivs det om att spelarna ännu inte har fåt lön för juni månad. Tuff sits för Llorente.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2009-07-04 12:34
Men har inte Madrids Castilla (b-laget) "den nya Messi"

Vad hände med honom? Inget ironiskt och kaxigt. Jag bara undrar ? Paraja tror jag han heter.
Real Madrid WSNEEEIJDER!
2009-07-04 12:34
Det var inget argument mot Barcelona det var mot de Engelska klubbarna, är du beredd på att säga att det Real Madrid gör är värre än det Man-u, Chelsea, Liverpool och City gör (sälja sin klubb till en dunder rik miljadär? som inte kan någonting om fotboll)

När ska ni förstå att priset inte spelar någon roll om spelarens marknadsvärde kan tjäna tillbaks pengarna? Kaka's tröja är redan slut 2 storlekar till exmpel på Madrids hemsida..
Vissa klubbar är inte beredda på att vara titel lösa i flera år någon mer gång som barcelona varit utan CL titel mellan 55 till 92 till exmpel. Tror det är det Real Madrid vill undvika till alla pris.

När ska ni Barcelona fans och andra fans lära er älska er klubb istället för att hata Real Madrid?
Jag gillar alla klubbar i världen förutom dom som säljer ut..
Annons: